Voor Daantje, Lies 1975 en Winnie 77

Lieve Sita,

Jeetje, wat een verhaal! Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik kan me niet voorstellen hoe jij je moet voelen, maar aan de hand van je verhaal kan ik me voorstellen dat je je niet erg goed voelt. Het is natuurlijk heel moeilijk om als Belgische terecht te komen in de Griekse samenleving met hun mentaliteit die wellicht heel anders is dan wij gewend zijn. En om dan een dergelijke opmerking te krijgen van je vriend kan je dan helemaal niet gebruiken.
Ik hoop alleen maar dat je heel veel steun hebt van familie en vrienden. En wellicht voel je je wel beter als je enkele weken verder bent en een beetje gewend bent aan de situatie.
Heb je wel een beetje privacy in het huis van je schoonouders?

In ieder geval heel veel sterkte hier vanuit Nederland. Waar zit je eigenlijk in Griekenland? En kom je ook weer terug naar Belgie in het na-seizoen?

Liefs, Winnie.

P.s. Waar zijn de andere meiden eigenlijk? Ik hoop dat alles goed met ze is. Ik word een beetje depri van alle problemen.

Lieve Winnie, Daantje en Sita,

Ik heb weer even alle verhaaltjes bijgelezen van jullie. Vandaag 2e Paasdag en morgen moet ik naar het ziekenhuis voor............jawel, een curretage. Vorige week dinsdag heb ik een echo gehad en toen zat het vruchtje er nog en is er aangegeven dat ik gecurrateerd zal worden. Nu moet ik alleen morgenochtend weer gaan vragen om een echo, want gisteren ben ik een stukje weefsel verloren op het toilet en ik heb geen idee of dat het vruchtje geweest is, maar het zou kunnen, dus eerst maar checken voordat ze er een narcose induwen. Verder gaat het wel goed met me. Ik zie erg op tegen de ingreep, maar ik heb er nu inmiddels wel rust mee dat het niet goed is gegaan. Vervelend alleen dat ik 3 weken verder nog steeds aan het vloeien ben.

Ik duim echt voor jullie allemaal dat het nu gewoon snel raak is en dat het dan blijft zitten. En natuurlijk ook voor mezelf zodra ik weer aan de slag mag!!!  Maar ja, als ik wel een curretage nog nodig heb, dan ben ik daarna ook nog aan het vloeien, dus ik moet dan wel geduld opbrengen.

Jeetje Sita, wat een verhaal vertel jij over jouw wonen en werken daar in Griekenland. Het lijkt me al hartstikke lastig voor je om alles achter te laten en een heel nieuw leven te beginnen in een ander land, maar dan is het ook fijn als je je gesteund voelt door jouw schoonfamilie en jouw vriend. Ik snap niet dat hij jou ondankbaar noemt als je zoveel werk verzet. Heb je er nog met hem over kunnen praten? Ik weet niet of Griekse mannen daar een beetje goed in zijn (gezien de machocultuur), maar het is toch fijn als jij zou kunnen aangeven waar je mee zit. En als je zo hard moet werken, dan is het ook prettig als je af en toe wat rust kan pakken. Zwanger worden gaat tenslotte ook sneller als jouw lichaam zich ook goed en uitgerust voelt. Kan je dat niet met hem bespreken? Qua inkomen weet ik niet wat ik moet zeggen. Tuurlijk is het normaal dat je minder verdiend daar, maar het is niet normaal dat jij minder krijgt dan de laagst verdienende medewerker. En een baan zoeken bij een ander hotel of bij bijvoorbeeld een reisagent als gids? Of krijg je dan de hele familie op jouw nek?
Nou ja meis, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar ik hoop voor je dat je je snel niet meer zo rot voelt. En schoonmoeders blijven een slag apart hoor!!! Zeker als het om hun zonen gaat, want die blijven heilig en geen een vrouw is eigenlijk goed genoeg om voor haar jongen te zorgen.

Duimen jullie morgen een beetje voor me?

Tot gauw!!
Liefs,
Lies

Hey meiden

Net thuis. Hoe gaat het met jullie?
Liesje, natuurlijk duim ik heel hard voor je. En ik hoop echt dat als bij wonder je morgen niet gecurreteerd moet worden. En dat je alsnog kan verder gaan met werken aan een wondertje.
Vandaag voel ik me alweer wat beter. Meestal kan ik er goed mee leven met de kuren van mijn schoonmoeder. En ik discussieer niet meer over het half uur. Ik hoop alleen dat mijn vriend snel  terug beseft wat ik allemaal gedaan heb en wat ik allemaal moet verduren omdat ik hem zo graag zie. Maar hij is het allemaal waard hoor. Soms kan ik boos worden op hem, omdat hij vreselijk slecht op crisissituaties reageert. Maar als hij niet gestressed is, dan is hij echt de perfecte vriend hoor. En zo vaak is hij niet gestresseerd. Ik heb hem wel gezegd dat als ik ooit moet bevallen en hij reageert zo bot, dat ik hem dan een stomp op zijn oog geef, hahaha. Gelukkig kon hij hier mee lachen. Hij beseft zelf heel goed dat hij heel chagrijnig kan reageren om de verkeerde redenen.
Daantje, hoe is het nu met jou? Ik heb al lang niets meer van je gehoord.
En Nora? Red je het een beetje.
Ik word wel een beetje ongerust hoor.
Laat maar vlug iets weten he.
Heel veel knuffels van sita

Hi dames,

Wat leuk om weer van jullie te horen! Ook van jou Lies, het was een tijdje stil.
Ik ben in ieder geval blij voor je dat er duidelijkheid is rondom je curretage al is dat nu weer niet duidelijk.  Nou ja, in ieder geval is het einde in zicht en hoop ik dat je dan ook snel stopt met vloeien en je weer kan voegen in het "zwanger worden" cyclus. Of ben je daar nog niet aan toe?
Mamasita, ik ben blij te lezen dat je alweer over je dipje heen bent. Idd, schoonmoeders blijven aparte wezens en zeker als het om hun zoon gaat. Ik weet er alles van.
Ik lees dat je toch wel heel veel om je vriend geeft. Als hij jou maar blijft steunen. Dan moet het allemaal wel meevallen. Samen sta je sterk. Tuurlijk heb je dan nog wel probleempjes, zolang ze maar niet de overhand hebben.
Daantje, waar ben je. Gaat alles wel goed??? Of te druk met klussen??
Hier is alles goed. De  NOD's zijn in zicht, a.s. vrijdag zou het zover moeten zijn. Ik moet zeggen dat ik al enkele dagen vanalles voel, maar ik durf er geen label op te plakken. Zover vantevoren voel ik normaal gesproken niets als ik ongesteld moet worden. Natuurlijk had ik bij mijn vorige zwangerschap ook allerlei signalen en toen ik eenmaal ging testen (3 dagen na NOD's)  wist ik al bijna zeker dat ik zwanger. Ik wil datzelfde nu ook voelen en ben er dan ook naarstig naar op zoek. Maarja, wat er niet is..... Ik maak mezelf nu helemaal gek. Word er een beetje gek van.

Tot snel.
Veel liefs, Winnie.

Hey Lieverds,

Hier weer een snel kort bericht van mij, ik ben voor 4 dagen naar de camping geweest dus zonder internet. Ik schrijf jullie morgen uitgebreid mijn verhall maar de jongste huilt nu zo hard dat ik er snel naar toe ga!!1

Dikke zoen Daan

Hey Meiden,

Hier even een up-date van mijn kant! Ik ben 4 dagen naar de camping geweest waar wij een voorseizoensplaats hebben en het was van 't weekend zulk mooi weer dus we hebben er lekker van genoten.

Woensdag moest ik bellen voor de uitslag van mijn uitstrijkje omdat ik in oktober weer geopereerd was aan mijn baarmoedermond. Het was dus de bedoeling dat de uitslag nu pap 1 zou zijn en dit was dus 2 bijna 3 dus weer niet goed. Het was wel even een klap in mijn gezicht, ik heb direct gevraagd of de miskramen hier iets mee te maken hebben maar weer zei ze van niet.

Lies, ik denk aan je en duim heel hard voor en hoop dat het meevalt.

Sita, wat een verhaal meisje!! Ik weet niet of ik het vol zou kunnen houden. Is het dan wel zo dat jullie het in de toekomst over kunnen nemen of blijft het van je schoonouders. Het is natuurlijk wel een verschil of je voor je eigen zaak zo hard werkt of voor die van een ander.

Winnie, bij jou wordt het nu al spannend he, de 13e was toch je NOD? Ik hoop dat het weer raak is want bij mij was dat dus 3 mnd het geval iedere keer de volgende maand raak. Ik ga ook voor jou duimen.

Dikke zoen Daantje

Hoi meiden,

Even een kort berichtje:
Wat vervelend voor je Daantje, maareh wat betekent PAP 1, 2 of 3 eigenlijk?

Ja, de NOD's komen er idd aan. A.s. vrijdag is D-day. Begin al wel vanalles te voelen maarja een heleboel symptonen maken nog geen zwangerschap. Probeer realistisch te blijven. Afwachten maar, ik wil in ieder geval niet testen voordat ik enkele dagen ovetijd ben.

Tot snel.
Liefs, Winnie.

Hey meiden,

Hey Daantje lieve schat. PAP3 B dat is niet zo goed, maar het hoeft ook niet noodzakelijk slecht te zijn. Misschien kunnen ze afschrapen of zo. Bij mijn zusje hebben ze dat ook gedaan, en die mag nu gewoon terug zwanger worden hoor. Het is bij jou niet de eerste keer he. Zo veel tegenslag. Blijf echter positief denken. Ik zal morgen voor jou een extra kaarsje gaan branden. Misschien ben je niet gelovig, maar baadt het niet, dan schaadt het niet. Ik denk aan je.
En Winnie, ik hoop dat het raak is. Ik heb nog steeds geen ei gehad. Als ik mijn temp moet geloven. Nu duurt het wel erg lang. Maar mijn testen leken allemaal positief. Morgen hoor ik meer van de gyn.
Tot snel

Terug
Bovenaan