voor degene die nog niet zwanger zijn (kletstopic)

Hey meiden, hier weer ff een reactie van mij na een tijd minder op t forum te zijn geweest om zo wat afleiding te hebben.

@supertje: hoe gaat t nu met jou, eerder was je bezif met follikelmetingen....Heb jij zelf inmiddels misschien nog weer nieuws? Hier geen primolut maar provera gekregen.

@sollune, dank meid! ik zal later nog ff uitgebreider reageren via t kletstopic (toch lastig dat daar zwanger en nog-niet-zwanger door elkaar lopen omdat er best veel gereageerd word en t zo bijna onmogelijk is om bij te houden).

@gebruiker882410 en @gebruiker534507: welkom hier, Lies en Marlies!:-D Misschien kunnen jullie nog even je profielnaam aanpassen zodat t makkelijker is om te zien wie wat geschreven heeft...?;-) Spannend hoor en succes gewenst! Misschien heb ik t ergens anders gemist, maar gaan jullie voor een eerste kindje of al voor een broertje/ zusje?

In reactie op de vraag over ontpillen:
Ik heb niet veel van het ontpillen gemerkt, behalve dan dat ik zonder pil wel heeel regelmatig was, (volgens het boekje elke 28 dg, ik kon er letterlijk de klok op gelijk zetten) en dat t zonder pil iets meer schommelde (soms 29 dg, 1 uitschieter van 31). Het vervelende van echt moeten ontpillen is na wat ik er over gelezen heb volgens mij vooral dat je niet weet waar je aan toe bent en daar kan ik in die zin wel over meepraten aangezien mijn lijf momenteel maar wat aan rommelt na een miskraam eind juni. Om die reden heb ik recent een provera-kuur gekregen van de gyn en tis dus nu de vraag of die heeft aangeslagen...

@RJAMM:Super jammer, Renate! Moeilijk zeg, dat je man zo vaak lang weg is. Ik hoop dat je de komende tijd extra kunt genieten vd dingen die je niet mag als je zwanger bent.

@BO81, vandaag je nod zie ik, hoe is t met je? nog even terugkomend op je eerdere vraag over t in beeld krijgen van je cyclus. Ik gebruik daar zelf een app voor en kan allerlei dingen bijhouden zoals:
-begin en eind menstruatie (invullen op kalender): aan de hand hiervan rekent hij automatisch uit hoe lang je cyclus was (overzichtelijk dmv een apart lijstje) en adhv t gemiddelde bepaalt/ 'voorspelt' hij je nieuwe nod;
- pre-menstruele of evt. zwangerschaps kwaaltjes, via vrije notitieruimte;
- je temp en gewicht, getoond in grafiek (gebruik ik niet- komt heel nauw qua tijd
en dat vergeet ik toch);
- je stemming (met een stoplicht!;-p)
- je afscheiding
Ik heb eerder met ovulatietestjes mijn ei-sprong opgespoord en die ronde was t ook raak!;-) ik had toen die van testpoint, gekocht bij etos en die vond ik dus heel duidelijk/ goed werken, maar ik lees ook veel goeds over die van het kruidvat en ook wel over de goedkope dipsticks van zwanger en kids.nl

@juulke82, oeh...spannend, je hebt morgen je nod zie ik! Duim-duim van deze kant!

@Daantje12, jammer zeg, inderdaad maar weer op naar de volgende ronde. Hopelijk voel je je fysiek en mentaal niet al te ellendig. Alvast succes weer!

Ik weet niet of de provera bij mij al helemaal gedaan heeft wat t moet, of dat t nog
kan komen...:(( Afgelopen maandag heb ik de laatste tablet gebruikt. Zowel tijdens als na de 10-daagse kuur wel wat bloeding gehad maar nog steeds
niet heel noemenswaardig. Aanstaande donderdag moet ik weer naar de gyn
dus dan zullen we t wel zien. Ik hoop dat t dan ok is maar ik heb er een
beetje een hard hoofd in en ik houd er rekening mee dat t misschien dus alsnog een
curettage wordt....:( Daar zal ik dan wel weer flink van balen omdat t dan
nog weer langer duurt voor we verder kunnen, maar dat is dan helaas-pindakaas gewoon niet anders en dat zien we dan wel weer.

Heb een fijn weekend allemaal!

Maandag weer een meeting. Er groeit nog geen follikel. Baarmoederslijmvlies weer wel flink.

Ik kreeg de eerste keer 2 x primolut achter elkaar. Omdat de eerste keer ook niet genoeg deed. Hoop voor je dat curretage niet nodig is.

hopelijk is er maandag wel een follikel te zien (of meten ze maandag wat anders?) en flink wat slijmvlies lijkt me inderdaad positief dus wie weet, Supertje!

oh ja, niet aan gedacht dat 2 kuren achter elkaar ook nog zou kunnen...hopelijk is dat noch een curettage nodig.

Succes lieve vitanova en supertje!
Ik had al ergens anders gereageerd maar zie het nu pas hier sorry...
@RJAMMdat is mooi ruk jow! Maar ik hoop voor je dat oktober dan jou kans is!
Liefs

Terug
Bovenaan