Voor Espritfreak en Inge

Wel dubbel hè, aan 1 kant is het niet leuk om met zieke kids thuis te zitten, maar ad andere kant is het ook weer niet leuk om te gaan werken als ze ziek zijn. Dat belooft zekers wat als je de hele zwangerschap zo'n hongergevoel blijft houden , ach het gaat er als het goed is ook wel weer af. Ik had na beide zwangerschappen met 3 à 4 wkn m'n eigen kleren weer aan, m'n buik is wel nooit meer superstrak geworden, maar ja 't kan erger. Wie weet is 't dit keer een meisje bij jullie?? Ik hoorde  vandaag een verhaal van een oud buurmeisje van me. Ze wist dus niet dat ze zwanger was. Ze had vorige week zondag nog gewerkt. Maandags dacht ze buikgriep te hebben, maar omdat ze zo'n pijn in haar buik had toch maar ff richting huisarts. Deze heeft haar naar het ziekenhuis gestuurd met de mededeling dat ze ging bevallen. Daar aangekomen had ze inmiddels 10 cm ontsluiting en na een 1/2 uur bevallen van een jongetje. Ze was wel de hele zwangerschap ongi geweest. Kun jij je hier wat bij voorstellen? Ik niet! Lijkt me ook helemaal niet leuk zo, je gaat naar de huisarts en een uur later heb je een kindje , niks babyspulletjes kopen, niks samen toeleven naar het moment dat je papa en mama wordt, lijkt me ècht heel vreemd.
Ga ff m'n kleine meissie uit bed halen, tot later!

Jeetje zeg wat een verhaal. Lijkt me ook niks hoor om zo te bevallen en kan me ook niet voorstellen dat ik het zou missen als ik zie hoe dik mijn buik was haha.
Nou hier een heftige dag gehad. Mijn jongste is dus al ziek en erg aan het hoesten enzo. Hij was vanmiddag een appel aan het eten en stikte er bijna in. Zo erg dat ik 112 heb gebeld en de ambulance kwam. Gelukkig ging het net daarvoor weer iets beter. Hij had helemaal een blauwe mond, neus, ogen, tenen en vingers echt super eng en ben me rot geschrokken! Vanavond weer naar de huisartsen post ivm met de koorts en antibiotica die niet lukt. Ondertussen heeft hij een dubbele oorontsteking en een nieuwe kuur en andere oogdruppels. Ik hoop nu echt dat hij op gaat knappen!
Na het hele gebeuren vanmiddag best buikpijn en rugpijn gehad, ik denk van de stress, nu valt het wel weer mee.
Nou ik hoop dat het bij jullie beter gaat en dat je meisjes niet mee doen met het griepen enzo.
Wat een leuke manieren om de zwangerschappen te vertellen. Ik heb het vanmiddag een vriendin verteld die hoog zwanger is en afgelopen maandag uitgerekend was. Ik was helemaal in tranen door alles en was wel fijn om even te kunnen praten. Heb zowiezo last van sneller huilen als ik zwanger ben, de volgende keer als ik denk dat ik misschien zwanger ben ga ik gewoon een zielige kinderfilm kijken ipv testen, dat zegt genoeg haha.
Nou ff relaxen.

liefs babymama

Jee, wat een schrikken geblazen zeg, lijkt me ook erg eng, vooral ook omdat je niet precies weet wat je moet doen. Als hij zo blauw was, dan kwam hij toch echt wel een hoop zuurstof tekort zeg. Was je oudste er ook bij, kan me voorstellen dat het voor hem ook heel beangstigend was om dat te zien. Stress kun je in zo'n situatie ook echt niet voorkomen. Hoop dat je nu een beetje tot rust kunt komen.
Hoe reageerde jouw vriendin op jouw zwangerschap, had ze het verwacht, of was ze verbaasd? Ik heb nl nog steeds het idee dat heel veel mensen 2 kinderen nog steeds standaard vinden, hoewel ik momenteel ook best veel mensen met 3 kinderen zie, misschien komt dat ook wel omdat ik er meer op let??
Zou overigens niet goed zijn voor de zwangerschapstesten-fabrikanten (wat een lang woord zeg)  als alle dames jouw methode gaan hanteren ipv te testen hahaha. Hebben jullie de planning om nog voor een 4e te gaan (als dit tenminste geen tweeling is)?

Doegie!

Dat zou wat zijn zeg een tweeling, mijn tante heeft een drie- drieling en dat schijnt dus wel voor mij eventueel erfelijk te zijn. Een tweeling oke maar drie moet ik nu echt ff niet aan denken.
Ik weet het niet een vierde, mijn vriend zou dat wel graag willen.
Mijn vriendin was niet verbaasd omdat ze wel weet dat we nog een keer een derde kindje willen. De meeste mensen denken idd nu heb je er twee dus ben je "klaar". En ik zeg dan al jaren nou 3 of 4 lijkt me leuk dus ik denk dat ik ze niet erg zal verbazen. Mijn broer zegt ook met twee ben je klaar. Ben erg benieuwd naar zijn reactie haha.
En jullie? Een derde en ook een vierde? Of is het dan wel goed zo. Ik voel me al erg gezegend met mijn twee mooie boys en een kindje onderweg.

Ik ga nu ff eten wat dat was er nog bij ingeschoten dus dan maar een tosti, nu ik nog zin in eten heb. Ik verwacht eigenlijk over 1,5 a 2 weken misselijk te worden en niet te eten. Bij de tweede ben ik de eerste 3 maanden 5 kiloe afgevallen. Maar miss valt het deze keer mee.

liefs

Nou wij gaan in ieder geval niet voor een vierde, of het zou bij een evt zwangerschap ook een tweeling moeten zijn. Is wel grappig, ik krijg momenteel geregeld zo'n opmerking in de richting van een 3e kindje. Zo van, goh waar moet de 3e op het naambordje komen te staan, en ach over twee jaar dan hebben jullie de 3e kleine al. Dus wie weet zijn de mensen niet allemaal verbaasd straks en zitten ze gewoon op  het nieuwtje te wachten dat uk nr 3 onderweg is. Weet je al hoe je het gaat vertellen? Moest jij bij de 2e sneller jouw positiekleding aan als bij de 1e? Ik las laatst op een forum dat een vrouwtje die zwanger was vd 3e met 7 wkn haar eigen kleding al niet meer aan kon. Pfff.
Doeidoei, voor straks een goeie nachtrust!

hoihoi

nou na een dagje werken is de rust hier weer een beetje terug. De jongste is aan het opknappen en heeft vandaag geen koorts gehad, alleen een beetje verhoging. Zijn ogen gaan er ook weer iets beter uit zien.
Ik weet nog niet hoe we het gaan vertellen, mijn ouders komen dit weekend dus of dit weekend of met pasen.
Ik heb vanmiddag de gynacoloog gebeld en gevraagd of ik een gesprek kan hebben over d evorige bevalling en hoe het nu gaat. En wat mij heel blij maakte....de assistente zei kom maar over 4 weken dan krijg je en echo en een gesprek. Een ECHO met 9 weken, dat is echt vroeg he, maar wel leuk. Wie weet blijf ik wel onder controle   van de gynacoloog en zal ik  vaker echos krijgen. Lijkt me best leuk.
Hoe is het bij jullie? En heb je je eisprong al gehad of nog geen idee? Je tempt wel toch? Ben erg benieuwd wanneer jullie derde ukkie zich aandient.

liefs babymama

Hai,

Fijn te horen dat het wat beter gaat met de jongste. Jij ook een beetje tot rust gekomen gisteravond? Ik had bij mijn jongste trouwens ook zo vroeg een echo, maar dat was puur als termijnbepaling, aangezien mijn cyclus toen ook onregelmatig was (niet zo onregelmatig als nu). Daarna heb ik met 12 weken ook nog een echo gehad. De verloskundige voelde aan dat ik dat wel fijn vond, omdat ik daarvoor 2 miskramen had gehad en daarna met 20 weken nog één. En natuurlijk de pretecho met 23 wkn. Dat is wel het voordeel van de gynaecoloog, je krijgt automatisch meer echo's. Willen jullie overigens weten wat het wordt? Ik denk dat wij het wel zouden willen weten, maar ja zover is het nog niet en wie weet bedenken wij ons nog en laten we ons gewoon weer verrassen tegen die tijd.
Bij mij valt nog niet zoveel te melden. Ik temp inderdaad nog wel, maar nog geen eisprong gehad. Wie weet weer zo'n ellenlange cyclus  en komt m'n voorgevoel uit. Ik heb nl. wat met 24-12 en hoe ik daarbij kom, vraag het me niet. Ik hoop 1 ding en dat is dat ik volgende week als we op vakantie zijn niet ongi word. Is toch niet zo fijn vind ik. Nou wie weet tot strakkies en anders tot morgen?

he hoi

was jij ook onder conrole bij de gynacoloog dan bij de tweede of alleen om de termijn te bepalen? Ik ben erg benieuwd wat je ziet met 9 weken en of ik nog een echo krijg bij 12 weken.
volgende week al lekker een weekje weg? heerlijk zeg. En idd hopen dat je ongi dan niet komt maar misschien een mooie week om een ukkie te verwekken haha.
ben programma aan het kijken over tweelingen eg grappig om te zien hoe veel mensen op elkaar kunnen lijken.

tot schrijfs

Terug
Bovenaan