Voor Espritfreak en Inge

Haihai,

Terug  van weggeweest!  Wat lief van je dat je onze topic weer ff ge-upt hebt!
Gelukkig dat jouw kindjes weer ad beterende hand zijn, wel sneu dat jouw jongste weer last heeft van z'n oogjes. Onze jongste heeft dat ook een tijdje gehad, maar ja je kunt ook niet altijd voorkomen dat ze zichzelf weer besmetten. Wel balen zeg dat ze niet naar de creche mogen de komende 2 weken, hoe ga je dat doen met de opvang dan? En wat leuk dat je al een buikje krijgt. Ik sprak vorige week iemand die al 24 weken zwanger was, nou daar kon je helemaal niets aan zien. Is toch ook niet leuk lijkt mij. Ik vond het heerlijk om met m'n buik te pronken!

Wij hebben het ontzettend fijn gehad de afgelopen dagen. Toch goed weer gehad, alleen gisteravond regende het behoorlijk hard. Onze meiden vonden het super, ook het zwembad viel in zeer goede aarde, zelfs bij de jongste, was erg leuk om te zien hoe enthousiast ze beiden waren. Echt uitgerust zijn wij niet. Wij waren met 5 volwassenen en 3 kids. Het kindje dat mee was, is net zo oud als onze oudste en ook nog een meisje, dus we hebben het nodige gekat en gekibbel gehoord. Hierdoor moet ik eerlijk zeggen heb ik wel weer even getwijfeld wel of niet voor een een 3e te gaan. Soms was het gewoon om gek van te worden dat gekibbel. Maar ja, het kriebelt toch hè? Mijn man zei ook al, je had nu 2 kids in dezelfde leeftijd, dat heb je straks natuurlijk   niet. Dus we gaan maar vrolijk verder met klussen. Volgens m'n temp nog steeds geen eisprong gehad, we komen steeds dichterbij de 24e december (qua uitgerekende datum), dus wie weet???
Hebben jullie nog plannen voor de Pasen? Ik geloof dat we een sneeuwpop kunnen maken de 1e als ik het goed begrepen heb, zou wel super zijn! Wij gaan de 1e ff op familiebezoek en de 2e gaan we met de andere familie uit eten. Kortom genoeg te doen.
Fijne avond nog en wie weet tot later!

Liefs,

Espritfreak

he wat gezellig dat jullie er weer zijn. En wat goed dat jullie het zo gezellig hebben gehad! En je man heeft gelijk denk ik, het is heel anders als het weer een babytje is en je eigen kind, ookal wordt ik hier ook af en toe gek van dat getrek van de jongens aan elkaar haha.
Ik heb vandaag wel bedacht echt te gaan genieten omdat ik het ws toch bij 3 kindjes wil houden. Mijn vriend was het hier wel mee eens, ook bijvoorbeeld als je kijkt naar financien, practische zaken enz.
Hoe zit dat met die ontstoken ogen dan? Ik had het hier nog niet met ze mee gemaakt, maar het kan dus steeds terug komen? Eerst hier de oudste, toen de jongste en de oudste en mijn vriend en nu weer de jongste, maar er zit wel steeds een week ofzo tussen dat niemand er last van heeft. Ik blijf bezig met watjes en uitgekookt water en nu ook weer met druppeltjes.
Met de pasen komen mijn ouders en zoeken we eieren samen met de buren en hun kids. Tweede paasdag nog geen ideeen misschien even lekker op stap met zijn viertjes.

Nou blijft dus afwachten met je cyclus en wie weet een kerstkindje. Wel heel leuk dat jou man ook zo graag wil.

Ik ga ff relaxen en kijk straks nog wel ff.

Terwijl jij aan het relaxen bent, reageer ik maar weer ff.
Onze jongste heeft de 1e keer op Mallorca last gekregen van haar oogjes, ze heeft daar in een privékliniek druppels voorgeschreven gekregen en deze hebben toen ook wel goed geholpen. Daarna heeft ze een aantal keren weer last gehad. Onze huisarts gaf aan dat dit heel erg besmettelijk was en dat we erg goed de hygiene in acht moesten nemen. Hoewel ik zelf erg secuur ben, heb ik er zelf ook last van gehad, zij het wel in mindere mate. Wonder boven wonder heeft onze oudste er geen last van gehad, terwijl onze dames erg close met elkaar zijn en elkaar erg veel knuffelen.
Genieten van deze zwangerschap moet je zeker! Een buurvrouw zei na de geboorte van onze jongste geniet er maar van, je weet nooit of je het nog een keer mee mag maken en dat heeft me toen ook wel aan het denken gezet, want ik had daar nooit zo mee stil gestaan.
Ik vind het ook leuk om weer op het forum terug te zijn, vind het wel gezellie!

he hoi,

sorry beetje late reactie. Druk geweest met de pasen en boodschappen en koken enz. en ik ben ´s avonds zoooo moe. Ook begint de misselijkheid echt toe te slaan. Wilde net een boterham smeren en moest daar al bijna van overgeven. Balen dus maar wel een goed teken denk ik. Morgen 6 weken zwanger en bij de vorige twee begon het ook met 6 weken.
Hoe is het bij jullie? Hebben jullie leuke paasdagen? Wel bijzonder he met die sneeuw. Gisteren hebben we hier nog lekker kunnen wandelen en was het in het zonnetje echt lekker. Vandaag niet echt plannen. Misschien vanmiddag bij een caravan kijken die we misschien gaan kopen, kunnen we deze zomer toch nog lekker op vakantie, lijkt me wel wat. Hebben jullie al bedacht   wat jullie deze zomer gaan doen, of laat je dat afhangen van of je wel/niet zwanger wordt?
Fijne dag!

Haihai,

De zwangerschapkwaaltjes beginnen nu echt toe te slaan dus? Wij hebben leuke dagen gehad, gisterochtend nog ff weg geweest, gistermiddag eters gehad hier, en vandaag met mijn kant van de familie een uitje gehad, gekart, gelaserquest en gebowld en daarna gechineest, was wel erg gezellie, want zo vaak zien we elkaar niet. Hebben jullie de caravan gekocht vanmiddag? Weet je al waar de reis naar toe gaat dan? Wij hebben nog geen planning, is echt afhankelijk van het feit of ik zwanger ben of niet. Als ik  nu snel zwanger zou raken denk ik niet dat wij 2 weken op zomervakantie gaan. Als het   zwanger worden toch nog langer duurt, dan zou het best nog wel eens zo kunnen zijn dat we een last-minute pakken en anders zien we het wel. Heb jij overigens al een afspraak bij de verloskundige/gynaecoloog staan?

Groetjes!

hoihoi,

nou de misselijkheid is toe geslagen, weet meteen weer waarom ik die eerste maanden zo vervelend vind haha. Gelukkig werd het aan het eind vd middag iets beter en heb ik wat kunnen eten.
Hoe is het daar? Ook lekker sneeuw? Mijn oudste heeft vanochtend met de buurkindjes een grote sneeuwpop gemaakt, echt heerlijk.
Ik wordt nu al gek van alle opmerkingen over dat we zeker een meisje willen. Het maakt ons echt niets uit. Hebben jullie voorkeur of maakt dat ook niets uit? Een jongen lijkt me leuk wat betreft spelen voor de jongens en een meisje lijkt me ook leuk. Maar het is voor mij een raar idee om voor een meisje te gaan. Je wilt toch een kindje? Maar goed blijkbaar denken veel mensen daar anders over. Ik krijg dan wel het gevoel dat ik het kindje in mijn buik nu al moet beschermen, als het een jongetje is, is hij gewoon net zo leuk als dat zij een meisje is.
Ik heb 14 april een afspraak bij de verloskindige en 15 april bij de gyn. De 15e krijg ik ook een echo.

Hoe is het eigenlijk met je cyclus? Lijkt weer behoorlijk lang te worden he.

groetjes babymama

Hoi,

Balen is dat hè die misselijkheid. Bij mijn oudste heb ik er meer last van gehad en toen hielpen pepermuntjes bij mij, vraag me niet hoe 't kan, maar het hielp en daar ging 't om. Slik jij Gravitamon, of gewoon foliumzuur. Mijn vriendin slikte Gravitamon en kreeg van de huisarts het advies hiermee te stoppen en over te gaan op foliumzuur. En warempel haar misselijkheid verdween. Spannend dat de afspraken nu staan. Je blijft in 1e instantie onder behandeling bij de vk? Wij hebben geen voorkeur voor een jongetje/meisje, hoewel ik een jongetje voor m'n man ook wel leuk zou vinden, vind ik 3 grieten ook wel erg leuk.
Kan me voorstellen dat je gek wordt van die opmerkingen en dat je de indruk hebt dat je je kindje nu al hiertegen moet beschermen.
Vanochtend lag er eindelijk dan een laagje sneeuw, onze oudste wilde vanochtend om 7.30 uur meteen naar buiten om een sneeuwpop te maken, maar ja de plicht riep en ze moest naar school. Om 12.00 uur was alle sneeuw helaas weer verdwenen, dus erg lang heeft ze er niet lang van kunnen genieten.
Het lijkt erop dat m'n eisprong eraan zit te komen, had vanmorgen een lichte tempverhoging, dus wie weet, maar het is een feit dat het wederom een lange cyclus is, ik hoop alleen dat deze afgerond wordt met een positieve test en niet met de rode duivels! Morgen maar weer eens afwachten wat de temp is.
Hebben jullie de caravan nu gekocht of niet?

Doegie!

he hoi,

ja gek is dat he welke dingen kunnen helpen bij misselijkheid. Pepermuntjes klinkt wel goed, misschien morgen ff halen. Ik slik gewoon foliumzuur, dus kan (helaas) niet stoppen met gravitamon.
Wat zonde voor je dochter dat ze naar school moest. Hier waren ze idd ookal om 9.30 buiten en de sneeuw was er ook niet zo lang. Ik heb erg gelachen om de overbuurvrouw. Die was haar balkon aan het schoonmaken. Eerst de sneeuw eraf met een bezem, echt van alle randjes en toen het hele balkon met een doekje gepoetst. En toen..... je raad het al, was het vanavond gewoon weer aan het sneeuwen haha. Waswel grappig om te zien.
De caravan hebben we nog niet gezien wordt ws dit weekend dus ben erg benieuwd. Heb in mei twee weken vakantie, dus als het wat is en het wordt mooi weer kunnen we hem dan mooi een paar dagen uitproberen.
Wat goed joh je eisprong, en als je nu zwanger wordt een kerstkindje? Zou wel super leuk zijn en dan hopen dat je niet zo misselijk wordt.
Een vriedin van mij is gisteren bevallen van haar tweede zoontje, ik was gewoon een beetje jalours dat het bij mij nog niet zover is. Lijkt me weer zo leuk zo'n ukkie erbij. Maar goed eerst de echo maar eens afwachten, die vond ik bij de jongetjes ook erg leuk. Nu dus al vroeg met 9 weken, ben benieuwd hoe goed we alles zien. De vroige keren had ik volgens mij een echo met 12/13 weken en dan echt al een klein mini mensje.

Ik ga maar (weer eens) vroeg naar bed. Lig al de hele week om 21.00 uur in bed, waar ik vervolgens niet kan slapen maar wel lekker tv kijken.

Groetjes

Terug
Bovenaan