Voor het eerst Clomid

Hoi Deborah,
Zelf ben ik net begonnen met de eerste ronde clomid 50mg, ik ben op dag 10, 12 en 14 geweest voor een echo en moet aanstaande maandag op dag 17 weer dit komt omdat mijn eitjes niet snel groeeien of misscien wel helemaal niet meer groeien, maar dat is dus bij iedereen anders. Het kan ook zijn dat bij jou op dag 10 al een eitje te zien is dat groot genoeg is, en dat je niet meer terug hoeft te komen voor de metingen...
Elke rond duurd in principe ongeveer 1 maand dus een totale cyclus maar dat kan ook anders zijn. Ik zelf heb geen normale cyclus waardoor deze waarschijnlijk de volgende keer (mocht deze poging niet slagen) weer opgewekt gaat worden met primolut, hierdoor wachten ze dus niet een hele cyclus af.
Het ophogen ligt er aan of de clomid 50mg wel of niet aanstaat, is deze dosis bij jou goed dan gaan ze natuurlijk niet ophogen maar als het niet aanslaat gaan ze meestal gelijk met de volgende cyclus de dosis verhogen naar 100mg.
Succes alvast er mee!
Liefs sara 

Wat fijn om mee te kunnen lezen!

Hier een soort gelijke situatie. Diagnose PCOS gekregen in december en net de eerste maand met Clomind 50mg bijna achter de rug.
Geen echo’s gehad Vandaag CD dag 22, deze dag moest ik bloedprikken. Mijn gynaecoloog nog niet gesproken, maar de waarde was 1.1, ik heb gelezen dat het minimaal 20/30 moet zijn. Dus ik vrees geen goed nieuws volgende week ?

Ik merk dat ik het mentaal toch ook allemaal best moeilijk vind hoor! Mijn omgeving weet het wel, dat we ermee bezig zijn. Maar niet alles precies. 

Fijn om dingen te dleen! Succes meiden!

Drukke weel gehad dus ik moest veel bijlezen! Wat tof dat er zoveel meiden zich aansluiten en wat willen delen. Hopelijk delen we aan het einde allemaal een positief bericht! Ik zit dus in de 1e 100 mg en heb afgelopen maanden bloed laten prikken om te kijken of deze aanslaat. Ik weet eigenlijk al zeker dat ik een eisprong heb gehad en kan niet wachten om te testen! Ik kan pas vrijdag testen want had wel het idee dat de eisprong wat later kwam (dag 19) probeer 2 weken na eisprong aan te houden. Maandag is het dag 28, dan zal ik nog wel niet kunnen testen he? Aangezien late eisprong?

Hoi Sara, 
Ik moet waarschijnlijk ook eerst starten met promolut, ook net zoals vele dat ik geen eisprong heb. 
Ik dacht inderdaad al zoiets dat een ronde een maand zou zijn. Hopelijk komt m'n cyclus snel op gang. Zodat ik daarna kan beginnen met clomid. 
Succes Sara hopelijk komt het toch nog goed met deze ronde. Wel fijn dat ze je zo goed in de gaten houden. 
vervelend Anouk dat de test negatief was, tweede test al gedaan?
en Stefanie al meer nieuws?
X deborah 

Hoi dames! Hier nog geen nieuws. Nog geen menstruatie. Ik heb ook nergens last van maar goed...dat zegt ook niks. Ik heb eergister eind van middag test gedaan en die was hartstikke wit. Nu had ik ook best wat gedronken dus dat kan beinvloeden. Ik zit nu op dag 32. Ik wacht gewoon nog even af. Moet geduld hebben van mezelf. Als er niks gebeurd wil ik denk ik woensdag nog eens testen maar dan smorgens.
Wens jullie opnieuw allemaal succes en ik blijf ook meelezen! 

Goedemiddag allemaal,
Ik heb vrijdag me 2de test gedaan en vanochtend nog een keer maar helaas geen positieve test en ook nog niet ongesteld.
Ik heb wel constant kramp in me onderbuik dus hopelijk zet me menstruatie snel door want dan kan ik weer starten met de clomid.
Ik zit namelijk nu al op dag 32. Net zoalsou Stefanie ;). Ga jij wel van nog testen?
Morgen heb ik een belafspraak met de gynaecoloog dus ik ben benieuwd.
Succes meiden met alles en ik hoop ook voor iedereen dat we binnenkort allemaal goed nieuws hebben.
Liefs Anouk

Hey meiden, 
Oh wat jammer dat de test weer negatief was, benieuwd wat de gyn zegt. 
Stefanie, ben benieuwd of je woensdag meer weet!
Ik kan nog niet mee praten over de medicijnen ik moet daar nog mee gaan starten, ik heb daar naast ook endotriose op het moment erg veel last van buikkrampen. 
Moet ik eigenlijk nog iets aangeven bij mijn zorgverzekering of nakijken hoe het zit met de vergoedingen?
Ik laat jullie weten wat de gyn vrijdag heeft gezegd. 
Liefs Deborah

Terug
Bovenaan