Voor het eerst Clomid

Hey meiden,

Ik herken dat ook Sara, dat je er heel veel mee bezig bent en veel over nadenkt. Nu het eenmaal 'aan' is merk ik dat ik ook niet meer zo heel relax ben, de "we zien wel" instelling is in ieder geval nergens meer te bekennen ;-)
Ik heb het wel aan familie en een vriendin verteld, maar wil het ook niet aan veel mensen vertellen, omdat het me nog zo leuk lijkt als het een verrassing is.
Deborah en Sara, succes met de primolut! Ik heb alleen last van lichte hoofdpijn gehad en af en toe een beetje misselijk, maar het mag geen naam hebben. Ik ben nu benieuwd hoe lang het duurt voordat de menstruatie op gang komt.
Hebben jullie al veel succesverhalen gehoord? Ik heb een nicht die in de tweede ronde met Chlomid zwanger is geworden, maar misschien moet ik daar niet teveel aan vasthouden.

Fijne dag!

Ik slik nu dus voor de 9de keer Clomid. Ik mag hierna (want ik ga gewoon uit dat het niet wat wordt en dat ik door moet met Clomid) nog 2 x Clmod slikken daarna komt er overleg vermoed ik. Het wordt afwachten, maar we zien het allemaal wel. Merk dat ik er inmiddels immuun voor ben geworden en dat ik er maar gewoon vanuit ga dat we samen blijven met ons hondje en dat een kindje voor ons nu echt een cadeautje / wondertje zal zijn mocht het ooit lukken.
Als ik zo niet denk, word ik gek en dat kan niet. 

He Stafanie, is idd wel de beste manier denk ik ook om zo te denken. Je zit toch nog niet op de hoogste dosis 150 mg clomid, of wel? Ik zelf zou denk ik niet zo door blijven gaan als je zelf al het gevoel hebt dat de hoeveelheid die je nu gebruikt niet meer werkt. Mijn gynaecoloog gaf ook al aan dat iddd na verloop van tijd de werking minder wordt maar dat dan de hoeveelheid verhoogt moet worden. Zou gewoon een afspraak maken om het te bespreken met de gynaecoloog.
Ben vanmiddag naar de gynaecoloog geweest en kreeg heeel erg onverwachts goed bericht, er was nu op dag 21 een eiblaasje te zien van 18mm!! Ik kon het bijna niet geloven, had zelf wel het gevoel dat ik geen eisprong had gehad maar de groei van de eicel lag al meer een week stil. Op dag 10 had ik heel veel eiblaasjes van 12-14 mm maar dit was op dag 17 afgelopen maandag nog steeds zo. De gynaecoloog gaf toen aan dit nog niet eerder meegemaakt te hebben dat de eiblaasjes niet verder groeide bij deze afmeting en dat ze alleen kon bedenken dat dit misschien door de cyste kwam, dat ze niet meer gegroeid waren. Ze gaf toen aan te wachten op mijn menstruatie maar ik vroeg toen nog aan haar of het misschien toch nog zou kunnen zijn dat ze zouden gaan groeien? Toen zei ze misschien is het toch nog goed om eind van de week nog een keer te kijken met een echo en de wonderen zijn de wereld nog niet uit tch op eens een eiblaasje van 18!! Nu het advies gekregen om vandaag en morgen er een gezellige avond van te maken ? en dan af te wachten.... zo zie je maar dat je toch ook moet luisteren naar je eigen gevoel.
Fijn weekend allemaal!
X Sara 

Hey meiden, 

wat een goed nieuws Sara!
Ik ben vanmorgen bij de gyn geweest, ik mag vanaf vandaag gaan starten met promelut. En daarna clomid. Ik zou het voor 3x mee krijgen als ik daarna nog niet in verwachting ben wordt de clomid opgehoogd naar 100 mg. na de eerste menstruatie moet ik langs voor een echo en bloedprikken.
Daarna verder zelfstandig. Ik ben erg benieuwd, en vind het aan de ene kant ook wel spannend. Nu kan het echt gaan gebeuren en kunnen we eindelijk verder denken aan de toekomst. 
De gyn kon trouwens niet achterhalen hoe het kwam dat ik me niet lekker voelde. 
X Deborah

Goedemorgen meiden,

Wat een super nieuws Sara!! 
@stefanie. Hebben jullie al met de gynaecoloog wat de eventuele vervolg stappen zullen zijn? Vervelend dat de clomid niet aanslaat :( en snap best dat je er soms even doorheen zit. Ik hoop ook van harte dat jullie snel in verwachting zijn van jullie cadeautje/wondertje :).
@deborah spannend dat je mag beginnen met de primolut en dan de clomid. Voor mijn gevoel werd er toen allemaal nog realitischer. Een spannend tijd! 
Ik heb vandaag me laatste clomid 100 mg geslikt dus woensdag langs voor een echo. Hopelijk zien ze deze keer wel wat :)
Fijne dag allemaal,
Groetjes Anouk

Hey meiden,
Hoe is het met jullie goed weekend gehad ?
Stefanie ik vind het apart dat ze niet eerder zijn gaan ophogen met de clomid. Mijn gyn heeft aangegeven bij mijn dat als het na 5 maanden zelf proberen met de clomid niet lukt ik mag bellen om op te hogen. Hopelijk slaat de 150mg aan.  En ben je snel in verwachting :)
Anouk spannend zeg! 
Ik heb nog steeds buikkrampen, en vannacht kon ik maar niet in slaap komen terwijl ik normaal binnen 5 minuten slaap. ik zit nu op dag 4 met de promelut kuur. Ben blij als ik kan gaan starten met de clomid. 
Dit zal waarschijnlijk rond 25 feb zijn. 
Succes weer meiden!
x Deborah

Goedemorgen meiden,

Wat een goed nieuws Sara! Fijn om te horen. Anouk, hopelijk krijg jij woensdag ook goed nieuws te zien/horen :) is dit voor jullie de eerste keer Chlomid of heb je al meerdere rondes gehad?
Deborah hoe gaat het bij jou met de bijwerkingen verder?
Ik heb vorige week woensdag mn laatste dag met primolut gehad en gisteren is mijn menstruatie begonnen, het duurde dus wel 4 dagen (de gynaecoloog had verwacht 1 tot 2 dagen). De echo staat nu gepland voor volgende week.

Groetjes!

Hey Rosie, 

Vandaag voelde ik me niet mezelf op het werk, dit merkte ook mijn collega's op. Ik merk wel dat mijn endotriose nu op speelt. Continu buikkrampen, voel me ook wel een beetje down. 
Ben erg benieuwd bij de Rosie hoe het gaat met de echo. 
Ook advies gehad om voor de echo geen onbeschermde gemeenschap te hebben?

Deborah

Terug
Bovenaan