Voor het eerst Clomid

Hoi! 
Dankjewel Sara! Ze wouden mij nogmaals voor schildklier en pcos laten testen om te kijken of de mg van de schildklier medicijnen misschien niet wat hoger moeten.. en verder was ze best haastig na het inwendige onderzoek, ze zei me enkel dat het binnen een half jaar raak kan zijn en liet ons de deur uit. Ik vond dat best vreemd, wij zijn voor haar enkel een nummertje. Zo’n gevoel kreeg ik erbij. Maargoed, ze liep ook uit.
Daarom leek het me fijn om mee lezen hier, zodat ik weet wat ik tenminste kan verwachten en hoe anderen (jullie) met pcos en het maar niet zwanger raken mee om gaan.. 
Ik hoop voor jullie allemaal op goede uitslagen!! 
Liefs!

Wat vervelend RMPR dat de gynaecoloog zo gehaast was, ik ben nu ondertussen een stuk of 6 keer bij een vrouwelijke (vind ik persoonlijk wel prettig) gynaecoloog geweest en gelijk vanaf de eerste keer, werd er uitgebreid de tijd genomen voor informatie te geven, vragen te stellen etc. Dit geeft heel erg een vertrouwd gevoel en dat je serieus genomen wordt en geen nummer bent. RMPR  als je geen goed gevoel hebt bij deze gynaecoloog gewoon een afspraak maken bij een ander! 
Gister heb ik de eerste clomid pil ingenomen maar gelukkig tot nu toe nog geen bijwerkingen!
Liefs Sara 

Hi Sara, wat fijn dat ze bij jou de tijd heeft genomen! Ze had bij ons eerst gevraagd wat er aan de hand is, wat voor onderzoeken we reeds hebben gehad en nog andere persoonlijke vragen. Het was toevallig mijn 2e/3e dag van mn menstruatie, dus kon ze direct een inwendige echo doen. Daarna wist ze het gelijk en mochten we gaan. Ik wacht de volgende afspraak af, als we haar dan ook niet fijn vinden, gaan we wisselen van gyn. 
Mijn menstruatie verandert om de zoveel tijd, in het begin van vorig jaar was het elke 6 weken, daarna een keertje na 3 week, vervolgens werd het om de maand.. Als dit zo aanhoudt en ik te horen krijg dat ik Clomid mag gebruiken, kan ik in maart pas beginnen. 
Ik hoor om me heen iedereen maar zwanger raken en bevallen, zit ik hier op werk de dagen af te tellen tot 13 februari.. zucht. Gelukkig hebben we leuke plannen voor de weekenden!
ik hoop voor je dat het snel aanslaat en dat de bijwerkingen minimaal zijn! 
Liefs!

Hallo meiden,
Vervelend Sara dat je cyste nog niet weg is :(. Spannend dat je aan de clomid mag gaan beginnen en hopelijk kunnen ze indd goed zien dat er 1 of meerdere eiblaasjes groeien.
Ik ben indd afgelopen maandag in het ziekenhuis geweest. Op de echo was niks te zien maar ik heb uitgelegd dat ik misschien een eisprong heb gehad. Dus nu moet ik morgen bloed prikken en dan wordt er gekeken naar mijn progesteron. En hieruit kunnen ze dan zien of ik wel of niet een eisprong heb gehad. Mocht het zo zijn dat dit niet zo zijn dan gaan we praten over een ander behandelplan en dan denk ik verhoging van de clomid maar mocht ik wel een eisprong hebben gehad slaat de clomid 50 mg miss toch aan. Dus even spannend nu :).
Indd vervelend RMPR dat je geen fijn gevoel had bij de gynecoloog. Ik zou wat Sara zegt anders ook naar een andere gaan want bij mij namen ze ook wel de tijd voor me. 
Fijne dag!

Goedenavond Meiden!
Gelukkig heb je een fijn weekend in de vooruitzicht RMPR, kan je je gedachte ff verzetten.
10054894 spannend hoor dat ze morgen bloed gaan prikken om te kijken of je een eisprong hebt gehad! Krijg je dan gelijk de uitslag? ( heb je misschien een andere bijnaam? Schrijft zo vreemd nummer 10054894), ik gebruik overigens ook een bijnaam ipv mijn eigen naam, niemand in onze omgeving weet dat we hier mee bezig zijn, heb namelijk geen zin om steeds vragen hierover te krijgen, dan wordt de druk zo groot, vandaar dat ik een bijnaam aanhoudt ipv mijn eigen naam, je weet nooit wie er mee leest :)
Vandaag ben ik ontzetten verkouden geworden en voel me rillerig. Weet niet of dit van de clomid komt of dat het pure toeval is. Morgen moet ik de laaste pil innemen en dan maandag weer voor een echo, ben benieuwd!
Fijn weekend alvast allemaal!
Liefs Sara

Goedemorgen allemaaal. Ik heb met iedereen meegelezen, hopelijk is het snel raak bij iedereen! Korte update van mij. Ik zit dus in ronder 2, 1e keer 100 mg. Volgends mij had ik gisteren of vandaag eisprong! Ik houd mijn temperatuur bij, hier kon ik het helaas niet aan zien. Maar gisteren cervix slijm gevonden bij het afvegen en mijn tepels doen super veel zeer! Dat laatste symptoom herken ik van eerdere eisprongen. Zit nu op dag 19, maandag bloed laten prikken en de 5e horen we de uitslag. Ben echt super benieuwd. Hoe houden jullie het wachten vol? 

Hallo meiden,
Ik heb vrijdagochtend bloed laten prikken en vrijdagmiddag al de uitslag gekregen. Ik heb waarschijnlijk toch een eisprong gehad! 
Me progesteron was 21. Ik heb alleen geen idee wat het normaal is of hoe hoog die is als je een eisprong heb. Maar nu is dus spannend want ik mag dus donderdag een test gaan doen om te kijken of ik zwanger ben:D. Mocht de test negatief zijn en ik ben nog niet ongesteld geworden dan moet ik bellen en begin ik alsnog met de clomid 50 mg en dus niet de 100 mg.
Ik heb geen idee hoe ik me gebruikersnaam moet wijzigen haha ;). Ik heb indd vaak ook geen zin om aan iedereen me verhaal te doen en van iedereen goed bedoelde appjes te krijgen :)
Spannend Sara en succes met je echo morgen! 
Ik had precies hetzelfde kvp. Ook vorige week zaterdag cervix slijm, hele pijnlijke tepels en krampen in me buik.Ook had ik het idee dat ik gisteravond wat maagzuur had..Waarvoor moet je morgen bloed laten prikken? Ook om te kijken of je een eisprong had of voor een zwangerschap?
Veel liefs Anouk

Goedemorgen meiden!
wat een spannende berichten allemaal, hoop zo voor iedereen op positief nieuws! :) dat wachten went langzamerhand wel... mijn eisprong is inmiddels alweer 1,5 week geleden en heb sinds dien gevoelige tepels... maar of het wat moet betekenen geen idee?
wel heb ik sinds dien erg veel last met vrijen :s dit heb ik nog nooit gehad! Maak me er wel een beetje zorgen om.. en gaat geen keer voorbij dat ik niet onwijs last heb bij mn baarmoeder en veel steken links, heeft iemand hier ervaring mee?
ik ga volgende week maar even een test doen ben anders bang dat ik het te vroeg doe en een negatieve test zal hebben (mocht het wel zo zijn dan waar ik niet echt vanuit ga)
helaas pas 19 februari weer een afspraak in het ziekenhuis :)
fijne dag allemaal!
liefs Julia

Terug
Bovenaan