Voor het eerst Clomid

@mandy, wauw gefeliciteerd!!
@amber, wat vreselijk van je miskraam.. de 2 wachtweken kunnen voor mij ook niet snel genoeg voorbij gaan. Ik werk fulltime, dus houd ik me met mn werk bezig. En in het weekend, als ik geen afspraken buiten de deur heb, ga ik bakken/opruimen/echt rommelen in huis eigenlijk hihi.
@imor, oh wat raar zeg. Wel fijn dat ze je nu in de gaten houden maar balen dat je nu zo lang moet wachten.. succes!
@deborah, vervelend van de spanningen thuis.. idd ieder huisje heeft zn kruisje, het komt uiteindelijk wel goed. Ik hoop dat het je straks weer kracht geeft na een ronde rust, denk goed om jezelf!
@julia, fijn dat het goed gaat met je! Leuke tijden!
Ik ben 25 en mijn man 30, we zijn nu al 7 jaar bij elkaar waarvan 3 jaar getrouwd!
liefs Ruby

Dank jullie wel allemaal!!!
imor: gewoon er op staan dat ze om de 2/3 dagen een echo maken en zo je ‘eitjes’ in de gaten kunnen houden. Dat is bij mij ook gedaan (ovu testen werkte niet optimaal) daarvoor was het ook steeds maar met een vinger in de lucht hopen dat het de juiste dag was.. praat er met je arts over, ook dat het je hoog zit gewoon. Dat helpt enorm.
deb: wat vervelend zeg die spanningen thuis, helemaal omdat alles wat je eraan doet niet mee werkt ook. Misschien gewoon de clomid nemen en verder niet denken aan welke dagen je wel of niet vruchtbaar bent.. misschien kunnen jullie er even samen tussenuit een weekendje? 
Julia: het is heel onwerkelijk! Heb heel erg dat als k ga plassen k denk dat k elk moment ongesteld kan worden ofzo.. verder qua klachten nergens last van.. ja drukkende eirerstokken (denk ik) en rugpijn maar dit had ik al vlak na de behandeling van iui. Verder wat gevoelige borsten. Maar zoals k net zeg tegen me vriend. K neem alle kwaaltjes voor lief, zolang alles maar blijft zitten waar het zit!! 
En lieverds, leg bij de arts neer dat je gewoon tot die maand met de clomid zelf wilt werken en daarna een stap verder wilt. Zo heb k het ook gedaan. En nu 3 behandelingen van iui gehad en het mocht eindelijk lukken. Of het daar aan ligt weet ik niet. Maar zo blijf je niet hangen in een bepaalde cirkel. 
Liefs Mandy 

Hallo lieve dames,
Ik heb weer even geprobeerd alles bij te lezen. 
Mandy , gefeliciteerd! Geniet van je zwangerschap! 
Mijn excuses dat ik verder op niemand kan reageren, ik had vandaag de eerste echo van mn nieuwe cyclus “10de dag echo” en ik snap de er echt niks meer van. Er is helaas nog niks door gegroeid , 1 folikkel die net nog niet 1 cm was en volgens de arts is die ook niet dominant genoeg om door te groeien. De vorige keer weer met 100mg clomid was het wel door gegroeid tot 1,2 cm. Dit keer is het dus helaas toch anders.. Ik weet niet wat ik er van moet vinden , heeft het nou wel geholpen of niet. Nou moet ik maandag opnieuw langs gaan om te kijken hoe en wat. Ik merk wel dat ik er steeds minder mee zit, maar heb wel een rot gevoel. 

Dank je selien! 
Het kan gebeuren, ik had ook elke maand andere metingen. Kijk wat het maandag gedaan heeft. Want dan zit je op dag 15. Ik had over het algemeen rond dag 17 mijn eisprong. Toevallig zat ik nu op dag 14. Maar wacht het eventjes af. En is er geen verbetering overleg gewoon met de arts. 
Liefs

Hey Mandy! 
Je hebt me wel een beetje gerust gesteld , want in het ziekenhuis doen ze dat niet helaas. Even er in en hup en nieuwe afspraak. Het rare is dat ik mijn arts ‘waar ik in het begin mijn begin gesprek had’ nu niet zie. Ik moet elke keer bij iemand anders langs voor de echo’s. We hadden afgesproken dat als het 3 x toch niet raak is weer een gesprek gaan hebben en dan ze weer naar de zaadcel van mn man gaan kijken en dan weer verder kijken wat we gaan doen. Ja dus nu maar afwachten.

liefs selin

Nou dat is fijn om te horen. Ik had ook telkens een andere arts hoor, al maakte mij het niet heel veel uit. Als k wel een gesprek wilde over de vooruitgangen kreeg ik mijn ‘eigen’ arts. Dus vraag anders gewoon een gesprek aan. Al is het om jezelf gerust te stellen dat het wel goed gaat. Maar daarom zeg ik bij mij waren de metingen ook af en toe raar hoor. Want k had op dag 9 deze maand 2 eitjes zitten van 10 en 11.. en 3 dagen later was er al 1 naar 19 gegroeid en de andere naar 14.. kijk maandag aan. Zit er nou echt geen verbetering in zeg het gelijk tegen de arts. Vraag hoezo dat kan en waar het aan ligt en stel dat het volgende maand weer zo is wat dan.. je moet eigenlijk gewoon heel brutaal zijn. Zo heb k namelijk maar een half jaartje alleen geprobeerd met clomid.. k heb gewoon gezegd k probeer het tot eind 2017 dan ben k 2 jaar bezig. Daarna wilde k gewoon dat er andere stappen zouden gebeuren. Helemaal om je uit die onzekerheid te halen. Dus kop op! En anders als je morgen of zaterdag een extra controle wilt moet je gewoon bellen. Want jij moet je er goed bij voelen en niet hun. 
Dikke knuffel!!!

@Selin x zoals gebruiker10063814 zegt zou ik me ook niet druk maken hoor. Ik had vorige week op dag 12 net een eitje van 12mm en dat vonden ze bij mij prima. Op dag 15 was dit 17.7 geworden dus maak je idd niet te druk en wacht maandag even af! Heb hier ook hetzelfde hoor met verschillende artsen alhoewel ik redelijk vaak mijn eigen arts heb gelukkig. 

@gebruiker10063814 goede tip van het aanvragen van een gesprek, en gewoon vragen. Loop hier soms ook tegenaan dat ik vragen heb maar zelf een te hoge drempel voel om te bellen voor een afspraak maar je hebt idd gewoon gelijk!
Liefs

Terug
Bovenaan