Voor het eerst Clomid

Goedemorgen dames

Hier gisteren eerste echo gehad op dag 12. 3 eitjes te zien van 10, 11 en 12mm dus maandag 2e echo om te zien wat er gaat gebeuren. Hoop dat ze niet allemaal doorgroeien! Ook bloed laten prikken om te kijken hoe het met mijn hormonen gaat omdat ik tot nu toe telkens goede groei heb op clomid maar geen eisprong. Hier krijg ik maandag bij de echo dan ook meteen de uitslag van. Wel spannend allemaal, hoop op een beetje positief nieuws.

@Debbjee wat fijn dat het al iets beter gaat en je toch weer de clomid erbij pakt. 
@Mandy en @JuliaTo wat spannend telkens zeg met die krampjes, kan me heel goed voorstellen dat ondanks het ziekenhuis zelfs zegt het hoort erbij je zelf snel bang bent voor iets! 
@Mainecoon, lastig he! Bij mij vroegen ze ook hoe mijn cyclus voor de pil was maar ik was 14 toen ik begon met de pil dus heb/had eigenlijk ook geen idee en dit ook gewoon gezegd. Laat het allemaal op je afkomen en vergeet niet gewoon alles te vragen wat in je opkomt. Succes!
@Marie-x  jeetje wat een super verdrietig verhaal meid, heel veel sterkte de komende tijd. Snap wat je bedoelt met dat je blij bent dat je lichaam die keuze al had gemaakt en hoop dat je het daardoor ook snel wat meer een plekje kunt geven. Al die onzekerheid is ook gewoon verschrikkelijk en hoop dat je snel duidelijkheid krijgt over je verdere traject!

Fijn weekend allemaal

Lieve dames,
Gisterenochtend werd k wakker met het bloed in mijn bed :( gyn geweest inwendige echo gehad... verminderd slijm opbouw en geen zwangerschapsring te zien.. bloed laten prikken hcg waarde is te laag.. we moeten van het ergste uitgaan.. morgen opnieuw bloed prikken om te kijken of de waarde stijgt of daalt. Krampen zijn ook weg, dus ik denk dat het verkeerd gezeten heeft. Ik heb ook geen idee hoe ik me moet voelen nu :’(
liefs mandy

He meiden!
@ marie wat verschikkelijk zeg! En dat nog bij 10 weken, ik snap wat je bedoeld met dat het goed is dat je lichaam er op reageerd als het fout zit, maar je gevoel zegt wat anders. Ik heb ook de pillen gebruikt met mijn miskraam, ik had 2 uur flinke buikpijn en voelde me echt rot, totdat een groot gedeelte was afgestoten, toen voelde ik me snel weer beter. Hoe is het bij jou gegaan gister? Heel veel sterke meid!!
@sasls fijn dat ze je homonen nu in de gaten gaan houden, spannend voor maanda, succes alvas!
@mainecoon welkom op het forum, het nderzoek valt heel erg mee hoor, het doet absoluut geen pijn. Mijn man is de eerste paar keer mee geweest dit vond ik wel fijn dan kan je er met elkaar over praten, succes!
@mandy dit meen je niet, wat verdrietig zeg en wat zit jij in een rollercoaster deze week. Ik hoop voor je dat het toch nog goed zit. Heel veel sterkte morgen!
Liefs Sara

@sara: bij welke week kreeg jij toen een miskraam? Werd je daarna weer snel ongesteld? En hoe snel daarna mocht je weer het traject met Clomid in?
Vannacht enorme pijn gehad van de medicatie en koortsig, vandaag een mini bloeding, maar er zette niets echt goed door helaas. Nu begonnen aan de 2e ronde, dus maak me alweer op voor een zware nacht... Hoop dat het nu aanslaat. 
@mandy: wat een naar nieuws. Hopen op het kleine beetje geluk dat het toch goed zit. Snap dat je je extreem veel zorgen maakt nu. Sterkte! Laat je het weten? 
@sasls: klinkt als een goed begin, meestal groeit er maar eentje goed door. Ik had ongeveer dezelfde getallen en er bleef er toen ook eentje over die echt groot werd. 
@mainecoon: welkom! Succes met de eerste onderzoeken. Dan weet je in ieder geval binnenkort wel wat de diagnose is. 
X Marie 

Hoi lieve meiden! 
Vandaag geweest weer.. 2 uur later.... en k weet nog niks. Heeeeeel frustrerend. Wel blijkt mijn hcg wat omhoog te zijn gegaan maar blijft wel wat aan de lage kant.. nu verlies ik ook echt alleen nog maar bloed tijdens het plassen.. en net na de inwendige echo zat er bruin/oud bloed aanvast (sorry voor het vieze beeld). Nu weet de arts zelf ook niet zeker wat het kan zijn... kan toch nog een miskraam zijn, of bbz of mss toch zwanger? Nu moet ik dinsdag weer bloedprikken en een echo. Met een miskraam zou dinsdag toch echt de waarde van hcg gedaald moeten zijn.. dus al met al, weet ik nog helemaal niks
liefs Mandy 

He meiden,
@marie, hierbij mijn verhaal: ik was waarschijnlijk een week of 6 a 7 zwanger toen ik een miskraam kreeg. Toen gebruikte ik nog geen clomid. Ik ging naar de gyneacoloog omdat ik al meer dan 4 maanden niet ongesteld was geweest en een sterk vermoeden had dat ik pcos zou hebben. Een paar weken daarvoor had ik bloed laten prikken maar volgens de huisarts was hier niets afwijkens in te zien daarom werd ik doorgestuurd naar de gynaecoloog. Tijdens het gesprek bij de gynaecoloog vroeg ze een paar dingen en toen pakte ze het bloedonderzoek er bij en zei dat ik een eisprong had gehad, dit was te zien aan de waardes in het bloed. Gek genoeg had mijn huisarts hier niets over gezegd. Ze zei het zou heel goed kunnen zijn dat je zwanger bent, onze mond viel open en ik zei nou dat lijkt me sterk, ben al maanden niet ongesteld geweest, vandaar dat we hier komen. Toen de echo en er was iets te zien maar ze kon niet met 100% zeker zeggen of dit een vruchtje was. Dus ff plassen in een potje en ik zou een half uur later de uitslag krijgen. Ik werd gebeld en we konden het niet geloven maar ik was zwanger.! 2 weken later moest ik terug komen maar het zag er toen niet goed uit, er was geen hartslag te zien, moest 1 week later weer terug komen en toen nog steeds geen hartslag en vruchtje was gekrompen dus het was een miskraam, vandaar dat ik niet precies weet hoeveel weken ik zwanger was. Dit was november vorig jaar. Ik heb toen medicijnen meegekregen, ik dacht dat het 4 pilletjes waren die ik vaginaal moest inbrengen en daarna een half uur op bed moest gaan liggen. Ik denk ongeveer een uur later begonnen de pillen zijn werk te doen en kreeg ik enorme krampen en voelde me niet lekker. Dit duurde denk ik een uur of 2 en toen kwam de bloeding echt op gang en kwam het vruchtje/baarmoederslijm er uit. Toen dat er uit was werden de krampen ook gelijk minder. Jij hebt wat anders meegekregen denk ik ? Omdat je aangeeft aan de 2e ronde te beginnen... 2 weken na de medicatie moest ik terug, op de echo waren nog resten te zien waardoor ik nog niet met clomid mocht beginnen, hierna ben ik nog 2 keer terug geweest en toen was er een cyste te zien op echo. Ik moest toen aan de primolut met de hoop dat de cyste hierdoor weg zou gaan, maar helaas na de menstruatie nog steeds een cyste. Na overleg met andere gyneacoloog mocht ik toen toch gaan beginnen met de clomid, in deze 1e cyclus is de cyste verdwenen. En duurde het bij mij uiteindelijk dus erg lang totdat ik mocht gaan beginnen met de clomid na de miskraam, ruim 2,5 maand.
Natuurlijk gaat dit bij iedereen anders en hoor je ook verhalen dat er vrouwen zijn die heel snel weer kunnen beginnen met de clomid maar ja dit is voor iedereen weer anders...
Sorry voor mijn lange verhaal maar om een duidelijk antwoord te geven, kon dit niet met een korte versie ?
Sterkte, ik hoop dat het vruchtje er snel uit komt, en dat je er weinig last van hebt!
@mandy wat een spanning allemaal, maar er is dus toch nog hoop! Hoe ben je er zelf onder? Hou je het nog een beetje vol? Ga heel hard voor je duimen, sterkte meid! Laat je dinsdag wat weten?
X Sara

Goeiemorgen dames, even voor nu een kort berichtje van mij. Gisterenavond vage bruinverlies begonnen. Vanochtend ook en tis beetje waterig (sorry voor de details). Me NOD is vandaag, dus ik denk dat we aan ronde 5 moeten beginnen.. helaas :(

Hi meiden,
Jeetje Marie en Mandy wat super k*t allemaal. Weet dat hier veel dames zijn die (helaas vanwege zelfde ervaringen) jullie onzekerheid en vedriet begrijpen. Je wilt er misschien nog niet aan denken, maar het goede nieuws is dat jullie WEL zwanger kunnen worden.
Ik heb geprobeert de miskraam door mijn lichaam te laten opruimen, helaas werkte dit niet en is uiteindelijk toch via een ingreep de boel weggehaald. Dagelijks bloedprikken, de onderzoeken en de onzekerheid zijn vervelend. Toen bleek dat de zwangerschap niet goed zat, wilde ik er alleen maar vanaf en door met de behandeling. Toch achteraf is het fijn als je lichaam even kan bijkomen. Na 2,5 maand ga ik weer voor een rondje hormonen.
@Mandy ik hoop dat ze je snel duidelijkheid kunnen geven, want de onzekerheid is het vervelendste. Sterkte en ik duim voor je!
@Marie wat goed dat je er weer klaar voor bent. Het gaat toch niet even in je koude schoenen zitten allemaal.
Klinkt een beetje gek misschien, maar ik heb na mijn miskraam niet zo veel zin in het eerste trimester van een volgende zwangerschap. Dit omdat je telkens onzeker bent of het wel goed zal gaan. Hebben jullie dat ook @Sara en @Marie?
Volgende week maandag hier weer echo's voor meting eitjes. Ik ben benieuwd en dan snel weer klussen!! Haha
Voor de dames op de wachtbank succes en voor de dames in hun klustijd zet hem op!
Liefs, Amber

Terug
Bovenaan