Voor het eerst Clomid

Hey lieve meiden,
Dankjewel iedereen! Door de hormonen was ik erg sago.  En moest erg veel werken ook onregelmatig.
Het gaat thuis nu weer beter,  ben toch maar wel gestart met de clomid. 
X deborah

@sas. Jaa, je zou zien dat als je een plan van aanpak kan maken je een veel beter gevoel krijgt.. je weet namelijk hoelang je het ‘zelf’ moet proberen en wanneer ze evt een ‘handje’ helpen. 
@selin. Ik hoop dat je maandag wat meet duidelijkheid heb! K ga voor je duimen dat ze heel hard gegroeid zijn!! 
@deb. Fijn dat thuis weer goed gaat! Ik snap de hormonen daarom ben ik van clomid overgestapt naar letrazol. Werkte bij mij veel beter en had echt helemaal nergens meer last van. 
Bij mij gaat het op zich goed. Zware dag geweest ivm crematie van opa. Dus erg emotioneel. Wel aan familie gezegd dat we eindelijk zwanger zijn. Ondanks dat het zo pril is. We hebben zoiets als het fout gaat en niemand weet het vertel je het ook. Kunnen ze het net zo goed gelijk weten. Enn na zo lang wachten tot het lukt had ik ook geen zin om mijn mond er over te houden. Wel steeds enorme krampen/buikpijn maar volgens het ziekenhuis is dat niet erg. Heeft te maken met het groeien van alles.. 
dikke knuffel
mandy

Hoi meiden, 
@debje fijn dat je weer bent begonnen! Nieuwe ronde nieuwe kansen!!
@mandy ik heb ook die krampen hoor soms echt heel erg, vind dat ook wel eng heb dan het idee dat ik elk moment ongesteld kan worden.. maar hoort er indd bij zeggen ze, zolang er geen bloed bij komt dan... maar blijft me ongerust maken.. blij als ik volgende week me eerste echo heb gehad... heb jij al een eerste echo gepland staan??
liefs Julia 

Jeetje meiden wat heb ik weer een hoop gemist, na 2 dagen afwezig te zijn geweest op het forum ?
@ mandy gefeliciteerd, wat een geweldig nieuws zeg! En dat na eerst een negatieve test in het ziekenhuis, had je er zelf nog vertrouwen in hierna? Maakt verder natuurlijk niet meer uit, het is eindelijk zo ver, super voor je! Wanneer heb je de eerste echo? Sterkte met het verlies van je opa, in deze verdrietige tijd is het fijn voor jou en de familie positief nieuws te horen, hoe reageerde de familie?! Wel bijzonder om te vertellen zeker na zo'n lange tijd! 
@amber welkom terug op het forum, we miste je al maar heel begrijpelijk nu ik je verhaal zo lees. Wat een klote tijd heb je gehad zeg! Je gaat er gelukkig wel sterk mee om zo te lezen, hopelijk is het straks de eerste ronde weer gelijk raak. Ik weet hoe het voeld een miskraam, ik heb het in november gehad en dat had een nasleep van 2 maanden, voor je gevoel een eeuwigheid.
@imor dat is idd weer erg lang wachten, wel fijn dat ze je nu beter in de gaten gaan houden! Sterkte met wachten.
@deborah wat goed dat je toch begonnen bent met de clomid en fijn dat het thuis weer rustiger is, succes weer deze ronde!
@julia gelukkig zeg ben ik niet de enige op leeftijd ?, ik zit nu op dag 22 dacht ik, einde volgende week verwacht ik mijn menstruatie en ga ik beginnen met het prikken van puregon. Je hebt volgende week al de eerst echo, wat spannend zeg! Goed dat jij ook meedoet met moeders voor moeders, en fijn dat je nogmaals de bevestiging krijgt! Laat je wat weten als je voor de echobent geweest?
@sasls, zeker fijn om te weten dat het zaad van mijn man in ieder geval goed is! Succes vrijdag!
@selin balen zeg, maar je weet nooit, bij mijn 1e ronde heeft de groei van de eitjes een week ongeveer stil gelegen en pas op dag 18 waren ze 18mm, de cyclussen daarna ging de groei bij mij wel goed. Hopelijk maandag goed bericht!
Liefs Sara

Julia:: Het is zeker eng hoor. Blijf ook gewoon denken k word ongesteld. Maar mijn zusje zegt dat blijf je de eerste 3 maanden houden dus we kunnen ons vast voorbereiden Haha. Mijn eerste echo is 13 aug. Jij volgende week toch, hoeveel weken ben je dan? 
Sara:: oh je moest eens weten hoe onzeker ik was maandag. Al zei mijn gevoel van het kan niet anders. Iedereen reageerde zo blij en positief. En dank je wel, gelukkig heb k het een plaatsje kunnen geven en heb k er vrede mee. Hij was ten slotte al 89. 
Dikke knuffel

Mandy moet je pas 13 augustus voor de eerste echo? Dat is toch wel heel laat, meestal is dit toch 2 a 3 weken na je nod? 
Fijne zonnige dagen allemaal!
X Sara

Dag dames,
Ik ben nieuw hier en heb al wel een tijdje het forum gelezen. Echter wil ik graag mijn verhaal delen.
Afgelopen oktober ben ik gestopt met de pil. Tot nu toe maar 3 menstruaties gehad. Ik dacht eerst... ik gun mijn lichaam de tijd om te ontpillen. Helaas duurt mijn cyclus steeds langer. De laaste was 30 maart.
Ik was heel jong toen ik aan de pil ging en weet dus ook niet hoe mijn cyclus normaal gesproken moet zijn.
Mijn vriend en ik zijn toch maar naar de huisarts geweest omdat we ons zorgen maken over mijn vruchtbaarheid. Er lijkt geen eisprong te zijn. 23 juli moet ik voor het eerst op gesprek bij een verpleegkundige van afdeling gynaecologie en daarna gelijk naar de gynaecoloog zelf voor onderzoek. Ik vind het ontzettend eng allemaal en als ik jullie verhalen lees, vermoed ik dat ik ook pcos heb. 

Lieve dames
Veel gebeurd hier de afgelopen periode. Ik heb even 6 weken niet gereageerd, maar heb meegelezen, en meegeleefd. @Rosie, hoe is het nu? @Amber, veel sterkte, het is niet niks! @Julia, Mary & Mandy: gefeliciteerd! @alle anderen die ik nu vergeet te noemen: nog steeds succes!
Hier zijn de afgelopen maanden een rollercoaster geweest. Ik bleek zwanger na de eerste ronde Clomid, bij 6 weken klopte er een hartje op de echo. Het verliep redelijk vlekkeloos. Op moe, af en toe wat minder eetlust en zere borsten na verder weinig symptomen. Vandaag week 10, de eerste intake bij de verloskundige. Aansluitend de tweede echo in het ziekenhuis. Ik hoopte op goed nieuws, zodat ik het anderen, en ook hier, kon gaan vertellen. 
Het bleek mis. Enkele dagen geleden is het hartje gestopt met kloppen en het bleek ook helemaal geen goede zwangerschap te zijn, maar een kindje met al duidelijk zichtbare afwijkingen. Een miskraam is er nog niet, die moet ik nu zelf opwekken, net medicatie gebruikt daarvoor en nu afwachten wat er gaat gebeuren en hoe hevig het is. Verschrikkelijk heftig nadat je erop instelt dat je eind januari ouders gaat worden... :,( Je wereld stort echt even in, al ben ik rationeel gezien blij dat mijn lichaam de keuze heeft gemaakt iets wat niet goed is niet door te zetten. Alleen is het na 10 weken, op 1/4e van je zwangerschap wel laat dat het gebeurt.
Nu gaan er nieuwe onderzoeken volgen en is nog onduidelijk of we de Clomid volgende keer mogen doorzetten. Het ergste vind ik nog wel dat je weer de onzekerheid ingaat. Gaat het volgende keer wel goed, hoe lang gaat het deze keer weer duren, wanneer is het ons gegund? 
X (verdrietige) Marie 

Terug
Bovenaan