@amber: ik maakte me deze zwangerschap in de laatste week al zorgen omdat ik de symptomen minder werden, moest ineens minder vaak plassen en de kleine krampjes waren weg. Mijn vriend vond dat ik maar negatief dacht, die vond dat ik vooruit moest kijken. De dag dat ik mijn onzekerheid uitsprak dat ik er bang voor was dat het niet goed zou kunnen gaan was achteraf de dag dag hartje stopte met kloppen (wat wij toen niet wisten nog). Zelfs de verloskundige zei vrijdag, een uur voor het slechte nieuws, dat het vast allemaal goed zou zitten. Ik ben er zeker van nu dat je eigen gevoel je niet in de steek laat, maar geloof inderdaad niet dat ik volgende keer nog zonder zorgen de eerste 14 weken door ga komen. Had net de verloskundige aan de lijn die wel aangaf dat ze volgende keer vaker (dan regulier) met ons naar het hartje willen luisteren om ons gerust te stellen, dat vind ik wel een heel fijn idee. Zat jij al bij een praktijk en bieden ze jou die service ook? Anders zou ik er zeker om vragen. En we gaan er zeker weer voor, zo snel als kan. Ik zit nu in de soort van strijdmodus, ik was al zwanger en wil nu zo snel mogelijk opnieuw zwanger worden. We worden er ook niet jonger op dus ik wil geen tijd verliezen met wachten. Jij pakt het ook weer op na 2,5 maand lees ik, is dat je eerste moment of heb je ook even gewacht daarna?
@amber+Sara: Hebben jullie aan veel bekenden verteld over de MK? Nog wel iets wat ik gevoelsmatig liever niet doe, maar het is ook best een geheim om mee te dragen, ook gezien we best veel afspraken met smoesjes moeten gaan cancelen voor de komend periode. Alleen wil ik ook niet dat mijn ellende een ander zn gespreksonderwerp gaat worden, hoe vaak hoor je niet van mensen “ik ken ook wel iemand die...” Vind het een lastige keuze. Wat hebben jullie gedaan?
@sara: dank voor je uitgebreide uitleg. Het heeft toch inderdaad best lang geduurd voor je weer door kon na de mk, wat vervelend als je al zo’n lange tijd bezig bent. Ik denk dat we hetzelfde type medicijn gekregen hebben, ik 2x 4 pillen voor vaginaal gebruik, om 2 dagen achter elkaar in te nemen (ze hoopten dat 1x al voldoende was).
Helaas zit het er na 2 rondes medicatie nog steeds. Voelde al dat de medicatie niet aansloeg, anders dan 1e avond koorts en hevige pijn. Alleen enkele druppels bloed dag erna. 2e avond (zaterdag) nergens last meer van gehad (meevaller) maar ook geen effect dag erna (tegenvaller). Net weer in ziekenhuis geweest, en jahoor, alles zit nog op zijn plek. Nu nog 2x medicatie meegekregen maar anders maandag een curretage.
@mandy: voor jou morgen de grote dag, hoop dat je snel duidelijkheid hebt. Die onzekerheid is killing.
Liefs, Marie