Voor het eerst Clomid

@Marie...wat een verdriet! ? Heel veel sterkte!
@Mandy: ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt! Ik duim voor je dat je morgen goed berixht krijgt!
@Amber: spannen volgende wk! Hopen dat je mooie eitjes hebt! ?
@RMPR: oh wat jammer! ?

Ik zit inmiddels op dag 10 na laatste Duphaston pil, geen menstruatie te bekennen ? Ik moet nog 4 dgn wachten alvorens de gyn te bellen. Iemand van jullie ervaring met geen menstruatie na opwekken ervan? 
Succes weer coor iedereen!

@amber: ik maakte me deze zwangerschap in de laatste week al zorgen omdat ik de symptomen minder werden, moest ineens minder vaak plassen en de kleine krampjes waren weg. Mijn vriend vond dat ik maar negatief dacht, die vond dat ik vooruit moest kijken. De dag dat ik mijn onzekerheid uitsprak dat ik er bang voor was dat het niet goed zou kunnen gaan was achteraf de dag dag hartje stopte met kloppen (wat wij toen niet wisten nog). Zelfs de verloskundige zei vrijdag, een uur voor het slechte nieuws, dat het vast allemaal goed zou zitten. Ik ben er zeker van nu dat je eigen gevoel je niet in de steek laat, maar geloof inderdaad niet dat ik volgende keer nog zonder zorgen de eerste 14 weken door ga komen. Had net de verloskundige aan de lijn die wel aangaf dat ze volgende keer vaker (dan regulier) met ons naar het hartje willen luisteren om ons gerust te stellen, dat vind ik wel een heel fijn idee. Zat jij al bij een praktijk en bieden ze jou die service ook? Anders zou ik er zeker om vragen. En we gaan er zeker weer voor, zo snel als kan. Ik zit nu in de soort van strijdmodus, ik was al zwanger en wil nu zo snel mogelijk opnieuw zwanger worden. We worden er ook niet jonger op dus ik wil geen tijd verliezen met wachten. Jij pakt het ook weer op na 2,5 maand lees ik, is dat je eerste moment of heb je ook even gewacht daarna? 
@amber+Sara: Hebben jullie aan veel bekenden verteld over de MK? Nog wel iets wat ik gevoelsmatig liever niet doe, maar het is ook best een geheim om mee te dragen, ook gezien we best veel afspraken met smoesjes moeten gaan cancelen voor de komend periode. Alleen wil ik ook niet dat mijn ellende een ander zn gespreksonderwerp gaat worden, hoe vaak hoor je niet van mensen “ik ken ook wel iemand die...” Vind het een lastige keuze. Wat hebben jullie gedaan? 
@sara: dank voor je uitgebreide uitleg. Het heeft toch inderdaad best lang geduurd voor je weer door kon na de mk, wat vervelend als je al zo’n lange tijd bezig bent. Ik denk dat we hetzelfde type medicijn gekregen hebben, ik 2x 4 pillen voor vaginaal gebruik, om 2 dagen achter elkaar in te nemen (ze hoopten dat 1x al voldoende was). 
Helaas zit het er na 2 rondes medicatie nog steeds. Voelde al dat de medicatie niet aansloeg, anders dan 1e avond koorts en hevige pijn. Alleen enkele druppels bloed dag erna. 2e avond (zaterdag) nergens last meer van gehad (meevaller) maar ook geen effect dag erna (tegenvaller). Net weer in ziekenhuis geweest, en jahoor, alles zit nog op zijn plek. Nu nog 2x medicatie meegekregen maar anders maandag een curretage. 
@mandy: voor jou morgen de grote dag, hoop dat je snel duidelijkheid hebt. Die onzekerheid is killing. 
Liefs, Marie 

Goedemorgen lieve meiden,
ik had even wat bij te lezen afgelopen dagen maar jeetje zeg...
@marie, wat vreselijk voor je! Moest echt wel even een traantje weg pinken voor je net.. lijkt wel een nachtmerrie.. maar echt heel sterk hoe je er mee omgaat!!! Sterkte komende tijd en ik ga hard voor je duimen dat je snel mag beginnen met een eerst volgende ronde!❤️
@debje neeeee wat naar ook voor jou!!?hoop dat je vandaag iedergeval wat duidelijkheid krijgt want die onzekerheid kan je slopen.. hou je sterk meis! 
Hier inmiddels bijna 7 weken en as donderdag de eerste echo. Was al best angstig maar de verhalen maken dat nog meer.. maar ik houd hoop dat alles goed komt, so far so good??Ik houd jullie uiteraard op de hoogte...
@sara hoe gaat het met jou? Heeft jullie weekje vakantie je goed gedaan? Ik blijf jullie volgen hoor... leef zo met iedereen mee!
(sorry dat ik niet iedereen persoonlijk noem!)
liefs Julia

Ik ben eind april begonnen met de 1e ronde Clomid.
Gelijk raak, 28 mei een duidelijk positieve zwangerschapstest in handen!
Omdat ik zwanger was geworden met clomid moest de eerste controle echo in het ziekenhuis gemaakt worden, die werd gepland voor 18 Juni.
Daar kwam onze 2e grote verassing, wij zijn in verwachting van een tweeling! Inmiddels bijna 10 weken

@Marie ik had precies hetzelfde. Mijn zwangerschapskwaaltjes namen af en gevoelsmatig had ik al een klein vermoeden. Maar durfde het niet uit te spreken naar mijn vriend, tot dat de bloedingen begonnen.
Het heeft mij erg geholpen om er oen en eerlijk over te zijn naar andere. Je komt er dan ook pas achter hoeveel andere dames in het zelfde schuitje hebben gezeten. Het heeft behoorlijke impact op je leven, ik hoef geen medelijden maar alleen een beetje begrip dat ik bijvoorbeeld even een babyborrel van een kennis af sla. Daarnaast deden de lieve berichten van vrienden mij veel goed!
Ik ben pas na 2,5 maand weer begonnen met de hormonen omdat de miskraam maar niet losliet en uiteindelijk na een vakantie mijn menstruatie weer moest worden opgewekt. Voor je het weet ben je 2,5 maand verder. Zelf doe ik mee met het onderzoek Generation R Next in Rotterdam hierbij heb je in week 7, 9, 11, 13, 20 en 30 echo's. Ben blij dat het bij een eventuele volgende keer zovaak wordt bekeken. Dit stelt mij zeker gerust!
Wat goed dat je deze ervaring omzet in strijdkracht! POWERRRRR GIRLS! Kom maar op met de BABY'S!
@ Mandy ik duim nog steeds voor je en hoop zo dat je goed nieuws heb meegekregen vandaag.
@ MamaMjell WHOOO gefeliciteerd! Dit geeft de dames hier goede moed!
Liefs, Amber

Goedemiddag dames
@Mandy wat een rollercoaster waar je in zit zeg, je moest vandaag weer voor een echo en bloedprikken he? Ik hoop dat je dan wat meer duidelijkheid krijgt en het positief is....
@RMPR balen dat je menstruatie toch is doorgezet. Maar op naar een nieuwe ronde dan maar inderdaad helaas. Misschien heb ik eroverheen gelezen maar hoeveel mg krijg jij?
@Myrage Vervelend zeg dat het nog steeds niet is doorgekomen, hier geen ervaring mee. Nu nog 3 dagen toch voordat je mag bellen. Heeft de gynaecoloog hier geen uitleg voor??
@Marie x wat vervelend dat de medicatie tot nu toch nog niet heeft geholpen, is al waar genoeg allemaal natuurlijk. Ik zal voor je duimen dat het deze week toch snel zijn werk gaat doen!
@JuliaTo spannend de eerste echo, maar ook wel heel bijzonder lijkt me. Leuk dat je ons op de hoogte blijft houden :)
@MamaMjell wat een (dubbel!) mooi nieuws voor je zo snel na het begin met clomid, dat bied mij iniedergeval weer wat steun. Succes met je zwangerschap!
Hier gisteren voor 2e keer echo voor follikelmeting gehad na afgelopen vrijdag. Toch weer anders dan verwacht. Een eierstok was niks te zien en ineens op de andere eierstok een follikel van maarliefst 27mm en ook een van 16mm. Gynaecoloog snapte er wederom niks van en denkt bij de grote aan een cyste maar dat mag ze officieel pas zo noemen bij 30mm, ze kon zich niet voorstellen dat een follikel zo snel zou groeien na vrijdag op 11 en 12mm. Ze snapte het zelf ook allemaal niet echt. Uitslag van bloed was wel goed met hoge oestrogeen maar nog geen LH piek wat klopte met de follikel van 16mm, beetje vreemd dus allemaal. Wel Ovitrelle meegekregen alvast voor thuis als ik eventueel mijn eisprong mag gaan opwekken. Maar nu morgen eerst wéér terug voor echo en bloedprikken en uitslag van bloedprikken van gisteren en ik heb echt geen idee meer...   Hopen dat ik toch nog kan gaan spuiten voor een eisprong maar ik heb maar even geen hoop op dit moment en zie het wel.

Fijne dag vandaag allemaal

Hoi lieve dames,
wat ontzettend fijn dat jullie aan me denken, doet me goed. 
Vandaag geweest, op de echo niks te zien.. heel fijn dat gepor tegen je eierstokken... en dan de vraag doet dit zeer.... bloeduitslag was nog niet gelijk binnen dus ben laat in de middag gebeld.
helaas, hcg toch weer gedaald en ze hebben nu definitief gezegd miskraam. Maandag moet ik weer prikken en een echo om alles in de gaten te houden. Want ze durven niet met zekerheid te zeggen of het in de baarmoeder of erbuiten is geweest. 
Verder zijn we thuis gelukkig vrij nuchter erover, we waren toch al van het ergste uit gegaan. Tuurlijk het is vervelend maar het positieve eraan is, na 2,5 jaar toch eindelijk een keer mogen zeggen zwanger. Hoop wel dat alles vanaf nu vlotjes gaat zodat we weer verder kunnen. 
Doordat mensen wisten over mijn positieve test, ook iedereen verteld over de miskraam en moet zeggen dit helpt ook enorm hoor. Mensen leven toch met je mee en gunnen je het allemaal. Dus voor de gene die moeite hebben om het toch maar buiten te brengen ik zeg gewoon doen. Het helpt enorm om er met iedereen over te kunnen praten. Het is ten slotte niet iets waar je je voor hoeft te schamen. 
Veel liefs en een knuffel,
Mandy 

He meiden,
@amber na mijn miskraam was ik eigenlijk niet onzeker, ik wist in iedergeval dat ik wel zwanger kon raken. Ik denk wel als ik eenmaal weer zwanger wordt dat ik dan wel erg bang zal zijn dat het weer fout gaat.
@myrage wat vervelend dat je menstruatie nog steeds niet op gang is gekomen, hopelijk zet het snel door!
@marie wij hebben aan niemand iets verteld over de miskraam en ook niet over het traject waar we nu inzitten. Moet wel zeggen dat dit soms moeilijk is, maar ik heb gewoon geen zin in de vragen die ze dan gaan stellen en de verwachting die ze daarna dan hebben, van over een paar maanden is ze dan wel weer zwanger, goed bedoelde adviezsn etc. Dit is natuurlijk heel persoonlijk waar jij je goed bij voelt. Wat balen zeg dat het niet aanslaat, als je dan eenmaal weet dat het mis is, wil je het ook zo snel mogelijk weg hebben. Ik heb de pillen overigens wel overdag gebruikt, anders lig je heel de nacht wakker, ik zat overigens ook continu op de wc maar bij mij sloegen de pillen ook snel aan. Marie hoe oud ben je ook al weer? Omdat je het gevoel hebt zo snel mogelijk door te willen ivm je leeftijd, ik ken je gevoel, heb dit zelf ook maar probeer dit wel zo veel mogelijk naast me neer te leggen, anders gaat dit je leven zo beinvloeden en denk ook dat dit niet echt helpt bij het zwanger worden. hopelijk is een curretage niet nodig voor je! Sterkte!
@julia leuk weer van je te horen! Wat spannend dat het donderdag eindelijk zo ver is! Het midweekje vakantie heeft ons zeker goed gedaan. Zit nu op dag 27 maar verwacht gewoon weer ongesteld te worden, voel al soort of krampjes, clomid werkt om een of andere reden niet voor mij maar ik heb goede hoop op de injecties puregon die ik moet gaan zetten komende ronde. Nu alleen het prikken nog ?, op dag 1 ga ik ff oefenen en vanaf dag 3 moet ik er mee gaan beginnen. Laat je donderdag wat weten! Komt vast goed en geniet er van!
@mamamjell, wat een super goed nieuws, fijn om positieve ervaingen te lezen. Hadden je een tweeling verwacht? Zit het bv ook in de familie? Kans met clomid is natuurlijk iets groter. Heel bijzonder hoor!
@sasls dat is idd wel snel gegroeit, hopelijk morgen meer duidelijkheid! Succes!
@mandy wat zonde zeg, je gaat er wel echt stoer mee om  Zoals je zelf al zegt, je weet nu in iedergeval dat het wel kan om zwanger te worden. Dit vond ik ook fijn om te weten. Hopelijk zet het dan maar snel door en kan je weer verder! Jij had iui behandeling toch?
Iedereen heel veel sterkte en evt klus plezier! 
Liefs sara

Terug
Bovenaan