Voor het eerst Clomid

Ja, ik heb nu 3 rondes met iui erbij gehad, al is natuurlijk wat ze zeggen met de ‘hormonen’ die je krijgt erbij de kans op miskraam en meerlingen groter.
ja ik heb zoiets ik kan wel zielig in een hoekje gaan zitten maar hè, daar wordt niemand vrolijk van toch! En vooral ik niet. Op het moment word ik alleen stront chagrijnig van die vlieg die rond mijn oren zoemt hahaha. Ohja en van de hond die lekker dicht tegen me aangeplakt wilt liggen.. in de zon hahaha. 
En k snap je ook om niks te zeggen. Want iedereen weet het vaak beter. En je krijgt vragen en opmerkingen. Maar k moet wel zeggen k heb het gewoon aan familie/vrienden gezegd en nadat ik alles had uitgelegd (100x haha) en erbij gezegd heb nou als k wat weet of iets wil vertellen erover dan horen jullie het wel. Moet wel zeggen als je er gewoon lekker over kunt hebben is het ook niet meer zo’n ‘last’ want k merk dat k er heel makkelijk over kan praten met iedereen. En als k het ergens niet mee eens ben met wat ze zeggen dan geef k dat ook gewoon aan. We hoeven ons namelijk nergens voor te schamen. 
Dikke knuffel, 
mandy 

@Mandy: wat heftig dat het toch slecht nieuws is. De kans zat er natuurlijk wel een beetje in al, maar denk dat je toch hoop blijft houden. Je bent extra onder controle nu neem ik aan? Want een buitenbaarmoederlijke zou ook nog gevaarlijk kunnen zijn. Hoop dat dat het niet was en het er op de natuurlijke (en snelle!) weg uitkomt. 
@amber: handig zo’n onderzoekstraject, leuk dat je zoveel echo’s kunt laten maken (helemaal leuk als je een dagboekje zou bijhouden als het zover is) maar voor het gevoel van zekerheid natuurlijk nog meer. 
@sara: ik 32, maar mijn vriend 38. Jullie?
@mamamjell: gefeliciteerd! 
@sasls: dat is wel bizar ja, dat er ineens iets zo snel gegroeid is. Zou wel een hele grote follikel zijn dan in die paar dagen. Hoop dat je alsnog aan de slag mag deze maand! 
@julia: succes met de eerste echo morgen! Hoop dat je met een glimlach van oor tot oor de ruimte weer mag verlaten!
@myrage: duimen voor jou dat het inmiddels toch is doorgekomen. 
Wij hebben de afgelopen dagen lopen wikken en wegen, maar besloten het alleen te vertellen aan mijn ouders en aan twee goede vrienden. Eigenlijk stoor ik me al jaren aan iedereen die maar klakkeloos vraagt wanneer wij nou eens gaan beginnen (alsof dat mensen wat aangaat), het afsluiten van weddenschappen op mij van wel/niet, schoonouders die altijd lopen te testen met alcohol (zelfs om 11.00 ‘s morgens wijn aanbieden bij de brunch, en als ik nee zei kreeg verder ook niemand...) en er suggestieve opmerkingen over maken als ik een keer niets drink omdat ik de bob ben. En dat terwijl niet drinken tijdens rijden al sinds mijn 18e mijn regel is...
Het is vanuit niemand slecht bedoeld, maar zo pijnlijk, ik denk dat veel hier dit vast ook herkennen. Mensen moeten gewoon eens leren wachten. Ik heb geen zin in de vragende blikken wanneer het volgende keer al gelukt is (hoop natuurlijk snel, maar wat als je gewoon weer 1,5 jaar bezig bent?) en zogenaamd goedbedoelde adviezen van bekenden. Liever laten we nog steeds in het midden wanneer wij de tijd rijp vinden voor kids, al doen we inmiddels al ruim een jaar ons best. En ik kan bij mijn ouders de eerste blijdschap niet meer overdoen (die wisten het nl al), maar bij de schoonouders is daar nog wel een kans voor zonder dat ze zich gelijk zorgen zouden gaan maken, want die wisten het überhaupt nog niet. Maar, ik snap dat het ook heel fijn kan zijn het juist wel te vertellen hoor, er is voor alles wat te zeggen en het wisselt natuurlijk per persoon. 
Hier verder nog niks gebeurd helaas, ook de 4e ronde medicatie deed niks. Vandaag gesprek gehad met het ziekenhuis, als het de komende dagen niet komt, wordt het maandag weggehaald met een curretage onder narcose. Zou ik wel een opluchting vinden, dit wachten is ook niks. 
X Marie 

@mandy daar heb je zeker gelijk in, uiteindelijk heb je alleen jezelf er mee, door in een hoekje te gaan zitten. Gelukkig is het mooi weer, daar wordt je zo wie zo wel vrolijk van! Waarom krijg jij eigenlijk iui? Spuit jij ook hormonen voor de iui?
@marie ik ben 34 en mijn vriend 35, dus wij zitten in dezelfde leeftijdscategorie ?Ik snap jou verhaal zo goed, dit is ook precies de reden dat wij het niemand verteld hebben. Gelukkig bij ons geen weddenschappen en schoonouders die drank aanbieden om te testen, ik drink overigens ook geen alcohol omdat ik het niet lekker vind, dus dit valt bij mij ook niet op. Mijn schoonvader is een enorme flapuit en voordat ik het weet, weet straks heel de stad er van. Daarom hebben we toen besloten niemand het te vertellen, mensen gaan er toch naar vragen en daar zit ik echt niet op te wachten. Het nadeel is gewoon dat heel veel mensen verwachten dat je op je 30e minstens 1 kind moet hebben, heel erg irritant en dan de opmerkingen die je dan krijgt op bv verjaardagen, en hoe is het bij jullie?? Dan probeer ik het altijd maar weg te lachen en zeg ik dat we het daar op dit moment nog te druk voor hebben. Van binnen kook ik dan en zou graag boos worden en er uit willen flappen dat een kind helaas niet te koop is maar ja dat doe ik natuurlijk niet en hou maar gewoon mijn mond. Dus nogmaals ik begrijp jou zo goed! Fijn dat we hier ons ei kwijt kunnen ? Wat balen trouwens dat het nog steeds niet op gang komt! Zie je erg op tegen een operatie? Sterkte komende dagen!
Knuffel Sara

Hey lieve dames,
Wat heb ik een hoop gemist zeg! 
Heb alles geprobeerd bij te lezen en mijn excuses als ik iemand oversla.. tis namelijk best veel wat ik moet inhalen.
@Mainecoon, Welkom! Maak je ook niet te erg druk om wat je gaat horen, gelukkig zijn er oplossingen voor stel dat het niet zo was? Je verhaal komt mij en denk ook veel van de dames hier bekend voor. Heel veel succes en sterkte!

@Marie-x , Ach arme meid wat heb jij toch allemaal meegemaakt! Het is zeker niet makkelijk en zeker een rollecoaster! Verlies de hoop niet, als het dit keer niet is gelukt zal het de volgende keer wel lukken. Het is eenmaal gelukt dus waarom de 2de keer niet. Heel veel sterkte!
@julia , Wat spannend je eerste echo! hopen dat alles goed zit! 
@mamamjel, Dan ben jij dus een van die gelukkige (gelukkig ook) bij wie het meteen raak is! En dan ook nog is van een tweeling gefeliciteerd! 
@sasls , Wat raar allemaal, hopen dat je toch mag spuiten! 
@mandy , wat vervelend voor je mandy, dat het toch een miskraam blijkt te zijn. Ik vind het echt heel erg voor je! Hou je sterk en verlies de hoop niet. Zoals ik het al eerder heb gezegd als het 1maal is gelukt zal het de 2de keer ook lukken tis eenmaal gelukt he? En inderdaad praat er met vrienden familie er over, niks inproppen! Heel veel sterkte en succes.

Ik ben afgelopen maandag cyclus dag 15 weer langs het ziekenhuis geweest voor een folikkelmeting. Aan de linkerzijde is er niks door gegroeid. En de folikkel die vorige keer op 10mm zat is nu na 5 dagen maar 12mm geworden pff. Moet vrijdag weer even langs gaan , hopen dat het nu misschien wel 14 of 15 mm is geworden. Ik merk wel dat we er met mn man minder mee zitten (hij komt met elke afspraak mee, vind dat gewoon fijner). We gaan volgende week even lekker tussen uit naar een prive sauna even aan niks denken hebben we wel verdiend denk ik naar bijna 1 jaar in zo een traject te zitten. 
Alleen is er iets over wat ik niet weet wat ik moet doen. Stel dat het dit keer ook niet lukt ( ga altijd van het ergste uit helaas ). Wil ik er even mee stoppen maar dit omdat we midden augustus op vakantie gaan voor 4 weken. Dus clomid innemen heeft dan totaal geen zin denk ik? Zal ik het redden met de echos ? Van de ene kant denk ik misschien lukt het juist wel als we op vakantie zijn. Wat zal of moet ik doen? 
Liefs Selin 

Goedemorgen lieve meiden,
vandaag dan eindelijk de echo ben zo benieuwd, fingers crossed!
@marie wat naar dat het nog steeds niet los is gekomen, is er inmiddels al wat gebeurd? Ik leef met je mee!
@sara hoop dat spuiten gaat werken voor jou, houd hoop hoor het gaat jullie lukken!!
@selin ik snap je gevoel over het wel of niet innemen van clomid voor vakantie... ik heb het wel gedaan, en kijk eens wat er van is gekomen! ZWANGER.. totaal niet verwacht omdat we juist hadden besloten; laten alles helemaal los, drinken lekker wijntjes, eten wat we willen en geen ziekenhuis bezoeken... dus ook een ronde zonder echo’s of iets... en ik had zoiets van; ik neem deze dosis in (50mg sloeg niet aan) en dacht start gewoon met 100mg en hopelijk word ik iedergeval ongesteld dan weet ik dat het werkt! Nu werd ik dus niet ongesteld om een andere reden,totaaaaal niet verwacht deze ronde maar meer dan welkom!❤️ 
Dit is mijn verhaal maar doe wat goed voelt voor jou/jullie!

liefs Julia

@deb hoe gaat het met jou? Los van die irritante vliegen ?haha wij hebben er hier thuis ook bizar veel last van word er echt helemaal gestoordvan haha
liefs Julia

Goedemorgen!!

@Julia: wat spannend vandaag! ? Hoop op een nooi en sterk kloppend hartje! ❤️
@Marie: oh wat is dat wachten naar nu! Hopelijk komt het nu snel! 
@Sara: zo herkenbaar! Bij ons weten beat wat mensen van mijn PCOS. Maar als collega’s plompverloren eruit gooien dat ik nu eens op moet schieten, dan probeer ik jet maar weg te lachen met dat we net een huis hebben gekocht of dat het tzt wellicht wel komt. Moet eerlijk zeggen dat ik, voordat ik wist hoe lastig zwanger worden soms is, ook weleens aan mensen vroeg of ze kindjes willen. Krijgt nu ineens een ander perspectief hè...
2 vriendinnen van mij zijn nu zwanger, enigsinds onverwachts (hoe onverwacht kan net zijn als je geen anticonceptie gebruikt ?), en beiden niet echt blij. Ondanks dat ik niet boos of jaloers op hun zwangerschap ben, steekt het wel dat ze er niet zo blij mee zijn ómdat ze nu niet mogen roken en drinken...ze moesten eens weten ;)

@SASLS: wat irritant dat het niet zo gaat als zou moeten, en dat zelfs de gyn het niet weet... hopen dat je toch mag gaan spuiten! Succes!
@Mandy: heel sterk van je! En idd, je helpt er niemand mee om in een hoekje te gaan zitten ;) Maar fijn te horen dat je er zo mee opgaat! :D
@Selin: lastige keuze. Ik zit pas net in het traject dus kan er nog niks zinnigs over zeggen...wellicht warm er al gezegd werd: clomid nemen en verder verstand op nul, vakantie vieren en ff van je afzetten? Maar das makkelijk praten vanaf andere kant van de computer. Ik weet niet hoe het coor jou is, of je last hebt van de medicijnen en of je het van je af kunt zetten. Wat zegt je vriend?
Gister is mijn menstruatie eindelijk gekomen, en hoe ?. Ik ben geen piepert maar dit doet wel zeer zeg maar...
Vlgnde wk vrijdag eerste echo, ben benieuwd.
Ook wij zijn ietsjes ouder;) Ik ben net 33 en mijn vriend is 35. Maar dat mag de pret niet drukken toch ;)
Fijne dag allemaal! ?

GoeieMorgen dames,
@julia , Wat spannend ik zal duimen voor je ! 
@myrage , ik snap je gevoel wel kwa vriendinnen. Mijn man laat het aan mij over. Ik ga het even met de arts over hebben en even aankijken.
liefs selin

Terug
Bovenaan