Voor het eerst Clomid

Hoi lieve meiden,
nou vandaag de eerste echo gehad in het ziekenhuis bij mn eigen gyn en alles zag er heel goed uit! We hebben zelfs het hartje al zien kloppen... echt zo bijzonder dat moment! Die ogen van mijn liefde ook, heb hem nog nooit zo zien kijken ?
nu alles goed is mogen we de rest van de zwangerschap voortzetten bij een verloskundige praktijk, over ongeveer 2 weken krijgen we dan een normale echo. ik ben dan 8 weken en een paar dagen.
het blijft onwerkelijk maar ben heel opgelucht dat het op de goede plek zit en dat het hartje klopt! 
Mijn buikpijn komt door een van de eierstokken die wat aan de grote kant is, dat is ook de kant waar het eitje gesprongen is, hier staat dus extra spanning wat zorgt voor buikpijn. Dit wordt vanzelf kleiner, heeft alleen wel even tijd nodig :) dus ook daar was een verklaring voor.. wist me eergister nacht echt geen raad namelijk zoveel pijn had ik. Maar goed we hebben er alles voor over!
succes allemaal meiden komende tijd! Ik blijf mee lezen, steun geven... duim voor jullie allemaal!
-X- Julia 

Hey meiden,

@juliato, was fijn om te horen dat alles goed gaat! Geniet van je zwangerschap.

We zijn net langs het ziekenhuis geweest voor een nieuwe meting. En helaas was alles weer heel klein , dus hoogwaarschijnlijk heb ik mijn eisprong tussen maandag en vandaag gehad. We hebben gelukkig wel maandag en dinsdag gemeenschap gehad (wat wel te vroeg is geweest dan). Nou weer 2 weken wachtten om een test te gaan doen :( vind dit zo balen! 

Liefs Selin

He meiden,
@myrage, wat fijn dat je menstruatie eindelijk is begonnen zeg! Jij valt dus ook onder het oudere clubje ? Fijn dat je binnenkort voor de eerste echo mag komen.
@julia wat een geweldg nieuws, ben zo blij voor je dat alles goed is! En dat je het hartje hebt zien kloppen, wat bijzonder! Fijn dat de gyneacoloog kon uitleggen waar de buikpijn vandaan komt, dat is een geruststelling. Leuk dat je over 2 weken al weer een echo hebt! Ik zou het erg leuk vinden om te horen hoe je zwangerschap verder verloopt! Hopelijk kun je lekker genieten de komende maanden, met zo min mogelijk zwangerschapskwaaltjes!
@selin wat raar zeg dat ze weer gekrompen zijn, heb je wel een eisprong gehad? Moet je nog bloedprikken om te kijken of je een eisprong hebt gehad? Balen is dat he, om het gevoel te hebben dat het deze ronde weer een gemiste kans was en dat je dan weer 2 weken moet wachten op zekerheid. Maar goed je weet nooit, en ligt het geluk aan jullie kant!
Nou meiden ik heb vandaag oud bloed verloren, menstruatie zet nog niet helemaal door maar dat zal morgen wel komen. Dus morgen ga ik maar eens oefenen met het spuiten. Vanaf zondag of maandag moet ik beginnen met het injecteren van de puregon. Hiermee moet ik beginnen op dag 3 maar twijfel of ik vandaag al als dag 1 moet rekenen als ik alleen nog maar een beetje oud bloed ben verloren. Wat zouden jullie doen, wachten totdat je helder bloed verliest en dit als dag 1 rekenen of deze dag al mee tellen?
Fijn weekend iedereen!
X Sara

Hey meiden!
Wat een hoop reacties! 
Ik ben vandaag weer bij de fertiliteits poli geweest, en wat was ik blij dat mijn eigen gyn er was.  Ze was nog niet helemaal tevreden over voortgang van de eitjes. Als 150 mg niet aanslaat moet ik net zoals Sara aan de injecties. 
Ik had gelijk gevraagd of er een wondermiddel bestaat voor je libido te verhogen maar dat schijnt er niet te zijn voor vrouwen, jullie tips?
Ik werk in de zorg, en gebruiken voor katheriseren instagel dat is verdovende glijmiddel.  Gevraagd aan de gyn of ik dit mag gaan proberen ivm pijn tijdens het vrijen. Dus ik hoop dat het werk! Als het maar geen vervelende effecten heeft voor m'n partner. 

ik vind jullie allemaal toppertjes ☀️ het is voor de mannen moeilijk voor te stellen wat we steeds moeten doorstaan. Maar wij kunnen dit!! 
X deborah

Heey meiden,
@saravw , Volgens de arts heb ik mijn eipsprong wel gehad. Heb alleen 1 keer laten bloedprikken en dat was in het begin daarna hebben ze er nooit om gevraagd. Ja tis gewoon vervelend om te wachten, maarja er valt helaas niks aan te doen tis 1maal gebeurd. Mijn arts had verteld dat als de bloed begint te komen oud/nieuw maak niet uit als het zichtbaar is dat je dat als dag 1 moet gaan tellen. Maar misschien weten de andere meiden het wel beter, zo is het mij in iedergeval uitgelegd. Heel veel succes met prikken , ik hoop dat het goed gaat.

@deborah, Laten we hopen dat 150mg wel mooi zijn werk gaat doen en dat je niet hoef te prikken. 

Xx selin

@sara: bij mij gaven ze in ziekenhuis aan dat als het doorzet je dit pas als dag 1 mag tellen (waar ik eerder naar informeerde ivm welke startdag clomid) 1e dag piepklein beetje bruin telt dan niet gaven ze aan. Staat hier ook aangegeven: http://www.ovulatie-berekenen.com/menstruatiecyclus/

@sara: sterkte btw met spuiten, lijkt me ook geen pretje.
@selin: aangezien het zaad als de kwaliteit goed is nog best een paar dagen blijft leven hoeft het geen verspilde keer te zijn afgelopen week. Wie weet... :)
@julia: fijn dat alles goed gaat, geniet ervan! 
@deborah: een vakantie of weekendje weg doet bij mij altijd wonderen voor libido. In ieder geval een avond helemaal voor elkaar, bijv door eerst lekker te gaan koken samen, zonder dat het er gehaast nog even achteraan moet als je bijv eerst nog naar een verjaardag moet. Juist als je eigenlijk geen tijd hebt of moe bent wordt het snel een moetje. En ze zeggen oesters, maar die zou ik ook niet wegkrijgen ;)! Balen dat je zoveel last hebt tijdens het vrijen. Komt dat door de medicatie?
Ik sta inmiddels voor overmorgen ingepland voor curretage, helemaal niks meer gebeurd de afgelopen dagen. Zie er tegenop, want toch wat naar dat er onder narcose mensen ‘in’ je bezig zijn, maar nog meer zie ik op tegen complicaties. Gelukkig zijn die zeldzaam, dus hopen dat we niet alle pech op ons nek hebben in dit traject om zwanger te raken. Verder kijk ik ernaar uit er een punt achter te kunnen zetten, dus zou het ook een grote opluchting vinden als het allemaal achter de rug is en goed is gegaan. Ik merk trouwens dat de hormonen nog aanwezig zijn. Net super duizelig en nog steeds te zere borsten om te gaan joggen. Bij de verloskundige gaven ze aan dat het niet medisch bewezen is, maar dat ze wel heel vaak zien dat mensen snel erna weer zwanger raken. Dus daar hou ik me maar aan vast en we gaan er wanneer lichamelijk mogelijk weer vol goede moed tegenaan. 

Marie sterkte met de curretage ?De pijn bij het vrijen komt niet door medicatie maar door pcos en endotriose. Lage libido heeft daar ook mee te maken. Helaas zal dit altijd blijven. Terwijl dit vroeger niet het geval was. Sara succes met prikken? X deborah

Terug
Bovenaan