Voor het eerst Clomid

Hey meiden,
Ik begin inderdaad nu met 50 mg, vandaag dag twee van vijf. Van de bijwerkingen heb ik nog totaal geen last, vraag me af of dat een teken is dat het nog niet 'aanslaat'. Op dag 12 krijg ik de eerste echo.
Anouk, ik ben heel benieuwd hoe de echo was bij jou vandaag!
Bij mij weten collega's het absoluut niet, maar ik heb het wel aan familie en een paar vriendinnen verteld.
Duphaston heb ik nog niet eerder gehoord, is dat net zoiets als primolut?
Sara succes met het afwachten nu, spannend!
Groetjes Rosie

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier. Ik hoop dat ik met jullie mee mag praten :)
Ik ben afgelopen week voor het eerst bij de gynaecoloog geweest. Ze hebben pcos geconstateerd. Ze zagen blaasjes aan één van de eierstokken.
Ik ben in april gestopt met de pil en ben een paar maanden gewoon ongesteld geworden (wel onregelmatige cyclus). Nu heb ik medicatie gekregen om mijn menstruatie op te wekken en dan moet ik bloed prikken op hormonen. 
Vannacht werd ik ineens wakker en voelde ik wat pijn in mijn zij. Vandaag twee keer een ovulatietest gedaan en ik heb 2 duidelijke strepen. Ik weet nu even niet wat ik moet doen, aangezien ik gestart ben met de provera. Kan dit daardoor komen?
Herkent iemand dit? 

hey hey!
@Gebruiker10062218 welkom op dit forum. ik ben van de week ook begonnen met menstruatie opwekkers.  Ik had zelf buikkrampen. de eerste dagen van de kuur. Voor nu gaat het wel ik zie wel op tegen mijn menstruatie. Ik heb pcos en endotriose. 
Misschien dat je ovulatie test reageerde op de hormonen? moet je na de provera ook aan de clomid?
@Rosie ik gebruik duphaston dit schijnt het zelfde te zijn als promelut, ik las ergens dat promelut niet meer wordt voorgeschreven maar duphaston wel.  Bij mijn weten 2 vriendinnen het en 2 collega's. Ook zodat het wat makkelijker is als je veel bijwerkingen heb. 
@Anouk hoe ging je echo vandaag?

Liefs Deborah

Hi Deborah,

Dank voor je reactie! 
Ik ga inderdaad starten met clomid als alle bloeduitslagen binnen zijn. De komende maand is dus een “testmaand” en daarmee ook een “verloren” maand vertelden ze in het zh. 

Ik was dus best blij/verbaasd dat ik een eisprong had, maar dit is dus waarschijnlijk helemaal niet zo ?
Ik begin net en ik vond al de info bij de gynaecoloog best wel veel haha

Hey Kaatje, 
Ja zo voelt het voor mijn ook een beetje, dat deze maand een verloren maand is. 
Ik wil er zo snel mogelijk doorheen, voor mijn mogen deze dagen snel gaan. Maar het duurt als nog zolang. 

gr Deborah

Hey Kaatje,  Ja zo voelt het voor mijn ook een beetje, dat deze maand een verloren maand is.  Ik wil er zo snel mogelijk doorheen, voor mijn mogen deze dagen snel gaan. Maar het duurt als nog zolang.    gr Deborah

Hallo allemaal,
Wat lijkt me dat naar Debora als je pijn hebt tijdens het vrijen, hoe gaan jullie daar mee om en kan je er dan ook wel van genieten?
Ik heb een paar weken geleden primolut gebruikt dus dit wordt ook nog steeds voorgeschreven hoor, zal waarschijnlijk wel dezelfde werking hebben als duphaston, alleen een ander merk. En daarna clomid.
Leuk dat je ook mee komt praten kaatjev! In mijn omgeving weet niemand er iets vanaf, ik heb gewoon geen zin om allemaal vragen hierover te krijgen en wil dit graag met zijn tweeën doen, maar dat is natuurlijk maar net waar je je zelf goed bij voelt. Soms is het overigens wel eens lastig als je weer de zoveelste smoes moet verzinnen voor bv je werk als je weer naar de gynaecoloog moet.
Hoe is het bij jou gegaan Anouk?
Groetjes Sara

Terug
Bovenaan