Voor het eerst Clomid

He meiden,
Jullie zijn lekker bezig (stefanie en anouk) ?, dan moet het toch een keer gaan lukken he zou je zeggen!
Anouk ik vroeg mij precies hetzelfde af, 2 a 3 weken geledentoen ik de griep had en clomid aan het slikken was. Uiteindelijk is mijn eisprong volgens de gynaecoloog waarschijnlijk pas rond dag 21 geweest dus misschien heeft het hiermee te maken gehad? Zou bij mij ook nog door de cyste kunnen zijn die ik toen had. Wat wel erg vreemd is dat ik gister ongesteld ben geworden, terwijl de gynaecoloog zei dat dit rond aankomend weekend zou zijn. Vraag me nu dus wel sterk af of de eisprong niet eerder is geweest en dat ik de eisprong dus gewwon gemist heb omdat we toen nog niet mochten vrij op dat moment. Straks moet ik overigens ook weer naar de gynaecoloog omdatvze willen kijken of er niet weer een cyste zit. Dus ik ga dit straks nog ff bespreken. Ik heb overigens helemaal niets gemerkt van een eisprong.
Welkom terug Julia! Fijn dat de rest van de uitslagen goed waren! Fijne wintersport alvast en succes met de start van de primolut en clomid!
Liefs Sara

Haai meiden,

Toevallig Julia ik moest net aan je denken en was benieuwd hoe het nu met jou ging! Dat snap ik wel Julia, het wachten duurt namelijk al zoooo lang haha. Wel vervelend dat je nu moet wachten tot 10 maart. Mag je niet zelf beginnen met de clomid op de 3de dag van je ongestelheid? Dat is wel een lekker vooruitzicht op wintersport, even wat afleiding ;)..
Ik ben gisteren bij de gyn geweest en had 1 eitje die elk moment kan springen!!! Heel spannend dus. Ik heb het gevraagd over het ziek zijn Sara en de gyn zei dat de dagen voor je eisprong niet zo erg is alleen met je eisprong zelf kan je beter geen koorts hebben. Ik was dus blij dat ik me sinds gisteren weer goed voelde want maakte me er best druk om. Dat is indd wel laat dag 21. Ik zit namelijk nu op dag 15 a 16 ongeveer maar is misschien ook bij iedereen weer verschillend. Misschien anders de volgende keer ook vanaf dag 12 ongeveer gaan klussen? Anders is het vervelend als je eisprong straks mist...
Succes bij de gyn straks Sara! 
Liefs Anouk

Hoi meiden! We hebben gisteravond warempel weer geklust :). Hopelijk baad het ook dit keer...maar gewoon afwachten, ik weet het. Ik wens jullie allemaal succes, hopelijk kunnen we elkaar gauw feliciteren! Ik zit nu op dag 16 en ik heb het sterke vermoeden dat gister mijn eisprong is geweest...al weet ik het niet zeker.

Hoi meiden,
Mag ik me bij jullie aansluiten? Helaas is er zo'n 2 weken terug PCOS vastgesteld. Diezelfde middag kon ik al een kuur Primolut voor 10 dagen ophalen om mijn menstruatie op te wekken (wat al is uitgebleven sinds september) en op de derde dag zou ik dan gaan starten met 50 mg Clomid.
Nu verlies ik al vanaf de 6e dag van de kuur wat bruinverlies, maar is dat sinds zaterdag (dat was de laatste dag van de kuur) meer geworden, met echt flinke druppels en niet genoeg aan een inlegkruisje. De kleur zit tussen bruin en heel diep rood in. Geen helder rood gezien.... Ik weet niet of ik dit al kan tellen als menstruatie of dat er nog fel rood zou moeten volgen? Het is de voorgaande cyclussen namelijk heel afwijkend geweest. Het gaat er nu natuurlijk om dat ik op het juiste moment met de Clomid start. Wat als ik te vroeg start, als ik dit nu reken als menstruatie en het dat achteraf nog niet blijkt te zijn? Of dat ik labger afwacht tot er helder rood komt, maar dat het bij deze diep rode kleur blijft en ik dus te laat start met Clomid?
Het zal vast de onzekerheid zijn die hoort bij het starten met dit traject, het wordt dus onze eerste ronde in de MMM. Ik zou heel graag ervaringen horen. (Natuurlijk ook naar de gynaecoloog gebeld, maar die is pas morgem bereikbaar en ik twijfel zo erg of ik vanavond net de Clomid zal beginnen gezien het 'vloeien' sinds afgelopen weekend. Het vloeien neemt inmiddels ook al af. Overigens al die dagen geen buikpijn gehad, ook geen bijwerkingen van de Primolut gemerkt.)
Hopelijk hebben jullie advies voor mij!

Hoi! Volgens mij kan het geen kwaad en ik dacht zelfs dat als je op dag 4 begint met Clomid dat niet erg is. Maar als voor jou goed voelt om vanavond mee te starten moet je dat gewoon doen en dan bel je morgen je arts. Die weet sws raad. Maak je geen zorgen, komt allemaal goed! Of je een dag later of eerder begint met Clomid is niet zo erg. Succes! 

Hoi Meiden, 
S-V : ik ben aan het wachten tot mijn menstruatie komt ( ben nu 2 dagen gestopt met de primolut ). het wachten vind ik wel vervelend ik weet nu niet zo goed waar ik aan toe ben. 
Stefanie : wat knap dat je je eisprong waarschijnlijk gevoeld heb, heel spannend voor jou en Anouk of het allemaal lukt deze ronde! Ik hoop zo snel elkaar te mogen feliciteren!!
Welkom terug Julia en een fijne vakantie!
Mijn collega's adviseren me om ook nog even te wachten met het melden bij de teamleider, ik vind het op het moment wel prettig dat meerdere collega's weten in welk traject ik zit. Zodat ze weten wat er is als ik m'n dag even niet heb. 
Tot snel dames!

Goedemorgen meiden!

Anouk, wat een goed nieuws zeg! Dit was jouw eerste ronde toch? 50mg? Wat fijn dat het aanslaat. Wat zijn jouw ervaringen met de bijwerkingen van Chlomid? Heb je ergens last van gehad?

S-V welkom bij de club ;) wat echt ‘telt’ als menstruatie vind ik ook lastig, eerst dacht ik dat het helder rood moest zijn maar mijn gynaecoloog zei weer dat dat niet per se hoefde. Inderdaad maar even wachten op het advies van de gynaecoloog.

Debbjee, ik hoop dat je menstruatie gauw komt, bij mij was het ook ‘pas’ de vierde dag na de primolut-kuur.

Voor mij wordt het morgen spannend, dan moet ik weer naar de gynaecoloog om te kijken of de eerste ronde Chlomid iets heeft gedaan.

Groetjes!
Rosie

Hoi dames,
zag dit topic en k snap helemaal hoe jullie je voelen.:(
Wij zijn sinds december 2015 al bezig, eerste jaar geprobeerd allemaal wilde maar niet lukken. December 2016 hebben wij ons allebei laten testen op alles wat er maar te testen is. Daar kwam niks raars uit. Ik heb alleen ipv 2 eileiders heb k er maar 1, maar dit heeft geen invloed op het zwanger raken te maken. 
Zomer 2017 kwam k terug van vakantie (op de dag dat we gingen ongesteld geworden erg fijn begin van je vakantie :p) en toen ging het allemaal mis daarna. K werd na 2 maanden nog niet ongesteld. Uit eindelijk ziekenhuis geweest en ja pcos. Nu tot december met hormonen gewerkt wilt. Eisprong wel steeds goed (elke maand een echo) maar wilt maar niet lukken. 
Nu zitten we in 2018 en zijn we 2 weken geleden met iui begonnen. Helaas vandaag ongesteld geworden. Wel te horen gekregen dat mijn vriend zijn zaad minder is geworden. Ipv 2 miljoen, 1,6. Mocht dit dus weer zijn over 2 weken stoppen we met iui. 
En als klap op de vuurpijl... heb k 4/5 weken geleden te horen gekregen dat mijn zusje zwanger is (nu 3 maanden). 

Ik snap iedereen zijn teleurstelling en elke maand is weer zwaar. Ben wel van chlomid overgestapt op een andere ivm bijwerkingen.
sorry voor het lange verhaal maar ik moest het echt even een keer kwijt aan dames die hier ook mee zitten. Familie is erg meelevend maar het is toch anders. 
Het gaat ons lukken!!!
liefs, Mandy 

Terug
Bovenaan