Voor het eerst Clomid

Hallo dames, 
Heb al een tijdje niet meer gereageerd, hopelijk blijft iedereen zich positief ontwikkelen en dat het een keer raak mag zijn!!!
Ik ben nu al 2 dagen klaar met de duphaston kuur en nu is het wachten op mijn menstruatie.. Heb de hele week al krampen en opgezette borsten. Weet niet of dat een bijwerking is, of voor de komst van de menstruatie.. maakt me allemaal zo onzeker zeg! 
Dit wordt de eerste ronde Clomid voor ons en we hoeven niet voor echo te gaan, alleen op de 21e dag bloed prikken. 
Liefs

Goedemorgen meiden,
Ik ben weer bij de gynaecoloog geweest en er is nu één eiblaasje te zien van 10mm, over een aantal dagen moet ik weer terugkomen om te kijken of deze verder gaat groeien. Weet iemand naar hoeveel mm een blaasje moet groeien en of het vaak gebeurt dat bij 10mm stoppen en niet springen?
S-V wat fijn dat je na 158 (wow!) dagen weer een menstruatie hebt! Start je ook met 50mg? Ik heb van zowel de primolut als de Chlomid geen last gehad van bijwerkingen, hopelijk geldt dat ook voor jou.
Sara succes met de Chlomid en hopen op goed nieuws dinsdag!

RMPR ik hoop voor jou dat de menstruatie snel komt. Even uit nieuwsgierigheid; is er een speciale reden dat je niet voor een echo hoeft met de Chlomid? 

Hoi Rosiee! niet echt een speciale reden, ze zei enkel dat ze bij de 50mg geen echo controles doen. Wanneer ik een hogere dosering moet nemen, dan wel..

Hoi Rosie. 10 mm is nog erg klein. Ze springen rond de 20mm of te wel 2 cm. Al kan het ook rond de 18mm gebeuren. Dit is iedere cyclus vaak verschillend en ook per vrouw. Succes!

Hoi RMPR,
Ik dacht dat ze soms ook bang zijn dat er meer dan één eiblaasje zit en dan willen ze afraden om gemeenschap te hebben omdat je anders kans hebt op een meerling, maar dan is dat 'risico' waarschijnlijk heel klein bij 50mg. Ik hoefde dan weer geen bloed te laten prikken. Ze doen het blijkbaar overal net iets anders.

Thx Stefanie!

Hi! Klopt ook. Wanneer je 3 eiblaasjes hebt of meer mag je of niet klussen of alleen beschermd. Ik had 1 x 2 blaasjes en toen mocht het wel gewoon. Is tuurlijk ook aan jezelf wat je ermee doet.
En de ene kliniek/ het ene ziekenhuis doet het weer anders als de ander. 
Nou ik vermoed dus dat ik op de wachtbank zit. Dat zegt mijn gevoel hihi. Dit vind ik iedere keer weer het moeilijkst. Er niet aan denken en puur wachten. Maar goed. Wat moet dat moet.

Spannend allemaal! Fijn om er met anderen over te praten die in het zelfde schuitje zitten.

Ja, ik start morgen dan inderdaad met 50mg Clomid. Ik hoef ook niet terug voor een echo, alleen na circa 3 weken bloed prikken.... Afwachten dus! Maar al heel blij dat ik nu Ein-de-lijk in een nieuwe cyclus zit! De cyclussen daarvoor zijn ook rommelig geweest, maar niet zo afwijkend als nu de laatste keer. Geen idee hoe lang het zou hebben geduurd zonder de Primolut....... We gaan nu voor de eerste echte kans (in 10 maanden tijd)! ?

Terug
Bovenaan