Voor het eerst Clomid

Hoi! Bij mij wordt er niet letterlijk pcos genoemd. Ik hang er eigenlijk tegenaan. Ik heb alleen bloed hoeven laten prikken. Lang geleden dat ik voor zoveel dingen moest laten prikkem whaha. Geloof iets van 4 of 5 buisjes voor verschillende dingen haha. Ook ik heb echo's gehad..maar daar kun je niet veel zien behalve een eventuele cyste (heb ik 1 x gehad en vanzelf weggegaan) en hoeveel blaasjes er groeien en mijn bmsv. Verder heb ik alleen de schuimecho gehad en die was perfect. Eileiders liggen beiden goed open.

Hi Dames,
Na lang twijfelen om hier toch iets te delen, ben ik overstag gegaan. Ik merk namelijk dat ik het prettig vind om jullie ervaringen te lezen, tips en tricks uit te wisselen, tegenvallers en succesmomenten te kunnen delen.
Hier nu vanaf begin 2017 bezig met het "bouwen"van een baby. Eerst werd ik nog wel ongesteld maar na 6 maanden niet meer. Ik dacht YES bingo, maar helaas was de uitslag PCOS.
Ik zit nu in ronde 4 van Clomid 50mg en deed hier eerst heel makkelijk over, ging alleen naar het ziekenhuis en was open tegen vrienden en familie over de situatie... maar ik merk dat ik nu na 4 maanden Clomid gebruik en ruim een jaar verder toch wat last krijg van de "mentale" strubbelingen. Wachten duurt super lang, zowel het wachten op de "klus week"als het wachten op je "maandelijkse feest"of nog beter een positieve test.
Daarnaast vind ik het lastig om een goede balans te vinden tussen  er (bijna) niet mee bezig zijn, af en toe een wijntje drinken, niet te veel op mijn eten letten ect én je focussen op je doel.... een BABY!
Hoe gaan jullie om met deze twee bovenstaande dingen? Ik stond er tot voorkort nog zeer positief in, maar vind het nu een beetje lastig worden. Ik verneem graag jullie ervaringen!

Hoi! Ik snap heel goed wat je bedoelt. Wij zijn bezig sinds april 2016. Eerst jaar zelf en toen doorverwezen. Ik was er ook heel erg mee bezig totdat ik eind vorig jaar mezelf een halt heb toegeroepen. Het werd voor mij een obsessie en ik merkte dat dat negatief ging doen bij mezelf maar ook mijn man. Ik heb het toen bewust losgelaten en ben gestopt met gebruiken van ovulatietesten. We wisten zelf wel dat we het beste konden klussen van dag 12 tot ca dag 19 en dat proberen we zo goed mogelijk. Ik merk dat sinds we het zo doen ik er minder mee bezig ben. En ik probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken in mijn werk, leuke dingen doen met manlief, lekker netflixen en op ons hondje focussen etc. Bij ons weet onze naaste familie ervan af. Af en toe hebben we het erover. Probeer jezelf rust te geven. Hoe moeilijk het ook is...ik weet hoe je je voelt...echt. 
Je kan het!! Xx

Hey meiden!
Welkom Gebruiker10065337 in dit forum, vind het forum erg prettig. 
Zeker om je ervaringen te delen met de andere vrouwen. 
Ik heb dinsdag mijn laatste clomid tablet ingenomen van mijn eerste kuur.  Ben erg benieuwd maandag, en het wachten is inderdaad heeel vervelend het duurt allemaal zo lang. 
Mijn vage klachten die ik eerder heb omschreven hier, waren vanmiddag weer even aanwezig. heel raar. 
Bij mijn is pcos vast gelegd met een echo en bloedprikken. 
En vorig jaar is endotriose vast gelegd door een kijkoperatie. 
Liefs Deborah

Hallo meiden,
Ook weer even een berichtje van mij :). Een hoop terug te lezen haha. Spannend allemaal hoor meiden. Hoe is het vandaag gegaan bij jou Sara? Of ben je nog niet geweest?
Ik heb net zoals Stefanie ook mijn vruchtbare periode gehad. Ik heb afgelopen woensdag bloed moeten prikken om te kijken of ik een eisprong heb gehad en heb maandag weer een telefonische afspraak. Ik moet zeggen dat ik wel erg in spanning zit, in de hoop dat het hopelijk deze keer raak is. Ik denk dat ik eind volgende week een zwangerschapstest ga doen tenzij ik ongesteld wordt natuurlijk. Spannendddd!!!
Fijne dag allemaal. Veel liefs Anouk

Stefanie wanneer ga jij testen? Had je voorheen niet eerder krampen gehad? Ik heb echt vreetbuien geen idee of het komt omdat ik miss zwanger ben of omdat t gewoon achter me oren zit. Ik heb ook nu weer pijnlijke tepels maar dat had ik de vorige keer ook en toen was ik ook niet zwanger. Misschien maak ik mezelf wel gek! 
Liefs Anouk

Terug
Bovenaan