Voor het eerst Clomid

Hi Dames,
Leuk om het goede nieuws te lezen! Dat zorgt hier weer voor een positieve vibe!
Ik ben net 30 jaar en zit deze week in klusweek 4 met Clomid. Aankomende woensdag een date met de gyn, om te kijken of deze manier werkt en hoe we verder gaan. Ik ben blij dat ik na 3 maanden weer een afspraak heb, omdat ik steeds weer veel vragen heb. Daarnaast wordt het zaad van mijn partner ook getest.
Vraagje 1: wachten jullie altijd jullie menstruatie af of kunnen jullie ook de nieuwsgierigheid niet bedwingen en starten jullie met testen, vanaf het moment dat het kan? Ik heb een lange cyclus van 30-32 dagen dus het wachten duurt altijd super lang!
Vraagje 2: houden jullie nu al rekening met eten en drinken? Ik probeer na de klusweek even twee weken geen alchol te drinken. Maar merk dat ik dat lastig vind, omdat je er dan weer zoveel aandenkt.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Gr Amber

Hoi! Ik probeer steeds te wachten met testen maar verzuim er nogal eens in. Daarom deze keer bewust geen testen gehaald. Kan ik tenminste ook niks doen. Ik drink zelf sws geen alcohol omdat ik het niet lekker vind. Wel mag ik erg graag koffie drinken, al dan niet zwart maar met suiker en melk. Verder doe ik gewoon lekker mijn ding. En mocht het ons nu eens gegeven zijn dan ga ik braaf luisteren naar de arts wat wel en niet mag. Voordat het zover is doe ik gewoon waar ik zin in heb. 

Ik ben trouwens net een paar maanden 27. Mijn man wordt over een aantal maanden 29. Zijn ruim 2,5 jaar getrouwd en over paar maanden 9 jaar samen. En jullie? 

Hoi Amber,
Mijn laatste mentruatie kwam veel eerder dan gepland dus ik had zo wie zo nog geen test gehaald. Volgende week maandag wordt ik gebeld door de gynaecoloog met de uitslag van de bloedtest of ik wel of niet een eisprong heb gehad. Dan ga ik ook gelijk aan haar vragen vanaf wanneer ik kan testen, ik denk vanf nu gerekend over 2 weken of zo, hopelijk is het deze ronde nodig om te testen. Om je 2e vraag te beantwoorden, ja ik hou heel erg rekening met wat ik eet. Vanaf januari ben ik hormoonproef gaan eten, ik weet niet of je hier wel eens over gehoord hebt? Maar dan moet je maar eens kijken op de site de hormoonfactor, ik probeer zo veel mogelijk hier rekening mee te houden en hoop dat ik hiermee van mijn pcos af kom. Ook eet ik niets van wat een zwangere vrouw niet mag eten, dit is misschien overdreven maar omdat ik in november een miskraam heb gehad, wil ik er voor mijn gevoel gewoon alles aan gedaan hebben om zwanger te worden en te blijven. Alcohol drink ik overigens niet omdat ik het niet lekker vind dus dat is makkelijk voor mij en roken doe ik ook niet.
Zijn er meer meiden die een hormoonproef dieet volgen?
Liefs Sara

hoi dames,
ik ben vandaag bij de gyn geweest, en het was een tegenvaller :(
ik zit vandaag op cyclusdag 13, maar m'n eitjes waren aan beide kanten nog erg klein. 
Nu terug komen volgende week maandag op cylcus dag 20. 
Slaat het dan nog steeds niet dan, moet ik weer starten met promelut en daarna clomid 100 mg. 
X Deborah

Hee meid. He wat rot zo'n begin. Wel raar dat je pas maandag weer moet komen. Ik zou denken dat je deze week nog weer heen zou moeten voor controle. Ik wens je alle succes!!

Hoi dames,
Ik ben nieuw op dit forum en lees graag mee met alle berichten. Zelf heb ik ruim een jaar geleden de mirenaspiraal laten verwijderen met als doel zwanger te worden.
Ik had redelijk snel een ‘normale’ cyclus van 27-35 dagen, maar menstrueerde heel licht. In december ben ik door de huisarts doorverwezen naar het ziekenhuis en daar kreeg ik de diagnose PCOS. 
Op dit moment heb ik net 1 cyclus met Clomid met 50mg doorlopen en heb ook een eisprong gehad. Afgelopen zaterdag heb ik een lichte bloeding gehad (dag 28) , maar een echte menstruatie blijft nu uit. Wel had ik zondag en gisteren wat oud bloed bij het afvegen. Vandaag niets meer.
Vandaag het ziekenhuis gebeld en assistent raadde me aan een zwangerschapstest te doen. Deze was negatief. Nu kan ik dus volgens haar opnieuw beginnen met Clomid.
Toch voelt dit voor mij wat raar. Ik had gedacht nu eindelijk een normale menstruatie te krijgen, aangezien ik een eisprong heb gehad. Herkent iemand dit?
X Jes

Terug
Bovenaan