Voor het eerst Clomid

@stefanie ja ik had zelf eigenlijk verwacht dat ik vrijdag terug zou moeten komen.  Wel als advies om vanaf vrijdag voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Ik denk dat de arts, mezelf weer wilde zien want ze keek expres in haar agenda of ze er zelf was. 
@Jes welkom in het forum! 

Hoi Jes! Welkom!! Snap dat je het weinige bloeden gek vindt maar het kan allemaal. Ik heb wel eens een ongie gehad van slechts 1,5 dag haha.

Hier nog altijd afwachten. Voel wel krampjes soms en dat maakt me beetje angstig. Betekend vaak dat dag later het gebeurd.
Anyway...wachten maar weer.

Hi dames,
@ Sara Ik ken inderdaad het hormoonproef dieet en probeer mij hier zoveel mogelijk aan te houden op de doordeweekse dagen. Dit zowel omdat het goed is voor de bestrijding van PCOS als dat ik graag 2 a 3 kilo wil afvallen. In het weekend wil ik er niet al te veel aan denken, zodat ik niet te veel bezig ben met de wens om zwanger te worden.
@ Jes Waar ik voor het stoppen met de pil behoorlijk beroerd was van mijn maandelijkse "feest" stelt het nu echt helemaal niks meer voor. Gelukkig is het wel voldoende voor een eisprong! Ik test nu sinds 3 maanden met een ovulatietest en vind het zelf een opluchting als ik positief test.
Gr Amber

Hoi dames, 
het is even geleden, maar gister bij het ziekenhuis geweest op dag 13 en er zijn 2 mooie eitjes te zien (1 van 15 en 1 van 17) wel deze ronde 50% kans op een tweeling. Mjaa die heb ik elke ronde aangezien het in de familie zit ? Haha. 
Wel nu jammer genoeg ziek op de bank door de griep. Maar dat laat me niet tegen houden. 
Vandaag starten met de ovu testen dagelijks en afwachten op een positive en dan mogen we voor ronde 2 met iui starten. Al zou dat denk ik vrijdag zijn (dag 17). Nogal een hele regelmatige cyclus gelukkig maar. 
Wel goed nieuws mijn zusje krijgt een dochtertje!! Erg leuk stiekem wilde ze dit ook graag Hihi. 
Verder voor de dames die er teveel mee bezig zijn, soms kan het niet anders. Bij mij bijna niet namelijk aangezien ik vanaf dag 1 alles uitgestippeld wordt wat er moet gebeuren. Maar ik laat zeer zeker niet mijn leven beïnvloeden, als k een drankje wil doen dan doe ik dat een feestje op zijn tijd is namelijk wel fijn. Al deed k het eerste 1,5 jaar ook erg opletten met eten en drinken hoor. Maar daarna had k zoiets van ik moet wel blijven leven!! Werd er gek van. 
Nu hopen dat deze ronde wel positief uitslaat!!
liefs, mandy

Spannend allemaal meiden!
Hier nu dag 14 van de cyclus. De afgelopen paar dagen lichte steekjes links gehad, gisteravond even wat hardere steken en sindsdien niks meer gevoeld. Ben heel benieuwd! Wij gebruiken deze ronde nog geen ovulatietesten en hebben ook geen controles bij de gynaecoloog, alleen volgende week vrijdag bloed prikken. Afwachten maar! ?

Qua eten en drinken hou ik er ook zeker rekening mee. 1 kopje koffie per dag, verder geen alcohol of rauw vlees zoals carpaccio en leverworst, maar dat at/dronk ik sowieso al zelden.

Deborah balen zeg maar het kan nog komen, bij mijn vorige cyclus heeft de groei meer dan een week stil gelegen en waarschlijk pas rond dag 20 een eisprong gehad. Ik zit nu op dag 16 maar ik twijfel continu of mijn eisprong al geweest is, het zou eigenlijk wel moeten want op dag 12 was er een eiblaasjevan 20 te zien maar ja de vorige keer duurde het bij mij ook lang.
Weten jullie wel wanneer je eisprong is geweest? En als jullie eisprong is geweest merk je dit dan gelijk aan je afschreiding?
Waarom moet je overigens veilig vrijen Deborah, om de kans op een meerling te voorkomen? Ik heb hoogstwaarschijnlijk mijn eisprong gemist de vorige keer omdat ik ook steeds moest wachten en dus veilig vrijen...
Welkom Jes! Misschien duurt het iets langer voordat je menstruatie op gang komt of toch over een paar dagen nog eens testen? Ik neem aan dat je pas met clomid moet beginnen als je menstruatie echt op gang is gekomen?
Spannend Stefanie, duimen maar!!
Top zeg Mandy, spannen hoor!
Amber en Mandy hoe zijn jullie ervaringen met ovulatietesten? Ik heb dit zelf nog nooit gebruikt maar zit er nu wel aan te denken omdat ik enorm twijfel wanneer mijn eisprong is.
X Sara

Hey Sara,
Ja ik ben daar dus ook een beetje bang voor dat ik nu mijn eisprong ga missen.  Ze raden beschermd vrijen aan omdat dit mijn eerste cyclus met clomid is en ze dus nog niet weten hoe ik hierop reageer.  Je zegt dat jou eisprong op cylcus dag 20 was. Dat betekent dus dan ik maandag na de echo zou moeten gaan klussen:)
Qua meerling ja ook dat zal er wel mee te maken hebben, maar ik heb van mezelf al een grote kans. Ik ben zelf er 1 van een ééneigen tweeling.
 Gr deborah

Haaii

sara: ik gebruik de ovu testen van de action werken perfect! K doe vanaf dag 12/13 elke ochtend met de tweede urine testen. Zodra deze positief is moet ik bellen ivm volgende dag iui. Maar als die postitief is moet je gewoon flink aan de slag Haha. Bij mij is toen der tijd aanbevolen om vanaf dag 12 om de dag te gaan klussen. 
Debje: als je twijfelt zou je vanaf morgen gewoon kunnen gaan testen dan weet je het zeker. En verder als een meerling welkom is gewoon doen dan! Het is namelijk niet dat het ook daadwerkelijk zo is. Kan namelijk indd ook gebeuren met 1 eitje, als de kans er is. 
Mijn test was nog negatief dus morgen gaan we er weer voor. En de griep is langzaam maar zeker aan het verdwijnen gelukkig maar 1 dag geduurd. 
Liefs,
mandy 

Terug
Bovenaan