Voor het eerst Clomid

Hoi!
Deborah dat snap ik heel goed hoor. Wij mochten toen ook een keer niets doen of beschermd. Toen zelf keus gemaakt om te doen wat wij wilden, idd ivm dat je hem mist.

Mandy veel succes!

Ik ben vanmorgen wat bloed verloren met plassen dus ik zal verder deze dag wel meer gaan bloeden. Heb ook weer de bekende krampjes.
Helaas.

Hi meiden,
Gisterochtend de hele ochtend in het ziekenhuis gezeten. Conclusie mijn baarmoederslijm is te dun, waardoor een innesteling niet plaats kan vinden. Ik moet hierdoor overstappen van Clomid naar Tamoxifen (heeft gelukkig minder bijwerkingen dan Clomid). Dit wordt dan weer 1 maand getest en gecheckt. 
Ovulatietesten bij PCOS kunnen een vertekend beeld geven. Ze zijn alleen betrouwbaar volgens mij gyn, wanneer ze een hele duidelijke streep tonen.
Nu wordt er alleen nog test bij mij op B12 tekort, vitamine D en schildklier. Daarnaast mag mijn vriend zijn zwemmers volgende week komen afgeven.
Advies van mijn gyn was om je leven te veel mogelijk door te zetten als voor de PCOS maar alchol met beperkte mate te consumeren.
Helaas kan ik deze ronde beschouwen als verloren en checken we de volgende ronde weer met een nieuw medicijn!
Gr Amber

Hoi Amber. He wat vervelend maar wel weer iets dat je weet. Hopelijk wordt je bms beter zodat een vruchtje blijft hangen.
Ik heb vanmorgen een tampon in gedaan en die zal wel gevuld zijn verwacht ik. Op naar een nieuwe ronde. Heb nog voorraad voor 2 x clomid. Hopelijk gaat het lukken anders heb ik een voorgevoel dat we weer naar de kliniek moeten voor vervolgstappen en/of onderzoeken.
Ik merk dat ik er de ene keer goed mee omga en andere keren dat ik er moeite mee heb. Het vergt gewoon veel van je en dat kan ik aan mezelf merken en daar baal ik van. Mijn man en ik willen heel graag een kindje en we zetten door maar soms is het moeilijk. Vooral het verplichte vrijen in de vruchtbare week van ca dag 12 tot 19. Je zou denken van; oh fijn! Lekker vaak seks! Is ergens wel zo...maar diep in mijn hart kom ik liever samen met hem wanneer ik daar zin in heb ipv dan 'moet' het. Misschien dat sommige dames me niet begrijpen of juist wel maar dat wilde ik even kwijt. 

Oh Amber wat vervelend!! En van de ovu testen klopt. Maar sinds k aan de hormonen zit, werken deze dus wel. Doordat je lichaam gewoon een eisprong heeft moet de test aanslaan.. anders werken de pillen ook niet. 
Stefanie ik snap hoe je je voelt het verplicht vrijen is ook niet erg fijn. Wij proberen na 2 jaar er maar een grapje over te maken. En laat het je leven gewoon niet beïnvloeden dat is wel iets wat k geleerd heb. Advies is om de dag. Maar als er 2 dagen tussen zitten is het ook geen ramp! Maak er in ieder geval geen verplichting van. 
Liefs, mandy

Hallo meiden,
Welkom Jess op het forum ;).
Ik doe geen hormoonproef dieet Sara.Heb jij wel het idee dat dit goed werkt?
Spannend Mandy 2 eitjes! Wellicht indd een leuke tweeling.
Mijn eisprong was vorige keer op dag 16. 
Ik ben ook vandaag ongesteld geworden:(. Helaas..
Ik heb nu voor 3 maanden een voorraad clomid en de gyn zei dat ik de aankomende 3 maanden niet op controle heeft te komen. Ik hoop dan ook van harte dat volgende maand wel lukt..Vind het altijd zo balen dan je dan weer een hele maand moet wachten. Het lijkt dan allemaal nog zo ver weg..
Nou succes meiden!!
Liefs Anouk

Hee Anouk wat jammer...ja iedere keer dat opnieuw doen is zeker niet het leukste nee. Fijn dat je voor 3 cycli gelijk meekreeg. Duimen maar! 
Mandy succes!! 
Ik zit vandaag op dag 2, morgen weer aan de clomid.

Ik ben wel heel benieuwd of jullie zo tijdens de cyclus aan je lichaam merken dat fe hormonen aan de gang zijn? En niet zo zeer vervelende bijwerkingen van Clomid, maar puur dat je merkt dat je cyclus vordert. Dus bijvoorbeeld vruchtbaar slijm, gevoelige borsten, gevoel van een eisprong of een gevoelige baarmoeder.

Ik heb van de Clomid geen bijwerkingen maar inmiddels heb ik ook niet het idee dat er iets verandert in mijn lichaam. Afgelopen weekend (heel vroeg op dag 12 en 13 dus al) had ik wat glibberig slijm, steken in mijn onderbuik links en eenmalig bruinverlies. Sindsdien heb ik alleen nog een beurs gevoel in mijn onderbuik maar de druk/steken in mijn eierstok zijn weg. Verder heb ik gewoon witte afscheiding (maar wel weinig), waarvan ze zeggen dat wit niet vruchtbaar is. Ik merk niks aan mijn borsten of bijvoorbeeld een gevoelige onderrug.

Spannend of mijn eisprong al is geweest, nog komt, of wie weet helemaal niet komt want zonder controle weten we natuurlijk niet of er überhaupt een eitje rijpt (maar dat denk ik wel vanwege de druk en steken die ik voelde links).

Merken jullie al iets op?

* De bruine afscheiding was één dag na de duidelijkste steken. Met de eisprong kan ook wat bloed vrij komen, dus vandaar dat ik denk dat ik misschien al vroeg een eisprong heb gehad. Sindsdien alleen nog een beurs gevoel maar echt middenop bij mijn baarmoeder ipv links.

Terug
Bovenaan