Voor het eerst Clomid

Goedemorgen lieve dames,
na een tijdje toch weer even ingelogd en alles bij gelezen van de afgelopen tijd! Spannende tijden voor iedereen zo te lezen... hoop toch stiekem binnenkort positieve ervaringen van jullie te lezen hoor :)
dat alles zolang duurt is heel herkenbaar daarom ben ik ook niet onwijs actief op dit forum omdat ik het probeer naast me neer te leggen, maar toch is het fijn om jullie verhalen te lezen en de ervaringen te kunnen delen..
zelf afgelopen zaterdag gestart met mijn eerste ronde clomid 50mg (jeej?) heb er alleen wel opvliegers van joh, vooral snachts hebben jullie dit ook?! En heb out of the blue ineens een emotionele bui... zo herken ik mezelf niet maar goed zal er wel bij horen.. gelukkig is het minimaal hoor.. morgen laatste dag clomid en dan gaan we het mee maken.... 
ik hoef alleen niet terug voor metingen, wij moeten het eerst 2 maanden zelf proberen? Vind dit best een eng idee.. ivm eventuele meerdere rijpe follikels?
wel over 5 weken een vervolg afspraak... 
weet iemand toevallig als je doormidden van clomid wel een eisprong heb gehad, maar het niet gelukt is je sowieso weer een menstruatie moet krijgen? Of moet ik dan weer een week primolut slikken? (Cyclus gaan hierdoor zo lang duren....)
alvast bedankt en ik blijf graag op de hoogte!! Leef met jullie mee :)
veels liefs en zonnige groet,
Julia

Hoi Hoi!!
@SimoneFiet, ik zou gewoon lekker jullie gang gaan. Als het echt niet zou mogen hadden ze dat neem ik aan wel gezegd. Zo kregen wij ook een keer 'order' dat we niet mochten of enkel met bescherming. Was toen vlak voor in de schuimecho kreeg.
@Deborah, ik kan me jouw ongeduld heel goed voorstellen! Je wil gewoon verder, hoe dan ook. Ik wens je weer alle succes!!
@ Julia, ik wens jou ook alle succes!! Als je clomid slikt en je hebt je eisprong, alleen je raakt niet in verwachting, word je gewoon ongesteld. Hoef je niks anders voor te slikken. Het middel zorgt er eigenlijk puur voor dat je eicelblaasjes groeien om een eisprong te kunnen krijgen. Je wordt gewoon ongesteld. Ik heb nu inmiddels 10 x Clomid geslikt en iedere keer werd ik netjes ongesteld (eindelijk weer normale cyclus. Meestal ergens tussen 30 en 35 dagen). Nu hoop ik niet meer ongesteld te worden haha.
Moet afwachten tot minimaal het weekend...maar merk dat ik het alweer lastiger vind worden..
De rest ook nog steeds alles succes lieve dames!!

Bedankt voor je reactie Stefanie! Ik laat het wel op me afkomen, vanaf welke cd kan je eventueel een test doen? Of moet ik echt wachten tot dag 35?? 
10x clomid is al een behoorlijke tijd... spannend hoor aankomende week!! Ik ga voor je duimen zou toch super zijn :)
Rond welke cyclusdag is ongeveer de eisprong? Ik heb gelezen van 12 tm 21? Heb zelf namelijk geen idee, want heb geen normale cyclus van mezelf (nooit gehad)
liefs Julia

He Allemaal,
@welkom Simone, fijn dat er op de echo 2 eiblaasjes te zien waren, ik zou gewoon lekker klussen hoor, bij 2 mag dit zo wie zo, als het er meer zouden zijn dan geven ze vaak het advies om te wachten tot de echo rond dag 14. Heb ik zelf namelijk een paar keer gehad.
@deborah wat ontzettend fijn om een gevreeën te hebben zonder pijn, hopelijk volgen er meer ?! Succes alvast morgen!
@julia ik heb gelukkig geen last van opvliegers maar wel afgelopen vrijdag op eens in huilen uitgebarsten zoals je misschien we gelezen hebt. Zoals stefanie al zei wordt normaal gesproken door clomid gewoon ongesteld als de bevruchting niet gelukt is. Ze zeggen dat de cyclus met clomid iets langer duurt dan normaal maar bij mij is tot nu toe tussen dag 28-30 geweest. De eisprong is meestal rond dag 14 maar dat is ook bij iedereen weer anders daarom is meestal het advies om tussen dag 12 - 19 een paar keer te klussen (zo om de dag). 
Zoals ik vrijdag schreef had ik nog totaal geen afscheiding op dag 14 maar vanaf zaterdag kwam het op gang. Gister had ik draderig/rekbaar slijm dus denk dat mijn eisprong net is geweest of vandaag of morgen is. Vanochtend gebeld met gyneacoloog omdat ik afgesproken had aanstaande vrijdag bloed te laten prikken. Aangezien ik waarschijnlijk rond deze daen pas een eisprong heb gehad dit verschoven naar maandag zodat er ongeveer een week tussen zit. De week er na de uitslag dus ben benieuwd of er dan wel een duidelijke eisprong te zien is.
@stefanie wordt weer spannend!! Succes iedereen weer de komende dagen!
X Sara

Hey ladies,Thnx voor alle reacties ? we zijn inderdaad maar gewoon gaan klussen! Morgenvroeg een echo dus ben benieuwd..Ik heb niet echt bijwerkingen gehad van de clomid, geen opvliegers tenminste. Qua huilbuien zit ik al in een minder fijne periode, dus geen idee of dat van de clomid komt ?Allemaal veel succes ? leef met jullie mee..

Hallo meiden,
Het zou goed kunnen hoor dat je zaterdag je eisprong hebt gehad Sara, ik had het toen ook op dag 16.
Ik zit vandaag op dag 28. Ik had me eigen voorgenomen om van te voren geen test te gaan doen maar ik zit weer zo in spanning, dat ik er toch erover nadenk om donderdag een test te doen. Mijn vriend en ik zijn dan allebei nog vrij. Aan de andere kant denk ik probeer het los te laten en wacht tot ik ongesteld wordt of niet...want elke keer de teleurstelling..maar vind het zo lastig!! 
Liefs Anouk 

Dat is heel begrijpelijk Anouk, is ook elke keer weer erg spannend! Ik zat niet echt met het dilemma wel of niet testen omdat ik al heel snel ongesteld werd. Wanneer begint jou menstruatie meestal, op welke dag? Leef met je mee hoor!! Succes en we horen er wel van!
Liefs Sara

Terug
Bovenaan