Voor het eerst Clomid

@Cindy, ondanks het verdriet vanwege het zware proces waar je doorheen gaat ben je toch snel zwanger geraakt na het gebruik van Clomid. Dat doet me goed om dat te lezen!
@ Chantal, balen zeg dat je waarschijnlijk ongesteld gaat worden. Ik ken het helaas!!! We gaan samen naar de volgende ronde. Komt goed hoor! 
Nog even een vraagje. Ik had vandaag ineens het gevoel dat ik tijdens het doen van de boodschappen ontzettend veel bloedverlies had. Toen ik thuis kwam en naar de wc ging was dit helemaal niet het geval. Was gewoon vocht zeg maar. Ik had wel een tampon in, herkent iemand dit? Sorry voor de details?

@sv balen zeg da het bij jou ook is door gezet, wel een vreemde cyclus zo. Vind het nog steeds vreemd dat ze niet gelijk met echo's zijn begonnen maar goed wel fijn dat ze dit de ronde hierna gaan doen. Maar zou natuurlijk nog beter zijn als dit niet nodig is, wie weet hoe goed een vakantie je kan doen, je hebben in ieder geval alle tijd om te klussen!?
@cindy wat ontzettend fijn om zo'n positief verhaal te horen, ? dat geeft je zeker weer goede moet om met een volgende ronde te beginnen! Veel succes met de laatste loodjes!
@julia ik heb nog nooit ovulatietesten gebruikt, wat wordt er in de bijsluiter aangegeven wanneer je je eisprong kan verwachten na een positieve test? Je nod is meestal zo'n 14 dagen na je eisprong, zeggen ze maar dit kan nog wel eens iets afwijken. 
@chantal bedoel je dat je nunal ongesteld wordt op dag 12?
Ik heb vandaag de hele dag eennheel klein beetje bloedverlies gehad, zal mogen wel echt gaan doorzetten. Vanavond maar gelijk ovulatietesten gaan halen bij de action, iemand ervaring mee? Vanaf welke dag beginnen jullie met testen?
Liefs Sara

Goedemorgen allemaal!
@kaatje ik begrijp dat je even van de rader was hoor maar fijn dat je er weer wat positief in staat! En mocht het toch even tegen zitten kan je altijd je ei kwijt bij ons :) we zitten tenslotte allemaal in het zelfde schuitje... dat gevoel dat je beschrijft is heeeel herkenbaar, ik heb dat ook altijd tijdens menstruatie ik heb dan ook veel last van “slijm verlies”
@sara ik heb ovulatietesten van Kruidvat eigenmerk en die werken top.. ik test eigenlijk altijd op gevoel als ik het merk aan me eigen lichaam en eigenlijk heb ik tot nu toe meteen een positieve ovulatie test gehad :) maar denk je het beste kan starten vanaf dag 11 mocht je lichaam het niet zelf goed aangeven. Let wel op, want je krijgt altijd 2 streepjes bij de test en het is alleen positief als beide streepjes even donker zijn of het vierkante venster donkerder is dan het test venster (lees extra goed de bijsluiter) en als je er niet uitkomt vraag het hier! 
De eisprong vind na een positieve test binnen de komende 2 dagen plaats.. je bent dan ook vanaf het moment dat je test tot de 2 dagen daarna het meest vruchtbaar :)
hoe gaat het met de rest van de meiden? 
Liefs Julia

Goedemorgen,
@kaatje begrijpelijk dat je even de tijd nodig had, ik had gister ook ff een baal dag, maar fijn om te horen dat je er nu weer voor gaat! Ik ga vanaf morgen beginnen met clomid dus dan gaan wij bijna gelijk op! Wat je omschrijft dat je het voel lopen herken ik wel maar dan heb is het bij mij wel bloed ipv vocht, misschien dat er andere meiden zijn die dit ook wel eens hebben?
@julia bedankt voor de uitleg!
Fijn weekend! 
X sara

Hoi lieve meiden! 
@KaatjeV het is heel normaal dat je verdrietig was/ bent. Dat is volkomen menselijk, niks mis mee hoor! 
Ik wens iedereen wie in de vruchtbare periode zit alle alle alle succes toe!! 
Degenen op het wachtbankje, duimen worden gedraaid hier. 
Voor de dames wier menstruatie doorkomt vind ik heel erg rot. Houd jullie haaks en wat er al eerder is gezegd; iedereen kan en mag hier zijn of haar ei kwijt. Onthoud dat goed! 
Fijn weekend meiden xxx

Hoi meiden,
wil toch even m’n ei kwijt, misschien dat iemand van jullie dit herkent..
ik zit vandaag op dag 17 maar heb nu al heel erg last van krampen, lijkt echt op menstruatiepijn en zat net in de auto en voelde het gewoon lopen (dacht ik) dus snel naar de wc thuis.. is het dat witte dikkige prut.. maar best wel veel heb hier normaal niet echt last van.. en het is de hele dag door... lijkt me toch best vroeg allemaal? Word er een beetje onzeker van.. 
herkent iemand dit? Zal waarschijnlijk wel niets betekenen maar dacht vraag het toch even...
liefs Julia

Hoi hoi,
Bedankt voor de lieve reacties allemaal!! Het is erg fijn om hier even je ei kwijt te kunnen en de steun te vinden. 
Wat spannend hè Sara! Fijn dat we bijna gelijk opgaan. Kunnen we elkaar steunen ? en wie weet tegelijk erachter komen of we zwanger zijn. Gun het ons!!!
Julia, je slijmverlies is erg herkenbaar. Ik heb het alleen nog niet aan een bepaalde periode in mijn cyclus kunnen hangen zeg maar. Misschien komt het door de Clomid? Of zou er al wat aan het gebeuren zijn? Vroege eisprong/innesteling? 
Gisteren sprak ik over het vochtverlies. Ik had dit echter terwijl ik een tampon in had. Raar toch? 

Hoi allemaal,
Ook hier een geval “wachtbankje”. Nooit gedacht dat ik daar met anderen op een forum over zou willen praten, maar het is eigenlijk de enige uitlaatklep gezien we het bekenden niet verteld hebben en voorlopig ook niet van plan zijn te doen. En ik hoop op deze manier ook een beetje steun/ advies te hebben aan elkaar. 
Situatie is wel maandelijks ongesteld, maar daar blijkt vaak geen eisprong bij te zitten. Dus na een jaar gewoon proberen inmiddels aan medicatie om de menstruatie versneld op te wekken, en start daarna voor de eerste keer met Clomid 50mg, vermoedelijk nog in april.
Ik ben enerzijds opgelicht dat er nu hulp is vanuit een arts, anderzijds zie ik er ook enorm tegenop dat we weer bij opnieuw beginnen met de kansberekening om zwanger te raken en besef me daarbij heel goed dat het niet zo hoeft te zijn dat de eerste keer meteen raak is en dat het zomaar nog eens heel lang kan duren. Die laatste gedachte maakt me wel heel verdrietig, ondanks dat mijn vriend alle hoop heeft dat er binnen drie maanden misschien wel goed nieuws kan zijn. De confrontatie met andermans kinderen en spontane zwangerschappen van vriendinnen wordt alleen maar moeilijker nu we al zo’n tijd tevergeefs proberen. 
Maar lees dat er hier ook een aantal dames baat hebben gehad buij de Clomid en zwanger zijn, gefeliciteerd! Voor de anderen op het wachtbankje volg ik graag jullie verhalen en ervaringen mee en zal zelf ook eea delen. Fijne zondag en tot schrijfs.
Marie

Terug
Bovenaan