Voor het eerst Clomid

Goedenavond,
@marie de kans op meerlingen blijft altijd aanwezig, bij mij was bij alle 3 de cyclus op dag 10 veel eitjes maar op dag 14 nog 2 over, daarom heeft de gyneacoloog groen licht gegeven om nu zelf verder te gaan zonder echo's. Ook speelt mijn leeftijd mee, ben 34 dan wordt de kans op meerlingen kleiner. Vind het nu ook wel goed om zo voorlopig verder te gaan, aangezien ik heel vaak smoezen moest verzinnen waar ik naar te moest omdat niemand bij ons weet waar we mee bezig zijn.
@julia, in dat geval kan het van alles betekenen, succes met wachten, nog een weekje....
Ik heb nog een paar vragen over ovulatietesten,  wie heeft hier ervaring mee?
- Op welk tijdstip doen jullie de test? Heb gelezen dat het beste is tussen 12.00-15.00 uur maar dan moet ik het med gazn nemen naar het werk, dat gaat dus niet en heb ook gelezen dat je het niet met ochtend urine kan en dat er 2 uur tussen moet zitten en niet te veel drinken er voor. Ik dacht zelf aan 's avonds, wat vinden jullie?
- Gaan jullie nog door met testen na een positiever test? 
- En als je een positieve test in hadden hebt, wanneer vrijen jullie dan, in de omschrijving van de test staat da je het best dan nog 24 uur kan wachten, doen jullie dit ook?
Alle tips en ervaringen zijn welkom, bedankt alvast!
X Sara

Goedemorgen Sara,
ik gebruik altijd ovulatie testen en snap je vragen heel goed.. ik test ook altijd savonds en tot nu toe heb ik daarmee elke keer mijn eisprong ontdekt :) het is wel belangrijk dat je dan steeds het zelfde tijdstip test dus bijv elke avond 21:00 uur tot je een positieve test hebt! Eenmaal positief getest dan hoef je daarna niet door te testen..
de vraag over wanneer je het beste kan klussen na eennpositieve test snap ik ook wel goed want ik twijfelde zelf ook zo wat ze er nou precies mee bedoelen maar na me een ongeluk gezocht te hebben naar een betere uitleg kwam ik er achter dat het niet NA 24 uur is maar dat het moment van een positieve test aangeeft dat je 2 meest vruchtbare dagen zijn BEGONNEN, dus ik zou dan meteen gaan klussen.. zeker doordat het zaad van de man nog 2/3 dagen kan leven binnen de vrouw :)
hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd voor je, succes ermee en mocht je nog vragen hebben stel ze 
liefs Julia

Ik gebruikte de testen van ‘zwanger en kids’ en deed het meestal smorgens rond 08.30. Overigens zou ik je deze niet aanraden, bij mij gaven ze altijd op de dagen rondom dat ik dacht een eisprong te hebben een duidelijk streepje. Bleek achteraf door bloedtesten dat er in die maanden keer op keer geen eisprong was... :s Een ander merk is daarom wellicht beter. Testen na 21.00 of als je veel vocht gedronken hebt kan overigens niet, dan werken ze niet meer. Dus daarom vond ik de ochtend het makkelijkste. Ik testte wel door om te zien na hoeveel dagen de verhoogde waarden voorbij waren, naar wat ik begreep kun je vanaf 5 dagen voor eisprong al meten tot 1 dag vooraf. Dat heb ik nooit gehad overigens, had meestal 2 dagen vooraf een meetbaar resultaat. 

Hoi meiden! Ik hoop dat het met iedereen goed gaat! Ik lees alles wel, alleen is zo veel dat ik niet overal op kan reageren, sorry. Maar inderdaad toen ik nog ovulatietesten gebruikte en hij was positief dan waren de 2 vruchtbare dagen aangebroken. En toen we clomid gebruikten, klusten we zo goed als om de dag of 2 dagen van ca dag 12 tot dag 19. 

Hey allemaal!
Sorry, een hele poos niet geweest. Er kwam van alles tussendoor en had niet de rust om hier te kijken. Net wel even een beetje bijgelezen :)
Inmiddels ronde 1 clomid achter de rug. Alles leek volgens het boekje te gaan en zou maandag m'n tweede wachtweek ingaan maar helaas was ik 's morgens al ongesteld. Je hoopt toch meteen de eerste keer resultaat he, stom misschien.. maarja.
Ik heb nu voor 3 keer clomid meegekregen om te kijken wat dat met mijn cyclus doet. Bij de 3e keer moet ik weer bellen met de kliniek voor een afspraak. Wil toch ook wel blijven proberen zwanger te raken en niet alleen maar met die (on)regelmatigheid bezig zijn, dus ga wel gewoon ovulatietesten gebruiken..
Vandaag dus met ronde 2 clomid begonnen.
Heel veel succes voor allemaal!! Ik zal proberen de komende tijd wat vaker te komen neuzen :)
Lieve groet Simone

Goedemorgen meiden!
@julia bedankt voor je duidelijke uitleg, hier kan ik zeker wat mee! Ik vond de beschrijving ook zo vaag over als je een positieve test hebt, wanneer je dan het beste kan vrijen maar blijkbaar is dat niet lleen voor mij onduidelijk! 
@marie waarom kan je de testen niet na 21.00 uur gebruiken? Heb dit nog nergens gelezen namelijk?
@stefanie, bedankt voor je reactie, gebruikte je de afgelopen keren ook nog ovulatietesten? En hoe voel je je nu? Heb je het al verteld aan je ouders?
@ simone heel logisch hoor, iedereen hoopt toch dat het bij de eerste poging gelijk raak is! Succes met ronde 2!
Fijne zonnige dag allemaal!
Liefs Sara

Hey meiden!
Ik heb eerste ronde clomid ook ovulatie testen gebruikt, deze waren op dat moment erg onduidelijk voor mij. Dus deze ronde is op de gok? 
Ik zit nu op cyclus dag 26 ik denk dat mijn cyclus 31 dagen is. Cyclusdag 20 was mijn eitje nog aanwezig. 
Echter hoop ik wel dat ik een eisprong heb gehad maar dat is dus een raadsel. 
Ik heb nu meer klachten van maagzuur herkent iemand dit? S'ochtends soms een wat misselijk en soms wat last van m'n buik. 
Zou dit door de clomid kunnen komen?
Geniet allemaal van het heerlijke weer ?
Meiden die aan het klussen zijn veel plezier!?
Meiden op het wachtbankje succes! ?
Liefs Deborah

Terug
Bovenaan