Voor het eerst Clomid

Hi kvp,
oh nog even geduld hebben dus... dat wachten duurt vooral elke keer zo lang heb jij dat ook zo ervaren? 
Ik heb een paar maanden geleden alleen een inwendige echo gehad en bloed laten prikken waardoor ze konden vast stellen dat het PCOS is. Vandaag bij de afspraak eerst de hele vragenlijst doorgenomen van mijn partner en mij en daarna weer een inwendige echo gehad om nogmaals te kijken hoe alles er nu uitziet en tot mijn (en haar) grote verbazing had ik 1 follikel dat best groot was, dit heeft ze opgemeten en ze zei als het doodblijft groeien zoals nu zou ik as donderdag of vrijdag m’n eisprong moeten hebben.... (??!!) ?
best spannend dus..... moet nu bloed laten prikken om me hormonen te testen en mijn partner moet zijn zaad inleveren en dan hebben we over 5 weken pas een afspraak voor de uitslag en aan de hand daarvan word er een behandel traject opgesteld... duurt allemaal zo lang...
maar moet dus over 3 weken ook een zwangerschapstest doen... zou wat zijn... als ik toch ineens spontaan zwanger ben terwijl ik al 1,5 jaar niet meer ongesteld ben geworden
vraag me nu alleen af hoe groot die follikel vanmorgen geweest moet zijn waardoor mijn eisprong over 2 dagen al zou zijn, heb jij hier verstand van toevallig?
pfff zo spannend allemaal, hou jij me ook op de hoogte? Ik ga iedergeval voor je duimen! 

Hallo allemaal,
Ik zit net als jullie helaas ook in het zelfde schuitje. Pcos geconstateerd afgelopen november, ik had al veel langer sterke vermoedens maar de huisarts zei van niet dus dan leg je het toch weer even naast je neer.
Wij zijn vanaf juni bezig om zwanger te worden maar nadat ik 4 maanden niet ongesteld was geweest heb ik een bloedonderzoek laten doen waar niets uitkwam, dus toen heb ik toch een verwijziging gevraagd naar de gynaecoloog. Gelukkig kon ik hier snel terecht, de gynaecoloog keek naar het bloedonderzoek en zei dat ik wel een eisprong had gehad?? Ik en mijn man keken haar raar aan zo van, waarom heeft de huisarts hier niets over gezegd? Ook zei ze het zou dus kunnen zijn dat je zwanger bent, dit leek mij erg sterk maar op de echo dacht ze een vruchtje te zien, voor de zekerheid kon ik gelijk in het ziekenhuis een test laten doen en wat bleek idd zwanger! We waren er zo blij mee! Helaas was dat van korte duur, 2 weken later moest ik op controle maar het bleek niet goed te zijn. Er klopte geen hartje bij 7 weken dus dit was niet goed.
1 week later nogmaals controle maar weer geen kloppend hartje, het vruchtje leefde dus niet meer. Met medicatie is uiteindelijk de miskraam opgewekt en na nog 2 controles is nu eindelijk mijn baarmoeder weer schoon.
Vandaag neem ik de laatste primolut tabletten in en dan afwachten wanneer ik ongesteld wordt, zodra ik ongesteld ben moet ik eerst weer een echo laten maken voordat ik met clomid mag beginnen omdat er nog een cyste op mijn eierstok te zien was op de echo, als deze weg is mag ik beginnen met clomid. Dus ik hoop begin volgende week positief bericht te ontvangen!
Sorry voor het lange verhaal maar ik zou het erg fijn vinden om met jullie mee te praten en elkaars ervaringen uit te kunnen wisselen!
Groetjes Sara

Hoi Sara,

welkom! En bedankt voor het delen van je verhaal en wat naar dat het mis is gegaan zeg :-( het blijft toch allemaal spannend... en dat wachten vind ik vreselijk.. 
ik ben zelf ook al heel de dag van slag door wat ik vanmorgen zag en hoorde, je wilt er niet teveel op hopen maar dat doe je stiekem toch, hoop dat het nog even doorgroeit en ik dus daadwerkelijke mn eisprong heb donderdag of vrijdag..
heb jij veel last van bijwerkingen van primolut? Ik was heel prikkelbaar toen ik dat slikte.. hopelijk is de eerst volgende echo goed en mag je starten met clomid :)

hou je ons op de hoogte? 

Hoi JuliaTo,
De enige bijwerking die ik met primolut heb is dat ik weer meer last heb van pukkels/acne, helaas is dit ook een klacht bij pcos maar de laatste tijd was het redelijk onder controle, maar ja het is niet anders dit moet ik er maar voor over hebben.
Ik ben wel benieuwd als ik mag gaan starten met clomid van welke bijwerkingen ik last ga krijgen, hopelijk valt het mee.
Het wachten is idd soms wel lastig.....
Jullie alvast succes van de week ?
We houden contact!

Hier nog een met pcos.
Vandaag heb ik duphaston meegekregen van 10 dagen om mijn menstruatie op te wekken. Als ik daar mee klaar bent moet ik op mijn 3e cyclusdag aan clomid 50 Mg beginnen. En dan een afspraak maken op cyclusdag (11,12,13) waar bij ze kunnen zien naar het aantal en grootte van de eiblaasjes. Ik ben echt zo benieuwd hoe dit allemaal uit gaat pakken. Ik ben nu ongeveer meer als een jaar bezig samen met mijn partner, hopelijk gaat dit werken.. ik vind het erg fijn om jullie ervaringen te lezen! 

Goedemorgen meiden!
ik moet zo bloedprikken voor de hormonen test, kan het maar gehad hebben hè. Zelf denk ik trouwens niet dat ik een eisprong krijg hoor morgen of vrijdag want ik voel weer dezelfde vage steken in me buik wat ik wel eens vaker heb, zelf dacht ik elke keer “oh misschien is dit het moment dat ik ongesteld moet worden” maar blijkbaar is dat gewoon elke keer het punt vlak voor mn eisprong waarbij mn eiblaasje net niet groot genoeg door groeit en het weer afbreekt.... het gevoel wat ik nu heb is heel herkenbaar dus ik ga er ook niet vanuit :) en klussen doen we toch wel haha dus dat zal geen gemiste kans zijn ;-)
@sara, wel vervelend dat de pukkeltjes/acne weer terug komen maar indd het is voor een goed doel! Denk juist door dat te weten dat het allemaal een stuk dragelijker wordt :) ben je inmiddels alnongesteld geworden? Ben benieuwd naar je echo, ik duim nog steeds voor je!
hou je me op de hoogte als er wat gebeurd is? En hoe de echo was?
ik ben ook heel benieuwd naar de bijwerkingen van clomid maar mochten jullie ermee gestart zijn dan hoor ik het wel..
fijn iedergeval om jullie te spreken over “ons” zelfde probleem...

fijne en mooie dag allemaal!

mijn gyn gaat pas echo's maken als we met 150 mg clomid door moeten. nu met 100 mg kijkt ze enkel met bloedtest achteraf of de eisprong is geweest.

aan de ene kant vind ik het niet erg want nu hoef ik niet zo vaak naar het ziekenhuis maar het risico met overstimulatie is er dan weer wel..

laat iedereen hier echo's maken om eigroei te bekijken?

Terug
Bovenaan