Voor het eerst Clomid

Goedemorgen allemaal,
Ik ben nieuw hier maar het leek mij ook fijn om mijn verhaal hier te doen en jullie ervaringen ook te kunnen lezen :)
Ook ik heb Pcos. Eerste kuur clomid 50 mg gehad maar net te horen gekregen dat deze niet aanslaat. Nu wachten tot volgende week maandag en dan dinsdag weer beginnen met primolut en daarna de clomid 100 mg. Ik moet zeggen dat ik toch wel teleurgesteld ben..
Wij zijn namelijk ook al een jaar bezig en dan hoop je toch nadat je hebt gehoord je hebt pcos dat de kuur van 50 mg gelijk aanslaat..
Gaat iemand hier ook toevallig beginnen aan 100 mg clomid of is iemand hier al aan begonnen? 
Liefs Anouk

Goedemorgen meiden,
Helaas ben ik nog aan het wachten op mijn menstruatie, normaal gesproken zou dit toch echt uiterlijk dit weekend moeten komen, dus ik hoop aanstaande maandag of dinsdag voor een echo te kunnen gaan, zodat ze kunnen kijken of de cyste weg is. 
Juliato hoe is de bloedtest gegaan? Kunnen ze dan ook zien of je toch een eisprong hebt gehad?
Kvp ik vind het wel een beetje vreemd dat jij geen echo's krijgt? Ik heb op diverse site's gelezen dat als ze wel echo's maken, ze kunnen zien of de hoeveelheid clomid wel of niet goed aanslaat. Het kan namelijk ook zo zijn da je meerdere goede eiblaasjes aanmaakt waardoor de kans op een meerling groot is, dus in sommige gevallen als ze zien dat er meerdere eiblaasjes gaan springen adviseren ze om die niet zwanger te worden. Ik zelf vind het daarom juist wel een fijn idee dat ze dit doormiddel van echo's in de gaten houden.
Anouck vervelend zeg dat de eerste rond van 50mg niet aansloeg, had jij veel bijwerkingen?
Liefs Sara

Hi Sara,
hopelijk komt je menstruatie dit weekend opgang! Ben ook heel benieuwd naar jou echo of de cyste weg is :)
de uitslag van mijn bloedonderzoek duurt bij elkaar 5 weken dus heb pas 19 februari weer een afspraak om het te bespreken, evenals get zaad van mijn partner dus dat is nog even spannend...
we moesten ook vast nadenken of ik een baarmoeder en eileider onderzoek wil voordat ik aan de hormonen ga, heeft een van jullie dat ook gehad toevallig?
heb trouwens geen idee of ze dat kunnen zien in mn bloed of er een eisprong is geweest heb afgelopen 2 dagen wel menstruatie/ovulatiepijn gehad en mijn tepels doen echt wel erg pijn, de straal van de douche is al irritant en heb last van mijn onderrug sinds vanmorgen maar dat zou ook van het trainen kunnen komen... dus ja over 3 weken maar gewoon een test doen :) ookal denk ik zelf dat dat te mooi is om waar te zijn.. moest van de gyn
waar ziin jullie eigenlijk onder behandeling? Welk ziekenhuis?
fijn weekend allemaal!!
liefs! 

Welkom trouwens Anouk!! 
Ik kan je helaas nog niets vertellen over clomid want zit nog een stadium daarvoor...
hoe gaat het met je tot nu toe?

Haai Sara en Julia,
Ik heb gelukkig helemaal geen bijwerkingen gehad van de 50 mg. Ik had wel het idee dat ik van de primolut bijwerkingen had en dan vooral de stemmingswisselingen.
Nou misschien heel raar maar ik heb het idee dat ik vandaag een eisprong heb..Misschien haal ik wel dingen in me hoofd maar ik had vandaag kramp onderin me buik en ik had misschien vies gezegd doorzichtig slijm als afscheiding, wat je wel vaker leest als iemand een eisprong heeft.
Ik moet aankomende maandag weer naar het ziekenhuis en zou dinsdag dan weer opnieuw moeten beginnen met de primolut en dan de clomid 100 mg alleen ik dacht stel je voor dat ik vandaag toch me eisprong had en de kuur misschien toch is aangeslagen maar dan misschien wat later...
Dan begin ik liever niet aan de primolut dinsdag. Ik weet niet of ze kunnen achterhalen of ik indd een eisprong had vandaag of dat dan maandag me "eitjes" weer klein zijn...
Liefs Anouk

Hallo allemaal!

Ook ik ben nieuw hier en het leek me fijn om mee te lezen en ook mijn verhaal te delen. 

Wij zijn een jaar bezig en heb vorig jaar na een aantal bloedonderzoeken te horen gekregen dat ik een trage schildklier had/heb waarvoor ik nu medicijnen voor heb gekregen. Ik dacht toen dat het wel een keer raak zou zijn,, niet dus.
Vorige maand zijn we naar de gyn geweest en heeft ze direct een inwendige echo gedaan en zag ze dat ik (een lichte vorm van) pcos heb.. dit was een jaar geleden dmv een bloedonderzoek niet het geval. Nu ben ik juist ondergewicht maar heb wel last van onzuiverheden op Mn gezicht. Verder heb ik (weer) bloed laten afnemen.
Maargoed, over 3 weken hebben we weer een afspraak en krijgen we de uitslagen en het proces te horen. Ik heb zo’n gevoel dat ik met Clomid ga beginnen (na dagen diverse forums te hebben bezocht en ervaringen te hebben gelezen). 
Ben wel heeeeeeel ongeduldig merk ik van mezelf, terwijl ik een rustig en juist geduldig persoon ben! Daarom vindt ik het ook fijn om mee te lezen met anderen, geeft me wat rust en hoop!
Afwachten voor ons dus! 
Liefs!

Hallo meiden,
Vanochtend langs de gyneacoloog geweest en cyste is helaas nog niet weg ?maar het is wel kleiner geworden. Na overleg met andere gyneacoloog mag gelukkig toch vandaag (dag 3 van cyclus) gaan beginnen mt clomid, anders had ik weer een maand moeten wachten en net als jullie wordt je op den duur erg ongeduldig. De kans is dan alleen dat als ik volgende week terug moet, ze dan niet met zekerheid kunnen zeggen of ze een eibaasje zien of de cyste, maar goed dat zien we volgende week wel weer. Hoop zo ontzettend dat het aanslaat! 
Dat zou wel geweldig zijn Julia, ik hoop het voor jullie! Duurt wel lang voor jullie tot je de uitslag krijgen van de onderzoeken, balen!
Anouk hoe is het bij jou geweest vandaag in het ziekenhuis? Hebben ze bloed geprikt om te zien of je een eisprong hebt gehad?
RMPR welkom bij de groep! Watvoor onderzoeken heb je gehad, waar je nu op moet wachten voor de uitslag?
Ik hou jullie op de hoogte hoe de clomid kuur gaat verlopen en ik hoor natuurlijk ook graag hoe het bij jullie verder gaat!
Liefs Sara

Terug
Bovenaan