Voor het eerst Clomid

Goedemorgen meiden,
@marie, spannend dat je vandaag start met je eerste ronde clomid!! Vond dat zelf ook heel spannend en kon eigenlijk niet wachten om te beginnen omdat we dan eindelijk een echte kans hadden ivm PCOS... ik kan je niet vertellen hoe de afspraken zullen verlopen want ik mag het eerst 2 maanden zelf proberen.. heb dus geen extra controles gehaald en weet dus ook niet hoeveel of hoe groot de eitjes afgelopen ronde zijn geweest.. enige wat ik weet is dat ik door middel van een ovulatietest op dag 12 een ovulatie heb gehad.. wat betekend dat ik vandaag officieel overtijd ben :) 
enige bijwerking wat ik had van clomid waren de opvliegers en vooral snachts!! Verder ging het wel prima eigenlijk, hopelijk valt het bij jou ook mee!
@debje... waardeloos van die testen maar indd misschien te vroeg nog even afwachten! Spannend hè?!
ik zit zelf nu op dag 28 en ben nog steeds niet ongesteld terwijl ik wel krampen heb en had verwacht dat ik het nu inmiddels wel had geweest dus het is erg spannend nu.. ik ga vanmiddag naar de huisarts om bloed te prikken en daar kunnen ze al vrij vroeg in zien of je zwanger bent, hopelijk morgen de uitslag..
vind het spannend en eng tegelijk, wil niet te veel hopen dat het meteen raak is met de eerste ronde dus ik verwacht nog steeds dat vandaag of morgen mijn menstruatie doorkomt gezien de krampen...
@ruby hoe is het bij jou vandaag????
lieve groet Julia

Hallo dames!
@marie, ook ik heb geen controles tussendoor en ook alleen op progesteron prikken. Ik wens je veel succes! Kwa bijwerkingen had ik eigenlijk dat ik een emotioneel wrak ben voor een paar dagen Haha.
@deborah, wat maak je het weer spannend zeg! Ik hoop zo erg voor je dat het raak is!
@julia, ik weet zo goed hoe je je voelt. Ik heb sinds vandaag wat meer krampen af en toe, ben bang dat het ongikrampen zijn.. ik gok dat mijn menstruatie op vrijdag zal beginnen, dat was bij de eerste ronde tenminste zo. 2 a 3 dagen na de eerste krampen werd ik toen ongesteld. We wachten gewoon af..
liefs Ruby 

haha nou Ruby ik wou dat het wat makkelijker was. 
Julia laat je het even weten als je de uitslag heb van je bloed. 
Ik las in de brief van de fertiliteitsarts, dat ik na cyclus dag 35 moet bellen. 
Ik moet toevallig, volgende week langs bij de huisarts. Dus wil dan ook gelijk even m'n bloed laten prikken. 
Succes allemaal x Deborah

He meiden,
@mandy balen zeg dat je toch ongesteld bent geworden! Dat je relatie met je man hier onder gaat lijden is wel heel erg naar, zoal julia al zei praat er over met je man. Hopelijk krijg je doorvde echo's er weer meer vertrouwen in!
@marie succes met de 1e ronde!
@deborah je maakt het wel,spannend zeg! Ben je al eens eerder zo veel dagen over tijd geweest? En ga je morgen nog een keer testen?
@julia heb je de uitslag al van het bloedonderzoek?
@ruby hoe is het bij jou?
Voor vele spannende dagen!
Ik zit nu op dag 14 maar nog geen positieve ovulatietest. Heb me ook voorgenomen niet meer perse om de dag verplicht te moeten vrijen, het ging me zo tegen staan, en dat werkt dan ook niet denk ik, als je er geen plezier in hebt. Vind het wel lastig dat mijn libido juist verlaagd wordt door het gebruik van clomid, maar ja wat doe je er aan....
Fijne koningsdag allemaal!
X Sara 

Hey sara,
Ik had ook dat mijn libido minder werd door de clomid. 
Vandaag s'middags getest weer heel licht streepje. Voor genomen dat ik morgenochtend met ochtendurine ga testen. Mijn vriend vind de actiontests niet zo betrouwbaar wilt liever cb.  Ga vrijdag de nacht in voor 3 nachten dus dan heb je niet echt ochtend urine voorgenomen dat ik dinsdag weer ga testen. En maandag naar de huisarts en of fertiliteitsarts bellen.  De klachten zijn nog steeds aanwezig. Tweelingzus gaf aan dat mijn borsten wat groter waren geworden? 
Ik heb personal training gewonnen met voedingsadvies, en kreeg dus vragen over m'n gezondheid ik dacht ja moet ik het nou wel zeggen of niet.  Nu maar gezegd dat er een kans bestaat dat ik in verwachting ben en daar mijn klachten vandaan kunnen komen.  Ik ben op het moment onwijs moe, ik merk dat mijn diensten nu wel pittig zijn
Dit is de eerste keer dat ik ongesteld moet worden na clomid gebruik, de vorige keer kreeg ik promelut omdat eitje niet snel genoeg groeide. 
hoe is het bij de andere dames? 
Sara : is je eisprong altijd al eerder zo laat geweest?
Voor de zwangere meiden jullie hebben bijna al jullie eerste echo toch? Spannend!!
Succes dames x Deborah

Dag dames,
De afgelopen weken heb ik ongeveer wekelijks meegelezen en meegeleefd met jullie verhalen: ook ik ben namelijk een aantal weken geleden voor het eerst met clomid gestart, en had me toen voorgenomen om na de eerste ronde ook hier mijn verhaal te delen. Tot nu toe had ik dat nog niet gedaan omdat ik het eigenlijk allemaal te spannend vind en ik bang was dat ik er dan nog meer mee bezig zou zijn... 
Half maart ben ik begonnen met de behandeling door eerst provera te slikken om m'n baarmoeder weer op '0' te zetten. Ik ben eigenlijk altijd onregelmatig ongesteld geweest (behalve tijdens het slikken van de pil dan), en bij echo's bleek dat ik PCOS symptomen heb. Na de provera ben ik op dag 4 begonnen met clomid (50mg) en is 's ochtends mijn bloed geprikt (dag 4 omdat we daarvoor nog op vakantie waren in het buitenland). Op dag 12, 13 en 14 ben ik vervolgens naar het ziekenhuis gegaan voor een echo (vanaf dag 12 omdat het daarvoor paasweekend was). Op dag 12 waren er drie eitjes te zien die al wat groter waren, op dag 13 bleef er 1 echt grotere over, waardoor de verpleegkundige het aandurfde om op dag 14 meteen een samenlevingstest te doen. So far so good, de clomid sloeg aan dus ik was enigszins gerustgesteld dat we er zo wel zouden komen.
De volgende dag heb ik naar de verpleegkundige gemaild om de uitslag van de samenlevingstest. En die was negatief. Hoewel mijn partner eerder al getest was en zijn sperma uitstekend was, waren er nu geen levende zaadcellen te vinden. De ph waarde was te laag. Een enorme tegenvaller waar ik die week echt last van heb gehad.. Wéér iets wat niet bij mij functioneert. Met de verpleegkundige afgesproken dat ik een week later weer bloed zou prikken, en dat we dan weer even contact zouden hebben over hoe nu verder.
Zo gezegd zo gedaan, bloed geprikt en de week erop gebeld om te vragen naar de uitslag. De verpleegkundige gaf aan dat ik hele goede progesteronwaarden had, dus dat er een mooie eisprong was geweest. Dat was tenminste iets! Ik vroeg nog naar de negatieve samenlevingstest en hoe we hier nu mee verder zouden gaan, en ze zei dat we dat zouden bespreken met de gynaecoloog, maar die afspraak heb ik pas eind mei (!) weer staan. 
Ondertussen was de vierde week van mijn cyclus ruimschoots aangebroken en maakte ik me klaar om ongesteld te worden, vanaf dag 28 ongeveer (omdat mijn eitje op dag 14 op springen stond, dus ik vermoedde dat hij tussen dag 14-16 wel gesprongen zou moeten zijn). Dat weekend werd ik niet ongesteld. Met mijn partner had ik afgesproken dat we zouden wachten tot dit weekend met testen mocht ik niet ongesteld worden tussentijds, zodat ik het uit m'n hoofd kon zetten. Maar goed, als de dagen aflopen dan zet je het natuurlijk helemaal niet uit je hoofd! Met de dag werd ik zenuwachtiger. Was ik dan misschien toch zwanger? Maar dat kan niet met die negatieve samenlevingstest toch? Of is er dan weer iets anders mis waardoor ik niet ongesteld word? Ondertussen had ik af en toe wel last van een soort ongesteldheidskrampjes, en oja sinds dag 14 ook last van gevoelige borsten. 
Gisteravond (dag 35) hebben we een test gekocht, en vanochtend werd ik om 6 uur wakker met hartkloppingen en een volle blaas. Ik ben meteen gaan testen want ik trok het echt niet meer. Voorbereid op een negatieve test.
Na een minuut met bonzend hart de test omgedraaid en... Twee streepjes!?? Ongelooflijk hoe dit kan! Met het verdriet van de samenlevingstest nog vers in het geheugen besef ik eigenlijk nog steeds niet dat ik boven een positieve zwangerschapstest heb liggen, met hele duidelijke streepjes. Het voelt allemaal nog niet echt 'echt', en moet nog een beetje bezinken.. Behalve af en toe een krampje of steekje in m'n buik en zere borsten merk ik er ook nog niet iets van. Dat zal de komende weken wel meer komen... Maandag kan ik pas weer met de verpleegkundige bellen omdat het spreekuur op Koningsdag en in het weekend niet geopend is, dus dan verder bespreken hoe nu verder. En ik wil me misschien ook wel aanmelden bij moeders voor moeders, naar het goede voorbeeld van een van de dames hier! 
Kortom, een beetje een onwerkelijk verhaal hier na 1 ronde clomid 50mg. Het moet natuurlijk allemaal nog blijken of het ook goed gaat, maar we zullen zien wat er op ons pad komt.
Ik twijfelde of ik dit verhaal moest posten, maar mijn partner zei dat het misschien juist heel fijn is voor anderen om dit gekke verhaal te lezen, ook omdat er op meerdere plekken getwijfeld wordt aan de effectiviteit van zo'n samenlevingstest. En ik moet bekennen dat ik ook veel heb gehad aan de diversiteit van de verhalen die ik hier heb gelezen! 

Aan alle dames die nog op het wachtbankje zitten: ik duim voor jullie!! Soms kan het ineens gek lopen... Maar ik weet zeker dat er voor ons allemaal een happy end in het vooruitzicht ligt. :)

Hallo dames!
@anna, wauw, dat is leuk nieuws zeg. Ik snap dat het moet bezinken, helemaal nadat je te horen had gekregen dat de samenlevingstest negatief was! Gefeliciteerd!
@deborah, misschien kun je idd een andere test proberen na t weekend! Houd je ons op de hoogte?
@sara, ja dat verplichte gedoe vindt ik ook maar niks. Alhoewel een positieve ovulatietest mij wel opbeurde waardoor ik zelf positiever was ingesteld, daar grappen we dan over. “Ohh moeten we wéér”. Zo houden wij het luchtig tenminste. Heb je inmiddels al een positieve ovutest?
Vanochtend toen ik opstond had ik wat bruinverlies.. heb een inlegkruisje, maar het zet eigenlijk niet echt door en heb ook geen krampen meer. Maar ik geloof er niet meer zo in to be honest. Denk dat mijn menstruatie dit weekend toch nog doorzet. Vanochtend een shit ochtend gehad daardoor, kon om letterlijk alles huilen, bah!

Hi allemaal, 
Al eventjes niet meer gereageerd, maar lees wel regelmatig mee ;-) ben benieuwd naar jullie verhalen en vorderingen.
@anna, van harte gefeliciteerd!! Dat komt dan echt als een dubbele verrassing zeg. Vervelend dat je van tevoren zo’n stressperiode had, door de negatieve samenlevingstest. 
@deborah, jeetje voor jou blijft het wel spannend zo zeg. Ik hoop voor je dat je na het weekend een mooie positieve test in handen hebt. 
@RMPR, wat balen zeg. Ik ken het gevoel. Ik was er vorige maand ook zo van overtuigd en dan begint het bruinverlies, wat bij mij ook in een echte menstruatie overging. Wie weet zet het bij jou niet door en heb je snel een positieve test in handen. 
Het verplichte klussen begint wel vervelend te worden. Maar ja, het is uiteindelijk voor een goed doel! 
Wij zitten op het wachtbankje. Ik heb vandaag waarschijnlijk mijn eisprong (gehad). Ik had een mooie positieve ovutest gisterenavond en vanochtend! Vanochtend nogmaals geklust, hopelijk is het genoeg! 
Succes allemaal!!

Terug
Bovenaan