Voor het eerst Clomid

Goedemorgen meiden,
@julia jeetje wat een rot periode heb je gehad zeg, vreselijk die onzekerheid! Lekker vooruitzicht om op vakantie te zijn in je klusperiode ? Bedankt ook voor je toelichting, je hebt idd gelijk gewoon proberen er van te genieten en niet te veel er over nadenken en dan weer afwachten.... zit nu op dag 20, dus hoop over 1,5 week meer te weten.
@gxg ik herken dit zeker, bij mijn metingen had ik ook ongeveer die grootte van 18mm maar had nog geen slijmvorming, dit komt bij mij altijd pas later, deze keer pas vanaf dag 17. Ik denk dus dat mij eitje ook een stuk verder doorgroeit en dus pas later spingt. Mijn gynaecoloog zei ook dat ze meestal rond 20mm springen maar denk dat dit bij mij dus later is. Vorige cyclus heb ik ovulatietesten gebruikt maar werd hier niet echt vrolijk van, maar dat is per persoon weer anders natuurlijk. Succes de komende tijd!
Liefs Sara

Hoi meiden,
spannend Sara, dag 20 alweer! Hoelang Is je cyclus meestal? Hoop dat je het red niet te vroeg te testen, om dompers te voorkomen maar ik ga weer duimen draaien voor je!!! Heb je wel een beetje afleiding? Dat wachten hè... pfffff ik vind het verdomd langzaam gaan.. daarom is vakantie echt de perfecte timing nu! Heerlijk 2 weken met manlief genieten!❤️ Een dag nadat we terug komen heb ik ook meteen een afspraak bij de gyn, ik zit dan op dag 27 dus hopelijk nog geen menstratie dan.. verwacht dat deze ronde snel voorbij gaat en ik snel weet of het heeft aangeslagen of niet, alleen dat zou ik al fijn vinden als het maar iets doet...... duurt echt een eeuwigheid anders :)
@GXG ik werd ook doodongelukkig van die ovulatietesten.... ik had altijd een positieve in me hand zonder een eisprong te hebben.. maar dat komt bij mij door PCOS wellicht werkt het voor jou wel... zolang je het maar steeds op het zelfde tijdstip doet.. je bent er alleen dan wel meer mee bezig (mijn ervaring) dus ik zou lekker klussen tussen dag 11 en 20 dan zit je (als het goed is) zeker goed... succes!! En hoe vaker je een ronde doet... hoe “makkelijker” je met alle vragen en wachten omgaat.. ookal lijkt alles een eeuwigheid te duren..
hopelijk snel meer positieve clomid verhalen!! Hoe gaat het met de zwangere onder ons???
liefs Julia

Hee meiden!

@saravw ohh gelukkig dat jou gyneacoloog dat ook zei! Het is toch ook anders bij iedereen he.. 

@juliaTo ik heb toch geen ovulatietesten meer gedaan want idd denk dat ik er teveel mee bezig bent dan.. dus gewoon zonder gedaan! Wat heerlijk dat je op vakantie gaat, geniet ervan ?! Hopelijk gebeurt er iets moois op vakantie !!

nou ik denk dat ik gister mijn eisprong heb gehad want ik had toch sochtends veel buikpijn pfff. Echt ongesteldheidskrampen.. pfhoee .. en vanochtend had ik cervix slijm.. dus denk wel echt een eisprong gister! Hebben jullie dat ook, een dag later?? 

het is indd balen. Maar we gaan gewoon weer verder! Probeer zelf zo positief mogelijk te blijven, ben gelukkig net weer eventjes uit die negatieve spiraal!! 
@sara de kans met iui is maar een paar procent groter 10% ofzo dus niet extreem meer. Alleen het voordeel ermee is dat de zwemmers minder hoeven te doen. En niks er uit loopt. 
@gxg bij mij is het verschillend de grote. Soms 19 soms ook 20 of groter. Maakt volgens mij niet heel veel uit hoor. Wij doen 1e week niks (ongi) 2e week proberen we het om de dag @ 2 dagen. En dit zo tot ik mijn eisprong op. Wordt daarna namelijk nog een ‘handje’ extra geholpen. 
Liefs Mandy 

Hoi meiden,

Wat is dat wachten vervelend hè. Hebben jullie trouwens altijd een even lange cyclus met de Chlomid? Bij mij schommelde het tussen de 30 en 32 dagen namelijk, ben benieuwd hoe dat bij anderen is.

Julia, fijne vakantie! Hopen dat de ontspanning een beetje helpt J

Ik gebruikte trouwens ook nooit ovulatietesten, heb ik wel eens gedaan voordat ik wist dat ik PCOS had maar ik vond het eigenlijk alleen maar verwarrend en achteraf bleek ook waarom. Toen ik gestart ben met Chlomid heb ik ze niet meer gebruikt, wat Julia ook zegt, veel klussen in de vruchtbare periode, dan kan je de eisprong niet missen.

@GxG; ik had juist altijd slijm net vóór de eisprong, meestal begon het ongeveer vier dagen ervoor en werd het met de dag iets meer en de dag na de eisprong was het weg.

Met mijn zwangerschap gaat het tot nu toe goed, maar ik zit nu pas op 6 weken en een paar dagen en ben af en toe erg onzeker. Volgende week heb ik de eerste echo en het wachten daarop duurt ook vreselijk lang!

Ik ben vandaag naar de gynaecoloog geweest voor een echo na m'n eerste kuur Clomid (50 mg). Jammer genoeg is er niets gebeurd ... Nu zal ik een 2de kuur starten (100 mg) maar erna zou ze me willen doorverwijzen naar een fertiliteitsarts, voor andere behandeling (als het niet werkt met 100 mg). 
Volgens de dokter wijst niets er op dat ik pcos heb maar waar het dan wel aan ligt dat ik geen eisprong krijg is een raadsel ... 

@Rosie: Ik weet totaal niet hoe lang m'n cyclus is. Ik krijg er gewoon vanzelf geen (of dan eens om de 6 maanden, dan kort erna weer één, dan weer maanden niets, ...) en er is geen staat op te maken ...

@Rosie fijn dat hetgoed gaat! En super spannnend dat je volgende week je eerste echo heb! Heb je al last van zwangerschapsymptonen? Dit is mn tweede ronde weet nog niet hoe mn  cyclys zal lopen deze keer..
@IEEV hopelijk slaat 100mg welaan! Bij mij sloeg 50 mg ook niet aan maar 100 gelukkig wel
ik zit nu op dag 24 maar ik heb helemaal nergens last van! Ik merk dat ik ieder dag maar hoop op tekens en wacht tot iets ergens pijn doen. Ik ben dan ook bang dat het deze ronde niet gelukt is! 
Dat afwachtend is zo vermoeiend helaas..
vanaf welke dag wanneer testen jullie?

Terug
Bovenaan