Voor het eerst Clomid

Hey meiden! 
Sara het schijnt een glijmiddel te zijn die helpt bij bevruchting maar ik ken het verder niet. 
Ik wacht tot dag 35, we hebben deze maand maar 2x geklust rond de eisprong dus verwacht dat ik ongesteld wordt. Ik voel af en toe buikkrampen dus weet niet wat ik kan verwachten. 
Ik zit vandaag op cyclus dag 31. 
Rosie: ik snap heel goed dat je je onzeker voel, nog even volhouden tot de eerste echo! 
Moeten jullie nog steeds naar de fertiliteits arts? Ik mag zonder arts nu klussen. 
Houden we het een beetje vol met de warme dagen. Fijn met de opvliegers erbij ??? 
X Deborah

@sara We waren gestopt met de pil en we wisten dat het wat langer zou duren omdat ik onregelmatig ongesteld ben. We hadden zoiets van als het komt dan komt het maar we hoeven het niet persee meteen tot nu.

Vandaag hadden we weer echo en alles gaat volgens plan. We verwachten binnen 3 dagen een eisprong dus we moeten aan de slag haha. Het is waarschijnlijk al verteld, maar hoe doen jullie dat, elke dag of om de dag? Want hier zijn verschillende meningen over.

Wat vervelend dat de meeste van jullie bijwerkingen hebben hopelijk niet voor niets ;) Ik heb zelf helemaal nergens last van tot nu toe.

X Lisa

@Mary, ik heb nog niet echt last van symptomen, alleen wat hoofdpijn en moe, maar ik weet niet of dat door de zwangerschap komt. Soms maak ik me zorgen dat ik niet meer last heb van symptomen, maar mijn zusje werd ook pas misselijk na week 7 dus ik probeer er nu maar het voordeel van in te zien.
Ik had trouwens tijdens de Chlomid ook helemaal nergens last van hoor, dus dat hoeft niet altijd te betekenen dat het niet aanslaat, hopen dat het gewoon gelukt is!
Ik heb deze keer getest op dag 30, eigenlijk te vroeg, daarvoor wachtte ik altijd en hoefde ik niet te testen want werd ik ongesteld. 
@ Deborah, misschien weer TMI, maar wij hebben de laatste ronde ook slechts twee keer geklust ;) ik wil geen valste hoop geven, maar ik had aan het begin van mijn zwangerschap (week 5), net na mijn NOD dus, ook last van krampen net zoals menstruatiekrampen. Nog een paar dagen spannend, ik duim met je mee!
@Lisa, drie a vier dagen voor de eisprong klusten wij elke dag (als dat lukte met de agenda's). Het sperma van mijn partner is ook onderzocht en dat was helemaal in orde en mijn gynaecoloog heeft aangegeven dat het dan prima elke dag kan. Alleen als het zaad van iets mindere kwaliteit is, is het handiger om het om de dag te doen. Maar goed, zoals we inmiddels weten zeggen ze overal iets anders lijkt wel..

Ik heb zonet m'n eerste 100 mg genomen. Volgende week op controle gaan en als blijkt dat er geen werking is met 100 mg zal ik doorverwezen worden voor verdere stappen. Iemand een idee wat die 'verdere stappen' kunnen zijn? Ik zou denken IVF maar ik weet 't eigenlijk niet echt ...

Ach Rosiee lees nu pas dat je net zwanger bent super leuk gefeliciteerd! Hopen dat alles gaat zoals jullie wilden. Was het meteen bij de eerste keer proberen raak met de tabletjes?

@IEEV, ze zeiden bij mij als het na de derde keer verhogen van de dosis niet aanslaat dat ze dan inderdaad overgaan op ivf

Hoi Lisa,
Dank je wel! De tabletjes sloegen gelijk aan (50mg) en ik ben in de derde ronde zwanger geworden, best snel dus :)

@IEEV; ik ken meiden die na 100mg ook nog 150mg Chlomid mochten proberen. Mijn gynaecoloog heeft het nooit gehad over vervolgstappen, maar heb wel gehoord dat sommige vrouwen een jaar Chlomid gebruiken (mits het werkt natuurlijk) en ze daarna pas gaan kijken naar verdere stappen. Ik hoop voor jou dat de 100mg gewoon aanslaat!

@Rosie: Aangezien ik niet reageerde op 50 mg, zit ik nu meteen op 100 mg. Mijn dokter zei me dat ze - als deze dosis ook niet werkt - overstapt op doorverwizjing. Dus er zal geen 150 mg gedaan worden blijkbaar. Ik heb er eigenlijk wel schrik voor ... Ik hoor volgende week vrijdag hoe ik ervoor sta. 

Ik vind het nemen van Clomid toch een vrij minimale behandeling in verglijking met IVF (wat toch echt een hele procedure is met constante opvolging). Ik lees toch al wat over IVF (in de hoop dat ik het niet nodig zal hebben) maar het stemt me eerder somber dan hoopvol ...

Hee meiden
Hoe weten jullie dat de 50mg niet aanslaat? Kunnen ze dat zien doormiddel van het bloed afnemen? Of voelen jullie dat zelf ook, door bv geen eisprong?
@debbjee hoe is het bij? Nog steeds niet ongesteld? Ik hoop voor je dat je op dag 35 een positieve test heb!

Ik vind het nu al lang wachten ? en zit op dag 16 ?. Ongeduldig haha

@IEEV ik hoop voor je dat de 100mg aanslaat! Kan me idd voorstellen, IVF is toch een hele stap verder dan clomid..
succes!

liefss

Terug
Bovenaan