Voor het eerst Clomid

He meiden,
@julia ik heb tijdens de clomid nog nooit een zwangerschapstest hoeven te gebruiken omdat ik dan al ongesteld was, dus hoef me eigenlijk niet in te houden hiervoor. Vorig jaar 1 x gedaan maar toe was het niets. Mijn cyclus is meestal een dag of 27-30 dus ga zeker tot half volgende week afwachten. Echt fijn zeg zo'n vakantie in het vooruitzicht, dan gaan de dagen idd lekker snel! Krijg je op dag 27 een echo? Heb eigenlijk nog nooit gehoord dat ze zo laat in de cyclus een echo doen, zouden ze dan misschien ook al kunnen zien als het gelukt is? Wanneer ga vertrekken? Naar?
@rosiee fijn dat het goed gaat met je! En wat zou het fijn zijn als je volgende week eindelijk voor je 1e echo mag komen! Wanneer moet je precies? Laat je ons wat weten, sterkte met wachten!
@ieev balen dat de 50mg niet aansloeg, hopelijk doet de 100mg dit wel!
@mary het gaat wel al opschieten voor je, ik zit vandaag op dag 22 dus een paar dagen vroeger als jij. Afhankelijk hoe lang jou cyclus meestal duurd, zal ik kijken wanneer te gaan testen. Ik ga zeker tot dag 30 wachten maar ik denk nog een paar dagen langer. Succes met wachten!
@deborah hoe is het bij jou, nog niets te bekennen?
@lisa wij doen het meestal om de dag vanaf dag 13-20 mijn eisprong is waaschijnlijk wat later, dit is uit het bloedonderzoek gebleken.
@gxg ze weten of de clomid aanslaat doormiddel van echos en bloedonderzoek om te kijken of je een eisprong hebt gehad. Ik voel het zelf niet.
Fijne avond allemaal!
X sara

Hey meiden, 
Sara:  nee nog niks te bekennen voor menstruatie, ik vind het moeilijk wanneer ik nou zou moeten gaan testen. Ivm vorige cyclus. 
Julia : ik heb ook niet eerder gehoord dat iemand echo had op dag 27, ik had mijn echo toen op dag 20 en dat vond ik al vrij laat. 
GxG : Dit zagen ze bij mijn door middel van een echo, mijn eitjes groeide niet hard genoeg. Ik heb er deze maand heel weinig aan gedacht het helpt zeker als je afleiding heb !
IEEV : hopelijk slaat de 100 mg aan ik ben positief !!
Rozie : succes nog even, laat je ons weten hoe de echo is gegaan!
Lisa : mijn gyn raden mijn aan om, om de dag gemeenschap te hebben. En als het echt niet ging. Proberen sperma op te vangen van je partner. ( maar persoonlijk vind ik dat erg ver gaan ) 

Ik vind het erg lastig meiden, ik weet niet zo goed wat ik nou moet doen.  Wachten tot dag 35 of eerder testen. Ik denk wachten tot 35. 
Toevallig zit ik iedere keer in de nacht, als ik ongesteld moet worden haha dus testen is dan ook een beetje lastig
Liefs Deborah

Hey meiden,
@IEEV; het is inderdaad wel een grote stap van Chlomid naar IVF, maar nog even goede hoop houden, het kan heel goed dat de 100mg wel aanslaat. Duimen!
@GxG; bij mij controleerde ze d.m.v. echo's of de dosering aansloeg, ze kijken dan of er een eiblaasje aan het groeien is en of het er ook echt maar één is. Ze deden bij mij een echo op dag 12 en op dag 18, op dag 18 was het eiblaasje zo groot dat ie elk moment ging springen, dan weten ze dus dat het aanslaat. Bloedonderzoek heb ik niet gehad om een eisprong vast te stellen. Overigens voelde ik 'm zelf ook niet.
@Deborah; succes met het wachten nog de laatste paar dagen. Ik weet niet of je het misschien al eerder hebt gezegd, maar zijn jouw cyclussen altijd zo 'lang', 35 dagen? De meeste testen zijn betrouwbaar meteen op de eerste dag dat je ongesteld had moeten worden dacht ik. Anyway, succes!

Hey Rosie ik vind ze zelf ook erg lang.  Vandaag getest ommo wit waar ik van uit ging. Maar wacht nog even af tot zondag. 

Dankjewel voor de steun! 

@GxG: ik heb wel een bloedonderzoek moeten doen, bovenop de echo die de gynaecoloog deed op dag 12 van m'n cyclus. Toen bleek dat de echo geen rijpere eicellen/eisprong kon opsporen, zei ze om toch nog het bloedonderzoek te doen om zeker te zijn dat er geen eisprong zou geweest zijn voor dag 12 (in dat onwaarschijnlijke geval). Ik moest meteen na het bloedonderzoek de 100 mg-dosis nemen, dus het bloedonderzoek was bedoeld om er 100% zeker van te zijn dat ik niet onterecht een hogere dosis Clomid zou innemen ...

Hoi Mary,
Ik heb de eerste test gedaan op cyclusdag 30, normaal deed ik dat niet zo "vroeg", maar op de een of andere manier kon ik nu niet meer wachten. Hij was toen al positief en twee dagen later heb ik nog een test gedaan, gewoon voor de zekerheid. Op hoeveel zit jij nu?

Oke, ik zit op cyclusdag 26. Maar mijn cyclussen waren voor de clomid onregelmatig ik weet niet of de clomid ook een effect hier op heeft! Maar ik durf voorlopig geen test te doen gezien het feit ik me totaal niet zwanger voel?
Dus het is gewoon afwachten..

Terug
Bovenaan