Voor het eerst Clomid

Als de Chlomid aanslaat zouden de cyclussen ook regelmatig en korter (niet langer dan 35 dagen) moeten worden. Verder is de NOD is altijd 14 dagen na de eisprong, kan natuurlijk een dag eerder of later zijn, maar veel wisseling schijnt daar niet in te zitten begreep ik? 
Succes met het afwachten allemaal!

Hoi! Ik mag me hier ook aansluiten helaas. 
Ik ben in januari gestopt met de pil na ruim tien jaar, toen in april pcos vastgesteld. 
Vorige week ben ik met clomid 50 mg begonnen. Afgelopen dinsdag op cd 10 een echo gehad met een blaasje van 11 en een van 12 mm. Maar de arts zei dat er nog niks van te zeggen was of het gewerkt heeft of niet omdat dit de eerste echo met clomid is.. nu maandag op dag 16 terug. Maar we maken het voor de zekerheid maar vast gezellig nu ;)
Ik lees al ff mee in het topic, fijn om ervaringen en twijfels te kunnen delen. 
Iemand ook bezig met proberen om de pcosop natuurlijke wijze te verminderen met voeding en supplementen of niet? Ik ben me daar nu in aan het verdiepen. 

Groetjes! 

Goedemorgen meiden,
@deborah wat is een ommo test? Sorry nooit van gehoord ? Weet je al wat?
@mary al wat bekend?
@imor welkom! Ik ben vanaf januari begonnen met het dieet van de hormoonfactor en ben ook 2 x bij een hormooncoach geweest, zij keek goed naar mijn voedingspatroon, aan de hand daarvan heb ik mijn voeding aangepast. Ik had zelf hiervoor al het een en ander aangepast maar zij had zeker nog goede tips. In het begin was het even zoeken naar we het beste te eten en wat niet maar daar ben ik nu helemaal aan gewend. Je moet eens kijken op de site van de hormoonfactor en howabouthealthy.be, staan ook diverse recepten en ideeën op. In het weekend zondig ik overigens wel wat maar dat kan ook in dit dieet, ze adviseren om de 20/80 regel aan te houden, dit is 20% iets anders mogen eten en 80% hormoonproef. Helaas heeft het bij mij alleen nog niet mogen baten wat betreft zwanger worden maar ik hoop hierdoor wel van de pcos af te komen. Succes er mee en ook aanstaande maandag bij de echo!
Fijn weekend allemaal!
Liefs sara

Goedenacht dames,
@Imor welkom! En succes met start van clomid. 
@Sara ik bedoel met ommo wit helemaal wit, ik ben overigs nog niet ongesteld.  Gaat het goed met je?
@Mary al nieuws?
En hoe is het met de andere dames, al nieuwe nieuwtjes?
X Deborah

Hoi meiden,
@Imor; welkom! Natuurlijk vervelend dat je ook pcos hebt, maar wel prettig dat het zo snel na het stoppen met de pil is vastgesteld. 11 en 12 mm klinkt goed, spannend of ze verder gegroeid zijn, succes morgen!
Ik heb zelf nooit een speciaal hormoondieet o.i.d. gevolgd. Ik heb het wel gevraagd aan de gyn, maar die zei vrij stellig dat pcos genetisch is ("Dat heb je of dat heb je niet en als je het hebt kom je er niet meer vanaf"). Ze gaf wel aan dat overgewicht in algemene zin niet bevorderlijk is voor de vruchtbaarheid, dus in dat geval is een dieet om af te vallen wel goed, maar dat heb ik niet dus verder niet doorgevraagd. 
@Deborah, wat spannend dat je nog niet ongesteld bent. Het is nu bijna dag 35 toch?

Goedemorgen dames,
@deborah ? die uitdrukking kende ik nog niet, wel een goede ommo! Wel balen zeg dat de test negatief was, zit je nu op dag 35? Je zal toch niet weer zo'n lange cyclus hebben, dat zou toch echt klote zijn. Mijn gynaecoloog heeft gezegd als de cyclus langer dan 35 dagen duurt dat de clomid niet goed werkt en dat de dosis verhoogd moet worden. Hopelijk is dat bij jou niet het geval en heb je straks een positieve test in handen! Ik zit nu op dag 26 dus ga wachten tot eind van de week met testen, als de kraan dicht blijft!
Fijne zondag!
X sara

Hey meiden, 
Vandaag dag 36 en nog geen teken van ongesteldheid. 
Morgen denk ik weer testen, maar wil geen negatieve test in m'n handen krijgen.  Als deze negatief ik bel ik even met de poli. 
Succes meiden!
X deborah

Lieve dames,
bedankt voor het vragen hoe het gaat.
vandaag ben ik er achtergekomen dat ik zwanger ben!!
na 2 jaar proberen kan ik het nog steeds niet geloven dat ik een positieve zwangerschapstest in mn handen heb! Echt zon onwerkelijk gevoel.. ben gwn de hele dag emotioneel omdat ik het niet besef! 

Terug
Bovenaan