Voor het eerst Clomid

Hoi meiden,
Ik vroeg me af of ik me hier ook kon melden om mee te praten. Ik lees al een tijdje zo nu en dan op dit forum en vind het fijn om ervaringen te delen en contact te hebben met mensen die ongeveer hetzelfde ondergaan. 
Wij zijn in maart begonnen met Clomid 50MG nadat mijn cyclus uitbleef na stop van de pil in juli 2017. Na onderzoek is niet helemaal duidelijk of ik nu PCOS heb of niet. Qua bloeduitslagen kwam er niks afwijkends uit maar op een eierstok toch wel veel blaasjes wat ze omschreven als typisch PUPS. Eerste keer dus terug op dag 12 en meteen een follikel van 18mm, eigenlijk niet verwacht. Arts positief dus alleen week later prikken voor progesteron. Uitslag volgende dag helaas laag, geen eisprong. Zelfde dag terug naar zkh voor een spuit Ovitrelle en bloed afnemen. Week later weer progesteron prikken maar helaas weer geen eisprong wat erg raar was omdat wel ovitrelle was gespoten. Toen provera gekregen voor 5 dagen en verder met 100 mg clomid. Ook hier goede reactie op met follikel van 17.7mm op dag 15 maar na bloedprikken 9 dagen later ook weer geen eisprong. Artsen vinden het ook raar omdat het er telkens wel goed uitziet. Nu weer aan de provera en deze cyclus nog een keer met 100mg echo's en bloedprikken bij elke echo en daarna ovitrelle. Vind het heel spannend allemaal omdat ik de vorige keer ook geen eisprong had na ovitrelle dus begin al bijna te wanhopen maar ik moet het maar op me af laten komen. 

Sorry voor dit hele verhaal meteen maar dan weten jullie hoever ik nu in dit proces ben! 
Ik zal voor jullie duimen allemaal en dat er maar snel hele mooie zwangerschappen staan te gebeuren!
Groetjes 

Goedenavond meiden!
@imor wat is 6dpo?
@julia wat fijn dat je zo'n leuke vakantie hebt gehad en alles even los hebt kunnen laten en dat je je eisprong hebt gevoeld! Je weet het natuurlijk maar nooit, er hoeft maar 1 zaadje de goede kant op te zwemmen ?
@sasls welkom op dit forum! Tuurlijk mag je je verhaal kwijt dat doen we allemaal! Wa vervelend dat je elke keer geen eisprong hebt, hopelijk deze ronde wel!
Zoals jullie weten ben ik vandaag naar de gynaecoloog geweest. Heb een fijn gesprek met haar gehad en al mijn vragen kunnen stellen. Deze ronde maak ik de clomid behandeling nog af (morgen de laatste tablet) en zodra ik begin volgende maand weer ongesteld ben geworden moet ik vanaf dag 3 mezelf injecties gaan geven, echt doodeng vind ik het! Ik moet nu hier op over gaan omdat de 6 rondes clomid niet tot een zwangerschap geleid hebben. Ook gaat ze overleggen met een andere gyneacoloog of ze een kijkoperatie willen gaan doen om te kunnen zien of ik idd maar 1 eierstok heb en of mijn baamoeder wel helemaal goed is, eerlijk gezegd zit ik hier echt niet op te wachten en denk ook dat ik eerst een paar rondes met injecties wil gaan proberen. Heeft iemand ervaring met jezelf injecteren? Donderdag krijg ik uitleg in het ziekenhuis hoe ik dit moet doen, ook wordt het zaad van mijn man nog onderzocht of dit helemaal in orde is....
@ieev dat is goed nieuws zeg! Hoe vond jij het om zelf de pregnyl te moeten spuiten?
Liefs sara

@Sara: Ik vind het inspuiten van Pregnyl echt niet zo fijn. Ik ben heel bang van naalden en nu kon ik zelf niet wegkijken. M'n vriend is ook bang van naalden dus die was minstens even bang als ik en kon niet in mijn plaats inspuiten. DE apotheek had ook totaal geen idee (het was die van wacht, niet mijn normale apotheek) dat er ook een spuit en een naald nodig was, tot ik er zelf op wees dat ik het moest inspuiten en ik had opgemerkt dat er geen spuitje bij zat. Ik vond het door m'n huid krijgen van de naald lastig (misschien was ik niet daadkrachtig genoeg) maar op zoch viel het wel mee, eens hij erin zat. Ik had wel last van en pijnlijke plek op m'n buik nadien (een goeie dag). 

Hoi dames
@IEEV wow spannend! Ik snap voor je dt je echt zo’n gevoel had van dit is een speciaal moment! Ik zal voor je duimen!! 
@julia gelukkig dat je heb kunnen genieten op vakantie, wie weet heeft de ontspanning wel goed gedaan. Ik hoop het voor je! Maar wel fijn dat je nu een eisprong heb gehad.. dan werkt het nu wel!
@SASLS wat balen zeg dat het elke keer tegen zit. Pff ik hoop voor je dat je nu wel een eisprong mag krijgen!
@saravw gelukkig dat je een fijn gesprek heb gehad! En ook gelukkig dat ze een stap verder willen en niet nog een keer clomid, maar snap wel dat je dat injecteren heel eng vind! Ik heb het zelf ook niet op naalden.. veel succes!
ik zit vandaag op dag 30 en nog geen ongesteldheid te bekennen.. vanochtend een test gedaan omdat ik het niet kon laten. Negatief! Wat baal ik zeg. Heb al anderhalve week af en toe “ongesteldheidskrampen” maar er komt niks. Ga nu erg twijfelen of ik dan wel echt op dag 14/15 mn eisprong gehad heb. Moet haast wel want de gyneacoloog had ook gezegd op dag 13 met een follikel meting, morgen of overmorgen en dacht ook echt dat ik het voelde.. ook met de uitslag van mn bloedonderzoek was de waarde van mn progresteron 69 was.. dus heb een goede eisprong gehad.
ik heb wel met een actiontest getest, iemand ervaring mee? En ik heb ook best wel wat stress dus dat werkt ook niet echt mee denk ik...
ik wacht maar gewoon verder af.. 
fijne dag, liefss

@ sara, 6 dagen na ovulatie (als ik aanhoud wat ze in het zkh zeiden, vorige week woensdag eisprong). 
Lijkt me ook erg spannend die spuiten .Maar als het dan werkt is het het allemaal waard denk ik! 
@ GxG spannend, wie weet wordt hij nog positief! Wanneer ga je weer testen of wacht je gewoon af? 
@sasls, spannend. Hopelijk gaat het nu wel werken dan! 

@imor ik denk dat als ik vrijdag nog niet ongesteld bent een test ga halen en dan van het weekend testen... en dan een clearblue... even afwachten. Ik heb echt geen idee.. dacht echt dat het werkte nu maar daar twijfel ik dan nu wel over.. dacht wat meer duidelijkheid te hebben en niet nog steeds onregelmatig.. maarja we zullen zien. Misschien wil ik wel teveel..  hoe is het met jou?

hoi akkemaal, ik ben lang alleen lezer hier geweest, maar nu heb ik ook zin om te delen. Het is mij na bijna 3 jaar proberen en 8 maanden met clomid eindelijk gelukt zwanger te raken. Vandaag eerste echo gehad, zitten op 10 weken, en het zag er goed uit. Hartje klopte en kindje lag op de goede plek. Ik ben al 41 dus mag toch wel in mijn handen knijpen! Zo blij. 
Had van de clomid best wat bijwerkingen en wilde er eigenlijk mee stoppen en homeopathische behandeling proberen, maar de clomid heeft de laatste moment dus nog goed zijn werk gedaan.
Ben blij dat het bestaat. Voor de anderen die nog geduldig moeten zijn, ik weet heel goed hoe het is, emotioneel loeizwaar. Maar hopelijk geeft dit bericht ook wat hoop, ook al kan niet iedereen het geluk treffen. Weet dat jullie je  begrepen mogen voelen.

@Gebruiker10080528: het is fijn dat je zo'n hoopgevend verhaal vertelt! Het is inderdaad een rollercoaster van emoties. Ik schaam me ervoor dat ik uitvlieg of zo enorm verdrietig reageer soms. Ik wil het niet op die hormonen steken altijd want het is ook echt niet fijn voor m'n vriend maar ik voel dat ik veel minder aankan. 

Terug
Bovenaan