Voor het eerst Clomid

Hai meiden,
Ik heb begin mei de diagnose PCOS gekregen nadat ik sinds december al geen menstruatie heb gehad. Vandaag gestart met 5 dagen Duphaston en zodra er een “menstruatie” komt, 5 dgn Clomid 50 mg. Ik ben erg benieuwd, ik hoor zoveel wisselende verhalen qua bijwerkingen etc. Ik ga er met volle moed in! 
Succes voor iedereen! :) 

Hey Myrage,
De zelfde diagnose is ook bij mij vast gesteld. Ben 2 maanden terug met clomid 50 mg begonnen heb niks van de bijwerkingen gevoeld en heeft ook niet echt bepaald geholpen helaas. De arts stelde voor om over te stappen naar 100 mg ook helemaal niks gevoeld van de bijwerkingen , dit keer wel geholpen. Met volle hoop 2 weken lang gewacht op een positieve uitslag en helaas ongesteld geworden. Hoop heel erg dat het bij jou wel gaat werken en de 1ste keer meteen raak is! Heel veel succes er mee! 

Hey meiden! 
Ik ben hier nieuw en zou het ontzettend fijn vinden om met mensen te kunnen praten over al deze dingen. Mensen die elkaar tenminste kunnen begrijpen! 
Heb het hier boven ( gereageerd ) en een beetje vertelt hoe het dus zit.
Ik ben nooit vanaf de eerste menstruatie regelmatig ongesteld geworden. Had het al verwacht dat het wat moeilijker en moeizamer zou gaan dan bij alle andere vrouwen. 
We zijn al sinds september 2017 mee bezig. Alle controles elke keer heen en weer gaan na het ziekenhuis heeft me een beetje moe gemaakt. En al dacht gewacht ?. 
1ste ronde 50mg clomid heeft helaas niet geholpen. 
2de ronde 100mg leek in het begin beetje geholpen te hebben 14mm met cylus dag 10 , cylus dag 13 was het 16mm en met cylus dag 17 was het ineens 24mm. De arts had verteld dat ik 2 dagen lang het meest vruchtbaar zou zijn maar dat het bij mij wat langzamer gaat dan anders. 
Met volle hoop 2 weken lang gewacht en helaas vandaag ongesteld geworden. Morgen opnieuw het ziekenhuis bellen om   Met ronde 3 te kunnen beginnen. Met de hoop dat het dit keer wel raak is. 
Ik wens iedereen hier heel veel succes en sterkte vooral mentale sterkte ! Hoop dat iedereen heel snel iets goeds zal horen!
groetjes Selin xx

@Selin: wat een opdoffer ... als je dan na het afwachten in onzekerheid ongesteld raakt is het toch weer opnieuw alle moed bijeen rapen lijkt me. Wij zijn trouwens ook sinds september 2017 bezig en hebben net de 2de ronde Clomid achter de rug (50 mg, erna 100 mg). Ik zit nu te wachten tot het kan getest worden/ik ongesteld raak. 
Ik heb al enkele dag enorme last van duizeligheid, enorme honger en vanmorgen ook misselijk doordat ik niets kon eten met die honger (op het werk). Mijn vriend is al helemaal overtuigd dat ik zwnager ben maar ik durf er ook niet te hard op te hopen om enorme teleurstelling te vermijden ... 

Hoi meiden,
@julia ik krijg donderdag te horen of het zaad goed is van mijn vriend en of ze mij zullen adviseren om een kijkoperatie te laten doen, toch wel een beetje spannend. Fijn dat je een eisprong hebt gehad dan werkt de clomid in ieder geval, heb je al getest? Of ga je nog een paar dagen wachten? Spannend!!
@sasls fijn dat je weer met de clomid kan gaan beginnen!
@myrage en selin welkom op het forum! Selin helaas kennen wij dat gevoel allemaal heel goed, elke keer weer een teleurstelling als je ongesteld wordt, hopelijk volgende ronde meer geluk!
@ieev, met jou symptonen zou het kunnen zijn dat het raak is, ik heb het zelf ook een paar keer gehad maar bleek achteraf toch niets te zijn maar hopelijk bij jou wel! Welke dag zit je nu?
Ik en mijn man zijn nu op dit moment ff een paar dagen er tussenuit, wel gewoon in Nederland maar toch lekker om even uit de dagelijkse sleur en drukte te zijn!
Fijne avond allemaal!
X Sara

Hai Selin,
Wat rot dat er nog zo weinig resultaat is hè! Ik hoor van mensen om me heen steeds ”oh clomid, daar raakte die en die na 1 poging direct zwanger mee!” Maar helaas is dat niet bij iedereen zo...
Ik vind het vooralsnog ook wel pittig al die ZH bezoeken, en dan ben ik nog maar net gestart. Mensen om mij heen onderschatten het soms wel een beetje denk ik, alhoewel iedereen super lief is!
Ben jij ook begonnen met duphaston? Of iemand anders? Zo ja, wat waren daar jullie ervaringen mee? Hoelang na stoppen van de 5-daagde kuur kwam jullie menstruatie?
Groetjes! :)

Hii dames,
Bedankt voor alle terug reacties! 
Nee ik heb verder niks toegediend gekregen buiten clomid.
Morgen begin ik met de 3de ronde. Met de hoop dat het dit keer wel raak is. 
Zijn er dames die weten hoeveel rondes je verder mag gaan met clomid? 
Groetjes !

Hallo dames, welkom voor degene die hier nieuw zijn.
@myrage, ik had voor mijn 1e ronde Clomid duphaston genomen. De 3e dag na de laatste tablet begon mijn menstruatie. En eerlijk gezegd kan ik me niets van eventuele bijwerkingen herinneren. Ik had m wel 7 dagen moeten innemen.
@selin, tegen mij zeiden ze 6x Clomid, daarna weer op gesprek.
@sara, lekker genieten van jullie paar dagen weg!
@ieev, raar he al die symptomen, ik had die symptomen ook gehad. Hoop dat het bij jou wel is gelukt!
@julia, spannend zeg! Succes!
ik zit op dag 19 vandaag. Verwacht mijn NOD 2 juli.
liefs

Terug
Bovenaan