Voor het eerst Clomid

Goedenavond meiden,
@julia wauw, GEFELICITEERD!! Het is je zo gegund, geniet er van! Over een week of drie de echo? Hou je ons op de hoogte!?!
@imor hoe is het met jou? Al ongesteld?
@deborah ik heb totaal geen bijwerkingen gehad van de primolut, het zou natuurlijk goed kunnen dat dit door de komende menstruatie komt, hopelijk zet het snel door.
@ieev ik snap jou hel goed, ik was vorige ronde ook zo nerveus, ik kon bijna aan niets anders meer denken. Ga hard voor je duimen!
Gister ben ik gebeld door de gynaecoloog en ze heeft overlegd met haar collega maar ze willen toch geen kijkoperatie gaan doen, omdat dit de behandelmethode niet zal gaan veranderen, ben hier eigenlijk wel blij om. Het zaad van mijn man was in principe goed maar er miste nog iets in het uitslagenraport dus dit krijg ik over een paar weken te horen als ik weer langs moet komen voor een echo.
Fijn weekend allemaal!
Liefs sara

Beste allen,
Heel fijn om jullie verhalen te lezen :). Iets minder alleen en kan mijn vriend er ook niet steeds mee lastig vallen.
Ik heb pcos, maar de laatste maanden had ik een vrij korte cyclus steeds van tussen de 28-36 dagen. De gynaecoloog wilde toch starten met clomid omdat hij bang was dat het erg lang zou duren om zwanger te worden. 
Ik ben afgelopen donderdag gestart met primolut, om menstruatie op te wekken. Ik zou eigenlijk ongeveer vandaag ongesteld zijn geworden - maar ben altijd heel weinig dus gyn wilde zeker weten dat al het baarmoederslijmvlies was afgestoten. 
Ik heb deze vraag ook elders op het forum gesteld, maar misschien hebben jullie ook nog advies.Voor hoeveel dagen slikken jullie primolut? Ik zou het het liefst 5 dagen slikken - om zo dicht mogelijk bij mijn eigen cyclus te blijven. Voor hoeveel dagen hebben jullie het voorgeschreven gekregen?
Veel dank en sorry dat ik zomaar kom binnenvallen!!!! 

@ GxG. Ja, ik had woensdag getest, 14 dagen na eisprong denk ik. Maar negatief. Nu nog steeds niet ongesteld, dag 35 inmiddels.. ik had gisteren zkh gebeld, die zeiden afwachten tot maandag. Anders weer bellen. Ik ga morgenvroeg nog eens testen als er nog niks is.. maar denk echt dat eisprong niet goed is gegaan ofzo en niet dat ie positief gaat zijn morgen. Maar we zullen zien. 
@ Debjee, geen ervaring met primolut nog. Hopelijk krijg ik dat ook niet,haha ;)
@ IEEV, nog geen symptomen gehad hier. Spannend voor jou!! 
@ julia, zeker spannend. Nog evengeduld helaas he ;). Denk wel dat als je wat symptomen hebt je dan eerder beseft dat je echt zwanger bent ofzo. 
@ sara, ok. Mooi dat het goed is,maar wat mist er dan?? Niks belangrijks dan, als ze zeggdn dat het goed is?
@ valentinee,waarom denken ze dat het lang zou duren als je wel een best regelmatige cyclus hebt dan? 

Hoe oud zijn jullie eigenlijk? En hoelang al samen met je vriend/man? 
Ik ben 25, mijn vriend 35. We zijn bijna vijf jaar samen nu :) 

Hii meiden, 
even weer alles bij gelezen. Als er reacties zijn die ik over het hoofd heb gezien en niet heb kunnen reageren mn excuses daar voor! 
@ieev , ooh hopen dat je een positieve test in je handen zult hebben maandag , ik duim voor je ! 
@valentinee , welkom! Het is idd fijn om met mensen te praten die min of meer het zelfde meemaken. Ik heb vorige maand ook primolut gebruikt, de arts had het voor mij voor 5 dagen 2 maal daags 1 tablet voorgeschreven. En mn menstruatie kwam toen 2 dagen later naar mn laatste pil. Vraag het anders toch even na? hopen dat het snel komt en je kan beginnen met de volgende ronde. 
@imor, Hoe moeilijk het ook is om er niet aan te denken probeer dat toch! Blijf positief. Hoop dat je menstruatie niet komt opdagen en maandag een positieve test in je handen zal hebben.

Ik ben 24 en mijn man 30. We zijn inmiddels 2 jaar getrouwd en ongeveer meer dan een jaar bezig.
Morgen ben ik klaar met de 3de ronde clomid en woensdag heb ik me 1ste echo weer, ik hoop zo erg dat er iets gegroeid is. Hoog waarschijnlijk (volgens een appje) ben ik in begin juli hoog vruchtbaar. Hoop dat dit mn laatste ronde word en zwanger raak voor de 1ste. 
Groetjes!

@Imor: De symptomen die ik had en me hoop gaven hebben me misleid.
Ik heb deze nacht een bloeding gehad. Eerst dacht ik nog dat het een beetje was en dus nog niet echt kon wijzen op ongesteldheid maar erna is het echt doorgebroken. De hoop is dus (voor deze ronde weg). M'n vriend wil zich nu toch ook laten testen, zodat we zeker zijn dat het niet bij hem kan liggen (deels), het probleem. Nu weet ik intussen wel dat ik wel een eisprong heb gehad (wat toch ook een opluchting is, ergens).
Ik ben trouwens net geen 28 jaar oud. M'n vriend wordt binnenkort 30. 

Ik baal echt sinds vannacht. Niet meer kunnen slapen en dus ook doodop ... Morgen, maandag, bel ik de gynaecoloog. Hopelijk kan ik zo meteen starten met een nieuwe ronde 100 mg Clomid (nu bewezen is dat zo wel een eisprong op gang komt, toch in combinatie met Pregnyl). Ik vertrek wel op 5 juli op reis dus ik weet niet of ze me gaat laten beginnen met een nieuwe ronde. Ik ga al weg zijn voor de normale echo op dag 12 als ik kan beginnen overmorgen ... Indien ik niet kan starten door deze reis, zal het pas weer voor augustus zijn dat ik kan beginnen. 

@ selin, ik hoop het ook voor je!
@ ieev, ahhh wat balen zeg! Hopelijk kun je toch gewoon starten, zeker omdat deze ronde eigenlijk gewoon goed heeft gewerkt. Misschien dat ze het dan wel vertrouwen dat volgende ronde ook goed gaat ook al zijn de echos lastiger te plannen. Waar ga je heen op reis? 

Mijn test was net weer negatief dus er gaat echt iets niet goed. Morgenvroeg meteen zkh bellen en hoop dat ik dan snel terecht kan. :(

Terug
Bovenaan