Voor het eerst zwanger worden!

Als zo'n early test negatief is ben je dan echt niet zwanger denken jullie? Want een gewone test kan ook negatief zijn terwijl je toch zwanger bent toch? Omdat je hcg hormoon dan nog niet hoog genoeg is? 

Hoihoi, ik ben een beetje zoekende hier op het forum. Wij zijn sinds augustus bezig maar voelt pas vanaf januari dat er weer een cyclus is. Januari was m net niet helaas.
Ik wacht niet op een nod maar op een ei... Volgens mn app vandaag. We hebben ons best gedaan afgelopen weekend, de 12e en dus ook vandaag. Hopen dat ons kind later kan uitroepen, he getver ik ben dus op valentijnsdag gemaakt. 
Voelt gewoon of ik wel dicht bij mn ei zit. Wil geen ovutesten doen maar op mijn lichaam vertrouwen. Deze maand heel moeilijk. Afgelopen weekend enkel een hoop slijm gezien. Sinds gister zijn mijn borsten wat zwaarder met zon blauwe kring. Eisprong? 
We hebben ons best gedaan en nu even klussen beu. Pff... Je begint en denkt, dat doen we even, spontaan. Maar als het dan dè week is dan zet je toch alles op alles om maar zoveel mogelijk kans te hebben.

Ik heb die ovulatietest dus wel gedaan, maar meer om te kijken of wat ik voel in mijn lichaam overeenkomt met de gemeten waardes. En dat is zo. Dus wellicht volgende maand gewoon zonder. Ik begrijp ook Wat je bedoelt met 'dat doen we even spontaan' haha, want dat is echt niet zo. De eerste keer dat we het echt onveilig deden vroeg mn vriend letterlijk toen hij 'wilde beginnen': weet je het zeker? Echt hilarisch moment om de spanning lekker op te voeren. En toen we gingen klussen op de dag van de ovulatie was ik zo belachelijk gespannen (misschien omdat het de eerste ronde is) dat ik echt moeite had er zoals normaal van te genieten. 
Ik heb mezelf iig 1 maand gegeven waar in ik helemaal loco alles mag bijhouden en gespannen zijn en als deze maand over is dan heb ik voor het eerst in mijn leven überhaupt ervaren hoe mijn lichaam werkt en dan mag ik daarna weer normaal doen ?

Gefeliciteerd Inkiee!
Zo herkenbaar wat jullie schrijven. Ik ben ook altijd heel nuchter maar nu super alert. De dagen gaan voor mij ook heel langzaam omdat ik er continue mee bezig ben. 

@Noel, het zou een innestelingsbloeding kunnen zijn. Voor een ongesteldheid is het veel te vroeg toch? Gaan je dagen ook zo langzaam richting de 21ste?

Hier een rollercoaster. Afgelopen zaterdag had ik een positieve test. Voelde me zo bijzonder daarna, alle symptonen aanwezig. Helaas dinsdag een vroege miskraam gehad dus nu weer wachten op de volgende ronde. Eisprong zou nu ergens tussen 23 en 28 februari zijn. Wel vreemd hoor, van mega blij naar verdrietig. Nu maar vertrouwen op mijn lijf dat het een juiste selectie maakt en dat het de volgende keer wel goed gaat!

Knuffeltjeeee: haha zou toch geweldig zijn als hij/zij dat later kan zeggen! Ga voor je duimen!
gebruiker10106352: dat met de ovulatie test heb ik ook. Wil het gewoon ‘zelf’ doen maar een bevestiging dat je het goed hebt is toch wel een fijne geruststelling denk ik. 
Hopsasaa: wat erg dat je al zo vroeg een miskraam hebt gehad. Knap van je dat je niet bij de pakken neer gaat zitten! Ik had stiekem de hoop al opgegeven dus als het een innesteling was zou dat heel fijn zijn natuurlijk! Het wachten tot de 21e is een hel... heb nog nooit zo veel zin gehad in de datum om ongesteld te worden haha. 

Dankjewel voor de felicitaties en ook gefeliciteerd aan degenen die met mij ook zwanger zijn deze maand :)
Nöel: ik wil je geen valse hoop geven, maar ik had ook spotting voor mijn NOD vorige ronde en dat werd toch ongesteldheid... probeer te wachten met testen tot je ongesteld wordt of je NOD is. Ik heb teveel (vroege) testen verspild omdat ik dacht dat ik misschien toch zwanger zou zijn, en dat bleek dus niet. Deze maand had ik helemaal geen bloedverlies, en durfde ik bij symptomen ook niet meer te denken "zal het?". Heb netjes gewacht en nu ben ik zwanger. Ik hoop zo dat het voor jou ook zo is!
Ik ga verhuizen naar het zwanger-gedeelte van het forum, hopelijk blijft alles goed gaan en zijn jullie allemaal ook snel zwanger!! Groetjes!

Florien: precies! Ik verlies heel zelfde wel eens bloed voor mijn menstruatie dus ik ga er ook van uit dat dat het is. Ook maar 20% van alle vrouwen krijgen een bloeding bij het innestelen, dat is best weinig! Hopen op de volgende maand ;) veel geluk bij je zwangerschap! 

Terug
Bovenaan