Voor het eerst zwanger worden!

jeffie ,
  ik moet zo om jou laatste bericht lachen !!! Hahaha
precies dat dacht ik dus ook .. het beheerst je hele leven . En ik vind het echt moeilijk dat sommige er nog langer dan 1 jaar mee bezig zijn . Pff wil ik liever niet aan denken 

Groetjes ..

Haha Jeffie je slaat hem precies op de kop!! Ik had laatst nog z’n moment dat ik ook dacht dat mijn moeder iets aan mij ‘merkte’.... en dan te bedenken dat de zwangerschapshormonen er nog niet eens zijn!!

Dank jullie wel voor de leuke reacties.
Ik maak mezelf aan lichtelijk gek. Ene moment echt blij en andere moment zo bang dat het deze keer weer niet goed zal gaan. Continu maar aan het zoeken naar kwaaltjes. En ik blijf maar denken nee dit geluk hebben wij niet. Gisteren gelijk de verloskundige gebeld en 21 februari hebben wij onze eerste echo. Normaal wou ze pas met 8 weken een echo doen maar omdat ik eerder een miskraam heb gehad en zo onzeker ben mogen we eerder. Hoop toch zo dat het goed zit...

@ Lisap: Ik snap dat je gemengde gevoelens hebt, omdat je al eerder een miskraam hebt gehad. Heel begrijpelijk dat je bang bent dat het weer mis gaat! Fijn dat je eerder bij de verloskundig langs kan komen. Ik zal voor je duimen en hou ons op de hoogte!

@ Jeffie: Inderdaad ook ik las wel eens verhalen van vrouwen die bezig waren met zwanger worden en die daar zo mee bezig waren. Ik had ook altijd zo iets, hoe kun je daar nu zo mee bezig zijn. Inderdaad nu probeer ik het zelf en kan bijna nergens anders meer aan denken haha!

Ik wacht momenteel nog stees op mijn menstruatie. Cyclus duurt vandaag al 39 dagen. Gister toch maar weer even een zwangerschapstest gedaan, helaas negatief. Ik heb wel pijnlijke borsten, dus hopelijk komt de menstruatie snel op gang. 

Jeffie: ik snap je helemaal. Elk dingetje ga je denken "zal het?" en als je niks voelt "nee, vast niet", en dan de volgende dag beetje misselijk gevoel, misschien toch wel? Pffff en maar wachten. Bij de nieuwjaarsborrel zeiden collega's van me dat ik er goed uitzag en 'straalde'. Dan ga je ook nadenken. Maar was niet zwanger.
Tweede ronde nu, en weer denk ik: misschien nu wel, heb de meeste dingen nu echt goed getimed, alles goed gedaan... Maar ik denk ook alweer vooruit naar ronde 3 wat ik verder nog kan proberen als het ronde 2 niet gelukt is. Tarwekiemolie misschien...
Liesjeanne: dat heb ik ook gehad eerste ronde ook overtijd, daarna toch ongesteld geworden. Heel frustrerend zo'n negatieve test :( Hopelijk kun je snel aan de volgende ronde beginnen; nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Lisap: heel veel vrouwen krijgen eens in hun leven een miskraam, dat hoeft zeker niet te betekenen dat het nu weer fout gaat. Vergeet niet te genieten en alle succes met je zwangerschap!

Lisap: lastig om ineens anders te gaan denken na een miskraam, de angst is er toch. Wel heel fijn dat je eerder een echo krijgt!! Toch wat meer rust lijkt me. 
Liesjeanne: he wat jammer dat het negatief is.. hopelijk lukt het bij de volgende ronde! 
Florien: over de volgende ronde na denken doet denk ik iedereen! Je hoopt zo en ineens schiet het er bij in dat je vast en zeker niet zwanger bent.. heel vervelend is dat maar ik ken het wel! Ik ga voor je duimen de volgende ronde!

Hoi allemaal,
Ik ben al een tijdje aan het meelezen op verschillende fora, nu voor het eerst echt een reactie. Het lijkt mij erg leuk om hier mee te praten. Mijn man en ik zijn sinds december aan het proberen voor ons eerste kindje. Hij is 28, ik ben 25.
Toen ik 30 november mijn laatste pil slikte, had ik hem ruim 10 jaar geslikt. Ik dacht dus dat het wel even zou duren voor mijn cyclus op gang kwam/normaal zou zijn, maar ik kreeg een paar dagen na het stoppen een onttrekkingsbloeding en ben eind dec en in januari alweer ongesteld geweest. Blijkbaar gaat het dus goed, hopelijk blijft het zo doorgaan. Mij komende NOD is 15 februari (als mijn cyclus hetzelfde blijft). Zo spannend! Wij vertellen ook niemand dat we bezig zijn, best wel moeilijk soms haha.
Veel succes allemaal en gefeliciteerd voor degenen met positieve testen :)

Terug
Bovenaan