Voor Imme (en alle andere gyn-bezoekers)

Dag meiden,

Onze eerste afspraak ging toch wat anders dan ik had verwacht. Wij dachten dat wij beiden lichamelijk onderzocht zouden worden, maar dat was niet zo. Ze gaan zich eerst richten op mij omdat ik chlamydia heb gehad.
Ik heb een inwendig onderzoek gehad en een inwendige echo. Bij het inwendige onderzoek hebben ze wat slijm ofzo weggehaald wat ze op kweek zetten om te kijken of ik nu geen chlamydia meer heb (als het goed is niet!). Verder hebben ze gekeken of mijn baarmoeder goed lag en of mijn baarmoedermond er goed uit zag en of ik geen vleesbomen  had. Alles was goed gelukkig! Ook kon ze zien dat ik rond de eisprong zat aan mijn slijm (afscheiding).Dat is een goed teken.

Met de inwendige echo zag ze aan beide kanten een eiblaasje van 16 mm zitten. Ze dacht eerst dat de eisprong al geweest was, maar volgens mij niet aangezien ik elke dag een ovulatietest doe en mijn temp nog steeds erg laag is (36,3). Toen zei ze dat het  kan zijn dat 1 eitje niet volledig tot rijpijng is gekomen omdat die misschien niet helemaal goed was en dat een ander eitje het dan overneemt en alsnog tot rijping komt. Aangezien dit maar een eenmalige echo was, kon ze niet zien of de eiblaasjes aan het groeien of krimpen waren. Toen ik vanmiddag na werk thuis kwam gelijk weer ovulatietest gedaan en streepje was veel duidelijker dan gister, dus er is echt nog een eitje aan het rijpen! Later dacht ik: misschien rijpen er wel 2 eitjes, zou ik dan kans op een twee eiige tweeling kunnen maken wanneer  ze bevrucht worden? Dat vind ik wel een mooi idee, maar ik weet niet of er dan bij elke eierstok een eisprong plaatsvindt of dat er 2 bij 1 eierstok tegelijk springen. Heeft iemand hier verstand van?

Maargoed... daarna nog bloed laten prikken omdat ze aan mijn bloed kunnen zien of ik een heftige chlamydia infectie heb gehad of een lichte. Wanneer ik een heftige infectie heb gehad, dan stellen ze waarschijnlijk een HSG onderzoek voor (contrastvloeistof in baarmoeder en eileiders spuiten om te kijken of ze doorgankelijk zijn). Wanneer ik een licht infectie heb gehad, dan worden we eerst weer naar huis gestuurd en moeten we eerst het jaar "volmaken"  zonder  onderzoeken of behandeling en als we dan nog niet zwnager zijn, dan gaan ze pas verder onderoeken.

Over 2 weken wordt ik gebeld over de uitslag van het bloedonderzoek...

Heel spannend nog even dus!

Ginger en Imme veel succe bij de gyn!

Liefs Hopey

Waar zijn jullie allemaal en hoe is het met jullie??

Mijn verslag was wel wat lang he, kan me voorstellen dat niet iedereen zin had/heeft om dat te lezen.

Hoop van jullie te horen!

Liefs Hopey

hoi allemaal,
wat is het toch allemaal spannend he? iedereen is bezig met onderzoek of gyn of ha.
valt bij jullie ook dan een soort spanning af? zo van: nu gaan we er iets ana doen?

bij onsis het 2e zaadondezoek inmiddels gedaan en....nu is het volume weer niet goed! (de 1e keer was de concentratie niet goed). tja, hij moet nu een bloed- en lichamelijk oderzoek doen eind juni. maar dat is toch raar? het kan dus gewoon wel bij ons, maar er is telkens iets mis.
enfin, we gaan weer lekker klussen deze maand
groetjes en allemaal veel klusplezier en hopelijk met resultaat.
groetjes
boekie
ps: is er al iemand inmiddels zwanger>????

Hoi allemaal!

Nou hier dan ook onze uitslagen van ons gynbezoekje van vanmiddag. Het was een evaluatie gesprek waarbij mijn man en ik samen aanwezig moesten zijn. Alle uitslagen en vervolgstappen zouden doorgenomen worden. Voor ons was vooral de tweede zaadtest erg belangrijk, omdat de eerste niet goed was.
Nou   hier komt die dan:
Bij mij was alles goed, cyclus, hormoonwaardes, zuurgraad van slijm en eisprong. Bij mijn mannetje was de uitslag van de tweede zaadtest beter dan de vorige keer. Maar helaas nog steeds niet denderend. Het aantal zaadcellen was 20 miljoen tegen 40 miljoen normaal. (lijkt toch nog veel he?). De beweeglijkheid was een stuk minder en de hoveelheid abnormale cellen was ongeveer 60%. Al met al   zou het theoretisch wel mogelijk zijn om op de natuurlijke weg een kindje te krijgen, maar zou het nog best eens heeel lang kunnen gaan duren. Ons eerste mannetje is dan ook waarschijnlijk een gelukskindje geweest....
Daarom is besloten te starten met IUI. In overleg is besloten om de eerste 3 maanden nog geen Clomid te gebruiken, omdat mijn cyclus prima is en ik al een gezond kindje heb gekregen op de natuurlijke weg. Mijn gyn vond dat ook beter gezien de bijwerkingen. Wel zal ik Pregnyl moeten  laten spuiten. A.s. dinsdag moet ik weer naar de gyn voor een echo en dan wordt 's avonds Pregnyl gespoten. Donderdag moeten we naar Nijmegen om de behandeling van het zaad te laten doen. Dan worden de goede zaadjes geselecteerd. Met het behandelde goedje weer terug naar ons eigen zh om het in te laten brengen. Daar wordt het dan hoog in de baarmoeder ingebracht. Daarna weer gewoon aan het werk en dan is het wachten geblazen.
Wanneer er na 3 behandelingen nog geen resultaat is, moet ik ook Clomid gaan gebruiken. Maar hopelijk is dat niet nodig!
Nou het is toch een heel verhaal geworden.....

Hopey, je eerste bezoekje zit er dus op? Ik hoop dat de onderzoeken goed uitpakken! Het zal wel lang wachten zijn, twee weken...pffff... Succes ermee!

Boekie, weer geen goede zaadtest?? Balen zeg! Ik ken het gevoel...Hoe is jouw mannetje eronder?

Nou, ik hoor nog wel van jullie!

Liefs,

Ginger

Hoi meiden.
hier weer even een berichtje van mij.
helaas heb ik hier nog steeds niet gelezen dat 1 van ons zwanger is...........
godsamme........ we verdienen het allemaal zo.
wij zijn weer aan aan de klusweek begonnen voor de 19de keer.........
heb besloten om deze maand es geen ovu testen te gebruiken.
ben druk bezig met een nieuwe baan ( sinds 2 weken begonnen) en dacht al ik nu ook niet ga testen en gewoon in mijn vruchtbare week ga klussen komt het misschien wel goed. het mooie van die nieuwe baan is na 2 maanden proftijd meteen een contract voor onbepaalde tijd!   dat doen ze volgens mij bij nergens meer toch.

nou meiden, positief blijven en ook wij zijn een keer aan de beurt!

dikke kus Saar

Hey meiden

Ben gisteren bij de gyn geweest. En heb een inwendige echo gekregen. En heb te horen gekregen waarom wij nog niet zwanger zijn geworden. Er zitten teveel blaasjes in mijn eileiders en daar door kan het zaad van mijn vriend niet 'kiezen' waar hij zich gaat innestellen. Mijn bloed wordt onderzocht en het sperma van mijn vriend en als dat allemaal goed is dan gaan we met de clomid beginnen. Heb goede hoop dat het allemaal wel gaat lukken. En dan moet ik elke maand terug komen elke maand om te kijken of het zaad zich innesteld. SPANNEND ALLEMAAL Moet nu 2 juli terug komen  voor de uitslag.
gr anjim

hoi,
nou nou, het wordt allemaal steeds spannender hier. Clomid, blaasjes en testen.
waarom moet er eignelijk clomid genomen worden? En wat is pregnyl, moet dat automatisch bji IUI?
Ik denk dat wij misschien ook wel IUI moeten gaan doen straks (!)

gister zei mijn vriend ook dat we ineens een andere gyneacoloog hebben! daar ben ik het niet mee eens!!! vreemd toch? en de assistente die de info over 2e zaadonderzoek heeft doogegeven wist weinig te vertellen (dus misschien is het nog een vergissing? hoop hoop hoop!ik ga denk ik morgen nog maar effe weer bellen over hoe het nou zit.
m'n mannetje is er redelijk onder, hij is wel blij dat de waarden weer wat hoger zijn, maar weet niet zo goed waar hij nu aan toe is.
heb hem beloofd dat we veel gaan klussen!! hi hi, was ie meteen vrolijker!
groetjes en succes allemaal
boekie

Hey meiden.

Ik vind het ook erg naar om te lezen dat er nog niemand zwanger is en we steeds verder de MM in moeten. Ik hoop zo dat het ons toch lukt om spontaan zwanger te worden.
Nou wij zijn eergisteren   voor het eerst naar de gyn geweest:
Gyn heeft onze cycluscurve bekeken en denkt dat ik niet elke maand een eisprong heb omdat ik geen duidelijke stijging heb. Heb een inwendige echo gehad en hier was al wel een klein beetje servixslijm op te zien. Waarschijnlijk over 2 of 3 dagen toch een eisprong.
25 juni moet ik heen om bloed te prikken om te kijken of ik een eisprong heb gehad.
Als ik weer ongi ga worden moet ik meteen of de eerste dag bellen om   een afspraak te maken voor een samenlevingstest. Tja en dan zien we wel weer verder.
Word vervolgd......

Groeten van Miena.

Terug
Bovenaan