Hoi meiden,
hier na lange tijd (zijn vorige week teruggekomen van een heerlijke vakantie!) weer een update van mijn kant.
Eigenlijk was mijn bedoeling om vanavond een berichtje te tikken, maar ik hou het niet langer vol en moet op dit moment iets te doen hebben
Gister zijn wij voor het eerste gyn bezoek naar het zh geweest.
En ja hoor, hadden wij weer, toen de deur open ging zagen we achter de gyn een hele jonge jongen staan onwennig in een witte jas, een arts in opleiding (co-assistent)!
Ok, twas niet anders, hij was trouwens net zo zenuwachtig als dat ik was geloof ik hi hi hi
Na een uitgebreid gesprek gingen we richting behandelkamer...
Toch wel beetje vreemd hoor als zo'n gyn (hele lieve vrouw gelukkig) tegen je zegt dat je je broek en onderbroekje uit moet doen en dat je dan op die stoel met je benen omhoog in de beugels moet gaan liggen terwijl er dus drie (aangeklede!) mensen toekijken.
Gelukkig viel het allemaal geheel mee! Ik heb totaal geen pijn gevoeld en het was zelfs erg interessant om mee te kijken op de monitor en te horen wat alles was dat je zag!
Het was een enorme opluchting toen ze zei dat alles er netjes uit zag en dat er geen rare dingen te zien waren.
Ze vertelde dat 80% van de nederlandse vrouwen hun baarmoeder naar voren gekantelt heeft en dus 20% naar achteren.
Ik ben één van de 20%, maar gelukkig stelde ze me gerust dat dat helemaal geen probleem is. Je kan het zien als het verschil tussen blond of donker haar of blauwe of bruine ogen.
Toen we naar mijn eileiders keken zag ze een blaasje dat gesprongen was!!! Ze liet het me zien en zei dat ik dus hoogst waarschijnlijk al een eisprong gehad had.
Dat was best ff vreemd om te horen, want de reden waarom ik naar de gyn doorverwezen ben is omdat we vermoeden dat ik geen eisprong heb ivm hele lange cyclussen en geen temp. verschil.
Het verhaal ging verder toen we naar mijn baarmoeder gingen kijken.
Daar was heel duidelijk in het midden een zwart "bolletje/vlekje" van 4 mm te zien!!!
Toen ze aan mij vroeg of ik misschien de afgelopen dagen last van misselijkheid of pijnlijke borsten had werden mijn vermoedens over dat zwarte vlekje bevestigd. Zou het kunnen zijn dat ik zwanger ben???
Helaas zei de gyn dat er ook nog een kans bestaat dat het een bloedklontje van het een of ander kan zijn, dus ik moest niet te veel hoop hebben...
Na het onderzoek moest ik gaan bloedprikken. Ze hebben meteen op het formulier ook het hcg aangekruisd zodat we daaraan kunnen zien of ik niet toch zwanger ben.
De gyn vertelde dat ik over tien dagen kon bellen over de uitslag, maar omdat ze zich kon voorstellen dat ik wel heel nieuwsgierig ben over het hcg zou ze me daar de volgende morgen (vanmorgen dus!) op haar vrije dag! over opbellen.
Nu het allerergste ... de ochtend is bijna om en ze heeft nog niet gebeld!!!!!!!!!!!!
Mijn vriend zit op zijn werk in de zenuwen (heeft al gesms't, doet ie anders nooit) en ik hou het thuis niet meer van de zenuwen!!!
Vandaar dat ik maar even achter de pc ben gekropen
Jullie horen het zodra ik meer weet!
Hoop zo dat het goed nieuws is wat ik te horen krijg, maar helaas is er ook een klein stemmetje in mijn hoofd die me zegt dat ik niet te veel moet hopen.
Het kan idd heel goed gewoon bloed zijn en dus geen klein groeiend mensje
Ik heb ook totaal geen zwangerschapsverschijnselen, alleen een beetje gevoelige onderbuik, dus dat wijst ook meer in de richting van geen zwangerschap...
Ooooooooooooooow ik hou het niet meerrrrrrrrrrr
Ze zou het toch niet vergeten zijn?????????
Liefs van een in spanning zittende ik xxx