Voor Imme (en alle andere gyn-bezoekers)

Dag meiden,

Zijn er bij jullie nog ontwikkelingen?

Ik heb deze week spannende week, want kan gebeld worden door ziekenhuis met uitslag bloedtest. Ik krijg dan te horen of ik een lichte of heftige infectie van chlamydia heb gehad en of ik vervolgens een HSG onderzoek moet ondergaan om te kijken of mijn eileiders wel doorgankelijk zijn.

Ik zou over ongeveer 2 weken gebeld worden. Precies over 2 weken is vandaag over een week, maar wie weet bellen ze nog voor het weekend, ik hoop het!

Liefs Hopey

Goedenavond dames,

Ik hoop dat ik ook mee mag doen, ik ben nog lang niet zo ver als jullie maar we gaan wel die kant op.

Ik zal me even voorstellen ik ben 25 jaar, heb een oudere vriend  en heb een dochter uit een eerdere relatie, we zijn nu ruim een jaar bezig om zwanger te mogen worden. Mijn vriend denk dat het door een operatie van lang geleden aan zijn zaakie komt maar dat weten we natuurlijk niet.

Dus ik ben me nu een beetje aan het inlezen, omdat we waarschijnlijk dus ook de mm in gaan. Volgende maand bij de RD wil ik de HA gaan bellen, dat lijkt me stap 1.

Ik heb mijn ei (als ik het goed voel elke maand) rond de 7 dagen voor mijn NOD, das natuurlijk niet helemaal zoals het hoort.

Ook wil ik beginnen met tempen, zo kan ik toch nog iets meer doen...

Hoop dat ik mee mag lezen / schrijven.

Hoi meiden!

Missmuis, van harte welkom hier! Maakt niet uit hoor dat je nog niet zo ver bent! We zitten hier allemaal met een wens en dat is een klein wondertje! Kom hier maar gezellig meebabbelen!

Hier is alles rustig, morgen naar de gyn voor een laatste follikelmeting en dan 's avonds naar de poli voor mijn Pregnylinjectie. Als alles dan goed is moet ik donderdagochtend naar Nijmegen voor het bewerken van het zaad en dan terug naar mijn eigen zh voor de IUI. Ik vind het ontzettend spannend. Weet ookniet zo goed wat er allemaal op me af gaat komen. Maar we hebben er ondanks alles toch wel zin in. Het geeft weer wat hoop en we gaan er dan ook helemaal voor! Voel me wel net een varken: insemineren, zaad prepareren, weinig romantisch meer aan, maar het is voor een goed doel!!!

Ik laat jullie snel wat weten!!

Liefs,

Ginger

Hoi meiden,

hier na lange tijd (zijn vorige week teruggekomen van een heerlijke vakantie!) weer een update van mijn kant.
Eigenlijk was mijn bedoeling om vanavond een berichtje te tikken, maar ik hou het niet langer vol en moet op dit moment iets te doen hebben
Gister zijn wij voor het eerste gyn bezoek naar het zh geweest.
En ja hoor, hadden wij weer, toen de deur open ging zagen we achter de gyn een hele jonge jongen staan onwennig in een witte jas, een arts in opleiding (co-assistent)!
Ok, twas niet anders, hij was trouwens net zo zenuwachtig als dat ik was geloof ik hi hi hi
Na een uitgebreid gesprek gingen we richting behandelkamer...
Toch wel beetje vreemd hoor als zo'n gyn (hele lieve vrouw gelukkig) tegen je zegt dat je je broek en onderbroekje uit moet doen en dat je dan op die stoel met je benen omhoog in de beugels moet gaan liggen terwijl er dus drie (aangeklede!) mensen toekijken.
Gelukkig viel het allemaal geheel mee! Ik heb totaal geen pijn gevoeld en het was zelfs erg interessant om mee te kijken op de monitor en te horen wat alles was dat je zag!
Het was een enorme opluchting toen ze zei dat alles er netjes uit zag en dat er geen rare dingen te zien waren.
Ze vertelde dat 80% van de nederlandse vrouwen hun baarmoeder naar voren gekantelt heeft en dus 20% naar achteren.
Ik ben één van de 20%, maar gelukkig stelde ze me gerust dat dat helemaal geen probleem is. Je kan het zien als het verschil tussen blond of donker haar of blauwe of bruine ogen.
Toen we naar mijn eileiders keken zag ze een blaasje dat gesprongen was!!! Ze liet het me zien en zei dat ik dus hoogst waarschijnlijk al een eisprong gehad had.
Dat was best ff vreemd om te horen, want de reden waarom ik naar de gyn doorverwezen ben is omdat we vermoeden dat ik geen eisprong heb ivm hele lange cyclussen en geen temp. verschil.
Het verhaal ging verder toen we naar mijn baarmoeder gingen kijken.
Daar was heel duidelijk in het midden een zwart "bolletje/vlekje" van 4 mm te zien!!!
Toen ze aan mij vroeg of ik misschien de afgelopen dagen last van misselijkheid of pijnlijke borsten had werden mijn vermoedens over dat zwarte vlekje bevestigd. Zou het kunnen zijn dat ik zwanger ben???
Helaas zei de gyn dat er ook nog een kans bestaat dat het een bloedklontje van het een of ander kan zijn, dus ik moest niet te veel hoop hebben...
Na het onderzoek moest ik gaan bloedprikken. Ze hebben meteen op het formulier ook het hcg aangekruisd zodat we daaraan kunnen zien of ik niet toch zwanger ben.
De gyn vertelde dat ik over tien dagen kon bellen over de uitslag, maar omdat ze zich kon voorstellen dat ik wel heel nieuwsgierig ben over het hcg zou ze me daar de volgende morgen (vanmorgen dus!) op haar vrije dag! over opbellen.
Nu het allerergste ... de ochtend is bijna om en ze heeft nog niet gebeld!!!!!!!!!!!!
Mijn vriend zit op zijn werk in de zenuwen (heeft al gesms't, doet ie anders nooit) en ik hou het thuis niet meer van de zenuwen!!!
Vandaar dat ik maar even achter de pc ben gekropen

Jullie horen het zodra ik meer weet!
Hoop zo dat het goed nieuws is  wat ik te horen krijg, maar helaas is er ook een klein stemmetje in mijn hoofd die me zegt dat ik niet te veel moet hopen.
Het kan idd heel goed gewoon bloed zijn en dus geen klein groeiend mensje
Ik heb ook totaal geen zwangerschapsverschijnselen, alleen een beetje gevoelige onderbuik, dus dat wijst ook meer in de richting van geen zwangerschap...

Ooooooooooooooow ik hou het niet meerrrrrrrrrrr
Ze zou het toch niet vergeten zijn?????????

Liefs van een in spanning zittende ik xxx

Jeetje wat spannend! Weet je inmiddels al meer?
Stella
bezig met 1e ICSI, donderdag punctie!

PS. ik lees hier af en toe mee, en hoop dat jullie zwanger zijn voordat je in de MM komt. Zit er zelf in en ik gun het niemand! (positief bedoeld dus) Ik vond dit zo'n spannend bericht dat ik het niet kon laten niet te reageren.....

Hoi Stella,

helaas nog geen telefoontje gehad.
Als ze vandaag niet belt (misschien toch echt vergeten?) dan bel ik morgenochtend naar het zh!
Zit de hele tijd te dubben:

> ze zou toch niet zeggen dat ze me op haar VRIJE dag gaat bellen als ze niet denkt dat het een zwangerschap zou kunnen zijn???
> als het een bloedpropje zou zijn, zouden er dan niet meer te zien moeten zijn geweest? Dit was echt een duidelijk "rondje" in het midden van een verder lege baarmoeder?!

Owwwwwwwww ik wordt GEK hier!!!
Over een half uurtje moet ik naar mijn werk ...
Ben benieuwd of ik mijn gedachte er een beetje bij kan houden?

Wordt vanavond vervolgd ...

Liefs,
Ashley.

Jeetje Ashley wat spannend zeg!!

Ik hoop voor je dat het een klein mensje is dat in je groeit, zou toch wel geweldig zijn!

Zelf heb ik vorige week maandag dezelfde 1e afspraak in het ziekenhuis gehad met ook zo'n inwendig onderzoek. Ik herken veel in wat je schrijft. Gelukkig zag het er bij mij ook allemaal goed uit. Mijn baarmoeder lag naar voren gekanteld (waarom kijken ze daar eigenlijk naar als het niet uitmaakt?).
jammergenoeg kunnen ze met zo'n echo je eileiders niet zien, alleen je eierstokken. Bij mij is het afwachten of mijn eileiders wel doorgankelijk zijn.

Maargoed, bij mij zag ze links en rechts een eiblaasje zitten van 16mm. Ik vond het ook heel interressant om te zien allemaal!

Ik zal niet langer uitwijden over mezelf, ben erg benieuwd wat jij vanavond te melden hebt! kan me voorstellen dat je op bent van de zenuwen!! Ik had allang zelf weer gebeld denk ik...(als dat kon).

Liefs Hopey

Terug
Bovenaan