Voor Imme (en alle andere gyn-bezoekers)

Hoi annieka,
Welkom hier op ons hoekje!!!

Saar en Noor, Het is idd meegevallen....Pfffffff! Ik heb ook zelf onder de microscoop mogen kijken, wel een grappig gezicht:die kleine friemels die zo hun best aan het doen zijn! Vanavond is het weer verplicht klussen, maar 's avonds heb ik daar niet zo'n moeite mee.
Ook hier gelukkig geen HCGtoediening. Maar goed als het nodig was geweest had ik het genomen hoor!
Verder wel wat lichte ongikrampjes in mijn buik, zoumijn ei kunnen zijn....Morgenvroeg zien ze of ik een eisprong heb gehad, maar dat zal wel loslopen!

Er was ook een co-assistent die meekeek gisteren. Lag ik daar met die eendebek, ging de gyn even alles uitleggen. Ze heeft prachtig draderig, helder slijm, mooie roze wanden...blablabla! En ik maar liggen met mijn benen wijd. Al met al bijna 10 minuten gelegen.... Maar goed zij heeft weer wat geleerd en daar gaat het om.

Ga nu snel werken!

Doei!

Ginger

hoi meiden, ik moet zeggen dat ik toch wel heel erg vaak kijk of er iemand gereageerd heeft hier op dit topic!
gezellig zeg!

ginger, mmmm je ligt daar al niet op je gemak, en dan gaan ze nog met zijn twee-en naar binnen zitten loeren! lekker hoor!!!

ik moet zeggen je went er wel aan, aan die inwendige onderzoeken. ik weet nog dat ik de eerste keer zo gespannen was en dat het dan veel zeerder doet. dan wanneer je ontspant. ze zeggen het wel ontspannen, mevrouw! maar dat duurt toch even voordat dat lukt. hi hi

en we wachten maar weer, en wachten en wachten. pffffffffffffffffffffffffff

liefs Saar

Hey meiden,

Lijkt mij ook gek, Ginger, als er nog iemand je uitgebreid staat te bekijken van onderen. Ik vond het zelfs een beetje raar toen ze mijn vriend van alles uit ging leggen en ik lag met mijn benen in de beugels. Maar ik krijg er ook steeds minder moeite mee hoor, als ik maar vantevoren weet wat ze gaan doen.

Saar, ik kijk ook steeds of deze topic weer bovenaan staat! Hoe is het bij jou met de kwaaltjes? Bij mij is het minder, kweet niet of dat positief of negatief is. Ik heb al zo vaak van alles gevoeld dat ik bijna niet kan geloven dat het positief is deze maand, hebben jullie dat ook?

Groetjes Noor

Dag meiden,

Erg interressant en leerzaam om jullie verhalen te lezen.

SAAR: Ik las dat jij een HSG hebt gehad, kun je daar wat meer over vertellen? Deed het pijn? Werd je ook verdoofd of kreeg je pijnstillers?
En wat was de aanleiding om een HSG te doen bij jou?
En waren jouw eileiders helemaal toegankelijk?
Al die vragen omdat ik zeer waarschijnlijk ook een HSG moet ondergaan voeg of laat. Dit omdat ik jaren geleden chlamydia heb gehad en er misschien wel jaren mee heb rondgelopen.

NOOR: Ik las dat jij 12 juni een kijkoperatie moet ondergaan? Wat spannend zeg! Ben je zenuwachtig? Wat raar dat er 2 soorten chlamydia bestaan, daar heb ik nog nooit van gehoord! Ik heb dus ook chlamydia gehad, maar wel de SOA. Ik zal dus vast een HSG of misschien zelfs een kijkoperatie moeten ondergaan ben ik bang.

Weet iemand ook wanneer ze kiezen voor een HSG en wanneer voor een kijkoperatie?

Mijn vriend en ik hebben 11 juni onze 1e afspr. in het ziekenhuis. Vind het best wel eng allemaal. Wat zal er uit komen? ben zooo bang dat mijn eileiders verkleefd zijn en dat de enige mogelijkheid nog  is om zwanger te worden  via IVF... Wat als ook dat niet lukt? Daar moet ik niet aan denken...

Nou meiden heel veel sterkte allemaal met de onderzoeken, ik blijf jullie volgen.

Liefs Hopey    

Hoi Hopey,

Hoe ben jij er achter gekomen dat je chlamydia hebt gehad? Bij mij was het heel gek, na mijn 1e afspraak bij de gyn moest ik bloed laten prikken, maar ik was echt ongelofelijk verkouden, tegen een longontsteking aan.

Toen ik terugkwam bij de gyn, vertelde hij dus dat er antistoffen tegen chlam. in mijn bloed zaten, maar dat ze dus niet kunnen zien welke van de twee bacterieen het geweest is. Werd ik natuurlijk ook niet vrolijker van, heel onzeker allemaal.

Maar het was bij mij wel de reden dat de HSG overgeslagen wordt, omdat ze bij een HSG wel kunnen zien of je eileiders doorlaatbaar zijn maar niet of ze verkleefd zijn.

Ik zie wel heel erg tegen de kijkoperatie op. Hoop gewoon dat ik door een groot wonder deze maand toch zwanger ben dan hoeft het niet. Ik zie vooral op tegen het moment dat je de uitslag gaat horen, ook ik ben zo bang dat er iets mis is met mijn eileiders. Ben wel blij dat ze het op zo'n korte termijn gaan doen. Ik ging 3 mrt voor het eerst naar de gyn en 12 juni word ik al geholpen.

Heel veel sterkte en als je nog iets wilt vragen doe gerust!

Groetjes Noor

Hallo meiden,

hier gaat het eigenlijk wel goed, gevoelige borsten nog ( heb ik altijd wel, weet niet of het meer is dan anders) af en toe steekjes, soms een beetje misselijk.
ik trek geen conclusies meer hoor!!!

hopey:
de HSG, mmmm,ik kan daar helaas niet zo positief over zijn. volgens mij doen ze geen HSG als je chlamydia hebt gehad. ze veroorzaken dan meer schade, weet niet precies hoe het zit, want ik heb het niet gehad.
bij ons was er dus nog niet verontrustends gevonden en daarom een HSG.
bij een HSG gaan ze foto's maken van je baarmoeder en eileiders.
de apparaten zien er al eng en heel groot uit. en ze gingen ze nog allemaal gebruiken ook! maar goed. ik vond het gewoon geen prettige ervaring.de gyn brengt alles in en zet op de baarmoedermond een kapje, dit doen ze met klemmetjes aaauuuuuwwwww.
en vervolgens zie je op het scherm wat ze doen, je zit de spuit zitten, ze spuiten alles vol met vloeistof. dit is ook pijnlijk, en als het goed is zie je de vloeistof door de eileiders de buikholte in lopen. en daar maken ze foto's van.
het is gewoon allemaal heel gevoelig, ze maken als erg goed schoon daarbinnen, je voelt gewoon alles.

ik had de week daarvoor al pijnstillers op kunnen halen bij de apotheek, die ik van te voren in most nemen, maar of ze geholpen hebben????
misschien waren mijn spieren wat soepeler ha ha, ondanks dat kon ik alles nog goed aanspannen hoor!

vooral mijn man had er heel veel moeite mee, om me zo kwetsbaar te zien. hij vond het ook een klote onderzoek! gelukkig was de uitslag wel goed.
ze zeggen dat je extra vruchtbaar na een HSG omdat alles goed is doorgespoeld,
ik heb de HSG in begin maart gehad, ik was dan ook in april zwanger, maar dat is helaas een miskraam geworden.

ik hoop dat je er iets aan hebt. ik weet dat het bijna niet gaat maar ik wil je toch adviseren om het allemaal maar over je heen te laten komen, en niet te veel gaan nadenken.

zo heee, wat een verhaal zo vroeg op de morgen!

liefs Saar

Hey Noor en Saar,

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Noor jij vroeg hoe ik erachter kwam dat ik clamydia had;
Jaren geleden had ik nog niet zo lang een nieuwe vriend en 2 weken  nadat we na een tijdje voor het eerst (onveilig) met elkaar naar bed waren geweest, kreeg hij pijn bij het plassen. Hij is naar de HA geweest en daar kwam uit dat hij clamydia had. Ik heb me toen ook laten testen en ik had het toen ook.
Doordat hij pijn bij het plassen kreeg kort  nadat hij met mij naar bed was geweest, lijkt me de conclusie snel getrokken dat hij het van mij gehad moet hebben.
En van wie ik het heb... geen idee. Heb er misschien wel jaren mee rondgelopen.

Saar, als ik jouw verhaal zo lees dan is de kans groot dat ik ook zo'n operatie moet ondergaan...  Is wel minder pijnlijk dan HSG, maar ook wel weer eng. Maarja wat moet dat moet en ik heb het er wel voor over. Hoop niet dat je er een litteken aan overhoudt die  boven je bikinibroekje ziet! Dat lijkt me niet zo tof.
Maarja een kindje is belangrijker.

Nou, hou me op de hoogte meiden!

Liefs Hopey  

he meiden
dit item sprak mij meteen aan, ik zit in de beginfase van de gyn bezoeken,
ik ben bijna 35, mijn vriend 37 en we zijn 6,5 jaar bij elkaar. Gestopt met de pil in december 2005, dus al lange tijd bezig. Eerst naar de ha naar een jaar en nu al 2x op bezoek bij de gyn geweest. Eerste keer had ik inwendig onerzoek, waarbbij ik zelf mee kon kijken op de echo-scherm. Leuk! Niets gevonden en toen moest ik een paar keer bloed gaan prikken, weer niets gevonden, alles oke. mijn vriendje moest een potje vullen (ha ha wat hebben we daar een lol over gehad!) en inleveren. Helaas was de uitslag niet superpositief. Ze zijn wel actief genoeg, en ook met voldoende, alleen niet geconcentreerd genoeg. De 2e test moet nog volgen, maar omdat hij laatst koorts had, moesten we die test nog even uistellen tot begin juni. dus dat komt nog en ik hoop dat de uitslag dan beter is. Ze zei wel iets heel belangrijks tegen ons, namelijk dat we wel spontaan zwanger kunnen worden, ook al is de kans wat klein. Maar dat feit heeft mij wel wat ontspannender gemaakt. Hoewel ik soms ook denk, ja wanneer komt het dan?
mijn nod is 9 juni, maar ik ga er eigenlijk van uit dat we straks verder de mm ingaan.
in ieder geval fijn om alle ervaringen te horen van jullie.
groetjes
boekie

Terug
Bovenaan