Voor Kaskes

Wat erg zo'n harde buik tijdens je examen... Kon je je wel een beetje concentreren?
Ik hoop dat je niet al te lang op de uitslag hoeft te wachten, want dat is echt zenuwslopend.

Wat goed dat je in de salon ook even gas terug neemt. Deze zwangerschap is echt veel zwaarder dan de eerste, hè?
Ik dacht toen ik zwanger raakte: Lekker geen 5, zoals bij Mikke, maar 3 dagen werken deze keer. Maar ik ben nu na een halve dag zo uitgeput dat ik blij ben dat ik in de ziektewet loop!
Hou je zelf maar goed in de gaten, want het zou fijn zijn als dit kindje langer bleef zitten dan Manuela!

Hou je al vocht vast? Wat vervelend joh! Ik weet het nog van Mikke, maar dat was vlak voor de bevalling en in de winter. Ik zie wel een beetje op tegen een zomer met dikke voeten. Hopen op mooi weer, dan kunnen we in ieder geval op slippers lopen en hoeven we onze olifantspootjes niet in schoenen te wringen.
Moet je wel even melden bij dokter Joost hè? Ik weet niet of dat normaal is, zo vroeg in de zwanger...
Heeft die massage geholpen om vocht af te drijven?

Gisterochtend hadden ze nog geen uitslag en gistermiddag ben ik vergeten te bellen. Maandag weet ik dus als het goed is meer over de jeuk!
De vk is aanstaande dinsdag. Mijn schoonouders gaan dan ook mee.

Ik ben gisteren maar even naar de stad geweest, want twee dagen achter elkaar (morgen weer voor dat feestje) leek me toch een beetje veel. Ga ik vandaag nog wel even thuiswerken voor school. Ik heb trouwens knallende koppijn en een onwijs zere keel! Echt balen...
Ik heb voor mezelf een bv-hemdje gekocht en een shirtje-korte mouw. Voor Mikke heb ik leuke t-shirtjes gescoord bij de Hennes. Eentje met lieveheersbeestjes, dat wordt zeker weten haar lievelingsshirt!

Is Manuela weer in haar vel gezakt? Mikke wel, gistermiddag een slaapje gedaan, wat kan dat toch wonderen doen! Ze is nu echt weer gezellig.
Jullie hebben het nog wel even "druk"vandaaag. Servies en een tuinset. Wat een enorme uitgaven zijn dat toch! (Je had het nog niet verteld trouwens...)

Onze auto kunnen we dinsdag (na de peuterspeelzaal) ophalen. Heb er wel zin in, want met Wouters zakelijke auto kunnen we niet teveel rijden. Dan hebben we eindelijk weer een beetje vrijheid om in het nieuwe van vrienden in Zeist te gaan kijken, naar het Oortjespad te gaan, dat soort dingen...

Fijn weekend!
Liefs, K

Hoi Kirsten,

Vervelend zeg dat je niet lekker bent, hopelijk knap je vandaag nog op.
Ik voel me wel weer redelijk fit na een goeie nacht slapen.

Ik heb ook zo'n zin om naar H&M te gaan, misschien vd week een keer.
Klinkt leuk dat shirtje voor Mikke. Moet ook nog goeie schoenen kopen voor Manuela, da's ook altijd zo'n "leuke" uitgave.

Ja, deze zwangerschap is inderdaad een stuk zwaarder, best moeilijk als je zelf zo actief bent, maar je lichaam werkt niet helemaal mee. Daar weet jij ook alles van! Maar ik heb me inderdaad voorgenomen wat beter er naar te gaan luisteren, wil toch echt wel alles er aan doen zelf om een vroeggeboorte te voorkomen.

Ja, is inderdaad altijd veel geld, wel fijn dat we zoveel gekregen hebben met onze bruiloft, nu hoeven we haast niks bij te leggen denk ik.

Wilco is nu boodschappen halen en ik ga hier beneden de boel aan kant maken, even zemen, stofzuigen en dweilen. Daarna gaan we weg en als we terugkomen, doe ik de rest vd  dag lekker helemaal niks meer en morgen wordt ook een rustig dagje.

Manuela is gelukkig ook weer in 'dr goeie bui, dus dat is ook fijn.

Leuk dinsdag jullie auto ophalen en naar de verloskundige.

Alvast heel veel plezier morgen.

Liefs,
A

Hé Angélique,

Gelukkig ben ik weer opgeknapt. Af en toe nog een vlaag hoofdpijn en dit weer doet ook wonderen!!! Heerlijk, die zon. Even wat in de tuin gedaan, Mikke vond het ook fijn om weer buiten te zijn. Lekker lopen klooien met de gieter (nergens voor nodig, maar altijd leuk!) en lopen vegen met een enorme bezem...

Zijn jullie geslaagd voor tuinset en servies? Lekker uitgerust de rest van het weekend?

Gisteren was heel erg gezellig, maar eigenlijk ook teveel van het goede. Ik zag mezelf vandaag lopen vanuit de tuin naar het huis toe en vroeg me af: HOe lang moet je eigenlijk nog? Een paar dagen?
Zo liep ik namelijk te waggelen, alsof het kindje al helemaal was ingedaald en ik minstens 5 kilo meer was aangekomen.

We hebben vandaag lammetjes en jonge geitjes gezien, zooooo schattig! Die lammetjes lagen alleen maar, maar die geitjes: gossie wat lief! Springen hupsen, de herten uitdagen, aan een hard stukje brood knagen, zo dottig! We stonden met z'n drieën te smelten ;-)
Wouter heeft dus nog steeds geen nieuwe klus. Dat wordt echt afkicken als hij weer aan het werk moet!

HOe doet Manuela het met de zomertijd? Mik ligt toch wel laat in bed nog, maar ja, t is zo'n avondmens! Wel zielig morgenochtend: dan moet ze (voor haar gevoel) om 6 uur op om op tijd op de peuterspeelzaal te zijn. Het is in zomertijd natuurlijk 7 uur, maar dat zegt haar nog niks...

Liefs, K

Hoi K,

Fijn dat je weet fitter bent. Heb je nog gebeld voor de bloeduitslag?

Hier nog zo'n waggelende zwangere...ha,ha...voel me eigenlijk ook wel veel verder dan ik ben. Die buik groeit nu echt hard vind ik.

Zaterdag goed geslaagd voor tuinset, is vandaag al bezorgd. Het is hele gave lounge-set geworden met een bankje, 2 fauteuils en een rechthoekige tafel, het is van dat grove  (nep)riet(lijkt net echt), beetje grijzig van kleur met donkergrijze kussens erin. Ik heb hem al ingewijd vanmiddag! Inderdaad heerlijk dat mooie weer. En zo grappig....Manuela heeft precies hetzelfde gedaan...met een gietertje lopen klooien. Op een gegeven moment had ze wat in een bloempot gedaan en ja hoor maillot uit en stond ze met ''dr blote benen erin...dat ging met wat te ver. Brr...ze stond in van dat koude water. Snel weer aangekleed!

Ja, leuk hè die lammetjes. Wij wonen hier natuurlijk best landelijk. Mijn vader heeft een heel stuk land met schapen en 2 pony's. Zijn inmiddels ook 6 lammetjes geboren, ze is vorige week al wezen kijken met m'n pa.

Ik kreeg zaterdagmiddag in het tuincentrum dus weer zo'n last van m'n buik, hij werd keihard. Was dus ook hoogtijd voor een zitpauze met een broodje. Heb nog wel even wat plantjes gepoot toen ik thuiskwam, maar daarna helemaaal niks meer gedaan en gisteren ook een complete rustdag gehouden, was hard nodig. Vanochtend had ik ook weer buikpijn, maar dat was meer bandenpijn, links onderin. Dus vanochtend ook maar weer rustig aan gedaan.

Ja, die Wouter...moet straks echt weer wennen!
Wel lekker voor jou nu hoor. Komt goed uit.

Hoe staat het met jullie babykamer. Wilco gaat er zaterdag weer mee verder. We gaan het turqoise(wat we dus al hadden) combineren met limegroen, heb hele leuke lamp gekocht zaterdag en nog een soort zak die je op kan hangen met allerlei borduursels in het limegroen en turquoise.

Wij zoeken ook nog iets leuks voor de vrijgzellendag van m'n schoonzus in september. Is het aan te raden dat slippers maken? Duur? Waar is het?

Liefs,
A

Hé, ben ik weer!

De uitslag heb ik binnen: Niks te vinden... Donderdag ga ik naar de huisarts toe, maar eens vragen of ze er nog iets aan kan doen. Vannacht echt wakker geworden van de jeuk aan mijn armen en benen. Bah!

Klinkt goed, jullie tuinset! Het draagt echt bij aan je "tuinplezier". ALs je op gammele stoelen zit of de eetkamerstoelen buiten moet zetten, dat schiet echt niet op! En dan ga je gewoon veel minder vaak naar buiten.
Leuk dat Manuela hetzelfde heeft gedaan: peuters zijn blijkbaar toch best hetzelfde. En met die voetjes in een bloempot: ik kwam niet meer bij!
Mikke loopt nu met sokken aan op haar sandalen, rare griet. Ik heb maar wel even aangekondigd, dat ze ze voorlopig nog niet naar buiten aan mag. Ze passen nog net, maar ik vind ze ze leuk dat ik voor dit jaar dezelfde ga kopen in een grotere maat. Het zijn Teva'tjes ("hurricane strawberries"). Mikke is echt dol op aardbeien, dus ik moest ze vorig jaar gewoon hebben!
Nu had ze verzonnen dat ze een bikini(broekje) wilde met lieveheersbeestjes en   bloemetjes. En wat vind ik op de site van de Hennes? Een bikini met op het broekje bloemetjes en op het topje lieveheersbeestjes! Alleen waren ze vanmorgen nog uitverkocht. Toch maar even in de gaten houden of ze weer binnenkomen daar.

Wat leuk dat je vader schapen en pony's heeft: de droom-opa van ieder kind! Bij een oom en tante van Wouter (wonen in een gehucht bij Deventer,net iets te ver eg voor even snel een bezoekje) zijn door de blauwtong 8 lammetjes doodgeboren. Gelukkig ook nog wat levende lammetjes, dus we moeten binnenkort wel even die kant op!

Vervelend hè, die harde buiken? Ik krijg ze nu ook steeds meer. Bij Mikke heb ik dat echt maar weinig gehad en nu ik veel rustiger aan doe heb ik er ineens last van.
Eén remedie: rustig aan doen (zeker voor jou, als ik nog rustiger aan ga doen, dan val ik in slaap ;-)

Leuk met dat limegroen in de babykamer. Is zo'n lekker fris kleurtje!
Het verfwerk is klaar bij ons en de gordijnen op maat gemaakt. We moeten alleen nog een handige roede kopen en dan kunnen ze opgehangen worden.
De vloer moet even goed geboend worden en ik wil nog graag een vloerkleed. Het allerbelangrijkste vind ik dat de kledingkast straks komt. Ik heb al zoveel spulletjes, maar kan ze nog niet kwijt. Als we die kast hebben, dan kan ik ook alvast wat uni-sex kleding van Mikke maat 50/56 gaan wassen en in de kast leggen. Nu is het een zooitje!!! En dat kan ik niet meer hebben met mijn hormonen, haha.

Die slippers hebben we bij PinkPepper gedaan, ze hebben nog veel meer workshops. Kijk maar eens op internet. Ik vond dat meisje dat het begeleidde beetje een suffe griet (student), maar de ruimte was heel leuk, in de werfkelder.

Ik weet het even niet meer: Ben jij nou van plan om borstvoeding te geven? Ik wel   en de boel lekt nu al...

Liefs, K

Hoi, hoi,

Klinkt leuk die sandalen, ik ken ze niet, waar koop je die?
En leuk die bikini, vind het ook schattig met lieveheersbeestjes. Manuela is nogal van de prinsessen...dus ze zag net in het wibra-krantje een badpak met prinsessen erop...en ja hoor, die moest ze hebben dacht ze! We zullen zien.

Jaa...rustiger aan doen...pfff...soms zo moeilijk. Als ik in m'n agenda kijk voor de komende 3 weken wordt ik ook niet vrolijk. Ben te enthousiast geweest met inplannen, ik dacht destijds "m'n school en examen is achter de rug, kan nog wel wat extra werken". Even vergeten dat ik ook nog zwanger ben..ha,ha. Ik kijk wel even, als het echt te veel wordt, moet ik toch wat af gaan zeggen. Belang vh kindje staat voorop!

Ik heb vandaag alleen gestreken,was opgevouwen, afwasmachine uitgeruimd en de hond uitgelaten. M'n handen jeuken om de badkamer te doen, is echt hard nodig, maar ik heb het echt niet gedaan. Moet vanavond nog werken, een workshop geven voor 9 vrouwen, dus dan moet ik het echt overdag rustig aan doen.
Morgen is ook wel lekker, m'n schoonmoeder vroeg of M. kwam, haar nichtje is er ook, dus nu ga ik haar om 1 uur daar brengen en Wilco haalt haar om half 7 weer op. De verleiding is groot om even de stad in te gaan, heb nog een zomerjas nodig en nog een broek voor de zomer en voor Manuela wil ik ook graag even naar Hennes. Als ik gelijk naar huis ga, ga ik daar toch ook weer van alles doen. Moet morgenavond in m'n salon werken, dus moet me wel inhouden en ook even relaxen 's middags op de bank.

Op zich fijn dat er niks uit kwam met de jeuk, maar wel vervelend dat je er nog last van hebt.

Hebben jullie vanmiddag afspraak bij verloskundige? Laat je even weten hoe het was?

Ik heb bij de zwangerschap van M. ook haast geen harde buiken gehad, alleen de dag voor m'n bevalling!

Zal eens kijken op die website, klinkt leuk.

Zielig zeg al die schaapjes dood. Ja, is echt leuk dat m'n vader dat allemaal heeft achter het huis.

Jullie babykamer schiet ook al op, leuk.
Ja, bij mij zit het ook allemaal nog in dozen die kleding. Moet ik ook binnenkort eens in gaan duiken.

Ik had nog geinformeerd naar een zwangerfit-cursus in IJsselstein, maar heb besloten het niet te doen, was behoorlijk actieve cursus als ik het zo las(voor mij wat te actief denk ik...ha,ha)  en dan ga ik het net rustiger aan doen in mei en moet ik weer helemaal daarheen gaan rijden, is toch minstens 40 min. rijden. Jammer dat er hier in het dorp niks zit.
Jij begint zeker binnenkort wel met de Cesas-cursus?

liefs,
A

Even alleen een updateje vk, de rest volgt later (ben moe en erg chagrijnig al een paar dagen: ik voel me nutteloos, vadsig en duf).

Alles was goed. Mijn harde buiken waren binnen de normale grenzen, ik hield geen vocht vast (vroeg ze specifiek naar, dus je moet het echt even melden bij dokter Joost!!!) en mijn bloeddruk was laag (100/55). Dat laatste dacht ik al, want ik zag weer sterretjes vanmorgen terwijl ik gewoon rustig zat.
De kleine groeit perfect, is ook geen wonder met een mama die zo weinig werkt!

De baby is lekker bewegelijk, heel gezellig! Dat maakt een hoop goed.

Slaap lekker na je workshop! Liefs, K

Hoi Kirsten,

Bedankt voor je update, was benieuwd.
Fijn dat alles goed was, inderdaad een lage bloeddruk, bij mij is 't ie meestal wat hoger. Ben ook benieuwd hoe m'n bloeddruk nu is, volgende week zullen we het weten. Ja, ik ga zeker melden dat ik vocht vast houdt, hij vroeg het vorige keer al, maar toen had ik het nog niet.

Balen dat je niet goed in je vel zit. Ik had het ook afgelopen 2 dagen...gisteren was ik zo ontzettend futloos, baalde van m'n eigen lichaam, zo weinig energie...bleh...
Zou eigenlijk eens wat slaap in moeten halen, maar dat valt niet mee.Gisteravond was ook een latertje, was om half 12 thuis, dus eerdat ik in bed lag , was het ook weer kwart over 12 en Manuela staat gewoon weer op tijd (kwart over 7 vanochtend) naast m'n bed.

Ik moet toch echt maar eens een paar keer om half 10 naar bed gaan 's avonds, moeilijk voor een avondmens.
Heb ook besloten om een paar workshops te gaan verzetten naar het najaar, het is echt te veel wat ik allemaal in m'n agenda heb staan.

Nou, meid, hopelijk voel jij je snel weer wat beter. Kan me goed voorstellen dat je baalt, ondanks dat het werken zwaarder wordt voor me, vind ik het toch nog steeds erg leuk om af en toe even wat anders te hebben dan het huishouden en m'n dochter. Jij werkt vandaag, morgen en vrijdag toch  weer even?    Enne..probeer maar vast naar jullie weekje weg uit te kijken in mei!

Hou je haaks.

Liefs,
A.

Terug
Bovenaan