Voor Kaskes

Hoi Angélique,

Die tevaatjes koop jij bij een buitensport winkel (Bever zwerfsport, Kathmandu,...)
Ik probeerde een fotootje te plaatsen hier, maar dat is mislukt. Ik zoek even je mailadres en dan probeer ik het je te mailen.GRRRR, het lukt met niet. Google maar even op teva hurricane strawberries, dan vind je ze wel.
Ik ben zooo blij dat Mikke niet zo van het roze en de prinsessen is! Word je er af en toe niet gek van?   Wel schattig dat ze zo hun zinnen op iets kunnen zetten.

Hoe was je dagje (nou ja, halve) voor jezelf? Geshopt, gerust, gepoetst? En nu ben je dan aan het werk... Kalm aan! Verstandig om wat dingen te verzetten en rust te nemen.

Mijn cursus begint 14 april, dus over anderhalve week. Ik ben benieuwd hoe het is, ik hoop wel dat ik nieuwe dingen hoor ten opzichte van de consulten bij de cesartherapeut.

Heb jij ook dat die kleine gaat staan dansen op je blaas? Af en toe dan zet hij het echt op een springen. Zo vervelend, want dan heb ik echt moeite om het droog te houden (schaam, schaam).

Ik vind het ook fijn om te werken. Ik zou gek worden als ik nu al thuis moest zitten! Je voelt je nog weer even nuttig en bent even onder volwassen en, zoals mijn collega ooit zei, het speelt zich allemaal niet meer op kniehoogte, maar op ooghoogte af!
Ik heb nog steeds een terugslag van dat vrijgezellenfeest. Als ik loop, voelt het alsof er een bal achter mijn schaambeen zit. Not funny!
Ik vind het wel weer erg confronterend en heb vanmiddag even staan uithuilen bij Wouter ("Mama, waarom ben je verdrietig?" De schat!). Wat kan ik dan nog wel voor leuke dingen doen??? Als je nog tips hebt....

Liefs, K

Hoi K,

Ik ga zo eens kijken op internet naar die sandaaltjes.

Hier alles goed, gisteren was dus niet echt een rustdag...maar, heb wel genoten van even shoppen zonder kind! En ben goed geslaagd, zowel voor mezelf als voor Manuela bij H&M.

Was alleen zo druk overal...snap er niks van, gewoon doordeweekse dag, maar dat maakt tegenwoordig niet meer uit. Zelfs bij de kleedkamers moest ik wachten.
Ik deed er al een half uur over om vanaf Maarssen naar de parkeergarage te komen. Ik dacht parkeer in de garage Vredenburg, hoef ik niet zo ver te lopen. Waren ze met het trappenhuis bezig, moest ik helemaal naar de andere kant vd garage en toen liep ik dus via de markt naar de Oudegracht...kon ik op een gegeven moment haast niet verder lopen! Kreeg onderin m'n buik aan 2 kanten soort steken..heel raar. Dus ik steeds zachter lopen en toen maar snel de Hema ingedoken. Een broodje en drinken gekocht en daar een kwartier gezeten. Toen ging het weer goed.
Raar hoor...zo ver had ik helemaal niet gelopen, maar ik had 's ochtends wel even de badkamer schoongemaakt. Wilco zou dat eigenlijk gaan doen, maar die is ook zo druk op z'n werk en met allerlei klusjes hier rondom het huis, dat ik het zelf maar was gaan doen. Ik vind het ook maar moeilijk te accepteren dat m'n lichaam dan tegenwerkt. Net als bij jou. Snap goed dat je even een traantje moest laten.

Na de H&M, waar ik dus bijna 1,5  uur binnen ben geweest, ben ik dan ook gelijk naar de auto gegaan. Toen heb ik er dus 35 minuten over gedaan eerdat ik uit de stad was, stond helemaal vast. Echt niet normaal hoor. Ik was om kwart over 5 thuis, hond uitgelaten en toen broodje gegeten en uurtje gerust op de bank.
's Avonds 2 uur gewerkt en was dus gelukkig redelijk op tijd thuis.
Vanochtend gewerkt en nu ga ik  lekker een tijdje  plat op de bank. Vanavond op tijd naar bed en morgen hele dag werken.

Ik ben die prinsessenmanie nog niet echt zat, het neemt geen extreme vormen, dus dat scheelt...ha,ha. En doordat Manuela een beetje getint is, staat roze haar erg leuk, maar wissel het tegenwoordig wel vaker af met andere kleuren kleding etc. 'Dr kamer is alleen wel behoorlijk roze...ha,ha..de meubeltjes zijn wel gewoon wit(gelukkig!).

Tja..tips, wat je wel kan doen...ik weet wel wat. Regel een relax(/beauty)dagje....dat is echt heerlijk!! Ik ben er ook mee bezig, ik heb nog een waardebon liggen, omdat we overgestapt zijn naar Nuon. Het is een waardebon van 200,- euro voor de Zwaluwhoeve. Dat zit in de buurt van Harderwijk. Ik denk dat we M. bij opa&oma brengen op een zaterdagmiddag en dat we dan daarheen gaan en daar lekker blijven eten 's avonds, zit ook in het arrangement. Verder lekker relaxen in sauna, zwembad en er zit ook nog een massage bij.

Hoop ook dat je nog veel aanvullende tips krijgt op je zwangerschapscursus.

Jullie nog plannen voor het weekend?

Liefs,
A

Hé Angel,

Ik zit er, qua pijn, even helemaal doorheen. Morgen of zondag meer nieuws van mij. Nadat de pijn door het vrijgezellenfeest wegtrok, ging Mikke gister aan het overgeven, net toen Wouter een avondje weg was... Twee keer een bed verschonen en een meisje onder de douche zetten, haar daarna op schoot in slaap laten vallen omdat ik nog meer verschonen niet aankon, dat hakt er allemaal wel in.
Morgen dus meer nieuws...

liefs, K

Hoi K,

Hoe gaat het nu met je? En met Mikke?
Er heerst weer buikgriep, dus ik hoop dat zij dat niet heeft gekregen.

Kan me voorstellen dat het heel vermoeiend voor je was, vooral omdat Wouter er net niet was.

Hier gaat het op zich wel goed, ben alleen niet uitgerust van het weekend, zaterdagmiddag verjaardag gehad, vandaag van alles in huis gedaan vanochtend, want we kregen vanmiddag visite. Ik heb ook 2 nachten erg slecht geslapen en dan kom je niet echt bij in het weekend. Ik droom ontzettend veel, echt de meest rare dingen en vannacht was Manuela ook aan het dromen en ik ben er dus 3x uitgeweest.
Morgen ga ik maar een rustig dagje houden, hoef gelukkig niet te werken, dinsdagavond pas weer. M. gaat woensdag naar het Kinderdagverbl. ipv vrijdag ivm ons weekendje weg. Dus dat is wel erg fijn, kan ik woensdag ook even rustig aan doen, alhoewel ik al wel plannen heb om de keukenkastjes eens goed schoon te gaan maken. Dat gaat nu eenmaal veeeel sneller zonder kind om je heen en het is schandalig lang geleden dat ik dat voor het laatst gedaan heb.

Oh ja, en nog wat....ben me rot geschrokken, Manuela heeft het fietsen ontdekt op haar eigen fietsje, dus wij gingen even naar m'n zus, maar toen lukte het haar niet om een stoep op te komen, dus ik wilde haar een duwtje geven, toen viel ik zelf om met m'n fiets, het ging niet hard, maar ik kwam wel op m'n fiets terecht en schrok er heel erg van. Ik denk dat ik al m'n spieren onbewust aanspande, want heb nu spierpijn in m'n buik!

Hoop dat jij wel lekker bent bijgekomen in het weekend.

Liefs,
A

Jemig, wat zal jij (jullie!) geschrokken zijn!!! Voel je je nu verder goed? Geen harde buiken/blauwe plekken? Ik hoop het maar voor je!
Fietst Manuela al zonder zijwieltjes? Zie ik Mikke echt nog lang niet doen. Die wil eerst zeker weten dat ze het kan voordat ze het ook gaat doen...

Mikke was vrijdag weer kiplekker! Stond vrolijk en stralend op. Ze is nog wel snel chaggi en knorrig, dus we stampen haar 's middags het bed in, onder luid protest.

Wat balen dat je zo'n "slecht" weekend hebt gehad. Probeer dan deze week maar even je rust te nemen waar je kan!
Ik droom ook nog veel erger dan anders als ik zwanger ben. Vannacht droomde ik dat de bevalling begonnen was, maar niet doorzetten. Ik had buikpijn helemaal onderin mijn buik. Ik werd ongerust wakker en moest erg nodig plassen. Pas vanmorgen, toen ik erover na ging denken, realiseerde ik me dat ik waarschijnlijk pijn in mijn blaas had omdat ik zo nodig moest! En ik me maar zorgen maken vannacht, heb het echt licht zien worden!
Ik heb ook al gedroomd dat Mikke aan de verkeerde kant van het traphek hing te bungelen. Ik werd met kloppend hart wakker!

Ik heb vandaag een bikini gekocht. Leek me toch wel handig met het oog op de zomer en het weekendje weg mèt zwembad! En nu MIkke een nieuwe bikini heeft, wil ze natuurlijk binnenkort naar het zwembad en moet ik er ook aan geloven. Mijn oude bikini werd vooral van boven te klein: ik was bang dat bij de eerste plons er van alles uit zou vallen, hihi.

Zaterdag was ons oude overbuurmeisje hier. Zij gaan nu ook verhuizen uit Lombok weg en ze wilden graag even allebei aan de slag in het nieuwe huis. Dat meisje is een jaar jonger dan Mikke (we waren met een jaar verschil uitgerekend op de zelfde dag) en haar moeder is nu op precies dezelfde dag uitgerekend als ik! Toevallig hè? Dat meiske is superlief en makkelijk. Zo recalcitrant,tegendraads en pittig als Mikke kan zijn, zo easy-going en laid back is zij. Ze zou op Jamaica geboren kunnen zijn!
Ze hebben met z'n tweetjes in de fietskar gezeten en dat vonden ze heeeeel gezellig! Lekker keten in de kar, haha!

Ik ga zo naar boven! Wat dingen wegruimen en dan lekker tukken!
Truste, liefs, K

Hoi Kirsten,

Ja,dat vallen was echt niet leuk, heb gisteren nog wel een naar gevoel gehad rondom m'n buik, denk dat het gewoon spierpijn was, maar niet fijn. Nu gaat het weer goed. Heb wel het idee dat ik de baby sinds het weekend wat minder voel, dus dan maak je je daar natuurlijk weer zorgen over. Ben net expres een uur rustig gaan zitten om de baby te voelen en gelukkig kwam hij/zij toen weer hoor.

Irritant hè die dromen, ik slaap er echt minder goed door en dan nog dat plassen 's nachts, meestal moet ik er minimaal 2x uit.

Ik hou me vandaag ook nog even rustig, alleen even wat strijken en daarna ga ik met Manuela nog even naar de lammetjes bij m'n ouders. Vanmiddag minimaal een uurtje op de bank rusten, vanavond werken, maar een vriendin gaat mee, ze wil ook workshops gaan geven, kan ze me vanavond mooi helpen. Komt goed uit.

Fijn dat Mikke zo snel weer beter was. Manuela heeft vannacht gelukkig aan 1 stuk doorgeslapen, maar ze hoest sinds gisteren wel weer erg. Was juist zo blij dat het nu al weken weg was, maar helaas...

Ze fietst nog niet zonder zijwieltjes hoor, dat zie ik haar ook nog lang niet doen, maar met de zijwieltjes eraan crost ze heel hard over het trottoir!

Ja, wel slim van die bikini,misschien koop ik die ook nog wel erbij. Ik heb pas bij Prenatal een zwart badpak met witte biezen gekocht. Die doe ik dit weekend aan als we gaan zwemmen in het zwembad van het park. Hoop dat het zulk weer blijft als het nu is. We gaan ook nog een dagje naar Plopsaland, dat zal Manuela wel erg leuk vinden denk ik.

Jij morgen weer werken, welke tijden werk je of verschilt dat per dag?
Is Wouter inmiddels alweer ergens gedetacheerd?

Ik kijk ook al uit naar donderdagmiddag, afspraak bij dokter Joost.
Ik hoop zo dat ik een echo krijg! Manuela neem ik deze keer ook mee.
Wilco is donderdag ook vrij en hij gaat 's ochtends als ik in de salon werk, de babykamer sauzen. We doen op 2 muurtjes het turqoise toch ook maar opnieuw, het zag er toch een beetje goor uit. Hij heeft zondag de lamp opgehangen, staat erg leuk. De gordijnen zijn waarschijnlijk volgend weekend klaar, als die hangen, probeer ik hier wel een foto te plaatsen. Doe jij dat ook van jullie babykamer?

Hoe gaat het nu verder met je bekken etc?

Liefs,
A

Hoi!

Gelukkig heb je hem/haar nu weer even goed gevoeld. Ik kan me voorstellen dat je er wel even zenuwachtig van werd!
Fijn dat je deze week dan ook weer even naar dokter Joost mag. Hopen dat je een echo krijgt en dat jullie dan wel kunnen zien, of het een jongetje of meisje is!

Gaan jullie dan vrijdag weg, of nog donderdagmiddag? Ben benieuwd hoe Plopsaland is.

Vannacht heb ik gedroomd dat WOuter en ik toch zouden gaan trouwen: In Middeleeuwse kleding, haha! Dat trouwen zie ik al niet gebeuren en al helemaal niet in Middeleeuwse kleren!!!
Misschien moeten we heir ook maar een droomdagboek gaan bijhouden ;-)

Handig dat een vriendin vanavond mee kan voor die workshop. Dat scheelt jou weer en zij steekt er nog iets van op. Hoe was het bij de lammetjes?

Mikke is weer stik-chagrijnig, al vanaf zaterdag. Bah, ik word er nu wel een keer zat van: Ik wil mijn gezellige dochter terug!!!
Wouter gaat waarschijnlijk volgende week weer werken en dan wordt ze natuurlijk nog tegendraadser... Ik zie er nu al tegenop.
Ik werk zelf meestal van 10 tot 14 uur. Dan is het wel weer mooi geweest.

Als je een foto wil zien, moet je me echt even leren hoe ik die plaats. Of via een berichtje van hyves je mail-adres sturen, zodat ik je een foto kan mailen.

Met mijn bekken gaat het niet veel anders, maar ik vind wel dat het herstel langzamer gaat als ik een dagje wat teveel heb gedaan. Frustrerend hoor... De jeuk gaat nu gelukkig beter, sinds het smeerseltje van de huisarts!

Liefs, K

Hoi Kirsten,

Lachen....die dromen van jou, die zijn ook best apart ja...ha,ha!

Balen dat Mikke in zo'n rothumeur is, Manuela heeft dat een paar weken geleden ook een tijdje gehad, nu gaat het weer erg goed. Ze is erg vrolijk en gezellig. Luisteren is nog wel errug moeilijk. Gisteren wilde ze haar gietertje vullen bij het wastafeltje in het toilet, ik zei nog wacht even op mama, dan doe ik het. Maar nee hoor...ze zette de kraan wijd open en duwde de gieter er verkeerd tegenaan....binnen 1 minuut stond het halve toilet blank, incl. alle wandtegels natuurlijk...pfff..
Hopelijk komt Mikke ook weer snel in een goeie bui, zal inderdaad volgende week als Wouter weer werken is, ook wel weer even moeilijk worden. Alvast sterkte ermee.

We vertrekken vrijdagochtend om een uur of 11 denk ik. Afgelopen weekend dvd van Plopsaland gezien bij m'n zus, die is er vorig jaar geweest, zag er leuk uit.

Ik heb een vreselijke nacht achter de rug. Had gisteravond gewerkt, niet getild, iedereen hielp goed, maar wel de hele avond gestaan. En had vannacht zo'n last van m'n buik, de baby bewoog heel veel, maar had ook steeds pijnlijke steken en rare soort harde buiken. Ik dacht even dat het weeen waren, vond het doodeng. Toen kwam Manuela ook nog 3x uit bed, omdat ze gedroomd had. Dus ik heb tot  half 5  wakker gelegen en ben daarna eindelijk in slaap gevallen. Net M. weggebracht en gelijk m'n urine laten controleren bij de huisarts, maar heb geen blaasontsteking. Ben blij dat ik morgen naar de gync. mag, ga het er wel even over hebben.
Was vandaag zoveel van plan omdat M. op het KDV zit, maar moet toch echt even naar m'n lichaam luisteren. Vind dat ook heel irritant dat ik zoveel wil doen, maar niet kan. Snap dus heel goed hoe jij je voelt meid, bij jou is het net zo, maar dan met je bekken.

Wat heb je trouwens gekregen voor de jeuk?
Weet je hoe het heet?

Ik zit alweer elke dag in spanning de post af te wachten, voor de uitslag van m'n examen, zal wel precies het weekend binnenkomen als wij in Belgie zitten.

Rustig aan.

Liefs,
A

Terug
Bovenaan