Voor Kaskes

Hoi!

Sorry, dat ik al zo lang niks van me liet horen! Ben gewoon veel moe en druk met van alles.

Mikke heeft heerlijk gelogeerd bij haar opa en oma. We kregen niet eens vrijwillig een kus, want "Ik ben een boekje aan het lezen met opa!". Ze wilde eigenlijk ook niet mee naar huis. Ik voel me weer ontzettend gewaardeerd als moeder, hihi.
Ik heb de kleertjes uitgezocht en de speelgoedbakken tevoorschijn gehaald. De kleertjes die ik al had zijn allemaal gewassen (en in een kast gedumpt omdat ik nu geen tijd had om te strijken), de lakentjes en nieuwe kleertjes moeten nog.

Ben jij alweer opgeknapt? Of juist verder afgeknapt...
Ben je al bij de fysio geweest? Is dat tijdens de bevalling verkeerd geschoten? Gaat het met Wilco alweer wat beter?

Mooi is het bij het Loo, hè? Wij komen er ook graag, zeker in voorjaar en herfst! Vanaf Wouters ouders is het denk ik 7 minuten fietsen. Wouters geboortehuis stond pal achter het huis van prinses Margriet en Pieter van Vollenhoven. Zij wonen ook op het erf van het Loo en het hondje van Wouters ouders is wel eens door de marechaussee van Margriet teruggebracht als hij weer eens ontsnapt was, haha.

Leuk hè, zoals die kleintje met elkaar kunnen kletsen! Ik kan daar zo van genieten! Ook de gesprekken die ik met Mikke heb. Vanmiddag (we waren op kraamvisite in Rotterdam en ze vroeg hoe het daar heette) verzon ze een andere stad, eh nee dorp mama, en ze vertelde over een meer dat daar bij was en welke dieren er woonden (geen krokodillen en haaien, maar wel krabben en er was zand en je kon er picknicken). Dan zit ik in mezelf echt te lachen en hou ik naar haar toe mijn gezicht strak en serieus omdat ze er zelf helemaal in gelooft. Ik smelt dan echt voor haar...

De tranen zitten bij mij ook vaak hoog. Als Mikke iets schattigs doet, of juist niet natuurlijk, inderdaad een stom argument met Wouter en ook soms zomaar om helemaal niks... Hormonen, hormonen, zucht. Gelukkig kan ik er nu beter mee omgaan dan toen bij de zwangerschap met Mikke. Ik snap beter waar het vandaan komt en wat met de zwschap te maken heeft en wat nog de ouder Kirsten is. We hebben nu nog maar één onzinnige ruzie gehad (nou ja, niet helemaal onzinnig, maar door mij wel wat op de spits gedreven), bij Mikke veel meer!

Ik zal binnenkort nog wat betere foto's van de babykamer maken. Ik wil eerst het vloerkleed hebben en nog wat voor aan de muur...

Wouter heeft vandaag, toen wij naar Rotterdam waren, anderhalf uur staan strijken en het huis grondig gezogen. Daar ben ik zooo blij mee!
Bij ons mag het trapgat ook wel een likje latex krijgen, ik weet niet of dat nog lukt voor de bevalling. De buitenboel (niet-draaiende delen, dat scheelt alweer wat) moet dringend gebeuren, dus dat heeft voorrang.

Het oortjespad, tja, het is een uitgebreide kinderboerderij. Zoek maar eens op google, echt leuk!

Wanneer moeten jullie ook alweer naar de vk? Ik hoop dat alles weer keurig is. Word je HB dan ook weer geprikt? Bij mij de volgende keer wel (op 20 mei).

Voor ik het vergeet: Alvast een hele fijne verjaardag!!! Geniet ervan, de laatste met z'n drietjes...
Ik weet niet of ik nog tijd heb om te reageren morgen, zaterdag rijden we vroeg weg, dus dan heb ik in ieder geval geen tijd ;-)

Tot morgen of tot over een weekje!
liefs, K

Hoi Kirsten,

Mooi dat het allemaal goed is gegaan met Mikke bij je ouders, kon jij even lekker doorgaan.
Ik had dinsdag ook zo'n dagje onverwachts, m'n zusje had Manuela meegenomen naar Sprookjesland in Enkhuizen, daar gingen ze heen met het gezin. Dus erg leuk dat ze haar meenamen.

Het gaat wel goed met me, maar als ik te veel doe, voel ik dat gelijk 's avonds of de volgende dag. Ben ook snel moe vind ik en dan natuurlijk nog die rug, maar da's vooral 's ochtends als ik opsta.
Fysio was deze week dicht, dus volgende week maar weer proberen.
De ontstekingsremmers bij Wilco helpen wel wat, maar of het er echt mee over gaat, da's even afwachten.

Fijn zeg dat Wouter zoveel gestreken had en gestofzuigd.
Gisteren hadden wij ook een actief dagje, Wilco heeft het hele trapgat, overloop en gangetje gesauzd incl. het plafond gewit. Is echt heel erg opgeknapt. Daarna heeft hij boven gestofzuigd en ik alles gezeemd.
Ik heb verder de badkamer van boven tot onder helemaal schoongemaakt, samen met Manuela...! Duurde dus wat langer...ha,ha.
En Manuela haar kledingkast uitgezocht, had dinsdag toen M. weg was al m'n eigen kledingkast gedaan. Dus boven is het nu allemaal aardig op orde. Alleen kon Wilco maar 1 doos met kleine babykleertjes vinden, moeten er echt nog meer zijn, dus daar heb ik nog niks aan gedaan. Dat komt volgende week wel.
De dekentjes en lakentjes zijn wel allemaal schoon en gestreken.

Ik denk dat ik volgende keer wel weer moet prikken op ijzer en suiker, ik ga het vragen a.s. dinsdag hebben wij weer een afspraak, krijg dan ook een groei-echo. M'n moeder en Wilco gaan deze keer mee.
Donderdag ben ik jarig, bedankt alvast voor de felicitaties!

Ik hoop dat je dit nog leest voordat je vertrekt!
Ik wilde je nl. nog heeeeel veel plezier en ontspanning toewensen.
Geniet ervan meid.
Ik ga zo nog werken in de salon  en dan alweer weekend. Morgen lekker dagje sauna/beauty in Harderwijk samen met Wilco en zondagavond met m'n zusje naar Dirty Dancing. Leuk!

Ik lees het wel weer wanneer je weer terug bent.
Fijne vakantie.

Liefs,
A

Hoi Angélique,

Toch nog even een berichtje van mij:

Sta ik vanmorgen in de boekwinkel met Wouter en Mik (nog even boeken en
tijdschriften halen voor Frankrijk), zie ik ineens heel slecht. De
onderkant en zijkant van mijn gezichtsveld waren helemaal gek.
Rechtdoor zag ik alles scherp, maar de rest was alsof ik door een
kaleidoscoop keek of zoals je schittering kan zien op de golven op het
water. Na een half uur (we moesten nog van alles doen: boodschappen,
winter/zomerbanden verwisselen in de garage, inpakken en sorteren...)
heb ik de vk gebeld. Zij raadde aan om de huisarts te bellen. Die
stuurde me door naar het zh ondanks dat mijn bloeddruk normaal/laag
was. Ik heb echt even een potje gejankt. Had zo de balen dat ik weer,
net als bij Mikke, aan de CTG moest, bloedprikken, urine onderzoeken en
dat terwijl er echt nog wel wat te doen was thuis. En Mikke was er
natuurlijk ook nog... Met z'n drietjes naar het ziekenhuis en de
bloeddruk bleef gewoon goed (110/60), kindje was heel bewegelijk
(vertel mij wat!!!) en deed het prima. De gyn (dr. Kars, ken je die al?) nam contact op met een
oogarts en die zei meteen dat dit oogmigraine was. Bloed en urine waren
ook goed, dus ik kon lekker weer naar huis (en Wouter verlaat naar de
garage; wat zijn ze daar toch relaxed!). Ik moet over 6 weken nog een
keer voor controle en dat is dan dat!
Wat een gedoe zeg, ben er moe
van. Mikke heeft zich gelukkig heel goed gedragen en vond het allemaal
mega-interessant (bloed prikken, ctg op mijn buik). Daar was ik wel erg
blij om!

Dat sprookjesland schijnt wel erg leuk te zijn! Heb ik al vaker mensen over gehoord en zo hadden Manuela èn jij allebei een mazzeltje!

Wat balen dat het bij Wilco maar zo-zo gaat met ontstekingsremmers. En voor jou is het wel erg vervelend dat de fysio met vakantie is...

Klinkt echt als nesteldrang hoor, bij jou en ook bij Wilco trouwens, haha! Lekker zo'n opgeruimd en schoon huis.

Wat gek dat je maar één doos kinderkleding kon vinden. Nog een keer flink de zolder (?) op duiken en hopen dat je ze dan vindt. Kunnen ze niet bij je ouders staan of zo?

Feestweek volgende week: eerst naar de gyn met een extra echo (kijk uit dat je moeder niet ziet dat het een jongetje of meisje is, hè. Of weet ze dat al?)
Vindt je het spannend dat je weer geprikt gaat worden?
En dan twee dagen later ben je jarig! Veel plezier! De weersverwachting is goed, dus dat wordt een verjaardag in de tuin, lekker!
Geniet van het dagje sauna èn Dirty Dancing (ik wil een uitgebreid verslag!!!).

Veel plezier, liefs, K

O ja, vergeet ik nog wat: Wouter twijfelt ineens over de jongensnamen, zucht! Dus ik gister gelijk achter de computer, tot ik me bedacht: ik ben helemaal tevreden over de jongensnamen, dus als hij iets anders wil, zal hij zelf moeten zoeken!!!
Wat een sufkop, hè? Ik was juist zo blij met wat we bedacht hadden ;-)

K

Hoi, hoi,

Tjonge...meid...dat was even schrikken hè vanochtend. Ben heel erg blij dat het allemaal goed is afgelopen, gelukkig maar dat het nu gebeurde, als het volgende week in Frankrijk gebeurde, was dat een nog grotere toestand geweest.
Maar kan me voorstellen dat je er moe van was, komt natuurlijk ook door alle emoties. Die dokter Kars heb ik nog niet gezien.

Ik moest wel lachen....Wilco had precies hetzelfde met de namen...dus wij zijn ook weer volop aan het zoeken...pff!!

Ja, inderdaad weer een leuk weekje voor de boeg. Eerst dinsdag weer uitgebreide echo en donderdagochtend komen er wat vriendinnnen met kinderen, m'n ouders en m'n zusje. Donderdagavond gaan Wilco samen even de hort op, eerst even shoppen en dan samen wat eten.
Waarschijnlijk vieren we m'n verjaardag nog wel uitgebreider samen met Wilco z'n verjaardag (hij is 7 juni jarig) eind mei denk ik. Maar hangt er ook vanaf hoe fit ik blijf, we zien wel.

Ja, balen van die fysio, maar maandagochtend ga ik gelijk bellen, heb vandaag gewerkt en m'n rug voelt nu als een plank. Dus er moet wel wat aan gebeuren.

Die dozen met babykleertjes komen nog wel terecht, vrees dat Wilco gewoon té goed heeft opgeruimd...ha,ha! Kan gewoon niet weg zijn.

Wat voor vloerkleed wil jij voor de babykamer? Wij willen er ook nog één, maar zie zo weinig van die kleine, leuke kleedjes in de juiste kleur. Misschien wordt het dan toch weer zo'n vachtje van de Ikea.

Nou, meid, nogmaals heeeeeel veel plezier. Rust lekker uit, hoop dat jullie mooi weer hebben.

Rij voorzichtig jullie!

Liefs,
Angélique

Nog gefeliciteerd!!! Heb je een leuke verjaardag gehad en een relaxte week? Was de echo goed en heb je nog gesauna'd?

Wij hebben het heerlijk gehad! Supermooi weer, Mikke heeft ontzettend genoten en wij (dus) ook! Ik zal je wel een linkje mailen van de foto's.
Ik heb meer kunnen doen dan ik gedacht had, maar nu zit ik wel redelijk stuk. Ben zelfs nog in Parijs geweest! Wat een leuke stad is dat toch... Mikke vond het ook gaaf en heeft het heel goed volgehouden in de stad. Ze vond de Eiffeltoren en de Notre Dame geweldig. Zo leuk om zo'n kleine grote meid door zo'n wereldstad te zien dribbelen (trotse moeder spreekt, haha).
Van mijn ogen heb ik gelukkig geen last meer gehad. Dokter Kars is trouwens een man met een Aziatisch uiterlijk. Mikke heeft het nog vaak gehad over het ziekenhuis en wat de dokter/zuster deed gehad. Echt grappig hoeveel indruk dat op haar gemaakt heeft.
De kleine is volgens mij erg gegroeid, hij plopt de halve dag rond en af en toe past het eigenlijk net niet, maar schiet hij op het laatste moment toch nog door: FLOEP! Die hele buik schudt als hij weer voor flipperkast speelt en vanmiddag lag Mikke tegen mijn buik en ze kwam niet meer bij van het lachen om het gespartel daarbinnen...

Wouter was wat de namen betreft niet echt ontevreden, bleek deze week, maar hij staat nog steeds open voor nieuwe suggesties. Mijn schoonvader zei van de week iets (kan nog niet verklappen wat) en toen was ik helemaal overtuigd van de jongensnaam!

O ja, dat vloerkleed, we hadden een leuke lichtblauwe met gekleurde cirkels gezien bij Ikea. We moeten even kijken of het qua kleur echt bij onze kamer past, maar ik denk wel dat dat hem wordt.

Ga nu weer even wat in huis regelen!
Tot schrijfs!!! Liefs, K

Hoi Kirsten!!

Fijn om weer wat van je te horen, heb onze berichtjes best gemist. Stom hè hoe snel dat went.

Heb net de foto's bekeken, ziet er allemaal erg leuk uit, kan echt zien dat jullie het gezellig hebben gehad. Inderdaad best veel gedaan, goed hoor dat je het kon. Fijn dat jullie een lekkere vakantie hebben gehad.Hopelijk krijg je niet te veel een terugslag komende week. Probeer morgen en overmorgen maar uit te rusten, alhoewel dat best moeilijk is zo net na terugkomst met de was en alles weer opruimen.

Ik moest zo lachen om die foto's dat Mikke boos kijkt, heel herkenbaar, Manuela kan net zo doen!

Hier gaat het allemaal goed. Dinsdag weer bijna de hele ochtend in het ziekenhuis doorgebracht, eerst afspraak met echoshopiste(schrijf je dat zo juf?!). Was errug leuk, m'n moeder was ook mee. Het kindje konden we echt goed zien, het gezichtje ook, hij/zij heeft in ieder geval volle lippen..ha,ha.. Verder begon het kindje tegen het echo-ding op m'n buik te trappen, ik voelde dat en we zagen het ook op het beeld, erg grappig om dat tegelijk te zien/voelen. Placenta lag prima. Ik zag al wel op het scherm toen ze ging opmeten dat het steeds een aantal dagen meer aangaf als zwangerschapsduur. Dus ipv 29 weken 30 weken en 1 dag of zelfs een keer 31 weken!
De echochopiste zei dat het kindje het goed had in de buik, hij/zij had ook best een bolle buik!
Daarna naar de gync. en ze wilde toch wel weer dat ik op suiker ging prikken, omdat het kindje dus wat voor loopt in groei. Verder ging ze m'n baarmoederhals opmeten omdat ik met Koninginnedag zulke steken had gehad in m'n buik, maar dat was gelukkig allemaal prima, alles zat nog potdicht.
Ik daarna gelijk op suiker gaan prikken, moest ik 40 minuten wachten, zo druk was het. Ze zouden bellen als het niet goed was en tot nu toe heb ik niks gehoord, dus ik ga er eigenlijk wel van uit dat als het niet goed was, ik het al gehoord zou hebben. M'n bloeddruk was ook prima.
Ik moet 20 mei terugkomen, heb nu een afspraak bij Dr. Vernooij, is ook een vrouw, ken ik nog niet.

Verjaardag was gezellig, we hadden hier natuurlijk ook al de hele week moooi weer, dus lekker buiten gezeten 's ochtends met wat vriendinnen met kinderen en m'n ouders en m'n zus+kids.
's Avonds zijn Wilco en ik even gaan shoppen in Gorinchem en daarna hebben we samen op een terras wat gegeten, erg leuk.
We vieren onze verjaardag eind mei nog wel een keer voor de rest vd mensen.

De fysiotherapeut die mag kraken, is pas dinsdag weer aanwezig en gaat mij dan bellen. Is wel nodig, want heb nog wel veel last van m'n rug.

Dagje sauna was ook heerlijk, zelf lekker ook eens een keer een gezichtsbehandeling gehad.

Morgen druk dagje met alle moeders en stiefmoeder van Wilco bezoeken. Maandag heerlijk rustig dagje!

Jij moet zeker woensdag weer werken?

Trouwens ook herkenbaar wat je schrijft over dat het net voelt alsof een flipperkast wordt bespeeld in je buik! Dat voel ik ook regelmatig. Dit kindje is veel bewegelijker dan Manuela ooit is geweest in de buik. Vooral 's avonds, avondmens denk ik...ha,ha. Vind het wel leuk hoor al die beweging in m'n buik.

Fijn dat je geen last meer hebt gehad van je ogen, dat was toch echt niet fijn hè.

Nou, meid, geniet jij nog even lekker na van je vakantie, moet lukken met dit weer.

Liefs,
Angélique

Terug
Bovenaan