Voor Kaskes

Hoi K,

Fijn dat alles goed was bij de verloskundige!
Hoeveel verloskundigen werken er daar en ken je ze inmiddels allemaal?

Ik ben Wilco aan het voorbereiden over de bevalling, dat ik waarschijnlijk veel pijn heb. Maar gelukkig is hij vrij nuchter en laat hij het allemaal op zich af komen.
Bij mij viel de pijn trouwens in het begin nog wel mee toen ik aankwam in het ziekenhuis, ik heb zelfs nog in een boek zitten lezen over  bevallen! Ik had het toen het moeilijkst aan het eind toen ik rugweeën kreeg en nog niet mocht persen. Bovendien moest ik op m'n rug blijven liggen, omdat ze anders met de CTG het kindje niet in de gaten konden houden. Nou, dat was heftig. En ik heb toen daarna een persweeënstorm gehad, dat was ook heftig. Maar ja...het is toen gelukt, dus deze keer zal het ook wel goed komen.
Wij hebben het er ook steeds vaker over, zijn ook benieuwd hoe het kindje eruit ziet etc.
We twijfelen trouwens nog steeds tussen 2 namen! En jullie?  

We zijn  vannacht aardig in de weer geweest met Manuela, ze wilde gisteravond zelf om half 7 naar bed, ze wilde niks eten. Om half 9 stond ze weer beneden, ze is een kwartiertje beneden geweest en toen heb ik haar met een zetpil paracetamol naar bed gedaan. Ze had 39,1 onder haar arm gemeten, want ergens anders mag ik niet meten! 2x 's avonds naar boven gegaan omdat ze zo aan het huilen was. Het rare is dat ze nergens pijn heeft, maar wel hoge koorts. Vannacht zeker 3x eruit geweest en Wilco 2x. Om 5 uur heb ik haar weer een paracetamol gegeven, ze was volgens mij aan het ijlen. Ze had   het maar over beestjes in haar bed en mieren op haar kussen!

Vanavond moet ik werken, dus ik doe de rest vd dag maar rustig aan. M'n moeder komt nog even langs, zodat ik wat boodschappen kan gaan halen.

Toevallig dat jij ook 2 bh's had gekocht, ik moet ook nodig erop uit, want bij mij snijdt het nu ook aan alle kanten. Heb je meegroei-bh's of voedingsbh's gekocht?
En bestaan er speciale spenen voor afgekolfde melk?! Vertel eens.

Klinkt leuk dat kleedje en dat netje met de knuffels. Goed hoor dat Mikke alleen in de ballenbak durfde te blijven.

Waarom was jij vorige keer ook alweer in het ziekenhuis bevallen, toch door die hoge bloeddruk? Hoe hoog was 't ie toen dan?

Nou, ga weer even naar M. ze ligt als een ziek kippetje op de bank. Sneu hoor.

Liefs,
A

Wat sneu, arme Manuela! Hoe gaat het nu met haar? Ik hoop dat ze weer een beetje is opgeknapt. Zielig hè, dat ijlen. Heb het zelf als kind ook heel vaak gehad. Mijn broer en zus wilden niet eens alleen bij me blijven als ik ziek was en mijn moeder een boodschap wilde doen. Zo erg kon het zijn! Ik kan het me ook nog goed herinneren, dus ik heb ècht heel veel medelijden met haar!

Mijn bloeddruk bij Mikke was tijdens de bevalling 140/100 (of zelfs 110 als onderdruk).
Ik vond het ook goed te doen hoor, die bevalling. Zou het zo weer doen, haha! Ik heb ook niet gegild/gescholden of me aangesteld. Wouter vond de machteloosheid wel heftig, dus misschien moet je Wilco daar even wat over vertellen... Ik zat vrij snel in een soort trance en cadans en viel tussen de persweeën door in een soort van slaap. Ik vond alleen "het staan van het hoofdje" een schok, ik dacht echt dat dat niet kon. We zullen zien hoe het deze keer gaat!
Mijn vk heeft een eenmanspraktijk trouwens, ze is pas een jaar bezig. Een praktijk in Parkwijk is achterwacht voor als ze, onverhoopt, 2 bevallingen tegelijk heeft.

Wouter is toch wel tevreden, alleen de 2e naam vindt hij nog wel voor verbetering vatbaar. Ik vind het juist lekker lopen! Misschien is het niet eens nodig en krijgen we weer een meid!

Ik heb voedingsbeha's gekocht (Mikke noemt ze trouwens Borstenvasthouders). Alleen zit er best veel kant aan, daar ben ik niet zo van, en dat jeukt een beetje. Ik heb de witte nu aan en bedenk even of ik de zwarte dan nog wil houden.

Wat betreft die speen, als je de kleinste maat koopt dan is dat de goede voor borstvoeding. Dus of ze nou 0 mnd of 6 mnd zijn, dan moet je toch de speen met de kleinste opening hebben (heb ik me laten vertellen). Ik wil als de bv goed gaat, na een week of 6 wat gaan kolven zodat hij in ieder geval went aan een flesje. Als dat lukt, het ging bij Mikke meteen goed, dan heb ik wat meer vrijheid.

Op mijn werk was vandaag wel weer flink wat te doen! Allemaal typwerk, maar goed. Morgen ga ik een meisje wat doortoetsen dus dat vind ik wel weer even leuke afwisseling. Nog 8 dagen! Ik tel eigenlijk nog niet eens echt af hoor, maar maar heb wel zin om Mikke straks weg te brengen en dan zelf naar huis te gaan en een dagje voor mezelf te hebben! Dan kan ik wat meer in huis doen en daarnaast rusten wanneer ik er behoefte aan heb.

Wel schattig trouwens: Mikke heeft me maandag enorm geholpen met boodschappen doen. Elke keer als ik iets nodig had uit het onderste schap, vroeg ik of zij het wilde pakken en dat deed ze dan! Ik ga nooit meer zonder haar boodschappen doen, want met buik en bekkenpijn kom ik daar echt niet meer bij, haha!

Liefs, K

Hoi K,

Hoe gaat het? Is de pijn vh weekend alweer minder geworden?

Gelukkig is Manuela weer helemaal opgeknapt. Gisteravond heeft ze kippenbouillon op en daarna ging het opeens beter. Ik moest werken, maar Wilco had haar naar bed gedaan en we hebben de hele nacht niks meer gehoord. Ze voelde vanochtend ook niet meer warm aan, dus heb haar naar de peuterspeelzaal gebracht. De fotograaf kwam vandaag, dus dat vond ze wel interessant.

Ik ben nu helemaal uitgeblust. Gisternacht natuurlijk in de weer geweest met M., gisteravond best door moeten pezen met het werken en afgelopen nacht schrok ik om 2 uur wakker. Dacht ik dat ik de hars-pot nog aan had laten staan in m'n salon. Nou,ik heb het de hele nacht slecht ermee gehad, zag het huis van m'n ouders al in de fik staan met hun erbij. Stom hoor...vanochtend bleek dat ik het natuurlijk allemaal gewoon uit had gezet.
Vanochtend nog gewerkt en net even een uurtje op de bank gelegen. Ik ga nu nog maar even buiten zitten, even een beetje bijkleuren en dan om kwart voor 4 M. bij m'n ouders brengen. Ik naar de fysio, boodschappen halen, M. weer ophalen  en koken.
Was van plan om vanavond even alleen naar Gorinchem te gaan voor die bh's e.d., maar ik blijf toch maar lekker thuis. Ik ga zaterdag wel even. Morgen een bruidje opmaken om 9 uur en daarna tot  half 4  in m'n salon werken.

Ja, mijn bevalling was ook goed te doen. Heel herkenbaar wat je schrijft over het staan vh hoofdje. Dat vond ik echt afgrijselijk veel pijn doen, dat  was ook het enige moment dat ik even in paniek raakte. Gelukkig hielp de verloskundige mij toen gelijk weer om m'n laatste krachten te verzamelen en niet op te geven.
Ik had een persweeënstorm van 12 minuten, heel heftig, maar toen was ze er wel!

Goed idee van dat kolven, dat ben ik ook van plan. Heb bij m'n zusje nu al 2x  gezien, dat als je te lang wacht met de fles aanbieden, dat ze de fles niet meer accepteren. Nou, dat wil ik ook niet hoor, dan zit je pas echt gebonden. Ik ben ook van plan zo lang mogelijk borstvoeding te geven. Hopelijk in ieder geval een half jaar.
Ik heb een nieuwe Avent-fles aangeschaft, heb eigenlijk niet gekeken wat voor speen daar bij zit, ik neem aan ook de kleinste?!

Ik moet nog 4 vrijdagen en 5 avonden werken. Ik hoop ook echt deze keer een beetje verlof te hebben, al is het maar 2 weken, even wat meer tijd voor jezelf.

Leuk zo'n kleine verloskundigenpraktijk, ik liep toen met Manuela  in Vianen en daar waren er wel 10 werkzaam, dus dan kon je ze ook amper als ze bij je bevalling waren. Toevallig had ik toen de leukste en liefste bij m'n bevalling.

Ik zal Wilco het wel vertellen vanavond over Wouter z'n gevoel van machteloosheid, dan kan hij zich daar ook een beetje op voorbereiden. Dat had m'n ex trouwens ook hoor bij mijn bevalling toen.

Hoe gaat het nu met Mikke? Nog vaak lastig of valt het mee?
Lief dat ze je zo hielp met de boodschappen.
Manuela was gisteren ook zo lief, ging allemaal tegen m'n buik aanhangen en kusjes erop geven en luisteren naar de baby.
Het is alleen nog wel erg moeilijk met 'dr als ze alleen is, ik leef van KRO-kindertijd naar KRO-kindertijd(schaam,schaam), want ze kan absoluut niet alleen spelen. Zodra er maar een ander kindje in de buurt is, hoor je haar niet meer. Ze zat net alweer te zeuren om naar het buurjongetje te gaan, maar ja, dat kan ook niet altijd.

Vanavond ga ik vroeg naar bed...pff...voel me een wrak.

Jullie nog plannen het weekend?

Liefs,
A

Fijn dat Manuela weer helemaal de oude is! Dat scheelt een hoop energie voor jullie. Ik kan me voorstellen dat je zelf helemaal stuk zat! En je dan ook nog zorgen maken om een eventuele brand, arme jij!
Mikke heeft de laatste tijd moeite om in slaap te vallen. Ze ligt echt tot half 10, 10 uur wakker... Vannacht lag ze elke keer in haar slaap te huilen en te roepen.Vermoeiend, want je gaat toch kijken en dan ligt ze daar met haar ogen dicht te knorren!

Hier begint de nesteldrang een beetje toe te slaan. Krijg het opeens op mijn heupen met proefdrukken van de geboortekaartjes en adressenlijsten. Terwijl ik even lag te rusten, bedacht ik me dat ik me heel erg ergerde aan 2 bakken met oude kleding van Mikke die nog onder ons bed moeten. Maar daar stonden twee grote lades die we kwijt wilden. DUS... moest het meteen opgeruimd worden. Erg hè? Gelukkig kan ik er nu zelf om lachen, vorige keer was ik echt bloedserieus en moest niemand het belang van dat wat moest gebeuren in twijfel trekken! haha

Ik had bijna 3 kwartier persen, maar vond het echt niet erg. Ik kan me niet herinneren hoe vaak ik heb geperst, zo van de wereld was ik.

Bij de Avent-flessen moet je ook de kleinste speen hebben, neem ik aan. Anders even (telefonisch) navragen bij de Prenatal. Ik bedacht me laatst dat wij een parasolletje nodig hebben voor de kinderwagen. We hebben onze eerste wagen ingeruild, toen Mikke ruim een jaar was. Hij ging elke keer stuk, dus hebben we een andere gekozen. Alleen hadden we toen geen parasolletje meer nodig. Nu uiteraard wel!!! Nog even regelen dus.

Nog 6 dagen werken nu! Goede gedachte! Jij ook lekker weinig nog en ik hoop dat je lekker lang van je verlof kan genieten! Weet je wat stom is? Ik denk elke keer dat dat voor jou wel lastig wordt wat af te spreken omdat Manuela in juni jarig is. Alleen is dat een andere Manuela! Een vriendin van mij heet ook zo en die is half juni jarig, haha.

Ik heb echt zo'n fijne vk! Ze weet precies hoe het gaat, want zij doet alle consulten. De vorige praktijk was ook heel fijn, maar hier voel ik me nog meer thuis! Toen beviel ik bij de gyn, want ik kreeg een medische indicatie. Vond ik helemaal niet zo erg, want de vk die dienst had die avond kende ik helemaal niet. Ik had haar nog nooit gezien. Dat had ik echt niet leuk gevonden, dus dan net zo lief een wildvreemde in het ziekenhuis.

Wat zei Wilco over die machteloosheid? Vond hij het fijn om voorbereid te worden door een ervaringsdeskundige, hihi?

Mikke is superlief. Sinds we haar om de 2 à 2 1/2 uur wat te eten geven (rijstwafel, fruit,..) is ze zo lief! Vandaag heeft ze zo'n beetje de hele dag kralen geregen, Wouter heeft haar nauwelijks gezien, haha.

Wat lastig dat Manuela zo moeilijk alleen speelt. Is voor Mikke geen probleem, gelukkig. Had ook niet zo moeten zijn, de afgelopen maanden, dan had ik een héél groot probleem gehad!
Het ene kind kan het wel en het andere wat minder, het is niet echt aan te leren. Ze groeien er nog wel wat in, maar that's it helaas!

Wouter gaat morgen bij zijn broer helpen in het nieuwe huis en zondag gaan we naar die vrienden waar het zoontje zo vroeg van geboren is in maart. Het gaat gelukkig heel goed met hem, maar we mochten niet eerder langsgaan in verband met mogelijke kinderziektes van Mikke. Ben heel benieuwd hoe hij gegroeid is!
Jullie nog leuke plannen?

Fijn weekend! Liefs, K

Hoi,hoi,

Ha,ha...moest wel lachen om je nesteldrang! Ik heb het ook hoor.
Vandaag toevallig de geboortekaartjes geregeld, krijg volgende week de enveloppen, zodat ik die vast kan schrijven. Wij zitten nog te twijfelen om een kraamfeest te houden. Aan de ene kant vind ik gewoon kraamvisite ook wel erg leuk, maar aan de andere kant zie ik maanden visite ook niet echt zitten.

Heb gisteren de hoofonderwijzer gesproken vd basisschool waar Manuela heen gaat.  Hij adviseerde om  haar in januari  naar school te laten gaan  ipv december. Omdat het zo'n korte schoolmaand is met ook nog sinterklaas, wat al zo indrukwekkend is voor die kleintjes.
Ik vind het prima, maar moet dan wel  nu gaan  regelen dat ze een maand langer op het KDV kan blijven. Heb jij je opvang al geregeld voor straks?

Ja, Wilco kon zich het wel goed voorstellen dat je als man nogal machteloos staat bij de bevalling.

Grappig dat je een vriendin hebt die Manuela heet.

Ja, ik hoop ook echt dat ik nog wat van m'n verlof kan genieten.
A.s. maandagmiddag ga ik met m'n moeder de bovenverdieping nog een keer goed schoonmaken en de keukenkastjes doen (hoe zo nesteldrang...ha,ha).

Fijn dat Mikke zo lief is en zo goed kan spelen. Tja...Manuela is wel erg lief, maar dat spelen alleen..pff..Maar ja, weinig aan te doen inderdaad.

Wilco gaat ook al helpen morgen, bij z'n vader, nu met een vloer, maar hij   komt op tijd terug, zodat ik 's middags met m'n moeder kan gaan shoppen in Gorinchem. Moet dus nog die bh's kopen, schoenen  en een pyjama ofzo, verder nog wat zomerbroeken voor Manuela.
Zaterdagavond gaat Wilco dan stappen met z''n broer in Utrecht, dat stond nog steeds in de planning, maar hij MOET echt z'n mobiel meenemen en regelmatig checken. Je weet maar nooit!!

Zondag gaan we eten bij vrienden, die 1 straat verderop wonen. Ze hebben een dochter van 11 en Manuela vind het geweldig met haar en andersom vind zij dat ook. Dus daar hebben we dan geen kind aan.

Fijn dat het goed gaat met dat zoontje van jullie vrienden, hij zal wel goed gegroeid zijn, die kleintjes maken vaak een groeispurt. Was met Manuela wel zo.

Jullie ook een heel fijn weekend!!

Liefs,
A

Wij doen adresstickers op de geboortekaartjes, lekker makkelijk en dan hoeven de enveloppen niet eerder bezorgd te worden.

Een kraamfeest lijkt mij helemaal niks, maar ik vind een verjaardag ook niet leuk om te vieren. Doe mij maar verspreid wat bezoek als wij er zelf zin in hebben.

Denk je dat ze het doen, Manuela nog een maand langer houden? Wij moeten nog wat regelen voor de periode vanaf januari. Tot die tijd kan hij/zij met Mikke mee (àls ik alweer aan het werk moet ivm mijn bekken), maar daarna wil ik een gastouder hier in het dorp voor voor- en naschoolse opvang en dagopvang voor de kleine.
Op zich vind ik het wel logisch, wat die man zei: December is een erg drukke maand voor kinderen en om dan ook nog te moeten gaan wennen op een school waar die feesten weer op een andere manier worden gevierd...

Heeft Wilco lekker gestapt met zijn broer? Wouter wil ook nog even snel met een paar vrienden afspreken voor de bevalling. Snap ik wel, maar heel leuk vind ik het niet als ik echt eerlijk ben.
Heb je goed in kunnen slaan in Gorinchem?
Lekker gegeten bij je vriendin?

Gisteren zijn mijn zus en zwager nog langs geweest om te helpen met Mikke. Dat was wel erg fijn en gezellig.
Vandaag bij Tieme geweest, wat een lief mannetje. Mikke vond het ook erg leuk en was helemaal niet jaloers op of wild met hem. Vond ik wel knap van haar. Het zag er wel heel schattig uit en kan nu eigenlijk niet meer wachten tot eind juli!
Tieme heeft trouwens al hele sterke nekspieren, hij kan z'n koppie zelfs in buiklig al behoorlijk ophouden en dat met 11 weken en 6 weken te vroeg geboren!

Morgenavond hebben we partneravond van de zwschapscursus. Ben benieuwd wat we gaan doen, maar erg kan het niet zijn, want het is een hartstikke leuke meid!   Je hoort wel of Wouter heeft zitten puffen of niet, haha.

Wouter wilde vandaag de lamp ophangen zodat het kamertje af was (op wat meer knuffels ter decoratie na). Blijkt de zekering van de dimmer doorgeslagen te zijn, zucht... Dus nog steeds niet af en je zult nog even moeten wachten op je foto's...

Ik ga zo even bankhangen met Wouter! Fijne avond! Liefs, K

Hoi K,

Ben ook benieuwd hoe het vanavond is bij de partneravond en of Wouter moet puffen...ha,ha.

Etentje gisteren bij vrienden was gezellig en erg lekker, ze hadden allemaal lekkere vissteaks gemaakt en groentesteaks en een bakplaat neergezet. Lekkere tomatensalade van Jamie Oliver erbij. Ik kon alleen op een gegeven moment echt niet meer zitten vd rugpijn. Dat heb ik nu steeds als ik te lang zit of lig.

Goh, wat goed dat dat jongetje al zulke sterke nekspieren heeft. Leuk dat Mikke er zo goed op reageerde.
Eén van mijn beste vriendinnen is vandaag uitgerekend!!! Spannend!
Ze is het al 3 weken behoorlijk zat, maar het kindje zit denk ik nog lekker. Ze had ook wel een enorme toeter van een buik, draagt alles naar voren.

Wij zijn vrijdag op zaterdagnacht weer veel wakker geweest, omdat Manuela zo ontzettend moest hoesten en daardoor zelf ook niet kon slapen. Ik was zaterdag dus doodop, maar toch 's middags naar Gorinchem geweest. Was wel gezellig hoor met m'n moeder en nuttige dingen gekocht, 1 meegroei-bh en 1 voedingsbh, ondergoed, nachthempje voor in het ziekenhuis, nieuw dekbedovertrek, kleding voor Manuela bij de Hema. Lekker nog even op een terrasje gezeten, want op een gegeven moment kon ik haast niet meer lopen, kreeg bandenpijn. Als ik dan weer even zit, gaat het weer prima. M'n moeder heeft ernstige rugklachten, dus die moest ook hoognodig even zitten. Was lekker in het zonnetje.
Verder ben ik al begonnen met het inpakken van m'n ziekenhuiskoffertje! Tja...a.s. zondag ben ik precies zo ver zwanger als toen ik van Manuela ging bevallen.

Zaterdagavond is Wilco dus gaan stappen, ik vond het ook niet echt leuk hoor, maar blij dat hij nu geweest is en niet nog later. Ik heb wel heerlijk geslapen, had Manuela een zetpil tegen het hoesten gegeven en we hebben allebei tot 9 uur geslapen. Dat had ik net even nodig.
Wilco had het gezellig gehad in Utrecht, maar was gisteren niet zo fit...ha,ha.   Tja..dat stappen zijn we ook niet meer gewend hè.

Is wel slim die adresstickers, ik had op m'n werk altijd al problemen met het uitdraaien ervan, dus weet niet of het mij nu thuis gaat lukken, kan het weleens proberen. Maar moet ik eerst nog alle adresgegevens in gaan voeren.

Ik vond een kraamfeest ook nooit zo leuk, maar m'n zusje had het vorig jaar wel heel erg leuk georganiseerd, ze had het op zaterdag en op zondagmiddag gedaan met allemaal leuke roze hapjes en drankjes.
Wij hebben nogal een grote familie (veel ooms en tantes)  en en best veel kennissen, dus dat is dan ook de reden dat ik het wel zou doen, omdat ik anders echt maanden lang constant visite heb en dan ben ik bang dat ik niet genoeg kan genieten van die kleine.
Maar we weten het ook nog niet zeker. Kan natuurlijk ook op het kaartje neerzetten dat we zoveel mogelijk bezoek willen tijdens de kraamtijd.

Ja, moet even achter de opvang aan gaan bellen. Heb jij je al wel ingeschreven bij een gastouderbureau?

Heb jij volgende week ook weer controle bij de verloskundige?

Jammer dat de zekering was doorgebrand in de babykamer. Ik vergeet steeds een foto te maken vd wieg.

Ik ga nu maar vast beginnen met 1 of 2 keukenkastjes schoonmaken, vanmiddag komt m'n moeder en dan gaan we boven even goed schoonmaken en de rest vd keukenkastjes.
Fijn dat je zus ook nog even kwam helpen gisteren.

Veel plezier vanavond met de laatste les.
Ik krijg vanavond weer een massage, kijk er al naar uit.

Liefs,
A

Vanavond een lekkere massage! Daar zal je wel aan toe zijn! Wat balen dat je rugpijn toeneemt, dat is echt niet fijn. Heeft de fysio er nog iets over losgelaten over wat het kan zijn?

Spannend, hè, uitgerekende vriendinnen? Vorige week maandag is een vriendin in Australie bevallen, rond/op mijn uitgerekende datum een vriendin in Zeist, in september volgt de volgende en dan in december mijn schoonzusje. Sinds het bij de bevalling van een vriendin, een jaar na de geboorte van Mikke, niet helemaal goed ging ben ik altijd blij als het verlossende telefoontje komt dat alles goed is.

Manuela is een beetje aan het kwakkelen, hè? Vervelend voor jullie allemaal. En dan heb je ook nog een vent die gaat stappen, hihi. Aardige kater dus!
Zo te lezen ben je goed geslaagd. Is Gorinchem leuk om te winkelen?

O jee, even een probleempje met Mikke oplossen. De rest volgt later!

Terug
Bovenaan