Voor Kaskes

Ben ik weer! Ik was toch best moe van de reis, dus had even niet zo'n puf om te mailen.

We hadden gelukkig in Frankrijk al drie keer een gezamenlijke was gedraaid, dat scheelde bij thuiskomst een heleboel werk.
Gaaf hè, die foto van Mikke. Het was echt een grapje van haar, maar die foto's zijn zo mooi geworden. Zo'n boevenkop met die straalogen erbij ;-)

Wat grappig dat het kindje zo reageerde op dat echo-ding! Hoe zag dat er uit? Heeft je moeder per ongeluk gezien wat het is?
Kan het niet zo zijn dat je stiekem iets verder bent dan gedacht? Het lijkt me zo gek dat een kind in de lengte groeit van zwschapssuiker. Ik dacht dat ze dan alleen een stuk dikker waren.
Heb je nog een uitslag gekregen van je suiker? Fijn dat je bloeddruk ook nog goed was. Is wel een geruststelling...
Dokter Vernooij ken ik niet. Ik moet straks in juni terug naar dokter Kars. Mijn bloeddruk was trouwens erg laag ( of had ik dat al geschreven?), 110/60 of zelfs nog minder.

Fijn dat je verjaardag leuk was. Lekker even met Wilco samen weg.
Wouter is in juni nog jarig, een maandje voor de uitgerekende datum. Ik weet nog niet of we dat gaan vieren, hangt er van af hoeveel zin ik daar dan nog in heb.

Heb je al een afspraak bij de fysio? Ik hoop dat je snel terecht kan!

De baby was gisteren erg rustig, veel te rustig naar mijn zin. 's Ochtends rond tienen had ie even de hik en daarna voelde ik hem pas rond 4 uur weer. Ik begon me echt zorgen te maken. Vandaag werd het wat beter. Hij is nog niet helemaal weer op volle sterkte, maar in ieder geval is hij weer veel vaker "aanwezig". Ik schreef het net ook aan een vriendin en bedacht me toen ineens dat Mikke rond de 30e week dat ook één dag had.

Ik moet nu nog 4 weken werken en ga dan met verlof, 6 juni is mijn laatste dag. Prima te overzien dus. Ik heb er niet zoveel zin meer in moet ik zeggen, maar dat komt ook doordat er niet zoveel werk meer is voor mij. Ik wil best werken, maar ik moet me wel nuttig blijven voelen! Ik hoop dus morgen weer wat nieuwe klussen te krijgen, al is het maar typwerk.

Liefs, K

Hoi Kirsten,

Geeft niet, mijn internet lag er 1,5 dag uit, dus ik kon vandaag pas weer inloggen.
Heb met dit weer ook niet altijd zin om achter de computer te duiken.

En...heb je nog nieuw, wat leuker werk gekregen vandaag op school?

Ik ben ook wel aan het aftellen, ik werk 13 juni voor het laatst, maar het worden nog wel een paar drukke weekjes. Zit bomvol in m'n salon en er bellen nog steeds mensen, als het alleen voor epileren ofzo  is, probeer ik ze er nog wel tussen te zetten, maar anders gaat het echt niet.

Morgenmiddag kan ik bij de fysio terecht, ben ik wel blij mee, hopelijk verlicht het de rugpijn wat.
Ik heb vandaag toevallig weinig gevoeld in m'n buik tot nu toe. Toch ben je daar alert op hè, heb ik ook hoor. Nu is hij/zij wel weer aan het bewegen.

Mijn bloeddruk was 110/70, dus ook al zo laag. Vrijdag was ik duizelig in m'n salon, heb maar een paar dropjes genomen, maar was niet echt fit.
Vanochtend had ik ontzettende bandenpijn, moest gewoon zittend gaan strijken!

Ja, ik denk zelf dat ik zo-ie-zo 1 week verder ben, als je naar m'n laatste menstruatie-datum kijkt, is dat ook zo, maar ja, ik heb zoveel echo's gehad, ook een termijnecho en daar bleek dus als uitgerekende datum 23 juli uit. Dus ik weet het ook niet precies.
Ik ga het dinsdag weleens vragen aan de gync. wat zij denkt. De echoshopiste zei dat het kindje het gewoon goed had in m'n buik.
Ik heb niks meer gehoord over het suiker, dus ik neem aan dat het goed is, zeiden ze ook, dat als ik niks hoorde, het in orde was.
M'n ouders en m'n zusje weten wat het wordt, verder niemand.

Hoe gaat het met jouw bekken/rug?

Maandag wordt de wieg geleverd en komen ze voor een intake-gesprek vd kraamzorg. 's Avonds gaan we naar de info-avond in het Oudenrijn. Voor Wilco is het natuurlijk de 1e keer dat hij  een bevalling  mee gaat maken, dus vond het toch wel leuk om er heen te gaan.

Liefs,
A

Hé Angélique,

Qua werk is er niet veel bij gekomen. Wat gesprekjes om uit te werken en een vergadering om voor te bereiden... Nou ja, het heeft me twee dagen bezig gehouden (en een gezellig onderhoud met een collega!) en volgende week is er weer meer, als het goed is.

13 Juni, een weekje langer dan ik. Dat is goed te doen denk ik. Gewoon nee zeggen tegen mensen, hoor. Zo doe je elke keer toch snel wat teveel!
Hoe was het bij de fysio? Heeft het al iets geholpen?

Bloeddruk was prima, goed hoor, houden zo! Gelukkig niks meer gehoord van de suiker. Wanneer moet je nu ook alweer naar dr Vernooij, dinsdag alweer? Ik moet dinsdag weer en dan ga ik om de 2 weken naar de vk. Is dat bij jou ook zo, dat je om de 2 weken moet? Vind je het niet ontzettend moeilijk om je niet te verspreken? Ik zou me heel snel verspreken, denk ik.
Bandenpijn heb ik geloof ik niet. Als ik snel opsta, heb ik wel harde buiken, maar dat valt de laatste tijd ook mee.

Wat leuk, dat dinsdag de wieg komt? Dan wordt het weer een stapje echter... Ik heb volgende week vrijdag een telefonische intake met Yunio (kraamzorg). Ik zag gisteren iets bij Netwerk dat er veel te weinig kraamverzorgenden waren. Dat belooft niet veel goeds voor de zomermaanden...
Zo'n info-avond hebben we niet gedaan en gaan we nu ook niet doen. Ik wil thuis bevallen, dus ben ik bang dat ik het tegenovergestelde over me afroep als we in het zh gaan kijken! Suf bijgeloof natuurlijk, maar toch.

Hoe is het me je huid? Bij mij heel goed, zou het dan nu toch een jongetje zijn? Ik heb in geen maanden meer een pukkel gehad, geloof ik.
Met mijn bekken gaat het wat minder. Merk dat het nu wel zwaarder wordt, kan steeds minder verl lopen en ik heb echt last van "startpijn" als ik opsta. NOg net iets meer dan 9 weken!

Nog een leuke opmerking van Mikke. Wij noemen haar wel eens Dametje Dikbil als ze in haar blote billen loopt. Gisteren kwam ik onder de douche vandaag en zei ze tegen mij: He, Dikbil! Ik zei toen tegen haar: Ach joh, kijk naar je eigen billen. Mikke: Dat kan niet, die zitten aan de achterkaaaaant. Kijk maar!

Voor dit weekend meld ik me opnieuw af. Mijn ouders vieren met ons gezin alvast hun 40-jarig huwelijk in een huisje in Hattem. Tot maandag dus!

Liefs, K

Hoi Kirsten,

Alles goed? Was je weekend gezellig in Hattum?
Vierden ze het alleen met het gezin of was er een feest?
Gefeliciteerd trouwens.

Hier alles nu wel weer goed, maar ben me toch beroerd geweest. Eerst zaterdagochtend, Wilco was sauzen bij z'n vader in Maarssen. We waren vroeg op, dus ik dacht om 9 uur te gaan strijken. Nou....daar kwam eerst niks van terecht. Kreeg me toch last van buikkrampen, het waren m'n darmen. Ik moest wel tig keer naar het toilet en verging echt vd pijn. Hele ochtend last van gehad. Moest echt op m'n tanden bijten om het niet uit te gillen, dat wilde ik Manuela niet aan doen! Was echt bang dat de bevalling ging beginnen, vorige keer begon het ook met het leegmaken van m'n darmen.
Ik denk dat ik wat beter op m'n eetpatroon moet gaan letten, want gisteravond had ik het weer. We waren naar Mac Donalds geweest, samen met m'n zusje met haar gezin en dat viel weer helemaal verkeerd. Wat ben ik beroerd geweest. Pff....gelukkig geen weeën gekregen, dus daar was ik allang blij om. Maar wat een erge buikkrampen zeg, wist niet dat ik zo'n pijn kon hebben daar.
Denk dat m'n darmen in de verdrukking zaten door het groeien vd baarmoeder ofzo. Soort spastische darm ofzo?!
Kreeg er ook hele harde buiken van.

Donderdag bij de fysio geweest, was eerst ook pijnlijk, hij heeft het gekraakt, deed behoorlijk pijn, maar luchtte ook gelijk op. Daarna heeft hij de pijnlijke plek flink gemasseerd. Was er erg van opgeknapt, maar het is nu weer behoorlijk mis. We hadden zaterdag een tuin/BBQ-feestje, was natuurlijk helemaal geen lekker weer en die kou op m'n rug heeft het weer helemaal verpest. We zijn maar 1,5 geweest, maar was toch te lang blijkbaar. Donderdag mag ik weer naar de fysio, kijk er al naar uit.

Ze kwamen net de wieg al brengen, leuk, kan niet wachten tot Wilco thuis is en hij heb boven leuk neer kan zetten.
Om 10 uur komt er iemand vd kraamzorg.

Ja, morgenochtend naar Dr. Vernooij, het is nu inderdaad om de 2 weken. Jij hebt zeker weer een afspraak eind vd middag/begin vd avond? Heb jij nog veel vragen?

Ja, het schiet nu allemaal op. De tijd gaat hard.
Ik vind het trouwens niet zo moeilijk om me niet te verspreken, Wilco heeft er meer moeite mee.
Mijn huid is ook weer helemaal goed sinds een week of 8. Heeft ook met hormonen te maken, de hormonen die je in het begin meer aanmaakt om geen miskraam te krijgen, zorgen voor die puisten en later zakt dat gehalte van die bepaalde hormonen en wordt je huid vaak beter. Klopt dus precies bij ons allebei. Ik moet nu juist weer meer smeren, omdat m'n huid zelfs naar droog neigt, maar veel beter dan die stomme puisten!

Ik laat me inderdaad niet meer verleiden tot extra werken.
Deze week werk ik voor het laatst op donderdagochtend. Vanaf volgende week werk ik dan alleen de woensdagavond en de hele vrijdag nog tot aan m'n verlof.
Is wel lekker, dan ben ik lekker alleen thuis op donderdagochtend, omdat Manuela dan 3 uur op de peuterspeelzaal zit. Kan ik even rustig aan doen of wat klusjes doen die niet handig zijn met haar om me heen. Moet nog een paar kasten uitmesten en nog wat dingen goed schoonmaken. M'n moeder komt me nog helpen.

Nou, meid, rustig aan met je bekken.

Liefs,
Angélique

Hattem was erg gezellig! Mooi stadje, alleen jammer dat het zo regende. Zondag was het weer een stuk beter, gelukkig. Er was een heerlijk verwarmd zwembad, dus 2 keer gezwommen (nou ja, geklooid in het water). Vandaag wel erg veel pijn, kan nauwelijks uit de voeten, maar je moet er iets voor over hebben. Hopen dat het redelijk snel wegtrekt. We waren met z'n elven in een huisje (m'n broer + schoonzus+ 2 kids, zus + zwager en mijn ouders), verder geen feest of zo.

Wat balen dat je zo beroerd was! Ik kan me voorstellen dat de schrik je ook om het hart sloeg ivm de bevalling van Manuela! Ik zou ook volledig in de stress geschoten zijn! En dan moest je je ook nog zo inhouden omdat Manuela rondliep... Daar dacht ik vanavond over na: Stel dat de bevalling begint als Mikke wakker is, hoe duidelijk heeft ze dan mijn pijn in de gaten en hoe erg schrikt ze daar van?

Wat jammer dat het effect van de fysio alweer teniet is gedaan door een avondje kou lijden op een barbecue. Gelukkig heb je al een vervolgafspraak staan.

Hoe staat de wieg? Helemaal naar jullie zin? Hoe was de mevrouw van de Kraamzorg? Nog nieuws?

Succes bij de gyn morgen! Ik moet om 6 uur, dus je hoort het later op de avond wel. Ik heb op zich niet zoveel vragen. Wouter nog wel, die wil weten wat de gevolgen voor de bevalling zijn van de bekkenklachten. Ik wil het nog wel even hebben over de grootte van het kindje. Hij doet me echt geregeld pijn, en ik vraag me dus af of het niet gewoon een heel lang kind is.

Morgen dus meer nieuws!

Liefs, K

Hoi Kirsten,

Hoe gaat het nu? Hopelijk alweer wat beter met je. Balen dat je er dan gelijk weer zo'n last van hebt hè!
Maar gelukkig dat het wel een gezellig weekend was.

Hier gaat het goed. Vanochtend weer een paar uurtjes zoet geweest in het ziekenhuis. Wat een ontzettend aardige vrouw die Dr. Vernooij, mag hopen dat zij straks m'n bevalling doet. Er was ook een co-assistente bij. Ze hebben me weer goed nagekeken. Eerst allebei aan de buitenkant gevoeld, m'n bovenkant van m'n baarmoeder staat wat hoger dan gemiddeld, daar kon ze ook aan zien dat het kindje wat voor loopt in groei. Ze zei ook dat het kindje het waarschijnlijk gewoon erg goed heeft in m'n buik. Verder heeft ze nog even snel met het echo-app. gekeken en daarna nog even met de inwendige echo, omdat ik dus zo'n pijn had gehad het weekend. Zag er allemaal goed uit, alles zit nog potdicht!
Bloeddruk was weer prima, 120/62.
M'n suiker was goed vorige keer, toch wil ze het goed in de gaten houden. Ik moest nu toch voor ijzer prikken, dus ze had suiker ook weer aangekruisd. En over 2 weken ben ik weer een hele ochtend bezig, want dan moet ik eerst nuchter prikken, tussendoor naar Dr. Lange en daarna nog een keer prikken nadat ik gegeten heb. Moet 3 uur tussen zitten. Wel een gedoe allemaal, maar ik snap dat ze een vroeggeboorte deze keer willen voorkomen en ik ook, dus ik heb het er wel voor over.
Manuela vond het allemaal erg interessant in het ziekenhuis. Ze ligt nu te slapen op de bank, ik vrees dat ze ziek wordt. Ze voelt best wel warm aan en hing alleen maar tegen me aan sinds vanmiddag. Nou, da's niks voor haar, ze is normaal zo actief. En slapen doet ze echt nooooit meer 's middags.

Gisteravond die voorlichtingsavond gehad, was toch best wel weer interessant en Dr. Joost Lange was er!
Alleen toen de kinderarts kwam praten, kregen ik allemaal oude herinneringen boven en ging ik toch nog harder hopen dat dit kindje tot de 37e week blijft zitten!

De wieg is helemaal naar m'n zin, zal binnenkort even een foto maken. Hebben jullie nog wat aan het kamertje gedaan laatste tijd, zeker niet zoveel met de vakantie er tussendoor enzo.
M'n moeder was gisteravond zo lief om tijdens het oppassen een strijk weg te werken. Nu ben ik eindelijk door alles heen, alle rompertjes,  , hydrofiele luiers etc. liggen netjes in de kast. Moet alleen nog de nieuwe flanellen luiers wassen en nog een paar nieuwe hoeslakentjes.

Als je dit leest ben je denk ik al bij de verloskundige geweest? Hoe was het, wat zei ze over de grootte vh kindje?
Goeie vraag van Wouter over je bekken,  wat zei ze erover?

Ik zei ook nog tegen de gync.: "als deze wel 40 weken blijft zitten en hij/zij groeit zo door, dan wordt het vast een groot kind". Ja, daar had ik dan wel kans op.....pff...Maar ze relativeerde het gelijk door te zeggen dat ik al eens een kind had gekregen. Ik dacht bij mezelf "ja, maar die was 4,5 pond...". Nou ja, we zullen zien, maar niet op de zaken vooruit lopen.

Ik ben zelf pas 7 kilo gegroeid, vind ik niet veel en dan toch een groot kind. Apart hoor.

Nou, meid, hoop dat het goed gaat met je, hoop snel wat te horen/lezen.

Liefs,
A

Hoi!

Toch weer teveel gedaan vandaag... Mijn beha sneed nu zo in mijn borsten dat ik vond dat ik toch echt nieuwe (voedings)beha's moest kopen. Dus na Peuterspeelzaal (en pedicure en fietswinkel) naar de Prenatal. TOen ik toch in de buurt was, gelijk maar naar Ikea (Mik in de ballenbak, zonder mij in de buurt! Knap hè?). Ik heb 2 beha's gescoord, een flessenspeen voor gekolfde melk, een vloerkleed met draken van Ikea (die met die rondjes was heel synthetisch en vaal van kleur vond ik), zo'n Ikea-net met tig knuffeltjes om aan de muur te hangen ipv een schilderij. Ik kon nergens een leuk schilderijtje vinden en toen zag ik dit hangen en vond het wel erg grappig! Ik maak wel een fotootje als het hangt.

Mooi dat alles goed was en fijn dat ze ook aardig was. Dat geeft weer vertrouwen voor de bevalling ;-) Ik kan me voorstellen dat het een geruststelling was dat de baarmoedermond nog helemaal gesloten was! Dat betekent dat ie voorlopig nog niet komt! 4,5 pond of 4,5 kilo is wel een verschil... Ik hoop dat het kindje straks gewoon 3,5 kilo weegt, dat zou wel fijn zijn voor jou!
De vk zei dat ons kindje gemiddeld was, maar Mikke was geen grote, dus misschien voelt het daarom anders voor mij. Mijn bloeddruk was 110/65. Heel netjes dus nog steeds. Ik heb er heel veel vertrouwen in dat ik gewoon thuis kan bevallen.
Wel balen dat het elke keer zo lang duurt in het ziekenhuis. Ons kost het gewoon een half uurtje, lekker vlot!

Ik ben heel benieuwd naar jullie weigje! Laat maar eens zien op de foto. Fijn dat je moeder een strijk heeft gedaan. Ik heb het niet gestreken (schaam, schaam). Ik dacht: het ligt nog zo lang op een stapel dat het vanzelf wel strijkt... Ik heb nu wal alles gewassen, op één sok na dan. Die viel uit de was, pfff!

O ja, van mijn bekken zei ze dat ik alleen op mijn houding moet blijven letten tijdens de bevalling en vooral het persen. Verder hoef ik niet op meer pijn te rekenen. Wouter vond het zo erg toen we net in het ziekenhuis waren. En ik ook, want ik had de pijn (heel erg op dat moment) en zag mijn pijn ook nog gereflecteerd in de tranen in zijn ogen. Dat kon ik echt niet aan en ik heb toen een hele tijd met mijn ogen dicht gelegen. Pas in de kraamsuite kon ik de weeën weer opvangen en was het oké. Wouter wilde nu goed voorbereid zijn. Hij weet hoe het gaat, dat ik echt veel pijn kan krijgen, maar als dat bekken voor extra pijn zou zorgen, wilde hij het wel graag weten. Lief hè?
Ziet Wilco er tegen op of laat hij het maar op zich af komen?
Aanstaande maandag hebben we partneravond bij de zwschapscursus. Vind ik toch wel leuk, nog één zo'n avond met z'n tweetjes.
We worden wel erg nieuwsgierig en praten er steeds meer over hoe het straks zal zijn. Hebben jullie dat ook?
Ben benieuwd wie van ons tweeën als eerste gaat bevallen. Ik hoop dat de data niet te ver uit elkaar liggen, voor de gezelligheid!

Ik ga zo nog even douchen en dan lekker lezen in bed! Ik spreek je later!

Liefs, K

P.s. Nog 9 dagen werken hier, joepie!

O ja, Streepje ligt al keurig met z'n koppie naar beneden, klaar om in te dalen! Klinkt goed, want ik heb in de kennissenkring al 2 stuitliggingen gehoord de afgelopen 5 maanden! Laat hem maar lekker zo liggen  

Terug
Bovenaan