Voor Kaskes

Mikke moest gisteravond bij vrienden (en hun kids) blijven, maar ze was in de veronderstelling dat ze 's middags al mocht spelen daar. Ik moest dus even wat tranen drogen toen ik een bericht voor je zat te typen! Ze was gisterochtend niet helemaal lekker, klaagde over buikpijn en had dus tot half 10 uitgeslapen en uit zichzelf nog in bed gekropen toen ik stond te douchen!

Wat spannend dat Manuela's geboorte-tijdstip dichterbij komt. Ik kan me voorstellen dat je er zenuwachtig van wordt en de boel echt klaar wil hebben.
Ik heb gisterochtend volgens mij weer wat indalingsweeën gehad. Ik werd er wakker van om kwart over 8 en tot een uur of 11 heb ik continu een menstruatiepijn gehad. Echt vermoeiend!
Hé maar je gaat nog niet bevallen hoor! Dat vind ik ongezellig ;-)

Die adresstickers laat ik aan Wouter over hoor, ik kan dat ook niet! Ik ben al een aardig eind met de adresssen, moeten nog wat laatste dingen verzamelen en dan is het klaar. Ik zit nu op eenkleine 100 kaartjes. Bij Mikke hadden we ook zoiets.

Misschien heb jij gewoon een keer een leuk kraamfeest gezien, maar ik vond het vooral druk toen bij die vrienden.

Ik moet de baby nog inschrijven (en Mikke ook voor januari), het staat hoog op mijn to-do-list.

Dinsdag moet ik weer naar de vk, ben benieuwd of dat indalingsgevoel klopt.

Is je keuken lekker schoon en was de massage fijn? Mijn schoonouders komen zo ook evne helpen poetsen.

Oja, de partnerles was leuk. Wouter vond het ook zinvol, hoewel hij het dus al een keer had meegemaakt. Hij zei dat hij deze keer 20 keer zoveel had gehoord aan info als de vorige keer en nu mocht hij nog hardop lachen ook, haha! De vorige keer was het zo'n suffe doos, dat we alleen maar konden giegelen met z'n tweeën. Gister deed ze het aan de hand van foto's van beeldhouwwerken van de uitdrijving van een baby. SUpermooi! Ik ga aan haar vragen wie de kunstenaar is die die beeldhouwwerken gemaakt heeft, het zag er zo gaaf uit dat ik ze op internet wil opzoeken! ALs me dat lukt, stuur ik je wel een linkje!

Liefs, K

Hoi,

Klinkt erg leuk die foto's van beeldhouwwerken over de uitdrijving. Leuk als je ze toe zou kunnen sturen.
Fijn dat het een zinvolle les was gisteravond, ook voor Wouter.

Ik ben inmiddels vanochtend  al bij de tandarts geweest, voor controle, kostte wat moeite om Manuela haar mond open te laten doen, maar de tandarts is een leuke vrouw en pakte het heel goed aan, dus uiteindelijk lukte het wel. Ik had niks, alleen moet ik wel even naar de mondhygieniste voor tandsteen. Daarna zouden we koffie gaan drinken bij een vriendin die ook een dochter heeft net zo oud als M., we zijn een klein uurtje binnen geweest, maar Manuela kon alleen maar huilen, ze had het steeds over au oortje.
Vannacht zijn we ook van 3 tot 5 wakker geweest met 'dr, ze hoestte weer zo erg. Maar ik ben dus net maar gelijk langs de dokter gereden, de assistente heeft in haar oren gekeken, maar was niet ontstoken. Ze zei wel dat het op doorbreken kan staan en dat ze daarom zo'n pijn heeft. Ze adviseerde paracetamol en als ze vrijdag nog last heeft terugkomen, 20 minuten geleden zetpilletje gegeven en ze knapt nu gelijk al op.  En heb onder dwang  zoutoplossing in haar neus gespoten, ze zit  zo vol, echt niet leuk meer.  

Mikke dus ook niet fit, of gaat het nu weer goed?

Pfff....ik ga straks ook maar even liggen, want voel het wel dat we 2 uur wakker zijn geweest vannacht.

Nee, ik ben nog niet van plan hoor om te bevallen!! M'n streefdatum is zo-ie-zo 1 juli!! Dan ben ik precies 37 weken. Dus daar ga ik voor.
Wel spannend ja, nu die datum nadert dat Manuela is geboren.

Zo, da's best veel 100 kaartjes, ik heb 60 enveloppen besteld. Maar jij krijgt dus niet al die mensen die je een kaartje stuurt  op visite begrijp ik?
Ja, heb weleens eerder een kraamfeest meegemaakt wat ik veel te druk vond, m'n zusje had het expres over 2 middagen verdeeld en dat was wel leuk. Maar goed, we hebben nog even tijd om erover na te denken.

Ben benieuwd of je kindje al aan het indalen is, bij mij nog niet zo te voelen. Ik ga volgende week aan Dr. Joost wel vragen of ik nog een keer een groei-echo krijg, wil wel graag weten wat me ongeveer te wachten staat qua grootte en gewicht!!

Jij hebt dus ook veel vriendinnen die zwanger zijn, gezellig hoor.
Mijn vriendin belde gisteravond zelf dat er nog niks is geboren, het rommelt wel een beetje sinds vorige week, krampen, maar die gaan steeds weer weg.

Was jij vorige keer op tijd bevallen of een paar dagen te vroeg toch?

De helft vd keukenkastjes zijn klaar en boven hebben we alles echt goed gesopt, dus daar blinkt het echt nu. Gisteravond erg genoten ja vd massage, daar was ik wel aan toe na zo'n schoonmaakdag.
Fijn dat je schoonouders komen helpen.
Ik wil vanavond samen met Wilco de kelderkast opruimen en schoonmaken. Morgenavond werk ik in m'n salon en vrijdag de hele dag.

Jij morgen, donderdag en vrijdag zeker weer werken?

Liefs,
A

Wat een grrrrr-nacht! Ik heb tot 3 uur wakker gelegen! De baby dacht dat hij toch eens wilde proberen om met zijn voetjes naar rechts te liggen en dat ging met heel veel schoppen gepaard. Vanmorgen lag hij oud en vertrouwd met zijn voetjes naar links. Al dat gedoe voor niks. Door het slaapgebrek (daar hoop ik dan tenminste maar op) voel ik me niet helemaal lekker. Rare buikpijn af en toe wat licht in mijn hoofd. Ik hou het even in de gaten en ga vanavond vroeg naar bed.

Die foto's horen bij de Birth Atlas van Robert Latou Dickinson M.D. en Abram Belskie. Het kost je flink wat gegoogle op verschillende termen om een paar foto's te vinden, maar dan heb je wel een voorbeeld van hoe gaaf het eruit zag.

Hoe is het nou met Manuela? Gaat het goed met haar? Ik hoop dat ze weer is opgeknapt. Die neusdruppels zijn altijd erg hè? Hier ook één groot drama!!! dan weet ik niet wat erger is, het middel of de kwaal...
Mikke is verder niet ziek geworden, maar ze is wel heel moe. Daardoor is ze al twee avonden flink chagrijnig :-( Even doorbijten tot ze weer wat uitgeruster is.

Niet alle 100 mensen komen langs, maar toch wel een groot percentage. Voor de neefjes en nichtjes hebben we ook een geboortekaartje besteld bijvoorbeeld. En we hebben ook nog wat vrienden/familie in het buitenland zitten. Ik denk dat zo'n 70% wel langs komt.

Is je vriendin al bevallen? Spannend hoor!
Bij Mikke was ik precies een week te vroeg. Dus dat was keurig.

Ik kan niet meer zitten, dus ik ga stoppen met dit berichtje.

Liefs, K

Hoi Kirsten,

Hoe voel jij je nu? Hopelijk weer bijgekomen na een een goeie nachtrust?

Ik was gisteren ook weer  gammel na wederom een gebroken nacht met Manuela. Ze klaagde weer over au oortje, dus na 2x  m'n bed uitgeweest te zijn midden in de nacht zetpil gegeven en gisteren ging het de hele dag goed, ze had nergens last van. Ben nog even naar de speeltuin geweest met m'n zus en haar dochters. En toen we terugkwamen stortte ze in en zei ze dat ze zich niet lekker voelde. Ging op de bank liggen en viel in slaap om half 6, toen ik om half 7 naar m'n salon vertrok, sliep ze nog. Ze was om 7 uur wakker geworden en wilde weer niks eten, had de hele dag nauwelijks gegeten. Ze is om half 9 gaan slapen en werd wakker toen wij naar bed gingen, ze voelde wel warm aan, maar ging gelukkig, na nog een keer langskomen bij ons, slapen. Het is echt heel raar, want m'n zus haar dochter had ook opeens koorts gisteravond en wilde niks eten. Er heerst denk ik echt wat. Ze kwakkelt nu al een week.

Ik had vanochtend voor het eerst een ochtend vrij! Manuela was naar de peuterspeelzaal. Tijd is echt voorbij gevlogen, eerst een uur bij de boekhoudster geweest en daarna heel veel rekeningen betaald en nog wat administratie gedaan.

Vanmiddag naar de fysio en daarna ga ik naar Utrecht, even schoenen kopen voor mezelf. Was nog steeds niet geslaagd ervoor. Daarna wat eten met een goeie vriendin langs de Oudegracht, leuk. Ga het niet laat maken, want morgen de hele dag weer werken.

Zaterdagavond verjaardagsfeestje van ons, weinig zin in, maar het zal wel goed komen. Wilco mag lekker veel doen (boodschappen halen en zorgen voor drinken etc voor iederene) en m'n moeder zou een schaal met hapjes maken.
Zaterdagochtend moet Wilco eerst nog iemand helpen verhuizen.
Zondag heerlijk rustdag!!
Jullie nog plannen?

Nou, ik hoop dat het goed met je gaat, rustig aan meid.

Liefs,
A

Oh ja...m'n vriendin is nog niet bevallen. Vorige keer was ze ook een paar dagen overtijd, dus wie weet nu ook een paar dagen.

Ideaal joh, jij vorige keer met Mikke, bij 39 weken bevallen. Dat wil ik deze keer ook wel! Eerst ga ik maar eens voor de 37 weken!!

Liefs,
Angélique

Hoe is het bij jullie? Manuela weer fit? Ben je nog bij de dokter geweest met haar? Ik hoop het maar, want dat heb je wel even nodig!!!

Ik ben nog erg moe, ik kan maar niet lekker slapen, zucht. Vanavond nog maar eens goed mijn best doen ;-)

Wat lekker zo'n vrije ochtend, daar heb ik ook zo'n zin in! Ik heb altijd wel een afspraak op dinsdagochtend als Mik naar de peuterspeelzaal is en verder is zij thuis als ik thuis ben. Vanaf mijn verlof gaat Mikke een hele dag naar de oppas, zodat ik af en toe lekker alleen thuis ben!

Heeft de fysio goed geholpen en ben je geslaagd voor schoenen? Ik durf geen schoenen te kopen, want de vorige keer zijn mijn voeten "gegroeid" in de zwangerschap en kon ik hele dure schoenen ineens niet meer aan. Echt zonde!

Morgenochtend moet onze auto even voor controle naar de garage, af en toe gaat ineens een lampje branden en dat gaat ook vanzelf weer uit. Heel raar. We hebben nu toch nog garantie! 's MIddags gaan we naar een neef van Wouter om hun nieuwe huis in Zwolle te bekijken. Zondag hebben we niks, Wouter zou gaan schilderen aan de buitenkant van ons huis, maar het weer zit waarschijnlijk niet mee...

Jullie een verjaardag, pfff! kan me voorstellen dat je geen zin hebt. Wij hebben Wouters verjaardag afgezegd voor halverwege juni. Is me echt teveel nu.

Nog 3 dagen werken! Echt lekker! Vanochtend nog een keer vroeg begonnen om de klas uit te zwaaien: ze gingen op schoolreis. Ik hoop dat ze een beetje lekker weer hebben gehad in Burgers' zoo!
Ineens hebben ze nog heel veel klussen voor me op school, dus mijn laatste 3 dagen kom ik wel door! Niet allemaal even leuk, maar wel nuttig, dus ik doe ze toch maar...

Mikke is nu aan het hoesten trouwens en ze is ook erg moe.Manuela ook? Toch kan Mik niet goed in slaap komen 's avonds. Ik weet niet wat het is, maar vermoeiend is het wel voor Wouter en mij, haha!

De kraamzorg (Yunio, wie heb jij?) belde vanmiddag. Ze had het niet over een al te groot te kort aan kraamzorg, dus ik wacht het wel af. En anders zijn mijn ouders altijd nog in de buurt!

Ik hoop dat jij de zondag straks rustig doorkomt! Dan zie je dinsdag dokter Joost weer, haha!

Fijn weekend! Liefs, K

Hoi, hoi,

Vervelend dat je niet kan slapen, toch niet aan het piekeren?

M'n rug knapt wel   wat op van de behandelingen door de fysiotherapeut.

Manuela is nog steeds niet fit, maar ook niet echt ziek.
Gisteren ging het goed, alleen nog wel verkouden, hoesten en slecht eten.
Vanochtend heb ik gemeld op het KDV dat ze niet lekker is en dat ze maar moesten bellen als het niet ging. Ik had het zo druk met werken, dat ik geen kans had om tussendoor te bellen. Maar het was gelukkig goed gegaan, al merkte  de juffen  echt wel dat ze niet fit was, ze was beetje hangerig en ze  had daar 1,5 uur geslapen.
Moe is ze ook wel, haar nichtje heeft het nu ook. Dus het zal wel een gemeen virusje zijn. Hopelijk krijgt Mikke verder geen last.

Wij hebben hier Kraamzorg de Waarden, is ook een grote organisatie. Ze dachten wel genoeg kraamverzorgsters te hebben, behalve als iedereen tegelijkertijd gaat bevallen.
Niks meer van m'n vriendin gehoord, dus ik ga er vanuit dat ze nog niet bevallen is. Vind het ook vervelend om steeds maar te bellen, ze moest vanavond wel naar de verloskundige en dan  waarschijnlijk volgende week naar het ziekenhuis om te kijken of alles binnen nog goed eruit ziet.Ben benieuwd.

Ik ben nu ook echt wel uitgeteld en moe. Gisteravond was erg gezellig met m'n vriendin, maar toch ook weer half 11 voordat ik thuis was. Schoenen heb ik wel gekocht, mijn voeten groeien ook tijdens de zwangerschap. Had voor de zwangerschap van M. maat 37, tijdens en daarna 38 en nu ga ik dus richting maat 39! De schoenen die ik gisteren heb gekocht zijn dus ook maat 39, ze zijn plat en zilverkleurig, wel geinig.
Maar stel dat ze straks toch te ruim zijn, dan koop ik het zooltjes in.

Vandaag de baby weinig voelen bewegen. Wilco zei net dat het logisch is omdat ik zelf zo druk ben, maar ik vind het niet zo prettig, voel de baby graag een paar keer per dag bewegen. Heb zo-ie-zo het idee dat het kindje wat rustiger is dan 2 a 3 weken geleden. Zou dat kunnen komen doordat hij/zij al minder ruimte heeft? Voel jij de baby vaak elke dag?

Nou, ik zag net het weerbericht en ze voorspellen voor zondag toch wel goed weer, dus wie weet kan Wouter toch gaan schilderen.

Doe jij ook maar lekker rustig aan. Ik ga dat zondag zeker doen en heb me voorgenomen om dat donderdag ook de hele dag te gaan doen, dan trek ik het werken op vrijdag wat beter denk ik. Want vandaag was het toch wel erg zwaar allemaal.

Lekker meid nog 3 dagen werken en goed geregeld dat Mikke straks de hele dag naar de opvang gaat. Is dat dan 2 dagen in de week?

Fijn weekend!!

Liefs,
A

Hoi!

Beweegt de kleine weer goed of maak je je nog steeds zorgen? D-day trouwens voor jou vandaag. Alles nog rustig? Geen gevoel van een startende bevalling?

Ik heb niet idee dat de baby rustiger wordt, hij heeft wel wat duidelijker rusttijden en wakkere momenten. Volgens mij snapt hij zelf ook niet dat de ruimte wat beperkter wordt en dat hij zich wat moet inhouden, wil hij zijn mammie geen pijn doen... Ik zit dus regelmatig benen krom te duwen, anders staat mijn buik teveel op spanning, haha!

Al nieuws van je vriendin?

Zoals je in mijn andere berichtje kan lezen: Vannacht heerlijk geslapen! Ik weet niet wat het is, ik pieker niet of zo, maar ik kan gewoon niet in slaap vallen... Zo stom.

Manuela al wat verder opgeknapt? Mik is aan het hoesten en ze is ontzettend verkouden, maar verder niet zoveel aan de hand, gelukkig.

Ik hoop dat je rug ondanks het stadten stabiel is gebleven! Twee hele schoenmaten gegroeid, tjonge! Gek is dat toch, net alsof ze uitrekken door het extra gewicht. Dat je vel dat nou doet, maar dan hoeven je voeten dat toch niet te doen??? Ik heb vorige jaar zwarte teenslippers ("flipflops") van Teva gekocht (geen sandalen) en daar loop ik nu aldoor op, weer of geen weer. Ze hebben een hele goede zool, dus steun genoeg. Het is lekker koel en als mijn voeten iets vocht vast houden dan passen ze 's avonds nog steeds! Ik heb trouwens ineens heel erg zweetvoeten, nog nooit gehad. Zelfs als ik rustig zit, dan voel ik als ik weer ga lopen dat mijn voetzolen nat zijn van het zweet, bah!
Dat van die extra zooltjes is wel handig bedacht, kan je ze toch goed blijven dragen!

Wouter heeft de deurpost geschilderd en halverwege begon het al te miezeren, snif! Gelukkig hebben we onszelf nog wat andere klussen op onze hals gehaald door de kamer om te gooien. Genoeg te doen dus vandaag, haha!

Ik heb al veel gedaan, maar loop nog in pyjama. Daar ga ik zo even iets aan doen!

Fijne rustige zondag! liefs, Kirsten

Terug
Bovenaan