Voor Kaskes

Hoi Kirsten,

Hier alles nog rustig....gelukkig!! ha,ha.
Vd week was ik wat nerveus omdat de datum naderde, maar nu gelukkig geen last meer van. Heb wel het gevoel dat het nog even blijft zitten. Hopelijk komt dat uit.

Verjaardagsfeestje was gezellig gisteravond en gelukkig(oh...wat erg...dat ik dit schrijf) waren er 6 mensen niet gekomen, dus het was qua grootte precies een leuk groepje, ongeveer 14 mensen. Om half 1 gingen m'n schoonouders weg...en helaas..(zal je altijd zien!) was Manuela om kwart over 6 wakker....grrrr...
Gisterochtend was het 9 uur, dus toen heb ik gelukkig wel wat langer kunnen slapen. We zijn er trouwens niet uitgegaan hoor om kwart over 6, maar om half 8 was het echt niet meer te rekken. Wilco is nu boven aan het leren, heeft morgen examen en ik denk dat hij wel even een middagdutje doet, dan ga ik daarna wel even liggen om te rusten. Net samen weer alles opgeruimd en schoongemaakt hier beneden.

Gelukkig was de baby gisteren weer aardig druk, dus dat was weer geruststellend.
Dus die van jou trapt zo dat het pijn doet...pfff...dat heb ik niet echt, heel soms heb ik dat.

M'n vriendin is gisteravond bevallen van een dochter!! Ze sms'te mij gistermiddag dat donderdagavond de vliezen waren gebroken en dat er verder niks gebeurde, dus ze waren gisteren naar het ziekenhuis om de weeën op te wekken. Ik denk dat het rond 18.00 uur geboren is, maar dat weet ik niet zeker, ik kreeg om half 11 's avonds een sms'je. Ze heet Meike en is 47 cm. lang en weegt 7 pond, alles ging goed. Ik laat ze vandaag maar even lekker met rust, misschien is ze nog wel in het z'huis en morgen ga ik haar bellen.

Ja, jammer dat het weer niet meezit om te schilderen.

Wij gaan lekker de hele dag niks meer doen, is even nodig. Wilco heeft gisteren ook veel gedaan, een vriend helpen verhuizen, boodschappen, huis mee schoongemaakt.
Ik werk nog wat extra komende week, maandagavond. Dus vandaag en donderdag ga ik rustig aan doen. Voor jou je laatste werkdagen! Lekker.

Is het probleempje met de auto opgelost gisteren?

Ja, raar hoor met die schoenmaten. Ik heb gisteravond ook weer lekker m'n slippers aangedaan, dat zit toch het lekkerst.

Manuela is trouwens ook nog erg verkouden, maar verder gelukkig niet meer koortsig ofzo.

Jullie succes vandaag met alles.

Liefs,
A

Nog steeds alles rustig? Hoe was het bij de gyn? Was hij tevreden over je bloeddruk/groei van het kindje en evt suiker? Heb je nog een groei-echo gehad?
Moet je over 2 weken terug?
Ik wel. Alles was goed. Het kindje was goed gegroeid en is al wat verder ingedaald, nog niet helemaal hoor. Mijn bloeddruk: Tatarata 110/65!!! Ik had vanmiddag al sterretjes gezien, dus ik verwachtte het al dat ie laag was.

Vorig jaar met Wouters verjaardag kwamen er ook een aantal niet opdagen: Heerlijk! Ik kan me dus precies voorstellen hoe jij je zaterdag voelde en daar hoef je je echt niet schuldig om te voelen!!! Tenminste niet wat mij betreft ;-)

Hoe is Wilco's examen gegaan? Heeft hij er een goed gevoel over en wanneer krijgt hij de uitslag?

Wat leuk dat je vriendin een dochter heeft. Meike vindt ik een erg leuke naam. Maar ja, Mikke en Meike gaat wat ver ;-) Ik heb ooit een collega gehad die zo heette, echt een leuke meid. Dus wat mij betreft helemaal goedgekeurd, haha! BEn je al langs geweest zodat je alvast kan wennen aan het formaat?

Ik heb veel te veel gedaan. Zaterdagavond, zondag overdag en gisteren ben ik naar Woerden geweest om voor Wouter (tevergeefs) en voor mijn zus (geslaagd!) te kopen. Ik wilde ook graag één of twee t-shirtjes korte mouw voor de baby scoren, maar dat is niet gelukt. Ik ga nog wel een keer naar de Prenatal, moet ook nog een stop voor het bad kopen en een parasolletje voor de wagen.

Met de auto was het snel voor elkaar, niks ernstig. Eén of andere klep was vies en daardoor geeft hij op lange afstanden aan dat er iets mis is. Als hij het weer doet, moeten we er wel mee terug, maar het kan geen kwaad.

Hoe is Manuela nu? Mik is nog moe en chaggi... En ik ook, dus dat is een lekkere combinatie. Hopen dat we allebei bijtrekken de komende dagen. Nog 3 dagen werken en dan ga ik het er echt van nemen!!!

Doe rustig aan deze week! Dat probeer ik ook ;-)

Liefs, Kaskes

Hoi Kirsten,

Hier ook alles goed! Wel erg moe, maar ja, de laatste loodjes hè!
Gisteravond in salon gewerkt, dat was afzien met dat benauwde weer.
Vanochtend natuurlijk ook al vroeg in touw om op tijd in het z'huis te zijn. Ben weer de hele ochtend zoet geweest, nuchter bloedprikken. Kwam eerst nog in de file terecht en moest bij het bloedprikken 40 minuten wachten, op een gegeven moment heb ik aangegeven aan die assistente dat als ze nog lang zouden wachten ik van m'n stokje zou gaan. Nou, toen ging ze opeens snel actie ondernemen...goeie zet van mij.

Daarna naar Dokter Joost! Moest daar natuurlijk ook weer wachten, half uur. Maar alles was prima. Bloeddruk iets hoger, 123/83, maar dat was prima zei hij. Bij jou is 't ie wel heel goed zeg, fijn hoor!
Suiker en ijzer waren ook prima (uitslag van vorige keer prikken). Kindje loopt waarschijnlijk nog wel wat voor in groei. A.s. maandag mag ik terugkomen voor een groei-echo bij de echoshopiste.
Ik ben nog steeds maar 7 kilo aangekomen, is geen probleem zeggen ze. Het kindje pakt waarschijnlijk van mijn reserves. Kan wel kloppen, want de laatste tijd heb ik al 2x gehoord dat m'n gezicht smaller aan het worden is. Nou ja, hoeven er straks ook niet veel kilo's af!
Als er op de groei-echo niks geks te zien is, mag ik 20 juni weer terugkomen bij Dr. Joost, dus dat is  over 2,5 week.

Jij ook te veel gedaan afgelopen dagen, heerlijk dat je nog maar 3 dagen hoeft te werken.
Ik ook, maar dan verspreid over 1,5 week.
Leuk als we daarna een keer af spreken!

Wanneer is Wouter jarig? Wilco a.s. zaterdag.

Oh ja, Wilco is trouwens geslaagd voor z'n examen, kreeg gelijk de uitslag.

Hoe gaat het eigenlijk met jouw Ceasar-therapie, heb je het idee dat het wat helpt?
Ik ben eind vd middag weer naar de fysio geweest, had afgelopen week veel minder last van de pijnlijke plek in het midden, maar nu heb ik dus ook last van m'n bekken, het zit links onderin en straalt uit naar m'n bil. Was dus errug fijn dat ik vandaag gemasseerd werd.

Pfff...Manuela doet ook lastig....net is ze alweer 2x naar beneden gekomen vanuit haar bed, dat doet ze nooit en ze is nogal opstandig. Misschien voelt ze dat er straks het één en ander gaat veranderen?
Of is het gewoon weer een fase.

Nou, fijne avond, ik ga op tijd naar bed, want morgenavond werk ik weer in m'n salon en moet nodig wat bijslapen. Ben blij dat het wat minder warm is nu, heb veel meer last vd hitte nu ik zwanger ben.

Stom...ben vandaag bij de Prenatal geweest, heb  schattig jurkje gekocht voor Meike,  maar vergeten een parasolletje te kopen, die heb ik ook niet meer.
We gaan het weekend erheen, ze wonen in Maarn en ik vind het wel leuk als Wilco ook meegaat. Kan hij vast wennen aan dat kleine..

Liefs,
A

Hoi Angélique,

Het gaat wel hoor, ben zooo moe alleen en 2 avonden weggeweest. Gewoon geen puf om in te loggen...
Nu heb ik verlof, heerlijk! Ik denk dat ik nog net even een tukje kan doen voor ik Mikke op ga   halen bij de peuterspeelzaal. Dit weekend ga ik weer uitgebreid reageren, beloofd!

Liefs, K

Fijn dat alles goed was in het zh! Wat leuk dat je nog een echo krijgt! Hoe laat moet je daar zijn? Ik moet maandag om 5 voor 2 bij dokter Kars zijn ivm die oogmigraine namelijk. Zou wel toevallig zijn als we allebei rond die tijd moesten. Ik hoop stiekem dat hij nog even snel een echootje maakt, hihi. Wouter moet gewoon werken, maar Mikke gaat wel mee.
Ik ben nu 12 kilo aangekomen, best veel vind ik. Ik merk dat ik veel snoep doordat ik niet lekker in mijn vel zit door dat bekkengedoe. Ik probeer het elke dag in te dammen, maar het lukt me niet. Besloten er nu toch maar een beetje schijt aan te hebben ;-)
Ik ga trouwens nadat ik in het Oudenrijn ben geweest even naar de Prenatal voor een parasol voor de kinderwagen en nog een t-shirtje korte mouw voor de kleine.

Wouter is de 19e jarig, dus over anderhalve week. Ik heb nog steeds geen cadeautje voor hem. Hij weet zelf niet wat hij hebben wil en ik heb ook totaal geen inspiratie... Voor vaderdag heb ik een fotolijst voor hem gekocht waar 4 foto's in kunnen. Maar ja, nu dus nog voor z'n verjaardag wat, argh! Heb jij nog ideeën? Hij rookt niet, gebruikt geen aftershave/parfum en houdt voornamelijk van dingen met knopjes erop (computer-dingen zeg maar).

Dubbel gefeliciteerd met Wilco: alvast met zijn verjaardag en nog met het slagen voor zijn examen! Fijn dat hij gelijk de uitslag kreeg, dan hoef je niet meer in spanning te zitten en weet je meteen waar je het voor gedaan hebt!
Wat heb jij voor Wilco's verjaardag gekocht? (Je hoort het al, ik ben echt desperate!)

De Cesar helpt in zoverre, dat ik nog iets kan en dat ik voldoende rust heb genomen. Afgelopen dinsdag heeft ze uitgerekend hoe lang ik "op" mag zijn en wanneer ik dan dus weer moet rusten. Ze kwam uit op om de 2 uur en een kwartier minstens 20 minuten liggen! Ik weet nog niet hoe ik dat moet regelen, maar het is wel handig om zo'n indicatie te hebben.
Wat goed dat de fysio wel wat voor jouw rug kan betekenen. Ik hoop dat dat zo blijft! Hoe gaat dat nu trouwens, masseren? Zittend in een stoel?
's Nachts wil ik soms zo graag even anders liggen dan op een pijnlijke zij of rug, dan droom ik ervan om op mijn buik te liggen. Terwijl ik dat dus nooit kon! Krijg al meteen een zere nek als ik het probeer, maar nu heb ik er zo'n zin in!

Mikke gaat nu weer enigszins. Manuela ook? Bij Mikke was het ook vooral een reactie op mij. Ik was (en ben, dat weet ik nog niet) zo chagrijnig dat het geen wonder is dat ze daarop reageert. Alleen kan ik er niks mee op dit moment. Ik ben gewoon niet in staat om de hele dag positief te zijn en happy mommy te spelen! Ik hoop dat het beter wordt, nu ik met verlof ben. Volgende week ga ik van dinsdag tot en met donderdag naar mijn ouders. Heel veel zin om even niks te hoeven en dat er iemand voor Mikke zorgt als het nodig is. Even vertroeteld worden, mmm! Wouter kan niet mee, dat is wel jammer. Hij vindt het misschien ook wel fijn om even twee avonden voor zichzelf te hebben en niet te hoeven zorgen voor Mikke of voor mij.

Heb jij al last van vochtvasthouden? Ik sinds woensdagavond wel een beetje. Ik heb er erg de balen van, want daarvoor was er echt niks aan de hand. Ik vind het er zo vies uit zien bij mezelf. Dat opgeblazene, bah! Ik hoop dat ik het een beetje wegkrijg en dat ik er niet nog 7 weken (of meer) mee rond hoef te lopen!
Verder heb ik op zich geen last van de warmte, ik kan er anders ook vrij goed tegen, dat scheelt misschien?

Veel   plezier op kraambezoek dit weekend! Ben benieuwd hoe Wilco het vindt, zo'n klein frutje!
Ons neefje is vandaag 10 geworden dus daar gaan we morgen heen en zondag hebben we een housewarming bij Tieme en zijn ouders.

O ja, vergeet ik bijna: Op school hadden de kinderen een boekje gemaakt met allemaal wensen voor mij en de baby. Ze hadden ook geld ingezameld en cadeautjes gekocht. Heel lief. We hebben onder andere een knuffelschaapje van Happy Horse gekregen dat Mikke ook had/heeft. Zij heeft er veel meegespeeld en ik vind het eigenlijk heel leuk dat we hem voor deze baby ook hebben!

De kleine lag trouwens 2 dagen met zijn voetjes naar rechts en nu is hij opeens weer terug met de voeten naar links. Voelt wel weer oud en vertrouwd, haha!

Fijn weekend! Liefs, K

Hoi,

Even een kort berichtje terug, ben erg moe, beste zware dag met die hitte, dus ga zo m'n bedje in. Gelukkig dat er niks met je aan de hand was, maar dus ook errug moe. Ja, de laatste loodjes wegen best zwaar met een peuter erbij.
Grappig dat jij maandag ook in het ziekenhuis bent...jammer, er zit te veel tijd tussen, anders hadden we wel even een bakkie kunnen doen daar. Ik moet er nl. om 11 uur zijn, Wilco gaat ook niet mee, maar Manuela wel. En ik kan niet lang blijven, want m'n moeder is jarig en daar gaan we 's middags weer heen. Ja, vind het ook wel weer leuk dat ik weer een echo krijg, duim voor je dat jij er ook 1 krijg.

Manuela was vandaag poeslief toen ze uit het KDV kwam, maar de rest van afgelopen week was heftig, elke dag wel een aantal flinke driftbuien, erg vermoeiend.
Hopelijk wordt het  komende week  een betere week!
Is wel waar ja, dat die kids op onze stemming reageren, ik geef haar ook wat minder aandacht, puur omdat ik dan te moe ben en dat zal vast ook wel meespelen dat ze zo is momenteel.

Een cadeau voor Wouter...pfff...moeilijk. Heeft hij al zo'n braintraining-ding, misschien is dat wat?
Wij hebben afgesproken elkaar niks te geven dit jaar, omdat we graag een nieuw servies willen. Dus dan leggen we het geld daarbij. Afgelopen zaterdag € 180,= gekregen vd familie, dus we gaan binnenkort maar een keer bij V&D en de Bijenkorf kijken.
Ik had het anders ook echt niet geweten voor Wilco, ben ook inspiratieloos..zou het door de hormonen komen...ha,ha.

Ik hou ook vocht vast, maar dan alleen in m'n voeten en benen. Vind m'n bovenbenen echt heel lelijk geworden, behoorlijk cellulitus gekregen...bah....
Gelukkig nog geen striae, hopelijk blijft dat me bespaard, had ik vorige keer ook niet, maar ja, toen ben ik maar 7 maanden zwanger geweest.

Valt trouwens nog best mee hoor 12 kilo, da's gemiddeld als je op internet leest. Dus maak je niet te druk erom.

Lekker dat je naar je ouders gaat, was het nu volgende week of deze week, sorry...ben het alweer kwijt.

Bedankt voor de foto's, zag ze net. Leuk hoor het kamertje! Zag ook nog een stukje van het kleed, past er goed bij hoor, ook qua kleur.

Ik ga morgenochtend m'n salon schoonmaken, 's middags hebben we een feestje in een kroegje in Breukelen, maar ik denk dat Wilco alleen gaat en ik lekker met m'n benen omhoog. Zondag baby kijken...leuk!

Lief zeg dat die kinderen op je school dat voor je hadden gemaakt en gekocht.

Fijn weekend, rustig aan. Maandag laat ik je weten hoe de echo was, laat jij ook even weten hoe het bij Dr. Kars was?

Liefs van mij

Hé Angélique,

Hoe was het in het ziekenhuis? Alles goed op de groei-echo?
Ik heb ook nog heel snel een echo gehad, jammergenoeg geen afdrukje. Wouter had wel flink de balen, want hij was er niet bij... Baby was dik in orde en het vruchtwater nog prima. Ik hoop dat jij net zo'n goede echo hebt gehad!!!

Vandaag had ik toch ook wel wat moeite met de warmte. Toch de parasol maar opgezet, want in de zon vond ik het tè...

Wat klein weer, zo'n babytje. Ik heb bij de Prenatal nog een t-shirtje korte mouw gevonden voor de baby in het oranje en een parasolletje voor de k-wagen.

Is Manuela ook zo moe van de warmte? Mikke is helemaal afgemat! Ze is al de halve middag aan het duimen ,gelukkig is ze wel heel lief. Ik hoop dat Manuela ook lekker mee werkt bij jou.

Morgen ga ik naar mijn ouders, ik ben pas donderdagavond weer thuis. Ik zal proberen wat mail/forum te checken, maar kan uiteraard niks beloven.

Ik merk ook niet echt dat de baby lager ligt, behalve dan aan de pijn op/achter mijn schaambot. Aan de bovenkant heeft ie net zoveel/weinig ruimte als eerst. Ze zullen in het zh vast wel gekeken hebben hoe het ervoor staat met indalen. Ik ben benieuwd of die weeën wat hebben gedaan voor je. Het gevoel dat je beschrijft klopt wel met wat ik voelde.

Slim dat je die borrel hebt overgeslagen! In de zon op zo'n boot en er niet af kunnen wanneer je dat wil/moet... Lijkt me even niks.

Op een di-mi of woe vind ik prima, ik heb vast nog wel ergens een gaatje ;-) Nee serieus, zo'n agenda zit ook zo weer vol! Ik zal in ieder geval proberen wat di/woedagen vrij te houden voor jullie. Je mag ook wel wat data mailen waarop jij zou kunnen. Ik heb nu even geen agenda bij de hand (en geen puf om op te staan).

Ik ga zo wat aan het eten doen: lekker stokbrood met brie en zo. Heerlijk makkelijk en precies goed voor dit mooie weer!!!

Liefs, K

Terug
Bovenaan