Voor Kaskes

Hoi K,

Hier weer een afgematte zwangere vrouw!!
Ben vandaag in 2 ziekenhuizen geweest en ben van kwart voor 11 tot half 3 daar geweest. Pfff....
De echo was prima, kindje lag goed op schema, ietsje voor, maar niks om bezorgd over te zijn. Ze schatte het gewicht nu op 2500 gram en als ik tot 40 weken loop, dan zal het ongeveer 3500/3600 gram zijn, dus da's wel gemiddeld. Verder mooie hoeveelheid vruchtwater. Hoofdje kon je al haast niet meer helemaal zien, omdat het al vrij laag ligt. Ze zag wel dat er wat haartjes op het bolletje staan...schattig hè.
Maar goed, daar waren we zo klaar en toen dacht ik "ik ga even de uitslag van die suikercurve van vorige week navragen bij de assistente". Nou...ze zeggen als je niks hoort is het goed, maar ze waren denk ik even vergeten mij te bellen. Want de 2e meting kwam op 9 uit en dat is toch echt te hoog. Dus ik werd gelijk naar de internist verwezen,maar helaas had die in Oudenrijn geen tijd, dus moest ik naar Overvecht. Daar naar toe, onderzoek bij haar gehad, daarna bloedprikken, dat was natuurlijk weer helemaal aan de andere kant vh gebouw. Daarna weer terug naar 8e etage en naar Diabetisch verpleegkundige en daarna nog naar Dietiste. Pff...echt een wonder, maar Manuela heeft zich voorbeeldig gedragen...gelukkig!

Ik moet nu dus heel erg op m'n eten gaan letten en dan hoopt de internist dat ik geen insuline hoef te gaan spuiten. Ik heb een apparaatje gekregen en daar moet ik 4x per dag m'n bloedsuiker mee meten via  in m'n vinger prikken en een druppel bloed op dat apparaatje deponeren. Die curve moet ik dan vrijdag  doorbellen.  Volgende week vrijdag, m'n 1e verlofdag, zit ik dus weer hele dag in het z'huis, eerst naar Dr. Joost, dan naar internist en dan 's middags nog naar dietiste en die verpleegkundige.

Leuk dat jij ook nog een echo kreeg en fijn dat het er goed uit zag, hoef je verder niet meer terug te komen bij die gync?

Ik heb dus een half uurtje op de bank gelegen en toen gingen we weer naar m'n moeder 'dr verjaardag. Gelukkig vond ze het prima als ik vanavond niet kwam. Wilco gaat nog even na het voetballen en ik ga plat op de bank.
Wilco had gelukkig gekookt vandaag, had ik echt geen puf meer voor. Ik had dus vandaag ook wel last hoor vd warmte, maar ja, wat wil je met al dat heen en weer lopen en rijden in een warme auto.

Ja, dat is het natuurlijk. Ik vroeg me al af waarom Manuela steeds zo moe is, komt vast door het weer. Stom dat ik daar niet zelf op ben gekomen. Vanochtend was ze wel vroeg wakker, 7 uur.
Is Mikke vandaag nog niet naar de oppas gegaan?

Heerlijk zeg dat je even een paar dagen naar je ouders gaat, lekker de boel de boel laten en je daar laten verwennen. Geniet er maar van meid!!

Mooi dat je nog geslaagd was bij de prenatal.

Ik heb m'n agenda er even bijgepakt. Zie nu al dat ik al 2x wat heb op woensdag. Dinsdagmiddag 24 juni of dinsdagmiddag 1 juli zou mij goed uitkomen. Op woensdag dan zou het pas 9 juli worden.
Wat komt jou het beste uit?
En wat wil jij het liefste? Hier naar toe komen? Of zal ik naar jou toe komen of ergens bij een speeltuin afspreken?

Nou, ik hoor het nog wel.

Liefs,
A

Pff, wat een gedoe joh! En als je er niet naar gevraagd had, dan was er geen alarm geslagen! Ook slecht eigenlijk!
Vervelend dat je nu zo op je voedsel moet letten (mag je nog wel een patatje halen op zo'n avond als deze, als je zo moe bent en Wilco kan niet koken?) Het gaat waarschijnlijk alleen om zoete etenswaren waar je voor moet uitkijken...

Arme Manuela, wel heel knap dat ze het zo lief volgehouden heeft! Die heeft wel een kleine beloning verdiend!

Ik hoorde bij de cesarcursus nog iemand over dokter Joost. We hadden het over Blankhart en dat dat zo'n nare vrouw is (nog 2 hele nare verhalen over haar gehoord!) en toen zei één van die meiden: Weet je wie ik bij mijn eerste bevalling had? Dokter Lange! Dat is een lekker ding!
Haha, laat hij het maar niet horen!

Ik hoef niet meer terug naar het zh als het goed is. Ik had nog wel verwacht dat hij mijn bloeddruk op zou nemen. Maar ja, ik hou nauwelijks vocht vast, heb geen hoofdpijn en geen bovenbuikpijn. Dinsdag de 17e moet ik weer terug naar de vk.  

Ik dacht dat a.s. vrijdag jouw laatste werkdag was, moet je nou echt nog een week langer? Dan hoop ik dat het eventjes wat koeler blijft, dat heb je dan wel nodig!

Gefeliciteerd met je   moeder trouwens! Jammer dat je niet naar je moeders verjaardag kan vanavond, maar je hebt echt meer dan genoeg gedaan voor vandaag!

Mikke gaat vanaf volgende week elke maandag tot 7 juli, dan komen mijn ouders hier in Kamerik op de camping staan ter ondersteuning.

Dinsdag 1 juli zou mij het beste uit komen 's middags. Op woensdag de 9e is het wendag op school en is Mikke bij mijn ouders. Dan kan ik mijn nieuwe groep begroeten, tenzij ik dan al bevallen ben natuurlijk. Ga ik niet van uit hoor! Ik heb 1 juli in mijn agenda gezet in ieder geval! Het maakt me niet uit waar we afspreken. Hier is prima, ik vind het ook goed om naar jou of een speeltuin toe te komen. Zullen we kijken wie er tegen die tijd het "slechtst" aan toe is? Die mag dan kiezen wat we doen. En met mooi weer is een speeltuin natuurlijk ook erg leuk voor de meiden!

Nu ga ik even proberen het voetbal te volgen. Ik heb beide doelpunten echt nèt de bal in het net zien rollen, haha. O, ik zie net dat de eerste helft bijna voorbij is. Lekkere timing!

Liefs, K

Hoi K,

Ja, ik ben het voetballen ook maar aan het volgen, wel gaaf dat Nederland voor staat, da's een goed begin. M'n moeder zei steeds al "kom lekker alleen 's middags joh"., dus gelukkig vind ze het niet erg dat ik vanavond niet meer ga. Normaal help ik haar altijd met de koffie etc, maar nu heeft ze toch ook niks aan me.

Ja, heb Manuela ook een paar keer gecomplimenteerd dat ze zo lief is geweest en tja...ze zag daar een chocolade-ei en die heb ik haar maar gegeven.

Oh, ik schreef het denk ik een beetje krom, maar dit is gelukkig wel m'n laatste week dat ik werk hoor, maar de 20e is dan de 1e vrijdag dat ik een hele dag vrij ben zonder Manuela om me heen en dan moet ik de hele dag naar het z'huis, da's wel een beetje jammer, maar ja, alles voor het "goede doel".

Ik moet inderdaad vooral op de zoetigheden en tussendoortjes letten, want verder was m'n eetpatroon prima. Ik ben normaal al een behoorlijke zoetekauw en dat is tijdens m'n zwangerschap niet minder geworden. Neem altijd een koekje bij de koffie, taart sla ik nooit af, vind ik veel te lekker. Heb nu ik zwanger ben echt een ijsjestic, heb al aardig wat cornetto's, softijsjes en waterijsjes op. Maar dat mag nu dus niet meer.
Wilco zei al "het laatste wordt je nu ook al afgenomen". Hij bedoelde dat ik al geen wijntje mag, verder ben ik gek op carpaccio, biefstuk, filet. Nou, dat mag natuurlijk ook al niet en nu de zoetigheden ook niet meer. Maar ja, het is gelukkig nog maar 6 weken en dat moet te doen zijn. Het is erger als ik echt zwangerschapssuiker krijg en een supergroot kind ter  wereld moet brengen. Het komt op zich wel goed uit, want Wilco kreeg ook een buikje en zei gisteravond toevallig dat hij even de rem op alles ging zetten. Dus ik sta er niet alleen voor!

Lachen dat ze dat tijdens de zwangerschapscesar over Dr. Joost zeiden. Tja...laat hij het maar niet horen, dan gaat hij naast z'n schoenen lopen...ha,ha.

Fijn dat je niet meer terug hoeft naar de gync.

De internist heeft naar m'n longen geluisterd, naar m'n vocht vasthouden gekeken, maar dat valt dus wel mee en m'n bloeddruk geluisterd, die was 120/80, dus ook prima.

Mijn moeder heeft ook aanleg voor suikerziekte. De dietiste zei dat de kans gewoon groot is dat mijn lichaam nu die snelle suikers niet zo goed kan verwerken door m'n zwangerschap. Omdat je lichaam het dan toch al zwaarder heeft. De internist zei weer dat ik wel in de toekomst kans heb om suikerziekte te ontwikkelen.

Ja, da's een goed plan, we kijken wel wie het "slechtste" er aan toe is(ha,ha!) en dan kijken we wel waar we afspreken. Bij ons is het 2 juli wenmiddag voor de kinderen die naar de basisschool gaan en waarschijnlijk gaat Manuela daar ook heen, tenzij ze later nog een wenmiddag inlassen, omdat ze natuurlijk pas in januari naar school gaat.
Ik schrijf 1 juli ook op als datum, leuk!

Nou, nogmaals, veel plezier bij je ouders!
Rij voorzichtig erheen. Trouwens fijn dat je ouders op de camping gaan staan redelijk vlakbij.

Liefs,
Angélique

Vanavond weer een wedstrijd! Ga jij nu wat meer er voor zitten? Ik waarschijnlijk niet hoor, haha! Ik heb nu geen geduld om het echt te volgen!

Laatste dagje werken voor jou (een overwinning van Oranje zou een mooie kroon op je verlof zijn hihi). Dan heb jij voor het eerst van je leven verlof vóór de baby er is!!!

Ik begon hem woensdagnacht ineens te knijpen. Ik had steken in   het geboortekanaal als de baby bewoog en uiteraard was die kleine druk. Nu ben ik dus een beetje bang dat hij te vroeg gaat komen. Stom hè? Die ruime 2 weken totdat ik 37 weken ben lijken ineens zo ver weg! Jij snapt dat gevoel waarschijnlijk wel... Herken je het gevoel ook of niet?

Wat lief dat Wilco zo meeleeft met al je verboden en geboden rond de zwangerschap! Wouter heeft dat gelukkig ook wel, dan heb je tenminste het gevoel dat je even kan klagen en dat er begrip voor is!
Balen dat je ook na de zwschap risico op suikerziekte houdt. Dat is geen fijne gedachte!

Bij mijn ouders was het gezellig. Mikke vond het gymmen heerlijk en heeft zich compleet uitgeleefd. Ik heb redelijk rustig aan kunnen doen, alleen heb ik daar erg slecht geslapen. De eerste nacht was Mikke, die graag bij mij in bed wilde, van 4 tot 6 wakker en de tweede nacht had ik dus last van die rare pijn en kon ik zelf niet slapen tot een uur of 4. Daarna werd ik om het uur wakker omdat mijn bekken zo'n pijn deed. Vannacht heb ik weer heerlijk geslapen in mijn eigen bedje!
Wouter heeft Mikke vanmorgen naar mijn broer gebracht. Kan ze daar nog net even logeren voor de bevalling. Dat vindt ze heel leuk, maar de rest van het weekend zal ze wel gebroken zijn. Nou ja, dat vangen we ook wel weer op.

Geniet van je verlof vanaf morgen!!! Fijne wedstrijd/fijn weekend!
Liefs, K

Hoi Kirsten,

Ja, ik heb verlof!!!! Heerlijk. Nu nog even die kleine binnen zien te houden een paar weekjes, in ieder geval tot 1 juli.

Fijn dat het gezellig was bij je ouders. Jammer van het slechte slapen. Waar heeft Mikke dat gymen dan gedaan, snapte het niet helemaal?!

Die steken waar jij over schreef, kan geloof ik te maken hebben met indalen. Heb ik weleens ergens gelezen. Als je het dit weekend weer hebt, toch even je verloskundige bellen maandag. Daar zit ze voor hoor. Kan me voorstellen dat je een ongerust gevoel over kreeg.
Ik heb vannacht erg onrustig geslapen, hield het niet eens een uur uit op 1 zij, moest elk half uur van zij wisselen, want dan kreeg ik er een dood gevoel in. Erg vermoeiend al dat draaien. Gelukkig heeft Wilco er geen last van!

Wanneer is Wouter ook alweer jarig, dit weekend toch? Nog een leuk cadeau gevonden? Ik moet morgen nog even wat gaan scoren voor vaderdag. Heb jij daar al wat voor?
Morgen is m'n schoonmoeder jarig en dan hebben wij wel zo'n beetje alle verjaardagen gehad.

M'n bloedwaardes heb ik vanmiddag doorgebeld naar de diabetisch verpleegkundige in het ziekenhuis. Het zag er redelijk goed uit, er zaten een paar uitschieters naar boven bij, maar het viel mee. Tja....dat mag ook wel, pfff... heb totaal niks gesnoept, alleen maar gezond gegeten. Woensdag op donderdagnacht had ik gewoon ontzettende honger 's nachts, maar dat kwam denk ik ook omdat ik die avond gewerkt had. Zal me morgen eens wegen,hopelijk val ik niet af, lijkt me ook weer niet goed.
Volgende week vrijdag zit ik dus weer de halve dag in het z'huis, 4 afspraken.
Mag jij dinsdag weer naar de verloskundige?

Ik heb gelezen dat het kindje/de baarmoeder  bij 35 weken het hoogste punt heeft bereikt tegen de ribbenboog aan. Klopt denk ik wel, heb af en toe echt last van benauwdheid, volgens mij zitten m'n longen ook vaak in de verdrukking. Laat het nu maar weer wat gaan zakken. Heb jij al het gevoel dat het lager zit?

Ik ga weer even terug naar het voetballen, heb ook niet echt geduld om het te volgen, maar ben nu wel zo moe, dat ik lekker op de bank wil liggen.

Komt Mikke morgen weer terug? Die zal inderdaad wel moe zijn van alle uitjes.

Oh ja, nog even een mooi verhaal. Manuela vroeg 2 dagen geleden opeens...."hoe  is  de baby dan IN jouw buik gekomen?" ha,ha....3,5 jaar en dan vragen ze dat al, dat had ik nog niet echt verwacht.
Heb geantwoord dat Wilco en ik elkaar heel lief vonden en dat we daarom heel veel knuffelen en toen kwam de baby in de buik. Is dat een pedagogisch verantwoord antwoord juf?! ha,ha.

Jullie ook fijn weekend!!

Liefs,
Angélique

Hoe was dit weekend, wetend dat je komende week niet aan de slag hoeft? Ontspannen?

Mijn moeder geeft gymlessen. Ze heeft op dinsdag 1 uur en op woensdag 2 uur en Mikke gaat elk jaar wel een keertje mee (dit was de 3e keer in totaal). Oma trots en Mikke blij ;-)

Die nare steken heb ik niet meer gehad, wel elke dag voorweeën/indalingsweeën. Die houden een paar uur aan en dan is het weer weg. Pfff, wat vermoeiend. Bij Mikke heb ik het één of twee nachten gehad maar nu dus echt dagelijks, al een week lang.

Heb je nu weer wat beter geslapen? Dat dode gevoel herken ik wel en ik heb het ook geregeld 's nachts. Omdraaien kost dan zo'n moeite dat je niet snapt dat de ander er niet wakker van wordt. Mijn schaambot knakt ook bij iedere draai, kan me niet voorstellen dat Wout er niets van merkt!

Wouter is donderdag jarig, maar tegen Mikke hebben we vrijdag gezegd. Dat is namelijk zijn vrije dag en het is leuker om het met z'n drietjes te vieren natuurlijk. Ik heb slippers voor hem gekocht (ook weer Teva's natuurlijk) en ga nog een boek voor hem halen. Vandaag heeft hij een geknutselde stropdas gekregen en een fotolijst voor 4 foto's. Na WOuters verjaardag zijn wij er ook weer even van af... Van eind mei tot eind juni hebben we zoveel familie-verjaardagen. Maar jullie ook, als ik dat zo hoor.

Hoe was je schoonmoeders verjaardag en wat heeft Wilco uiteindelijk gekregen voor vaderdag?

Fijn dat die bloedwaardes redelijk oké waren. Arme jij , zo streng met voedsel! Was je afgevallen? Balen dat je vrijdag weer de hele dag kwijt bent in het ziekenhuis. MOet jij vanaf nu ook elke week?
Ik snoep echt veel te veel, maar dat komt doordat ik niet zo lekker in mijn vel zit deze zwangerschap. Ik ben af en toe best unhappy met die pijn en dan ga ik toch weer zitten snaaien... Erg slecht, maar ik kan me dan gewoon niet inhouden. Ik ben nu 12 kilo aangekomen, iets meer dan bij Mikke.
Dinsdag om half 6 weer naar de vk. Ben benieuwd wat ze te zeggen heeft over het indalen en mijn bloeddruk.

Dat hoogste punt is wel duidelijk bij mij. Ik heb erg snel last van mijn maag/slokdarm. Gisteren heb ik bijna niks gegeten op de barbecue van mijn zus en zwager, maar ik kon niet meer zitten van de pijn in mijn maag en niet meer staan door de pijn in mijn rug. Toen zijn we maar naar huis gegaan.

Oei, sta je toch ineens met je mond vol tanden bij zo'n vraag van Manuela! Hoe leg je dat nou toch simpel uit zonder de waarheid geweld aan te doen???   Ik zou het voorlopig nog maar even houden op wat je nu verteld hebt, haha. Ik ga me ook alvast mentaal voorbereiden op zo'n vraag van Mikke ;-)

Ik merk dat ik nu ook wat vocht vast ga houden in mijn handen. Bij het lezen van een boek en 's nachts heb ik echt pijn en een dood gevoel in mijn handen, vanaf mijn polsen. Vooral rechts, waar ik vorig jaar aan geopereerd ben. Mijn benen zien er nog prima uit, veel beter dan toen bij Mikke.
Dat vertelde dokter Kars nog, dat heel veel vrouwen hem in de laatste weken vragen of het ooit nog goed komt met hun benen, haha! Dat dacht ik toen ook wel, nu weet ik dat het met een week weer bijgetrokken is.

Het lijkt me zo raar voor jou, dat je verder bent dan je ooit geweest bent bij Manuela. Je hebt het allemaal al eens meegemaakt, zwanger zijn en bevallen, maar nog nooit die laatste "wacht-weken". Ben benieuwd hoe dat voor jou is.

Geniet van de gedachte aan een week zonder werk! Bij mij voelde het erg als spijbelen...

Liefs, K

Hoi, hoi,

Vannacht gelukkig een stuk beter geslapen. Droom wel steeds over m'n exen...waar dat nu weer op slaat?!

Ja, heerlijk idee dat ik nu verlof heb. Alhoewel ik vanochtend even het idee had dat het niet lang ging duren. Had de hele ochtend en begin vd middag een keiharde buik, zal misschien ook wel met indalen te maken hebben.
Manuela was destijds met 30 weken al ingedaald, maar ik heb van dat indalen nooit iets gemerkt. Apart hè?
Balen dat jij er nu zo'n last van heb, lijkt me niet fijn. Heb je dan soms niet het idee dat de bevalling gaat beginnen?

Leuk zeg dat Mikke dan met je ma mee gaat gymmen. Kan me voorstellen dat je moeder dan helemaal trots is!

Wij zijn gistermiddag naar Wilco z'n vader gegaan voor vaderdag, daarna naar z'n moeder voor haar verjaardag. Duurde alleen zo lang eerdat we wat te eten kregen, werd bijna niet goed, moet nu wel echt regelmatig wat eten. We waren om half 9 thuis, maar wat was ik het zat zeg. Voel mezelf wel een muts worden, zit mezelf gewoon heel snel in de weg, krijg snel last van m'n rug als ik zit. En inderdaad ook die maag en kortademigheid. Het lekkerst vind ik het thuis in m'n joggingbroek op de bank.
Nu vroeg z'n broer weer of we zaterdagavond daar voetballen willen kijken, ik vind het aan de ene kant wel gezellig hoor, maar moet er eigenlijk ook niet aan denken om weeer helemaal daar heen te gaan en dan laat naar huis. En dan Manuela daar weer uit bed halen...denk niet dat ik dat ga doen. Dan maar een saaie muts...ha,ha!

We zijn vandaag met mijn ouders uit eten geweest, er was daar een ballenbak, dus dat kwam helemaal goed met Manuela!

Ik weet niet of ik vanaf nu ook elke week op controle moet, ik hoor het vrijdag vast wel. Ben ook benieuwd wat ze bij jou dinsdag te zeggen heeft.

Heb trouwens gisteren en vandaag wel wat genomen, een halve tompouce en vandaag een klein stukje cake. Gelukkig steeg m'n bloedsuiker niet, misschien dat ik het morgen kan zien dat het dan wel is gestegen. Even afwachten maar. Die diabetisch verpleegkundige zei het al vrijdag aan de telefoon dat ik op een gegeven moment zelf wel kan zien wat ik wel of niet kan nemen. Vind het toch wel fijn om vrijdag nog even met iedereen het erover te hebben. Wil ook nog wel weten wat de consequenties zijn als m'n suiker te hoog blijft of opeens toch nog verder gaat stijgen.
Ik was trouwens een paar ons afgevallen.

Ik vind 12 kilo nog heel netjes hoor. Die raak je wel weer kwijt straks. Jij gaat toch ook borstvoeding geven, dat scheelt een boel.

Deze week wordt nog wel een beetje druk, m'n moeder heeft het ook op haar heupen. Die komt morgenmiddag als M. op de Peuterspeelzaal zit, de woonkamer samen met mij goed schoonmaken. Wilco heeft net de gordijnen al afgehaald, die neemt zij dan mee en gaat ze wassen. Is ook eigenlijk wel echt nodig. Donderdagochtend komt ze dan weer en dan doen we de rest vd kamer goed.
Ik heb vandaag nog een kast uitgeruimd, schoongemaakt en opnieuw ingericht nadat ik veel had weggegooid.

Die dode handen waar jij over schreef, die had ik heel erg 's nachts met de zwangerschap van Manuela en nu haast niet. Nu heb ik dus juist weer dat m'n (boven)benen er niet goed uit zien. Cellulitus....bleh...niet leuk.
Grappig dat Dr. Kars dat zei, hopelijk trekt het bij mij ook nog bij, vind m'n benen nu lelijk.

Wilco heeft voor vaderdag een geurtje met doucheschuim gekregen, een oranje voetbaltoeter(maar die heeft Manuela al ingepikt, zij had hem ook uitgekozen) en een geknutselde sleutelhanger.

Ja, wat een verhaal hè dat Manuela dat al vroeg....had ik nog niet echt verwacht nee!!

Heb jij nog plannen vd week?
Ik ga morgenavond weer lekker naar de masseuse, nu al veel zin in. Donderdag weer naar de fysio.

Is inderdaad echt raar ja, dat ik een periode in de zwangerschap meemaak die ik nooit heb meegemaakt met M.

Nou, rustig aan meid. Gaat Mikke morgen naar de oppas?

Liefs,
A

Terug
Bovenaan