Voor mamabinck

hey mariel,

Sorry dat ik zo lang niets heb laten horen!!!!
Heb af en toe wel meegelezen maar het grootste deel van de dag doorgebracht met Binck en vroeg naar bed.

Heb afgelopen weekend in het ziekenhuis gelegen omdat ik me zo beroerd voelde. Hoofdpijn, duizelig en misselijk. Alles wees op zwangerschapsvergiftiging. Lang aan de CTG gelegen en bloedonderzoek en urineonderzoek gehad. Gelukkig viel het allemaal mee en is alles bij mij goed.

Bij de baby werd wel een lage hartslag geconstateerd. De gyn gaf aan dat haar hartslag duidde op een zwangerschap van 35 weken en ik was afgelopen weekend 28 weken. Dat was wel even schrikken. Gelukkig is haar hartslag heel regelmatig en stabiel dus mochten we naar huis. Zij blijkt een erg druk meisje te zijn met een heel rustige hartslag. Aanstaande maandag heb ik weer een afspraak bij de gyn en dit alles wordt goed in de gaten gehouden. Mocht ik weer beroerd worden dan kan ik gelijk naar het ziekenhuis komen.

Knap vermoeiend dus allemaal. Wat mij ontzettend gerust stelt, is dat baby ontzettend bewegelijk is. Ik voel haar echt heel veel en dat is wel een fijn gevoel.

Hoe gaat het bij jullie? Ik las wel dat jij ook erg geschrokken bent met wat er gebeurt is. Jee, hoe voel je je nu? Ik hoop dat het nu een heel stuk beter met je gaat.
Heb je nog veel pijn aan je buik of is het al iets minder geworden? Zaterdag alweer 30 weken in verwachting. Wat gaat dat snel he. Veel sneller dan bij de eerste.

Wij hebben de babykamer al af. De laatste kleertjes liggen klaar om schoon gewassen en gestreken de kast in te gaan en dan hoeft alleen nog de box te worden opgezet en zijn we helemaal klaar. Heerlijk.

Met Binck gaat het ook heel goed. Hij doet het prima na de operatie en wij genieten met volle teugen van ons kleine ventje. Super om te zien.

Ligt jullie Bowen trouwens al in een groot bed? En hoe gaat dat? Binck ligt sinds kort ook in een meegroeibed en hij vindt het helemaal geweldig. Zelf in en uit het bed klimmen en zijn eigen dekbed en kussen. Heel stoer allemaal. 'sOchtends roept hij ons eerst, voordat hij uit bed komt. Hopelijk blijft dit zo!!!!

Meid, geniet van de zwangerschap en hopelijk tot snel.

Dikke knuffel van mamabinck.

Jeetje,   ik schrik er gewoon van....

Wat balen zeg, dat het allemaal niet zo soepel verloopt...
Gelukkig is het met je kindje allemaal goed, maar toch... 35 weken is toch al wel erg snel...

Zelf heb ik ook allemaal heel sterk het gevoel dat dit kindje te vroeg geboren gaat worden. Waar ik dat precies op basseer weet ik niet. Het is een gevoel wat me niet los laat. Ik had dat bij Bowen ook en die kwam  met 38 weken.

Toen ik van de week bij de VK kwam en ze vertelden dat ons kindje al ingedaald is dacht ik ook meteen " zie je wel..."

Ben benieuwd dus.

Bowen slaapt sinds 5 maanden in een groot bed. Dit gaat heel goed. Hij is er 1 keer uitgevallen en toen hebben we de bedsteunen wel weer terug geplaatst.
hij kan er via het hoofdeind wel makkelijk zelf uit klimmen (of over de bed steunen), maar dat doet ie eigenlijk nooit.

Wij zijn ook helemaal met de baby kamer klaar. Alleen de roze spulletjes en kleertjes kunnen er nog niet in omdat niemand weet dat we een meisje erbij krijgen. Zodra ik de eerste wee krijg mag ik van mezelf alles in de kast gaan hangen en het schilderijtje ophangen. Het bedje en de wieg  met de roze lakentjes op maken!! Daar kijk ik echt naar uit! Als ik nu in de kleding kast van de beeb kijk vind ik het nog zo saai...  Dave doet dan de naam op de deur. Meteen een mooie bezigheid om weeen op te vangen!!!!

Ik heb er zo'n zin in... Jij wrs ook wel! Hopenlijk gaat 't allemaal voorspoedig de laatste weekjes, we hebben het wel even genoeg voor onze kiezen gehad!!!

Duim voor je dat het vanaf 37 weken geboren wordt op een rustige manier!!!

Liefs en een dikke kus!

Mar

hoi mariel,

Bedankt voor je lieve mailtje. Gelukkig gaat het hier een stuk beter. Ik voel me goed en met baby gaat het ook goed. Afgelopen maandag op controle geweest bij de gyn. en zij stelde mij ontzettend gerust. Baby loopt trouwens een week voor in groei. Zal wel weer zón mollig kindje worden; net zoals Binck.

Dat jouw kleine uk nu al is ingedaald!!!! Wat snel, he. Maar als ik lees dat Bowen ook vrij vlot goed naar beneden lag, hoort dit gewoon bij jouw zwanger zijn. Ik zal me er verder niet teveel mee bezig houden, dan wordt je misschien alleen maar onzeker. Geniet lekker van deze kostbare tijd, voordat we het weten is het alweer voorbij!!!!

Jammer eigenlijk he, dat je de roze spulletjes nog niet kan showen. Dat jullie het uberhaupt zo goed geheim weten te houden, vind ik echt heel knap. Heb je al veel voor baby gekocht of gebruik je nog veel van Bowen? Weet Bowen trouwens dat hij een zusje krijgt?

Bij ons is de babykamer ook klaar. Ik wacht alleen nog op een wiegenmatrasje en dan is alles compleet. Aanstaand weekend ook alvast kraamverband inslaan. Bij ons in het dorp is dat echt niet op voorraad en ik heb geen zin om straks voor onaangename verrassingen te komen staan :{

Heb verder al veel roze in huis en ga snel de beschuit met muisjes kopen. Roze snoephartjes en roze chocolaatjes. Verder moet ik nog verzinnen wat Binck kan trakteren op de PSZ. Heb jij al een idee wat je Bowen laat trakteren? Bij de Jamin heb je wel leuke  chocolaatjes met roze muisjes erop.   Verder zijn slagroomsoesjes met roze glazuur natuurlijk ook erg leuk. Ach, we zien het wel. We hebben nog even de tijd. Of van die kleine glace-koekjes is ook schattig.

Over 4 weken gaan we nog een week naar Noord-Holland op vakantie. Heb er ontzettend veel zin in. Even heerlijk uitwaaien bij de zee. Gaan jullie nog iets ondernemen voor de geboorte van baby?

Mail je snel weer. Dikke knuffel van mamabinck.

Hee Mamabinck!

Aftellen dus naar jullie vakantie... Als je net zo'n weer hebt als gisteren....
Lekker zonnetje en niet TE warm....

Wij gaan 15 augustus een paar dagen naar mijn ouders toe. Die hebben dan een week een huisje gehuurd in Cadzand (zeeland). Heerlijk... Hopenlijk lekker op 't strand luieren!!!

Op de PSZ hebben ze gevraagd of we een pak lange vingers, een pakje smeer boter en muisjes  willen kopen. Dat hoeven we we zo maar af te geven en dan maken  de leidsters  er iets leuks van. Dit is een standaard ding bij geboortes...

Mischien zou je het even na moeten vragen wat bij jullie gebruikelijk is...

Ik vind het idd wel jammer dat we nog niet met de roze spulletjes kunnen showen, maar daarentegen vind ik het ook wel leuk dat het echt nog zo geheim is. Iets van Dave en mij samen...
Het lijkt me ook wel leuk om tijdens het begin van  die vervelende weeen met iets leuks bezig te zijn. Dan ga ik eigenlijk alles pas mooi neerleggen, aankleden en opmaken!!!  

Ik gebruik niet heel veel meer van Bowen. Ik heb bij hem altijd echte jongens kleren gekocht. Alleen de kleine neutrale pakjes hangen wel in de kast. Heb veel van Ducky Beau en dat is zo'n mooi spul... en allemaal neutraal omdat we toen niet wisten of we een jongen of een meid zouden krijgen!!!

Verder heb ik een skipakje van zacht stof liggen, een winter  spijkerjasje en dat kan ook mooi weer gebruikt worden!!

Wat heb je nu gedaan met de kamer van Binck?? Een echte jongens kamer van gemaakt??

Onze Bowen is op het moment erg moeilijk met slapen. Hij droomt zoveel en wordt dan echt HELEMAAL overstuur wakker. Wat als resultaat geeft dat ie regelmatig bij ons in bed belandt...
Soms krijgen we hem 's avonds ook helemaal niet nmaar bed toe. Dan heeft ie overdag 1,5 uur geslapen..

Nu heb ik hem twee dagen overdag niet laten slapen en dan gaat ie keurig om 19.00 naar bed. Maar dan is hij wel vanaf 17.00 niet meer te genieten...
Het is eigenlijk net te lang voor hem...

Heb jij tips voor me???

Liefs, Mar

hoi hoi mariel,

Hoe is het bij jullie? Wat komt het allemaal dichtbij he?! Ik las net dat je al een topic hebt geopend over de bevalling die nu echt in zicht komt!!!! Ik mag over 6 weken al bevallen ( ben dan 37 weken ). Vindt het nu wel erg snel gaan, hoor. Zeker ook omdat we weten dat dit echt mijn laatste zwangerschap is. Soms ben ik best bang dat ik dit allemaal straks heel erg zal gaan missen, ken jij dit gevoel?

Over het slapen van Bowen, wij zitten in precies dezelfde situatie. Sinds een paar avonden gaat het een stuk beter. Ik breng Binck naar bed en standaard komt hij er dan weer uitrollen. Nu beloof ik hem dat ik over 10 minuten nog even kom kijken, mits hij netjes in zijn bedje blijft liggen. Dit doet hij dan ook keurig. Hij krijgt dan nog een knuffel en wat water en dan stop ik hem weer heerlijk in. Dan vertel ik hem dat ik weer kom kijken als ik zelf naar bed ga en dit werkt ontzettend goed. Binck slaapt dan al lang en breed en wordt de volgende morgen rond 6 uur a half 7 wakker.

Het middagslaapje gaat er zo langzamerhand af. Nu wordt hij rond 3 a 4 uur 'smiddags moe en slaapt momenteel even een uurtje op de bank. Dan kan hij straks nog lekker mee-eten met ons, heerlijk douchen en hup zijn bedje in.

Denk jij straks ook aan de combi Bowen en baby? Ik heb dat wel. Ik denk dat ik alles maar over me heen laat komen en Binck zoveel mogelijk bij alles betrek. Lijkt me wel een erg pittige tijd, hoor. Maar misschien valt het allemaal ook wel reuze mee.

Verder heb ik sinds een paar dagen flinke steken van "onder" zeg maar. Ken jij dit en weet jij wat dit eventueel inhoudt? Zou het kunnen zijn dat baby aan het indalen is? Ik ken het niet en heb het bij Binck ook niet gehad.

Ga deze week nog heerlijk met Binck naar Arnhem toe om de laatste prulletjes in te slaan voor baby en samen gezellig een hapje te  eten. Heb er ontzettend veel zin in.

Dikke knuffel van mij en tot typens.

Ha meid!!!

Tja, het begint echt te korten zeg.... Aan de ene kant heb ik ZOOO veel zin in ons meisje, maar aan de andere kant heb ik ook wel zoiets van " laat me nog maar even gebieten van dat getrappel in mijn buik.." Voor mij is dit ook mijn laatste zwangerschap. Ben blij dat ik noit meer al die kilo's en al dat vocht hoef mee te sjouwen, maar dat ik straks nooit meer trappelende voetjes of  een klein kontje  in mijn buik zal voelen... daar kan ik echt verdrietig om worden. Maar tegelijkertijd hebben we straks alles wat ons hartje begeert. Een fijn en gelukkig huwelijk, een lekkere gezonde knul, een (hopenlijk) lief mooi meisje, een leuk huis een lieve hond, kortom   een heerlijk leven....

Soms kan ik me echt druk maken over hoe het zal gaan met de combi Bowen en baby!!
Maar tegelijkertijd ben ik heel nuchter en denk ik dat als je eenmaal in die situatie zit, het vanzelf allemaal goed komt.
Wat ik wel heb gedaan is een extra wip stoeltje aangeschaft voor boven.
Bowen wilde overdag nooit graag in bed of in de box liggen. In de wip stoel vond ie het heerlijk, kon ie alles in de gaten houden!  Als ik straks even met Bowen boven bezig ben kan de kleine er lekker "bijzitten" in de wipstoel boven!!
Ik weet niet of dit vaak zal  voorkomen, maar voor de zekerheid...

Wanneer  gaan jullie de box opzetten??  Ik dacht aan  rond de 35 weken zodat Bowen (en onze hond) eraan kinnen wennen en dat we dan het eventuele erin  klimmen van Bowen al af kunnen leren voordat de  baby er in  komt te liggen.. Of is dit erg overdreven??

Ik had het met je over het slapen van Bowen.. Sinds dat ie slecht slaapt heeft hij ook last van uitslag over de rechter kant van zijn lijfje. Gisteren ben ik toch maar even naar de huisarts geweest en hij heeft een "allergisch exceem" nu heeft hij hormoon zalf gekregen. De HA vroeg hoe Bowen sliep en toen dacht ik eraan dat het rond dezelfde tijd begonnen is. ik vertelde dat ie zo slecht sliep ongeveer sinds die uitslag. Nu heeft dat blijkbaar met elkaar te maken. Hij moet nu een drankje innemen voordat ie gaat slapen. Gisteren heeft Bowen voor het eerst in weken  van 19.00 tot 07.45 doorgeslapen. HEERLIJK!!! Vanmiddag weer twee en half uur geslapen (Ik ook) en nu is hij weer moe. Dat drankje mag even blijven hoor!!!!!!

Op zich wel lekker dat Binck zijn middag slaapje helemaal over gaat slaan.
onze Bowen doet dat met periodes.

Ik las je topic over die steken " van onder". Ik heb dat ook gehad. Rond de 28 weken. Die steken gingen gepaard met een soort van zadelpijn. Toen ik met 30 weken bij de VK kwam was ons meiske inderdaad al ingedaald. Andere mensen zien het ook echt aan mijn buik, die is aan het zakken.

Ben benieuwd wat ze tegen jou gaan zeggen.

Meid, geniet maar lekker van dat getrappel in je buik. Hopenlijk zijn de steken snel minder en gaat je kleine meid haar plekkie zoeken in je bolle buik!!!

hoi mariel,

Hopelijk gaat het met Bowen snel de goede kant op en is zijn exceem snel weg. Wat ontzettend vervelend voor je hummeltje. Logisch dat slapen er bij in schiet, het is ook erg vervelend. Hoe gaat het ondertussen met Bowen? Is de exceem al iets minder geworden?

Wij gaan de box ook opzetten rond de 35 weken. Kan Binck alvast wennen aan het "kleine huisje" van baby en leren dat hij er niet in mag klimmen of speelgoed erin mag gooien. We hebben de woonkamer nu al verandert zodat baby straks een heerlijk plekje heeft waar ze alles goed kan overzien.

Gisteren op controle geweest bij de gyn en alles is helemaal goed. Mijn bloeddruk is 120/65 en ik ben nu z'on 18 kilo aangekomen. Wel schrikken iedere keer, maar het is altijd nog een stuk minder dan bij Binck ( toen was het totaal 35 kilo). Ben benieuwd waar ik nu eindig. De baby ligt inderdaad met haar hoofdje naar beneden, wat ik eigenlijk al een beetje dacht. Ik had nl. weer iets meer ruimte bovenin en mijn buik is al een stuk naar beneden gezakt. Bijna geen maagzuur meer dus heel goed allemaaal. Volgens de gyn. blijft de baby zo wel liggen en is het een kwestie van tijd wil ze helemaal strak in het bekken zitten. Goed nieuws dus om te horen, hoeven we ons daar geen zorgen om te maken.

Binck is 8 september alweer jarig. Wordt hij alweer 3 jaar. De traktaties voor school liggen al klaar en voordat we op vakantie gaan wil ik al veel spullen in huis hebben. We komen nl. 7 september terug van vakantie en als het goed is hoef ik 'savonds dan alleen nog wat boodschapjes te doen en klaar is alles. Taart bestellen en er een hele gezellige dag van maken.

Afgelopen maandag is hij weer voor het eerst naar de PSZ gegaan. Hij vindt het weer geweldig om met zijn vriendjes te spelen en vermaakt zich prima op schooltje. Wanneer gaat Bowen weer?

Wij hebben trouwens de geboortekaartjes al klaar. De enveloppen liggen thuis om geschreven te worden en de postzegels worden volgend weekend gekocht. Echt het regelen van de laatste dingetjes? Hoe gaat dit bij jullie?

Dikke knuffel van mamabinck en tot snel.

Hee Mamabinck!!!

Jeetje, Binck 8 september alweer 3 jaar... Wat gaat 't hard zeg... Weet je al wat voor een kadoo jullie hem gaan geven?
Wat heb je gemaakt voor traktatie voor de PSZ?? Ik heb totaal nog  geen inspiratie. Bowen wordt 20 November 3 jaar, maar aangezien ik dan wrs ook veel met onze kleine meid bezig ben, wil ik in mijn verlof iets gaan knutselen. Het kan maar klaar liggen toch??

Bowen is afgelopen dinsdag weer naar de PSZ gegaan. Hij vond het weer geweldig.. Ik vond het ook wel weer even lekker hoor, even twee uurtjes voor mezelf...
Afgelopen vrijdag moest hij eigenlijk ook, maar mijn ouders hadden een weekje een huisje aan zee geboekt en daar zijn we van woensdag tot vandaag (zaterdag) heen geweest.

We moeten nog even doorgaan met het smeren van de hormoonzalf. Ik ben daar eigenlijk niet zo happy mee omdat ik weet dat het eigenlijk rotzooi is. Maar het werkt wel goed tegen de jeuk en de HA heeft me verzekerd dat als we nog een maand smeren, het geen kwaad kan voor zijn huidje. (De huis kan erg dun worden door hormoonzalf)
Zelf hebben we bij zo'n natuurwinkel dode zee zout gehaald. Dit schijnt ook altijd wel te helpen bij exceem. Het vervelende vind ik dat ik niet weet waar hij het van gekregen heeft...

Wat een heerlijk gevoel he, dat je kleine meid met haar hoofdje naar beneden ligt. Het is toch fijn te weten dat ze het allemaal volgens het boekje doet!!

Ik was afgelopen woensdag bij de VK (was 32 w en 4 dg). De Vk vertelde dat ons meisje al diep in het bekken ligt... Ben daar ook best wel blij om, maar soms heb ik ook zoiets van, "als ze iniedergeval nog maar 4 of 5 weken blijft zitten!!!" Ben vandaag precies 33 weken en dat is toch nog echt te vroeg....

Ik was nu 19 kilo aangekomen. Ik moet het wel serieus rustiger aan gaan doen van haar en iedere dag gaan rusten 's middags. Ik weet niet waarom ze dat zei, bloeddruk was goed, suiker waardes waren goed, alleen heb ik het erg benauwd. Mischien dat dat de reden is...
Ach, nog 4 dagen werken in twee weken. (ik werk op maandag en donderdag). Daarna blijft mijn moeder gewoon de maandag oppassen en is Dave lekker op donderdag middag thuis!!

Ook ik heb mijn enveloppen al geschreven en de postzegels zijn geplakt!! (wist je dat er speciale geboorte zegels zijn!)

De proefdruk is helemaal goed gekeurd dus we hoeven alleen nog maar te wachten tot de geboorte..

Nu ga ik even mijn bed opmaken. Voor de zekerheid ga ik 'm ook goed inpakken voor het geval de baby wel echt eerdere gaat komen. Mischien wat overdreven, maar ik heb ergens ook zo'n gek gevoel dat het wel een echt eerder kon gaan komen...

Ach, mocht het zo zijn, zijn mijn matrassen iniedergeval nog heel!!!

Zo, dit was mijn update!!!
Wel gezellig om elkaar zo appart op de hoogte te houden!!

Liefs en slaap lekker voor straks!

Marielle

Terug
Bovenaan