voor Mariska

Alles was goed, dus ben helemaal weer blij! Bloeddruk 100/65 en het hartje klopte heel goed.
Ik heb ook een brief gekregen voor het ziekenhuis in Haarlem. Ik wil niet weer in het ziekenhuis hier bevallen. Was niet goed gegaan en ik hoor over Haarlem alleen maar goede berichten.
Hoe is het bij jou gegaan? Ook alles weer in orde.

Vannacht was Feline weer bezig, maar het is nu al 3 kwartier stil, dus ik hoop dat het allemaal goed gaat aankomende nacht. Ik ga in ieder geval wel weer werken morgen.
Vervelend dat Joris elke nacht nog wakker is. Feline heeft dat ook wel lang gehad, tot maand of 10 en tot een maand geleden had ze nog een avondfles nodig.

De verloskundige zei dat ik floradix moet nemen, ik heb het staan, maar vind het verschrikkelijk smerig dus ik ga maar tabletjes kopen ipv het drankje.
De foto's op je hyves zijn erg leuk! Je kan zien dat hij de ballenbak geweldig vond. Bij ons hier is het eigenlijk altijd druk, maar ik ga nog wel een keertje op tijd dan zijn er niet veel van die grote kinderen.

Leuk een stoere Bob de Bouwer taart! Wel veel drukte, maar ook wel heel gezellig toch!

Vandaag wel voor schoenen wezen kijken met mijn moeder en haar vriend, voor Feline, maar niks gevonden. Nu gaat mijn moeder bij de van Haaren in Noordwijk kijken of ze daar wel de goede maat hebben van de schoenen die ik leuk vond en anders ga ik ze hier bestellen. Zo leuk, bruin met een beetje lak en een paar roze bloemetjes.

groetjes Maris

HEy!

Fijn dat alles goed was gisteren. Hier ook hoor. Ze deed er lang over om het hartje te vinden, maar dat kwam omdat de baby zo hoog lag. Mijn baarmoeder zit ook al flink boven de navel. Had ik niet verwacht. Maar dat verklaart dat maagzuur wel! brrrr....
Was weer 2 kilo aangekomen. ZIt nu op bijna 8 kilo. Vind ik wel veel hoor. Misschien   vanaf volgende week toch maar niet meer snoepen. Deze week lukt dat niet, lekker verjaardag vieren, maar daarna heb ik geen excuus meer. Ik ben iemand die snel aankomt dus heel erg op moet letten. Wil toch echt onder de 25 kilo blijven. Maar als ik 2de helft zw.schap ook 8 kilo aankom ben ik tevreden hoor!
Floradix is inderdaad goor. Ik nam altijd roosvicee ferro, ook smerig, maar als je het mixt met jus dórange gaat het wel. Misschien werkt dat met floradix ook. Heeft ze je HB nog geprikt?
Ik heb maandag 20-weken echo. Mijn  moeder gaat mee. Heb Jasper gevraagd of ie t toch goed vind als ik vraag of het een jongen of meid is. Anders wordt het een pretecho.

Ben benieuwd hoe het met feline is gegaan vannacht!
Joris sliep vannacht door tot 6.00u. Niet ideaal, maar wel hoopgevend. Gelukkig ging hij daarna wel snel weer slapen en dan tot 8.30u. toen was Emma er inmiddels. Ik kon lekker rustig aan doen dus.

Joris heeft zn eerst cadeautjes binnen. Een loopstok met een bewegend beertje en een spelletje memory, van hout. Heel erg leuk. BEn benieuwd wat hij morgen allemaal krijgt. Ik vind dat toch wel een beetje spannend hahaha...ik ben aardig nieuwsgierig, helemaal wat cadeaus betreft!

Leuk he schoenen kopen...ik zou wel weer nieuwe willen voor Joris hahaha...maar deze doen het ook goed. Ik heb gisteren nieuwe verjaardagskleren voor Joris gehaald. Hij had het niet echt nodig. Maar vind het wel erg leuk. Een blouse met een spencer in donkergrijs met paars. Heel stoer, maar die zul je wel zien op de foto's op hyves.

Heb gisteren Joris laatste foto's ingeplakt. Album 2 is nu voor de helft vol met foto's tot ongeveer 2 weken geleden. Rotwerkje vind ik, maar is wel mooi geworden. Als dit album vol is ga ik van die albums maken op internet, maar ik vond dit voor het eerste jaar leuker! Ben benieuwd of we van onze tweede ook zoveel foto's gaan maken en inplakken. Wil het wel proberen!

Ga even online shoppen bij de H&M zo. WIl nog een rokje, maar kan echt niet veel vinden. Bij de H&M al helemaal niet. Maar misschien hebben ze wat nieuws! En anders even esprit kijken, maar dat vind ik zoooo duur!

Groetjes Anne

Hoi Anne,

Vervelend he als het zo lang duurt voor ze het hartje vinden! Gelukkig alles verder goed en je baarmoeder zit inderdaad al wel hoog, die van mij nog 2 vingers onder de navel.
Ik zit nu ook al op kilo of 6-7, ik merk dat ik vreetbuien heb, erg irritant, maar ja...
Mijn streven is om onder de 20 kilo te blijven, hopelijk lukt dat.
Ik ben trouwens weer verschrikkelijk misselijk de hele dag en ik voel me erg beroerd. Feline heeft afgelopen nacht wel doorgeslapen, maar die 2 weken verminderde nachtrust hebben er in gehakt. Dus ik ben vandaag nog thuis gebleven van mijn werk om goed uit te rusten. Heb tot 12 uur geslapen en nu in bed tv aan het kijken. Er is echt niks op tv maar je moet wat...

Ze heeft geen hb geprikt. Volgens mij prikken ze ook niet en zou ik dan ergens bloed moeten laten prikken. Wel moet ik met 24 weken weer bloed prikken. Maar als het niet snel beter gaat dan bel ik wel en vraag ik of ik volgende week bloed mag prikken.
Wil je wel weten of het een jongen of meisje is? Ik dacht dat je het niet wilde zonder Jasper er bij is?
Lekker dat hij nog door heeft geslapen tot 8.30!
Gaat het goed met Emma erbij?
Zo'n loopstok is echt geweldig! Feline heeft er een met een bewegend Lieveheerstbeestje.

Spannend hoor, morgen is de grote dag! Wil je nu alvast een hele leuke dag wensen met een hoop mooie cadeaus voor Joris!

We zijn niet geslaagd voor schoenen, we zijn wel even geweest, maar ik was te beroerd. Nu gaan we volgende week kijken. Gelukkig loopt Feline nog niet volop, dus we hebben nog even. Dus het worden eerst denk beetje saaie schoenen en daarna koop ik wel een keer hele mooie met gedeeltelijk bruin lak en een paar roze bloempjes aan de zijkant met strasssteentjes erop. Bij van Haaren voor een normale prijs. Echt erg leuk!
Leuk dat je verjaardagskleding hebt gekocht! Ben benieuwd naar de foto's!! Ik had het voor Feline ook gedaan, niet nodig, maar wel leuk!
Ik moet de foto's nog inplakken, heb ze wel liggen, maar moet echt nu gaan plakken.
Ik denk dat ik de volgende keer wat minder bestel of inderdaad een album compleet bestel. Maar ik vind het leuker om echte foto's te hebben.
En van een tweede kindje heb je altijd minder foto's! Ik heb echt wel een stuk of 5 albums minder dan mijn zus.
Ik koop voorlopig even niks, want tegenslagje met toeslag van de kinderopvang. Hadden te veel betaald, dat wordt nu in een paar maanden ingehouden.
Wel balen dat het net met de feestdagen is, maar ja tis niet anders.
Groetjes Maris

Hey  Maris!

Hoe is het??
Ik heb het zoooo koud...maar dat is niet zo erg, duik zo mn bed in, lekker warm!
Ik was gisteren op de helft...nog 20 weken (plus de rest waarschijnlijk) te gaan. Joris 10 dagen over tijd dus deze zal ook wel niet op tijd komen.

We hebben gisteren een superleuk feest gehad. Veel mooie cadeaus, kaartjes en berichtjes erg leuk hoe iedereen met je meeleeft, maar wat een drukte en wat vermoeiend zeg. Ongelofelijk. Ze konden me echt wegdragen gisteravond. HEb heerlijk geslapen en Joris ook. Kon goed merken dat het voor hem vermoeiend was. Die zwangerschap is dan ook nog extra vermoeiend. Drukke tijden, komende week ook niet veel tijd om bij te komen. Maar op tijd op bed!
Krijg morgen gastouderbureau op bezoek. Ben benieuwd of ze moeilijk doen. Heb net een nieuwe speelgoedkast en die staat nog niet vast aan de muur, maar die trekt Emma echt nog niet om hahahaha...Jasper komt volgende week weer thuis en dan moet hij die snel vast zetten!

Hoe gaat het met opa, is hij weer thuis? en samen met oma?

En jij? Beetje bijgeslapen? Heb je nu de hele week niet gewerkt? Of gisteren wel?
Hoop dat het weer beter met je gaat!

Nou ik ga....lekker slapen!

Liefs Annemiek

Hoi Annemiek,

Hier alles goed, ik voel me zo goed! Ben weer beter. Moet nog wel mijn rust houden, maar ik heb in ieder geval geen hoofdpijn meer en dat scheelt een hoop.

Jeetje al op de helft! Wat gaat het snel he! Ik ben maandag 19 weken en ik verwacht er nog wel 22 te moeten. Was bij Feline 9 dagen overtijd.

Wat leuk dat jullie een onwijs leuke dag hebben gehad! Toch wel heel bijzonder vind ik zo'n eerste verjaardag!
Het zal best pittig zijn geweest, al die drukte met de voorbereidingen, emotie en dan op de dag zelf alle drukte nog.
Heeft Joris ook meteen de hele nacht doorgeslapen? Dat zou mooi zijn.

Oh komen ze ook echt controleren of je huis kindproof is? Wel goed natuurlijk, maar ik dacht dat die bureau's niet veel meer deden dan geld ontvangen.
Dus Jasper kan meteen aan de bak als hij thuis is! Is hij nou wel op tijd voor de echo of niet?

Opa is gisterenmiddag thuis gekomen, hij had een longontsteking, die is gelukkig weg. Maar hij is nog heel zwak en heeft heel veel hulp nodig.
Oma blijft voorlopig waar ze nu is. Mijn schoonouders zijn vandaag langs geweest en ze was heel helder in tegenstelling tot andere keren, dus wellicht gaat het nu beter met haar dementie. Kan door betere voeding te eten wel verbeteren.

Ik heb dus de hele week niet gewerkt. En Feline ging gewoon naar de creche dus ik heb heel veel geslapen en het heeft goed geholpen. Ik heb de verloskundige nog wel even gebeld donderdag om even advies te vragen over de vermoeidheid en ook duizeligheid. Dus ga goed haar adviezen opvolgen en het gaat al een stuk beter nu!

Ik kijk Popstars even af (wat is die Rebecca geweldig zeg!) en dan duik ik ook mijn bedje in. En alvast een fijn weekend!

liefs Maris

Hey!

Snel even een kort berichtje..drukdrukdruk...neej hoor, wil gewoon nog douchen voordat de herhaling van hoe wordt ik mama in Amsterdam- Zuid....

Fijn dat   opa weer thuis is en het met oma beter gaat. Hoop dat ze een tijd helder blijft!

Joris slaapt de laatste tijd wel langer. Meestal tot 6 u of half 7. Maar ja nu gaat de klok terug, dus zitten we weer vroeger. Normaal slaapt ie daarna tot 8 uur door, dus dat zal nu 7 uur worden...beetje jammer, maar maandag om 9 uur echo en dinsdag half 9 fysio, dan komt het wel goed uit dat hij vroeg wakker is.

Leuk he. popstars. Heb het niet helemaal afgekeken, maar vond het wel leuk. Ik vind Rebecca ook erg goed zingen, maar niet echt een popstar.

Heel veel succes met alles!

Groetjes

Hahaha, je hebt gelijk, je moet wel zorgen dat je op tijd klaar zit voor je favoriete programma!

Ik hoop dat ze snel samen zijn, alhoewel opa nu weer zei dat hij wel zou kijken wat hij zou doen.... Eigenwijze man is dat, dat hou je niet voor mogelijk.

Feline is nu alweer een uur aan het huilen en het wordt nu histerisch. En als ik bij haar ben is er niks aan de hand, weet even niet wat ik hiermee moet. Jij nog ideeen?
Rebecca is inderdaad geen echte popstar, maar d'r stem is erg goed. En Steffie vond ik ook heel goed!

Nou ik ga denk maar eens bij mijn meisje kijken, doet pijn aan mijn moederhart dat zielige gehuil.

groetjes Maris

Hey!

En hoe is het, kun je het een beetje handelen het verzetten van de klok? Komt hier wel hard aan hoor!
Joris heeft vandaag zn hele 'schema' in de war gegooid, een extra slaapje tussendoor en vanavond pas half 8 in bed. Komt op zich wel goed uit dus. Ben benieuwd hoe laat hij wakker is!
Ik ben zelf erg moe. Vorige week zo druk gehad. Morgen en dinsdag rustig aan...en dan alweer op Emma passen. Vrijdag en zaterdag hele dag weg (vrijdag wordt  nieuwe boot  van Jasper gedoopt en zaterdag jongegezinnenbeurs met een vriendin)  en dan zondag nog verjaardagsvisite voor Joris. Maar dat alleen 's ochtends, dat scheelt. Volgende week kunnen ze me waarschijnlijk wegdragen! Maar we zien wel.

Eerst morgen echo....spannend hoor! Ben heel erg benieuwd en ook wel gespannen. Denk wel dat het goed is, maar je weet het nooit. Ik baal er wel van dat Jasper er niet is. Mn moeder mee is ook leuk, maar ben bang voor mijn reactie als er wel iets mis is. Daar kan ik dan niet meteen met haar over praten. Maar we zullen het wel zien morgen. Gelukkig om 9.00u dus ik hoef morgen niet lang in spanning te zitten!
Ik ga toch ook nog een afspraak maken voor een pretecho. Ben wel heel nieuwsgierig naar het geslacht van de baby. Maar begin nu ook wel weer te twijfelen of ik het wil weten. We zien wel hoe het loopt! Ik doe rustig aan en maak me er vooral niet druk om (oke, dat probeer ik!)

Heb jij al nagedacht over bevallen? Ik helemaal niet. Joris is na 20 uur weeën met een keizersnede gehaald (had toen 2cm) maar kan me er toch helemaal niet druk over maken. Vorige keer ook tot op het einde nooit gedaan, jad over een keizersnede al helemaal niet nagedacht, laat staan gelezen en het is allemaal 'goed' gegaan.

Owja...gastouderbureau deed helemaal niet moeilijk. Ze vroeg alleen naar brandmelders, traphekjes en schoonmaakmiddelen. Ze ging niet eens kijken, maar ze moest toch perse langskomen.

Ga zo nog even gooische vrouwen kijken een stukje en dan lekker op tijd naar bed, kan niet wachten, heerlijk slapen.

Liefs Annemiek

Hoi Annemiek,

Ze was om 7 uur wakker (nieuwe tijd), dus eigenlijk erg goed!
En afgelopen nacht heeft ze netjes doorgeslapen, dus was ik erg blij mee, dus kon vanmorgen weer fris aan het werk.
En nu had Dennis haar opgehaald van de creche en ze had wat verhoging. En nu net was het 39, ik hoop dat de zetpil werkt en het zakt. Wel hoest ze veel, dus denk dat het daar vandaan komt.

Jeetje wel een drukke week weer! Let je wel op dat je ook voldoende rust neemt!!
Leuk dat de boot wordt gedoopt, altijd een spannend moment natuurlijk het te water laten!   Ik zou met allemaal meiden van het forum (zomer 2007) naar jg beurs gaan, maar ik merk dat ik echt mijn rust moet nemen en ik moet nog zo veel doen hier, dat ik er dan ook niet echt van kan genieten.

Wel lekker dat je echo goed was, ik had je andere berichtje al gezien. En leuk dat je ook een pretecho gaat doen. Kunnen jullie altijd op het moment kijken of je wilt weten wat het geslacht is natuurlijk.
Ik twijfel nog steeds, het gaat wel meer de kant op van het wel willen weten.

Ik heb al wel een plan van aanpak opgesteld met de verloskundige. Ook al bepaald dat ik in een ander ziekenhuis wil bevallen.
Ben er erg blij mee, want de vorige keer was het niet zo leuk..... zachtjes uitgedrukt.

Valt mee dan van het gastouderbureau, je zou denken dat ze dan echt heel moeilijk gaan doen. Laat je wel Jasper de kast vast zetten ;-)
En Gooische vrouwen was weer leuk he! En straks America's next top model, heerlijk om te kijken en (wel beetje laat) Flikken Maastricht. Erg goede serie.

Nou jij nog een fijne avond, ik ga hier de boel opruimen.

Liefs Maris

Terug
Bovenaan