voor Mariska

Is het bij jullie gelukt met opruimen??Wij zijn ook nog niet klaar met opruimen. Bedacht dat we toch wel een beetje moesten opschieten. Jasper gaat eind november weer weg en komt dan eind december weer thuis. Dan feestdagen enz. Voordat ie dan aan het klussen is, is het ook al wel weer half januari en dan moet het toch wel snel klaar. Hoop dit verlof toch al een mooi begin gemaakt te hebben. Kan ook wel wat zelf doen, maar Jasper is handiger!
Maar wel super makkelijk dat hij de hele dag de tijd heeft.

De badkamer heb ik schoongemaakt. Keuken moet toch maar volgende week. Had er geen energie meer voor!
Wordt erg moe. Ook omdat de baby me (NU AL!!) soms s nachts wakker schopt. Zit altijd met zn benen heel laag. Net boven schaambot en dat voelt erg vervelend. Soms wordt ik er echt gek van. Baby is gehecht aan zn plekje, voel hem nagenoeg alleen maar op die plek!

Met bekken gaat redelijk. Goede en slechte dagen. Maar hoef niet meer naar fysio! Heb oefeningen gekregen voor mn spieren.

Maar Joris slaapt nog steeds door....heerlijk hoor! Vanochtend tot een uur of 7...heerlijk toch. Nu nog een uurtje langer en ik ben tevreden hahaha! En hij loopt nu ook echt. De hele kamer door en terug!! Hoe gaat het met Feline??

Vandaag kleine sint kado's voor Joris gehaald. Een badjas, puzzeltje en een vormenstoof. Hebben we dat vast. Heb ook nog een waardebonvan ECI (boekenclub) dus nog een  boekje of iets dergelijks erbij en we zijn klaar!

Nou fijn weekend verder!

Groetjes!  

De schuur is opgeruimd, en de kastjes die nog in de babykamer stonden hangen er nu. Verder kan ik dus nu rustig aan elke keer wat doen, wordt eerst al het hout schuren en schilderen en dan kan er gestuct worden.
En niet naar de stort geweest, het was al 2 uur en we zouden 3 uur weg gaan naar een collega van Dennis.
Doet Dennis as woensdag waarschijnlijk even.
Ja jullie moeten natuurlijk wel goed plannen, want je kan zelf ook niet echt iets doen als je alleen bent. En met de feestdagen doe je ook niet veel natuurlijk.
Ik moet zeggen dat ik het schuren liever door mijn man en zijn vader laat doen en schilderen doe ik liever zelf. Ik ben een pietje precies namelijk hahaha
Dennis heeft het hout voor de traphekjes nog niet bevestigd, maar goed dat komt nog wel, volgende week kan hij dat mooi doen.

Je hebt gelijk hoor, niet te veel doen! Af en toe gewoon de boel de boel laten.
Ik wordt er gelukkig niet van wakker, maar ik slaap gewoon heel erg vast. Wel vervelend net boven het schaambot, zal wel pijn doen...

Fijn dat de fysio goed heeft geholpen! En nu zelf thuis oefeningen doen en als het niet gaat kan je natuurlijk altijd weer terug toch?

Lekker dat het met Joris zijn slapen goed gaat! Feline was gisteren wel laat wakker, maar verder slaapt ze echt heerlijk door al 2 nachten!!!

Leuke sintkadootjes! Wij hebben een poppenbedje gehaald. Mijn schoonouders geven Duplo, mijn moeder en vriend geven kleertjes en ik geeft zelf nog kerstkleding. Bij H&M een heel leuk hello kitty jurkje (met heel klein hello kitty) het is een rood fluwelen jurkje, echt zo lief. En natuurlijk met maillotje en zo..
Verder maar niks, want we moeten nog even op de centjes letten hier.

Vanavond heerlijk gegeten bij een collega van Dennis. Had hij biefstuk.... hahaha Maar gelukkig gaar gebakken, al hou ik daar dan niet van hoor, maar rauw kan niet. Feline heeft een potje op en een beetje van mijn bord mee gegeten. Gewoon op schoot en dat ging erg goed.
En ze was wel aan het uitproberen en aan dingen zitten wat niet mocht. Dus ik was haar veel aan het terechtwijzen, maar ze hield op een gegeven moment er wel mee op, omdat ik volhield.
Morgenmiddag een leuk feestje van de vriend van Dennis zijn oma. Die wordt 86 of 87 en viert het in een buurthuis. Dus Feline gaat in haar mooiste jurkje natuurlijk!

Jij ook nog een fijn weekend!

We gaan hard richting de 100 berichtjes nu he!
Naast de berichtjes van jou vind ik er hier niet zoveel aan, het is vrij rustig, maar ik kijk toch wel regelmatig of ik een berichtje van je heb!

Mooi dat het met slapen van Feline beter gaat. Joris was vanochtend wel vroeg wakker, half 6 ofzo. Maar hij is ook een beetje ziek, dus wel logsich. Vanochtend om 10.15u weer op bed gelegd met een zetpil en hij slaapt nu nog steeds. Kan hij even bijtanken en wij ook, want dat gehuil de hele tijd is niet echt leuk. Wel heel zielig natuurlijk, maar wordt er vooral erg gek van! Zelfs van tv wordt ie niet rustig en dat zegt wel wat. Misschien gaat het zometeen wel beter. Laat m in ieder geval nu lekker slapen tot ie wakker wordt. Nog een uurtje zou wel fijn zijn, dan kan ie vanmiddag ook nog even.

We zouden vanavond bij mn ouders eten, maar ze komen nu hier. Ga nu het eten alvast halen. Ik en mn ouders gaan vanmiddag naar de kerk (we zijn gereformeerd) en dat zet Jasper het eten in de oven. Ideaal. Als we dan thuis komen is het eten lekker klaar!

Jij heel veel succes met je echo morgen. Laat je het even weten? Wel spannend he!!!
Ga je het geslacht nog vragen? Ben erg nieuwsgierig!

Groetjes Annemiek

Jij had de 50ste en nu mag je ook de 100ste posten! Ik vind het ook heel rustig hier. Nu zijn er ook een heel stel die elkaar kennen van juli zwanger worden en die schrijven met elkaar. Maar het is juist zo leuk om te schrijven over bijvoorbeeld de eerste schopjes, kwaaltjes, babykamer enzo.
Nu doen wij dat gewoon met zijn tweeen, vind ik ook heel gezellig hoor!!
Toen ik zwanger was van Feline zat ik op het mei2007 forum. Moet je maar eens kijken bij 0-1 jaar en dan zomer2007 forum. Er zijn zelfs mensen die van het voorjaar en najaar 2007 forum bij ons komen schrijven omdat het zo gezellig is. En dat is het ook echt! Jij kan daar ook gewoon meeschrijven hoor! Dan gaat met meer over de oudere kindjes, maar inmiddels zijn er al veel voor de 2de keer mama geworden of weer zwanger.
Altijd druk en als je iets post reageert er altijd wel iemand.

Feline was vannacht om 1 uur even wakker. Maar ik ging naar bed en maakte denk iets te veel herrie. Dus ach ik heb een flesje gemaakt en even genkuffeld en toen ging ze weer lekker slapen.
Vanmorgen pas om 8.30 uit bed. Nu moet ik zeggen dat ik haar al om 7.45 hoorde, maar ze was aan het kletsen en ik lag nog zo lekker. Ze heeft zo veel geduld, echt heerlijk!
Ook weer in de box gespeeld, wel 1 uur en ze was het nog niet eens echt zat!

Waar heeft Joris last van? Vind het altijd zo zielig als Feline zich niet lekker voelt,   het hoort er wel bij natuurlijk hoor, maar ze is dan altijd zo aan het piepen en hangen.
En inderdaad zetpil geven en laten slapen totdat ze zelf wakker worden! Ik kan ook niet goed tegen dat gehuil, ik heb soms weinig geduld haha... Vooral als je zelf moe bent, kun je het soms niet opbrengen om echt lief te blijven. Dus dan is manlief een keer aan de beurt! Bij jou soms lastig natuurlijk als Jasper weg is...

Wat heerlijk dat Jasper het eten klaarmaakt terwijl jullie naar de kerk gaan! Wel even nieuwsgierig eigenlijk: is Jasper dan niet gelovig dat hij niet mee gaat of is het omdat Joris ziek is?
Wij gingen vroeger ook altijd naar de kerk toe, elke week en ik ben ook misdienaar geweest (katholiek). Nu ga ik nooit meer en ik geloof ook niet in God, wel dat er meer is, maar niet specifiek in God zeg maar.
Toevallig vroeg mijn man vorige week (is nog nooit in de kerk geweest) hoe het was in de kerk en wat er allemaal gedaan wordt enzo. Dus we gaan binnenkort waarschijnlijk een keertje naar een dienst hier in de kerk.
En we gaan niet met de kerts haha.... Er waren vroeger altijd mensen die alleen met de kerst kwamen en dan op de eerste rij zaten om alles goed te kunnen zien. Was namelijk altijd erg mooi, want het koor (waar ik ook in heb gezeten) gingen het verhaal spelen en zingen.
Moet zeggen dat het wel erg mooi is, maar vind het niet kunnen om nooit te gaan en dan met de kerst wel.
Gebeurt dat bij jullie in de kerk ook?

De echo komt steeds dichterbij. Ik tel zowat de uren af...... En ik weet 99% zeker dat ik wil weten of het een jongetje of meisje is. En uiteraard laat ik het meteen aan je weten. Ik wilde het eerst dan wel geheim houden, maar ik kan toch mijn mond niet houden.

Hele fijne zondag nog!

liefs Maris

JOEPIE! gefeliciteerd met ons 100ste berichtje!

Leuk hoor! Ik vind het ook erg leuk om met zn tweeën te kletsen.
Ik schrijf ook nog op een oktober 2007 forum met een aantal dames (waarvan ook alweer aardig wat zwanger zijn!) Heb even gekeken op zomer 2007 forum, ziet er ook leuk uit. Misschien post ik daar binnenkort ook wel eens wat!

Joris was vannacht ook weer wakker om 4 uur. Niet leuk! Maar hij is erg verkouden en voelt zich volgens mij lang niet lekker dus ik hoop dat hij straks gewoon weer doorslaapt. Ik was vanochtend even met m naar de ikea omdat ik dacht dat het wel weer goed ging, maar halverwege zag ik toch wel aan m dat hij zich niet lekker voelde. Op de terugweg viel ie in slaap (voor 10 minuten) en nu wil ie natuurlijk niet meer slapen
Maar laat m lekker in bed. Misschien geeft ie zich zo wel over!

Ik   slaap zelf ook heel beroerd. Altijd als ik op mn rug ga liggen in mn slaap wordt ik snel wakker omdat dat niet prettig ligt, krijg echt pijn in mn rug. En op mn rechterzij vindt de baby niet leuk, die schopt me dan wakker. Gelukkig heeft ie wel een ander plekje opgezocht en schopt ie niet meer steeds op zo'n rotplekje! Dat scheelt al enorm!

Lekker dat Feline in de box wil. Joris heeft er de laatste tijd ook geen problemen meer mee gelukkig. Nu hij loopt is het wel erg makkelijk, even handen vrij, hij vliegt de hele kamer door en vind het tegenwoordig erg leuk om dingen te doen die niet mogen.
Gelukkig weet hij wel heel goed wat niet mag en gedraagt hij zich bij anderen altijd heel erg goed en luistert hij ook prima, maar thuis valt dit de laatste tijd nogal tegen!

Jasper is wel gelovig. Wij hebben 2 diensten per zondag. Omdat Joris nog niet meegaat gaan we allebei naar 1. Als Jasper er niet is breng ik Joris weleens naar de creche, maar dat vindt hij echt niet leuk en vaak huilt ie zo erg dat ze me dan komen halen!

Spannend hoor vanavond echo. Nog even geduld. Ben benieuwd, hoop dat alles goed is. En dan het geslacht... spannend. Hoop je stiekem op n jongen? Of maakt het je niet uit? Ik hoop stiekem op een meisje, maar eigenlijk maakt het me niks uit!

Hoe was jullie feestje gisteren? Was oma een beetje blij? Wel een hele leeftijd hoor!

Ik heb vanavond begrotingsvergadering. Altijd spannend. Gebeuren soms de raarste dingen.   Laten we hopen dat het meevalt (en dat het snel gaat) maar vrees niet voor een uur of 11 klaar te zijn! Ik ga nu snel nog maar weer een aantal stukken lezen. Intensief hoor!

Groetjes en heel veel succes vanavond!

Annemiek

De echo was helemaal goed, alles er op en er aan. En het is een jongen! hahaha. Vanmiddag dacht ik dat het een meisje zou zijn omdat ik iets liever een jongen wilde. Maar toch had mijn eerste gevoel het goed.
En het is niet raar hoor dat je voorkeur iets naar een meisje uitgaat. En de gezondheid is het belangrijkst natuurlijk, maar je mag heus een voorkeur hebben. Uiteraard had ik net zo blij geweest als dit een meisje zou zijn! En ik heb zo'n leuke meisjesnaam en geen jongensnaam hahaha.

Zijn de oktober 2007 moeders wel actief? Er zijn sommigen die kletsen bijna niet.

Wat is dat met onze kinderen hahaha. Feline was van 1 tot 4.30 aan het spoken vannacht...
Soms moet je inderdaad even laten huilen, maar vind het altijd zo erg.... Ik slaap altijd op mijn buik en nu kan dat gelukkig nog wel, maar als mijn buik straks dikker wordt moet ik op mijn zij en dat vind ik helemaal niks. Had ik bij Feline toen ook, echt vervelend.
Kan jij niet op je buik slapen? Zeg maar met een been opgetrokken zodat je ietsjes schuin ligt?

Leuk he als ze lopen! hahaha Feline pakt altijd sleutels en die moeten we altijd zoeken.... En verder moet de tafel altijd leeg, dus alle kopjes en glazen geeft ze dan aan mij en die moet ik dan opruimen.
Wel fijn dat hij zich ergens anders goed gedraagt. Feline probeert wel uit, maar ik en Dennis houden voet bij stuk en dan gaat het wel.

Vervelend dat jullie nu niet samen naar de kerk kunnen. En Joris mee gaat dat niet? Zeker net te lang stil zitten, wordt hij natuurlijk ook zat dan.

Opa is 87 geworden en het was heel erg leuk, Feline vond het eng, dus die wilde de hele tijd bij me zitten. Ook wel eens leuk, meestal wil ze niet op schoot en als ze op schoot wil is het meestal bij papa.
Ik had trouwens die foto van Feline gegeven dat ze op de grond ligt (die op mijn hyves staat) en ze vonden het allemaal erg mooi en echt een model hahaha natuurlijk altijd erg leuk om te horen!

Ben benieuwd hoe je vergadering was! Wat voor rare dingen gebeuren er eigenlijk? Niet kloppende begroting of iets?
Heb je alles op tijd kunnen lezen?

liefs Maris

Gefeliciteerd zeg!
Leuk hoor een jongen!! Nu kun je echt mooie jongenskleren gaan kopen. Je had voor n meisje natuurlijk alles wel, maar nu kun je los hahaha...nu de financien nog!
Leuk dat je het nu weet hoor, bij Feline wisten jullie het niet toch? En nu een leuke jongensnaam bedenken...als dat niet lukt kun je altijd nog Joris nemen hahah!
De namenboekjes liggen hier in de vensterbank. We zijn uit de roepnaam, maar ik wil graag 2 doopnamen die weer anders zijn dan de roepnaam, en daar moeten we nog even over vergaderen   hhahahahaha...waarom makkelijk doen als het moeilijk kan he!

Vanochtend zijn Joris en ik wezen zwemmen, was weer erg gezellig. Leuk om te doen, Lekker spetteren! Erg leuk. Volgende keer mag hij diploma zwemmen, ben benieuwd hoe dat gaat. Wat een spektakel. Wel een duur grapje trouwens... ze vragen er een tientje voor. Maar moeten we toch een keer gedaan hebben he!

Joris heeft vannacht gelukkig doorgeslapen. Ik was pas om half 1 thuis na de vergadering...duurde erg lang. Op zich ging het wel goed hoor, maar alle politieke partijen willen hun geld ergens anders aan uitgeven en das wel eens lastig. Uiteindelijk is de begroting aangenomen, maar er liggen nog wel wat wijzigingsvoorstellen waar we over moesten stemmen.
Ik heb dus vrij weinig slaap gehad...dacht dan kan ik vanmiddag mooi nog even, maar ze zijn net begonnen hier de straat op te breken. WIj slapen aan de voorkant, dus das ook geen optie...beetje jammer. Vanavond maar vroeg!

Hebben jullie ook sint maarten? Hier doen ze dat wel en Jasper gaat met Joris op pad als het goed is (moet natuurlijk niet te hard regenen he! Hij heeft een lampion en een lichtje dus het kan. Ik hoop dat het slecht weer is, krijgen we zelf niet zoveel kinderen aan de deur en kan ik het snoep zelf opeten hahaah...neej hoor!

Maar ik ga even broodje eten...zwemmen maakt hongerig!

Geniet van het feit dat je een jongen krijgt...echt heel leuk...een jongen en een meid!
Weet je trouwens of je hierna nog meer kinderen wil? of ben je daar nog helemaal niet mee bezig?

Groetjes Annemiek

Ja ik kan leuk een setje gaan kopen! Inderdaad niet te veel kopen, want we moeten ook nog meubeltjes kopen en de babykamer doen.
Bij Feline wisten we het ook hoor, dus toen hadden we al veel roze gekocht. Wanneer hebben jullie nou de pretecho?
Joris vinden we een leuke naam, staat op ons lijstje en Max vind ik erg leuk. En verder moeilijk....
Welke namen hebben jullie of wil je dat niet zeggen? Wij hadden voor een meisje de naam Marilou en die bewaren we nu gewoon voor eventueel een derde kindje.
Ik heet Maria Petronella Johanna, idee misschien? Elisabeth, Helena Hendrika, Alida Geertruida (doopnamen van familie)
Leuk joh diploma zwemmen!! hahaha en dat tientje kan dan ook wel, is toch leuk.

Tjonge wat een lange vergadering zeg..... En dan ook nog niet even terug kunnen duiken je bed in.
Ik weet niet of het hier druk is, want we woonden hier vorig jaar niet. En met Feline gaan we nog niet lopen, zeker niet met dit weer hahaha
Ik moet zo nog snoep halen, want we hebben al gesnoept hier....
 We weten nog niet of we een derde willen. Lijkt me wel erg leuk, maar kost natuurlijk genoeg en wat als het er 2 zijn.. haha

groetjes Maris

Terug
Bovenaan