voor Mariska

Wij hebben nog geen afspraak voor de pretecho. Moeten eerst kijken wanneer Jasper thuis is. Denk dat het eind december wordt. Rond de 30ste week schijnt een pretecho (3d) het mooiste te zijn. Kan me nog wel even bedwingen.. Ook wel handig. Vrees dat als het een meisje is, ik helemaal losga met rooooooze! Dus hoe korter de tijd hoe beter!

Had ons lijstje even voor je in je topic gezet. De naam die het wordt zat er niet bij.
Hoogstwaarschijnlijk wordt het voor een jongetje Bart. Lekker simpel, hou ik wel van.
Ik wil een doopnaam met Boaz erin. Zit nu te denken aan Aron Boaz, maar dan krijg je A.B. Wagenaar. Weet niet of ik dat een probleem vind. We zien nog wel even.
En voor een meisje wordt het Nora vind ik een hele leuke naam. Denk voor doopnaam aan Anne Noreline, weet alleen nog niet of Jasper Noreline leuk vind. Hij moet nog even wennen.
Joris heet van doopnaam Ruben Joaz, daarom vind in boaz voor een 2de jongen wel grappig. Vernoemen daar doen we trouwens niet aan, dat scheelt alweer. Aron ben ik ook nog niet helemaal weg van, maar vind een naam met een A wel leuk, er zijn alleen weinig jongensnamen met een A waar dan ook nog een r inzit...Wordt een beetje wazig...hoop dat je het nog snapt!

Joris zit lekker in de box met zn piano te spelen. en ik computeren en tv kijken (wie is de chef). Heb lekker al gekookt vanmiddag. Chili con carne...hmmmm heerlijk. alleen nog salade erbij. Moet misschien ook nog wat meer sintmaartensnoep halen. Maar heb ook nog wel doosjes rozijntjes liggen denk dat ik die erbij gooi. Niet zo lekker voor oudere kinderen, maar das dan jammer.
Ik wil wel heel graag een derde, of misschien zelfs wel een vierde kind. Maar dat moet indd. wel   kunnen financieel enzo. En eerst maar afwachten wat voor een draakje we nu krijgen. Joris is een ideaal makkelijk kind, maar dat weet je natuurlijk nooit.

Succes!

Annemiek

Leuk hoor een pretecho! Wij krijgen er nog een bij mijn schoonvader in het ziekenhuis. Wanneer weet ik nog niet, gewoon als er tijd tussendoor is.
Ja dat is het nadeel als je een kindje krijgt met een ander geslacht hahaha, dan moet je gewoon shoppen!
Ik heb vanmiddag bij C &A een leuk setje gekocht met blauw uiteraard! Erg lekker zacht stofje en maar 8,95!

Bart vind ik ook een leuke naam, zo heet een neefje van mij en een ex-vriend (hele leuke jongen trouwens)
A.B. Wagenaar is toch niet raar? Als je als derde naam een C zou doen zou het wel een beetje raar zijn.
Ik heb trouwens even gekeken op een site. www.familyberry.com daar kun je op bijbelse namen zoeken!
Nora is een hele leuke naam! En Noreline ook erg leuk! Alleen is het misschien handiger om de eerste naam te beginnen met de roepnaam? Mijn zus heet EHH en ze heet Linda. Bij mij heeft mijn moeder MPJ gedaan en dat is toch makkelijker.
Ruben vind ik een hele leuke naam, het nadeel is voor mij dan dat al 2 kindjes in mijn omgeving zo heten en verder staat hij in de top 10. Heel stom misschien, maar dat vind ik niet leuk.

Oh lekker! Chili con carne, maak ik echt nooit. Eet het soms bij mijn schoonmoeder. Er zijn hier aardig wat kindjes geweest en er waren oudere kinderen die juist zeiden: oh lekker rozijntjes!

Ik wil ook graag een groot gezin, maar financieel moet het kunnen en met ruimte moet het ook wel te doen zijn. We hebben nu 4 slaapkamers, waarvan er 1 is ingericht als gameroom/wasruimte/logeerbed/strijkhok zeg maar.

Je weet inderdaad nooit of je nu een draakje krijgt! En is zeg ook altijd dat Feline een heerlijk makkelijk kind is, maar vergeet steeds hoe slecht ze slaapt...
hahaha

Nou ik ga verder wie is de chef kijken!

groetjes Maris

Hey!

Wat een berichtjes gisteren...gezellig! Ik dacht laat ik maar niet meer reageren gisteren.
Anders waren we gisteren al op de 150 berichtjes gekomen hahaha!

Heb vandaag een leuke dag gehad. Opgepast, maar had geen kind aan haar. Even flesje geven. heel even spelen en dan snel weer in dr bed. Wat een leven. Makkelijk geld verdienen zo. Maar het is natuurlijk wel een verantwoordelijkheid.
Vanavond lekker pannenkoeken gebakken. Bakken niet zo leuk, maar eten wel. Joris smult daar ook echt van. Had ook zelf appelmoes gemaakt...zoooo lekker, met een beetje kaneel.

Straks een lekker receptje zoeken. Zaterdag komt de ex van mn broer eten. Was vroeger ook mijn collega, das dus wel leuk! Maar moet wel even wat lekkers koken. Denk een overschotel, kun je mooi van te voren klaar maken.

Vannacht heel raar gedroomd. Ik ging bevallen. Vliezen waren gebroken, maar Jasper was niet thuis en ik moest in het ziekenhuis ook voor Joris zorgen. Uiteindelijk kon ik op een of andere manier toch weer naar huis met Joris en bedacht ik me dat het toch beter was om nu niet te bevallen, omdat ik nog niet lang genoeg zwanger was!! Ik werd wakker met buikpijn. Misschien had dat er iets mee te maken.

Hoop dat Jasper en ik volgende week nog even de spullen voor de commode voor de babykamer kunnen halen. Lijkt me wel leuk om een begin gemaakt te hebben. Dat het ergens op begint te lijken zeg maar. Hoeft nog niet helemaal af, maar een beginnetje is leuk.
Het kamertje is nu wel helemaal leeg. Ben er alleen achter dat het niet helemaal kan zoals ik wilde, maar daar verzinnen we wel wat op.
Ook jammer dat de aansluiting voor het internet daar zitten Moeten we dus die apparaten daar laten staan (2 kleine kastjes). Maar daar komen we ook wel overheen.

Nou ik ga even koffie zetten!

Groetjes Annemiek

hahaha, het is schandalig hoeveel berichtjes we al hebben!

Het lijkt wel op slapend rijk worden! Oh erg jaloers hoor, mijn werkgever (baas klinkt zo stom) ging vandaag ook pannenkoeken eten. Ik ga vrijdag poffertjes of pannenkoeken eten, heb er nu al zin in!
Feline kan er wel 3 op! 2 met banaan erdoor heen en 1 gewone. Ik moet zeggen dat ik wel dunne bak hoor, want anders vind ik het niet te eten.

Leuk dat je nog contact hebt met de ex van je broer! Ik ben geen keukenprinses, maar lasagne kan je echt heel lekker maken als je er extra verse ingredienten in doet! En als je alles van te voren snijdt hoef je het alleen even te bakken en saus maken en in de oven schuiven!

Wat vervelend dat je zo naar hebt gedroomd! Als je zwanger bent droom je vaak meer en erger. Ik moet zeggen dat ik er bij Feline veel last van had en nu niet. Dus ik denk dat je een meisje krijgt! hahaha

Weet je nu al welke commode het gaat worden? Ik ga voor de Hemnes kledingkast en Hemnes dressoir (als commode) en hemnes ledikantje (maar die laatste halen we pas als de baby bijna uit het wiegje groeit.
Wat kun je niet doen in de kamer? Wij hebben de kleinste kamer en moeten dus echt meten welke kast we kunnen kopen. Want anders kun je niet tussen het ledikant en de commode of kast in staan hahaha

Kun je die kastjes van internet niet verplaatsen door de draden door te trekken (ofwel andere/langere kabels?) of komen ze binnen op dat punt?

Ik ga zo alvast brood smeren en dan heerlijk de film afkijken waar we gisteren mee begonnen waren.

Feline heeft trouwens vannacht doorgeslapen. Gisteren huilde ze van 7 tot 8 uur, en we zijn 1 keer naar binnen gegaan. Er kon niks aan de hand zijn en we denken dat ze aan het uitproberen is. En wat denk je: Heerlijk doorgeslapen en vanmorgen vrolijk opgestaan!!! Terwijl ze de laatste weken 's morgens vaak niet echt vrolijk is.

Vanavond ging ze weer even huilen, maar ik zei op de gang: nee ga maar lekker slapen weltrusten de pusten en ik hoorde haar niet meer!!

Goede hoop voor vannacht dus!

Oh ja: ik ben nog niet echt gewend dat we een zoontje krijgen, omdat ik op het eind (uur voor de echo) dacht dat het een meisje zou zijn. En ik vind het gewoon gek dat ik een jongen krijg, omdat ik zelf een meisje ben denk ik?
Gek he??

Echt een uitprobeerfase dus bij Feline. Maar voordat je dat zeker weet ben je wel weer een paar dagen verder. Joris heeft dit s avonds ook soms. Als ik er niet ben krijgt ie dan een fles melk van zn papa. Ik laat m meestal gewoon even huilen.
Maar Joris slaapt nog steeds door. Meestal tot een uur of 7..ideaal. Gisteren was het zelfs half 8, das helemaal lekker!

Vandaag weer een dagje slapend rijk worden. Ze werd vanochtend 8 uur gebracht en ik heb dr om kwart voor 9 in bed gestopt. Ik verwacht niet dat ze voor een uur of 11 weer wakker wordt. Ideaal. Helemaal nu Jasper er is. Kan ik ook nog even de deur uit.
Moet nog naar het gemeentehuis, voor vanavond voorbereiden. Neem ik Joris mee.

\3 pannenkoeken voor Feline zeg! Lekker hoor. Ik ben op den duur maar gestopt bij Joris. Moet niet te gek worden natuurlijk, maar kan best natuurlijk.

Bij joris droomde ik ook wel raar hoor..helaas zegt dus niks. Denk dat ik het trouwens ook niet zou kunnen geloven als ze zeiden dat het een meisje zou zijn. Maar nog even afwachten.

Wij kopen 2 kleine anneboba kledingkasten met een tafelblad ertussen. Op het plastic gedeelte plak ik dan het behang dat ik voor het kamertje heb uitgezocht.
We willen graag een hensvik bedje, waar je de zijkant ook uit kunt halen.
Het Hemnes spul is ook leuk. Ik heb even gezocht op de site...maar daar hebben ze toch geen ledikantje van? Wij hebben zelf het Hemnes bed en een kast ervan en het opbergbankje...leuk spul vind ik.
Ik wilde de commode eerst maken aan de wand van de buren. Maarja, daar zit een verwarming.  Nu moet het aan een binnenmuur en dat is weer lastig om dat het hele spul  vast moet aan de muur en de muur is van gips. Lastig dus, hoop dat het lukt.  Het kamertje is ongeveer 6 vierkante meter. Klein, maar het moet wel passen.

Nou geniet er maar van...een zoon...superleuk! Een jongen is echt een feest. Wel even wennen dat er een uitstulpsel aan zit hahaha.. in het begin was ik met wassen daar extreem voorzichtig. Nu ben ik erachter dat dat echt niet nodig is. Als ik zie hoe hard hij er zelf aan trekt....!

Nou bijna weekend..en dan komt sinterklaas, ik vind het leuker dan Joris denk ik, maar het hoort er toch een beetje bij he!  Vroeger leek het me altijd al heel leuk om zelf kinderen te hebben in de sinterklaas tijd.
Sint maarten was trouwens ook een succes. Joris vond het erg leuk. We zijn alleen naar de buren geweest en zij vonden het nog leuker dan hij, daar doe je het toch voor.. onze buren zijn redelijk op leeftijd en vinden het helemaal geweldig zo'n kleintje. Hun   kleinkinderen zijn allemaal al groot he!

Nou ik spreek je snel weer.

Groetjes Annemiek

Eerst maar even mijn hart luchten.... Feline ging vandaag onder de douche en ze blijft altijd goed zitten. En net dus niet, dus ze viel keihard met haar mond op de rand. En nu had ze een beetje tand door d'r lip heen en van allebei de voortandjes een stukje vanaf. En 1tje een beetje los. Bij de huisartsenpost geweest en die zei dat we morgen naar de tandarts moeten. En ik voel me toch schuldig.....

En op de creche kreeg Dennis te horen dat Feline steeds andere kindjes slaat en knijpt..... Moet zeggen dat ze thuis ook erg aan het uitproberen is. Wij zetten haar dan gewoon in een hoek met de rug naar ons toe, anders weet ik het ook niet.. ..

Lekker dat Joris heeft doorgeslapen! Heerlijk dat je oppaskindje zo makkelijk is!! Hopelijk blijft dat zo.
En nog gezellig naar het gemeentehuis geweest?
Ja Feline kreeg niet meer hoor! Moet zeggen dat ze dan 's middags geen koekje op had.

Haha, ik geloof nu nog niet echt dat het een jongen is, moet echt wennen!
Leuk van die kasten, alleen bij ons wordt dat dan nog een beetje krap, dus we gaan voor de hemnes serie. En het ledikant zou ook een andere kunnen zijn hoor! Voor Feline hebben we ook een ikea ledikant, volgens mij iets van 90 euro.
En ons kamertje is denk ook even groot. Maar door de grote ramen en verwarming en lichtschakelaar moeten we een beetje puzzelen. Maar moet te doen zijn!
Haha, ja ik zei ook al tegen mijn man dat ik gewoon ook moet wennen dat ik straks een kindje heb die iets heeft dat ik niet heb. En hij had dat ook wel met Feline, toch gek he?

Ja echt heerlijk weer sinterklaas!! En hopelijk is het zaterdag lekker weer.

Leuk dat je bent gaan lopen met SintMaarten! Volgend jaar ga ik misschien ook wel lopen.

Nou ik ga even verder op het andere forumonderdeel en dan even uitpuffen van de enerverende avond...

liefs Maris

oei zeg...wat een schrik. Kan gebeuren hoor! Je moet je echt niet schuldig voelen. Maar zielig voor dr. Tand door de lip!
Ik ben ook al eens heel snel naar de tandarts gegaan met Joris. Toen had hij net tandjes en viel hij voorover op zn gezicht. Allemaal bloed in zn mond! De tandarts zei dat het kon zijn dat er een stukje tand mistte maar dat dat niet erg is. Wel goed dat we geweest waren. Als er dan straks iets is met het volwassengebit weten ze waar dat door komt.
Had vandaag ook wat. Ik was aan het koken en Jasper droeg Emma over aan dr papa. Hoor ik ineens gestommel op de trap. Ik snel rennen. Joris zat al halverwege de trap..oei...even schrikken. Ging gelukkig goed. Jasper was het traphekje vergeten. We gaan m nu altijd dichtdoen behalve s nachts. Hoop dat dat helpt en we m dan niet meer zo snel vergeten..

Wanneer moet je weer naar verloskundige? Toevallig ook dinsdag? Ik wel, lekker op tijd. voor negenen al. Daarna meteen naar het zwembad.
Morgen doe ik lekker rustig aan. Hoop niet teveel te doen. Ben erg moe.
Daarom ga ik nu ook snel naar bed! Ik kan het nooit laten om toch nog even op de pc te kijken. Has vanavond weer vergadering op t gemeentehuis. Gelukkig nu eerder klaar, dat scheelt. Half tien is wat mij betreft ook laat genoeg.

Owja...we zijn een stapje verder met ons kamertje. De muren waren blauw en er zit nu een laag witte saus op. Omdat het kleurtje dat komt lichter is hebben we eerst een witte laag gedaan voordat we het paars erop smeren. Morgen even paars proberen. Ben benieuwd of de kleur goed is. Vrees het ergste!
Maandag gaan we, als we geld van de belasting hebben gekregen de meubels voor het kamertje halen. Heb wel zin om de basis af te maken. Kan ik kijken hoe het allemaal staat en misschien wat kleine dingen shoppen! Kan niet meer wachten hahaha.. Bij Joris was het kamertje met 20 weken ongeveer klaar, dus nu 23 weken, is al wel goed he!
Als Jasper nu niet weg hoefde hadden we nog wel gewacht. Maar nu lastig plannen ook met feestdagen ook omdat Jasper niet precies weet wanneer hij weggaat...lastig dus. Klaar is klaar toch!

Hoop dat het morgen goed gaat bij de tandarts. Dnek niet dat ie veel kan doen...we zullen zien!
Succes he!

Liefs Annemiek

Bij de tandarts geweest en beide tandjes zitten vast. Hij doet niks aan det stukjes er vanaf. wel moeten we in de gaten houden als er op het tandvlees een bobbel komt. Zou ontsteking kunnen zijn en dan moet het tandje eruit zei hij.... Heb het maar niet op hyves gezet, want als mijn man dat leest schrikt hij zich een ongeluk. En we gaan er maar vanuit dat het meevalt toch?
Kan inderdaad iets met volwassen gebit zijn, maar een hele kleine kans, omdat de tanden nu nog heel hoog zitten.
Oh dat trapverhaal.... schrikken he! Feline was ook een keer ongemerkt al halverwege, ik dacht dat mijn man bij haar was en andersom....
Ik moet volgende week weer voor controle, iets in de 21 of 25 november. Ik zet die afspraak ook altijd vroeg, veel lekkerder dan 's middags!
Heb je lekker geslapen? Je moet natuurlijk veel rust nemen, zeker als je zo'n dag oppast en dan 's avonds nog moet werken.
Gaaf paars! Ga je niet wachten tot de pretecho en dan echt een roze of blauw kamertje maken? Wij gaan nu voor blauw met stoere jongensspulletjes hahaha

Jeetje maandag al meubels halen.... Ja je moet wel goed plannen natuurlijk!

Wij moeten echt nog even rustig aan doen met de centjes, dus het wordt wel januari (na weekje weg denk ik)

Ga nu hier aan de gang, heb al boodschappen gedaan en nu opruimen, want de hele week al niks gedaan. schaam schaam....
groetjes Maris

Terug
Bovenaan